Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2008, 12:48
Verwijderd
het zaakje moet wel in de familie blijven hè
Oud 14-08-2008, 14:28
arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je het zo bekijkt zijn er anders nog veeeel meer antwoorden.
Jawel maar vanwege overduidelijkheid overbodig.
Oud 14-08-2008, 22:36
freddyfish
freddyfish is offline
Citaat:
Met neven en nichten is wettelijk gezien overigens geen incest; neven en nichten mogen met elkaar trouwen. Dat gebeurt in veel culturen dan ook, voornamelijk onder rijkere families die geld binnen de familie willen houden. Genetisch gezien is de kans op ziekte-inteelt dan ook veel kleiner dan bij broers en zussen, of ouders en kinderen.
klopt kruimel,

Recent is onderzocht dat wanneer broer & zus met elkaar samen zouden gaan en gezinnetje zouden stichten de kans op ziekte-inteelt en afwijkingen hoog is.

Met neven en nichten is dit niet het geval sterker nog de kans is net zo hoog als bij ieder ander gezin wat gewoon onstaan is uit 2 verschillende stambomen.
En uit de onderzoeken is daar de reden voor dat de zwager van je oom of tante voldoende verandering aanbrengt in de DNA structuur.
Oud 14-08-2008, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Met neven en nichten is dit niet het geval sterker nog de kans is net zo hoog als bij ieder ander gezin wat gewoon onstaan is uit 2 verschillende stambomen.
Onzin.
Oud 15-08-2008, 11:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom vind ik zoekende op 'cousins' en 'inbreeding' dan tal van studies, waaronder die een aantal lelijke gevolgen op gebied van aangeboren afwijkingen en daling van IQ in het vooruitzicht stellen?
Oud 04-09-2008, 19:41
SunInMyEyes
SunInMyEyes is offline
Incest is ok, zolang het maar binnen de familie gebeurd
Oud 04-09-2008, 19:52
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
klopt kruimel,

Recent is onderzocht dat wanneer broer & zus met elkaar samen zouden gaan en gezinnetje zouden stichten de kans op ziekte-inteelt en afwijkingen hoog is.

En uit de onderzoeken is daar de reden voor dat de zwager van je oom of tante voldoende verandering aanbrengt in de DNA structuur.
Link? Hebben we morgen wat te lachen op stage
Oud 04-09-2008, 20:25
Nona
Nona is offline
Hm, ik zat te denken aan de Oostijnrijks/Tsjechische tak van de familie d'Este, daarin werd veel binnen de familie getrouwd en TBC was één van de veel voorkomende ziektes binnen de familie. In de laatste jaren (de laatste erfgenaam is in 1914 omgekomen) werden weinig van die mensen nog erg oud. Maar ik kan dus geen bronnen op Internet vinden die daarna verwijzen.

Wat je allemaal niet leert tijdens je vakantie...
Oud 04-09-2008, 20:34
De Veroorzaker
Dat is een bacteriele infectieziekte die toen veel voorkwam.

Spoiler
Oud 04-09-2008, 20:55
Nona
Nona is offline
Offtopic: Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe Franz Ferdinand dan in dit plaatje past, maar hij werd ook tot die tak gerekend als ik het goed begreep; hij bezat kasteel Konopiste in Tsjechië, aanrader, en nog in ieder geval twee flinke landhuizen in Oostenrijk. Hij kon zijn bezit niet overgeven op zijn kinderen, aangezien hij buiten de regels om getrouwd was, daarom gingen zijn bezittingen naar de staat en is het kasteel nog heel mooi intact.

