![]() |
||
![]() |
Citaat:
Recent is onderzocht dat wanneer broer & zus met elkaar samen zouden gaan en gezinnetje zouden stichten de kans op ziekte-inteelt en afwijkingen hoog is. Met neven en nichten is dit niet het geval sterker nog de kans is net zo hoog als bij ieder ander gezin wat gewoon onstaan is uit 2 verschillende stambomen. En uit de onderzoeken is daar de reden voor dat de zwager van je oom of tante voldoende verandering aanbrengt in de DNA structuur. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Hm, ik zat te denken aan de Oostijnrijks/Tsjechische tak van de familie d'Este, daarin werd veel binnen de familie getrouwd en TBC was één van de veel voorkomende ziektes binnen de familie. In de laatste jaren (de laatste erfgenaam is in 1914 omgekomen) werden weinig van die mensen nog erg oud. Maar ik kan dus geen bronnen op Internet vinden die daarna verwijzen.
Wat je allemaal niet leert tijdens je vakantie... ![]()
|
Offtopic: Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe Franz Ferdinand dan in dit plaatje past, maar hij werd ook tot die tak gerekend als ik het goed begreep; hij bezat kasteel Konopiste in Tsjechië, aanrader, en nog in ieder geval twee flinke landhuizen in Oostenrijk. Hij kon zijn bezit niet overgeven op zijn