Maar die TBC zou wellicht toe te schrijven vallen aan de inteelt. Want hoewel de ziekte zelf weinig erfelijk is, is de verminderde weerstand dat wel.
Oud 04-09-2008, 21:20
De Veroorzaker
Citaat:
Maar die TBC zou wellicht toe te schrijven vallen aan de inteelt. Want hoewel de ziekte zelf weinig erfelijk is, is de verminderde weerstand dat wel.
dat lijkt me sterk, toen was er geen vaccin en geen medicatie dus iedereen ging dood als ze in aanraking kwamen met de bacterie.
Oud 04-09-2008, 22:02
Nona
Nona is offline
Tuurlijk niet, dan was de mensheid allang uitgeroeid. Alleen als de bacterie een hardere baas is dan je weerstand.
Oud 04-09-2008, 22:42
De Veroorzaker
Citaat:
Tuurlijk niet, dan was de mensheid allang uitgeroeid. Alleen als de bacterie een hardere baas is dan je weerstand.
Dat komt nog wel, zo lang zijn we er immers nog niet. Een kleine greep uit wikipedia:

Er is druk op parasieten vanuit de evolutie om steeds minder virulent te worden: uiteindelijk zal een minder virulente variant zich beter kunnen verspreiden dan een zeer virulente variant die de gastheer onmiddellijk doodt. Vergelijk bijvoorbeeld de besmettingen van een griepvirus met die van ebola: Ebola is zo dodelijk dat ondanks de grote besmettelijkheid slechts een klein gebied door een epidemie wordt getroffen. Vaak zijn het nieuwe parasieten (die overgesprongen zijn vanop een andere gastheer) die erg virulent zijn.
Oud 04-09-2008, 23:09
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Toen ik de TT zag had ik niet durven dromen dat er nog zo'n mooie discussie uit voort zou vloeien
Oud 05-09-2008, 10:21
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
dat lijkt me sterk, toen was er geen vaccin en geen medicatie dus iedereen ging dood als ze in aanraking kwamen met de bacterie.
Niet iedereen, weerstand wordt in belangrijke mate bepaald door je MHC, en daarbij is genetische diversiteit ontzettend belangrijk.
Oud 05-09-2008, 11:00
De Veroorzaker
Citaat:
Niet iedereen, weerstand wordt in belangrijke mate bepaald door je MHC, en daarbij is genetische diversiteit ontzettend belangrijk.
Het MHC word overrated.
Although MHC haplotype had a modifying influence on resistance, non-MHC genes were obviously more important.

Verder, niet idereen = maar een heel kleine groep? zijn er ook hivbesmette mensen die niet aan aids doodgaan (zonder dat ze onder een auto komen eah)?

OT: ...
Oud 05-09-2008, 12:54
francisco
francisco is offline
ja als ze allebij het goed vinden waarom nie
Oud 05-09-2008, 12:59
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Het MHC word overrated.
Although MHC haplotype had a modifying influence on resistance, non-MHC genes were obviously more important.

Verder, niet idereen = maar een heel kleine groep? zijn er ook hivbesmette mensen die niet aan aids doodgaan (zonder dat ze onder een auto komen eah)?

OT: ...
Dat klopt, zij zijn wel drager maar niet ziek, genetische resistentie.
Oud 05-09-2008, 13:15
De Veroorzaker
Citaat:
ja als ze allebij het goed vinden waarom nie
De meeste bijen zijn sowieso niet in staat zich voort te planten en hebben dan ook geen seks.

Citaat:
Dat klopt, zij zijn wel drager maar niet ziek, genetische resistentie.
Dan kan ik dus toch ubermenschen maken
Oud 05-09-2008, 14:06
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
De meeste bijen zijn sowieso niet in staat zich voort te planten en hebben dan ook geen seks.

Dan kan ik dus toch ubermenschen maken
Dat is in theorie mogelijk, ja. Probleem is alleen dat je nooit 100% foolproof bent aangezien verschillende ziekten verschillende dingen aangrijpen.

As for me, het lijkt mij interessant om een gezonde kikker met 6 poten te maken.
Oud 05-09-2008, 14:16
De Veroorzaker
Citaat:
As for me, het lijkt mij interessant om een gezonde kikker met 6 poten te maken.
just for the fun of it? Of zit er een idee achter die 6 poten. Om het ontopic te houden: misschien als je binnen de kikkerfamilie blijft kruisen?
Oud 05-09-2008, 18:16
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
just for the fun of it? Of zit er een idee achter die 6 poten. Om het ontopic te houden: misschien als je binnen de kikkerfamilie blijft kruisen?
Omdat na in een van de eerste embryonale stadia de lichaamsdelen al vast komen te liggen, maar omdat het allemaal nog met elkaar in contact staat zorgt het ervoor dat als ergens iets mis gaat het geheel in de soep loopt. (cervicale rib is een verschijnsel bij meervoudige zware afwijkingen) Daarnaast omdat de evolutie uit aanpassingen bestaat; er is nog nooit iets echt nieuws bijgekomen sinds de vis.

Maar kikkers krijgen pas poten nadat het al een volledig functionerend organisme is en dus lijkt het me haalbaar.
Oud 05-09-2008, 20:12
jenniferlo
jenniferlo is offline
Jakkes! Moet er niet aan denken.
Overigens valt het me op dat jongens er minder moeite mee hebben dan meisjes. (Hoe zou dat komen?)
Oud 05-09-2008, 20:51
De Veroorzaker
Citaat:
Omdat na in een van de eerste embryonale stadia de lichaamsdelen al vast komen te liggen, maar omdat het allemaal nog met elkaar in contact staat zorgt het ervoor dat als ergens iets mis gaat het geheel in de soep loopt. (cervicale rib is een verschijnsel bij meervoudige zware afwijkingen) Daarnaast omdat de evolutie uit aanpassingen bestaat; er is nog nooit iets echt nieuws bijgekomen sinds de vis.

Maar kikkers krijgen pas poten nadat het al een volledig functionerend organisme is en dus lijkt het me haalbaar.
als ik in utrecht ga studeren kan ik het met een xenopus proberen.
Citaat:
Overigens valt het me op dat jongens er minder moeite mee hebben dan meisjes.
Aan wat?
Oud 05-09-2008, 21:17
jenniferlo
jenniferlo is offline
Neem aan dat je wel weet waarover deze topic gaat.
Dus voor jou zal ik het even benoemen: Incest.
Overigens valt het me op dat jongens er minder moeite mee hebben met incest dan meisjes.
Oud 05-09-2008, 21:22
De Veroorzaker
Citaat:
Neem aan dat je wel weet waarover deze topic gaat.
Dus voor jou zal ik het even benoemen: Incest.
Overigens valt het me op dat jongens er minder moeite mee hebben met incest dan meisjes.
Waar valt je dat aan op? Ik wist niet dat alles zo duidelijk moest voor je.
Oud 06-09-2008, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Stiefbroer/stiefzus vind ik nog wel kunnen.

En dan deze, de klassieker:

Stel dat je iemand ontmoet waar je verliefd op wordt, die dan je verlorengewaande broer of zus blijkt te zijn. Is het dan nog okee (omdat je niet bij elkaar bent opgegroeid en er geen weet van had) of moet de relatie dan alsnog verbroken worden (omdat je sowieso bloedverwant bent)?
D'r stond laatst nog een artikel in een een of ander blad daarover. Het schijnt best vaak voor te komen dat broers en zussen die zonder elkaar opgroeien en elkaar als volwassenen tegenkomen, verliefd worden op elkaar... Lijkt mij overigens niet écht een probleem (als je niet samen opgegroeid bent, heb je denk ik niet die ingebouwde afkeer), behalve dan als je samen kinderen wilt krijgen. Maar goed, rare blikken krijg je er mogelijk wel van.

Overigens vind ik broer/zus minder eww dan kind/ouder.
Oud 06-09-2008, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Dat komt nog wel, zo lang zijn we er immers nog niet. Een kleine greep uit wikipedia:

Er is druk op parasieten vanuit de evolutie om steeds minder virulent te worden: uiteindelijk zal een minder virulente variant zich beter kunnen verspreiden dan een zeer virulente variant die de gastheer onmiddellijk doodt. Vergelijk bijvoorbeeld de besmettingen van een griepvirus met die van ebola: Ebola is zo dodelijk dat ondanks de grote besmettelijkheid slechts een klein gebied door een epidemie wordt getroffen. Vaak zijn het nieuwe parasieten (die overgesprongen zijn vanop een andere gastheer) die erg virulent zijn.
Ja, die druk is er al honderden miljoenen jaren, net zoals de druk op zoogdieren om zich te weren tegen de bacterien.
Oud 06-09-2008, 13:03
De Veroorzaker
Citaat:
Ja, die druk is er al honderden miljoenen jaren, net zoals de druk op zoogdieren om zich te weren tegen de bacterien.
Ja, maar die druk valt bij ons langzaam weg, antibiotica, vaccins, zeep etc.
Oud 06-09-2008, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar die druk valt bij ons langzaam weg, antibiotica, vaccins, zeep etc.
Ach, dat zal mijn tijd wel duren.
Oud 06-09-2008, 18:11
Verwijderd
Eigenlijk is het zo, dat mensen uit dezelfde familie qua geur gezien, niet (seksueel) tot elkaar aangetrokken worden. Maar aangezien we allemaal deo's en dergelijken opdoen, wordt dat nogal eens verdoezeld. Echter is het niet normaal en kijkend naar voortplanting niet gewenst om seks te hebben met een familielid.
Oud 06-10-2008, 15:03
Mark52
Mark52 is offline
ouders met kinderen vind ik niet kunnen
als broers zussen neven nichten achterneven en achternichten seks met elkaar hebben vind ik het in principe geen probleem zolang ze maar geen kinderen krijgen en trouwen enzo..

zelf vind ik wel dat je beter kan seksen met iemand van buiten de familie

Laatst gewijzigd op 06-10-2008 om 15:03. Reden: spelfout
Oud 06-10-2008, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Er zullen vast wel hordes mannen zijn die als 12-jarig jochie hebben gefapt met hun lekkere oudere zus in het achterhoofd, maar incest is niet mijn kopje thee.
Ik heb drie oudere zussen, en ze waren/zijn best knap, dat zie ik heus ook wel. Toch heb ik nooit een dergelijke gedachte gehad bij mijn zussen. Dat verband richting seks ligt er echt gewoon totaal niet op de één of andere manier.

De vriendinnen van mijn zussen daarentegen

Verder meer OT dit:
Citaat:
Als beide betrokkenen er geen problemen mee hebben, heb ik er ook geen problemen mee. Zodra er dingen gebeuren die een van de twee niet wil, dan wel. Maar eigenlijk is dit niet echt incest specifiek, maar gewoon in het algemeen.
Oud 06-10-2008, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb drie oudere zussen, en ze waren/zijn best knap, dat zie ik heus ook wel. Toch heb ik nooit een dergelijke gedachte gehad bij mijn zussen. Dat verband richting seks ligt er echt gewoon totaal niet op de één of andere manier.
Dit zit er natuurlijk genetisch ingebakken.
Oud 06-10-2008, 22:32
Verwijderd
Incest: Bah ! ! !
Oud 07-10-2008, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Incest: Bah ! ! !
Oud 08-10-2008, 19:18
Verwijderd
Citaat:
yes, zie mijn eerdere post.
Oud 08-10-2008, 19:26
Captured2
Captured2 is offline
Wat een vraag.
Oud 09-10-2008, 01:38
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
klopt kruimel,

Bullshit er is een significante verhoging op afwijking alleen is de kans op afwijking inderdaad nog niet heel groot maar die kans neemt exponentieel toe als het vaker gebeurt wat dus vaak zo is in een cultuur waar dit traditie is
bv je opa en oma zijn neef en nicht en je oom en tante ook en dan trouw jij met je nicht
Oud 09-10-2008, 01:39
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
denk eerder cultureel
Oud 09-10-2008, 11:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
denk eerder cultureel
Naah, de afkeuring van incest is te universeel om een cultureel fenomeen te zijn. Oude culturen die zeer veel verschilden van onze seksuele morele denkbeelden zoals de Romeinse en Griekse verwierpen het zelfs al. Dat laat weinig keuze over behalve een instinctieve afkeer.

NB: zelfs in conservatief islamitische cultuur waar seks toch een totale taboe is en er daardoor vele misstanden zonder kritiek plaatsvinden spreekt men schande van een vallei in Pakistan waar volle neven en nichten en zelfs broers en zussen met elkaar trouwen. Een culturele factor biedt daarvoor geen verklaring.
Oud 09-10-2008, 11:28
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
Naah, de afkeuring van incest is te universeel om een cultureel fenomeen te zijn. Oude culturen die zeer veel verschilden van onze seksuele morele denkbeelden zoals de Romeinse en Griekse verwierpen het zelfs al. Dat laat weinig keuze over behalve een instinctieve afkeer.

NB: zelfs in conservatief islamitische cultuur waar seks toch een totale taboe is en er daardoor vele misstanden zonder kritiek plaatsvinden spreekt men schande van een vallei in Pakistan waar volle neven en nichten en zelfs broers en zussen met elkaar trouwen. Een culturele factor biedt daarvoor geen verklaring.
je bent gewoon een beetje beperkt in je voorbeelden er zijn echt genoeg culturen waar familiehuwelijken ok waren hoor
egypte bv
tijdens het perzische rijk trouwden de machthebbers ook met hun zussen etc om macht in de familie te houden
en incest komt best veel voor in alle culturen ook al wordt het veroordeelt
verder is dat iets in veel culturen hetzelfde is natuurlijk geen bewijs voor genetische factoren je zou eigenlijk gewoon kinderen moeten opvoeden met het idee dat het normaal is het met je broers en zussen te doen kijken wat er dan gebeurt
Oud 09-10-2008, 14:56
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Je bent echt een retard.
Oud 09-10-2008, 15:33
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
familiehuwelijken blabla
trouwen neuken
Oud 09-10-2008, 23:54
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
trouwen [afbeelding]
neuken
het hele doel van trouwen was een erfgenaam produceren
Oud 10-10-2008, 14:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
het hele doel van trouwen was een erfgenaam produceren
Nope, het voorkomen van kinderen gedoemd tot armoede en mislukken omdat vrouwen geen economische belangen konden en mochten hebben. Daarom duren relaties hormonaal gezien ook op z'n best een jaar of vijf. Dat is genoeg om kinderen te krijgen en die met z'n tweeën tot boven de leeftijd baby te brengen, waarna binnen de groep mensen enigszins kunnen functioneren en de ouders uit elkaar kunnen gaan zonder directe schade aan hun kroost.

Dat hele idee van erven kwam pas om de hoek kijken toen men eenmaal het niveau van kleine stammen was ontstegen.
Oud 10-10-2008, 14:55
Kitten
Kitten is offline
Daarnaast is trouwen een manier voor de man om met redelijke zekerheid te weten dat de kinderen die zijn vrouw baart ook daadwerkelijk zijn kinderen zijn. Het ritueel is een dwangmatige monogamie.
Oud 22-10-2008, 00:31
Hydrodynamikaas
Citaat:

Euhh.. ik ken vrij veel griekse en romeinse mythen waar incest een ding is hoor. En ook wel geschiedkundige dingen. Sla de flavische dynastie er eens op na (misschien dat het daarom van die retards waren )
Oud 22-10-2008, 00:33
Hydrodynamikaas
Citaat:
Daarnaast is trouwen een manier voor de man om met redelijke zekerheid te weten dat de kinderen die zijn vrouw baart ook daadwerkelijk zijn kinderen zijn. Het ritueel is een dwangmatige monogamie.
mwah, de melkboer levert ook aan eengezinswoningen dacht ik zo
Oud 30-10-2008, 11:57
lautje1212
lautje1212 is offline
Ik vind het op zich een naar idee om zelf zoiets te doen. Maar ik vind dat iedereen zijn eigen ideeën over liefde mag hebben, ookal is dat met familie

Regels voor berichten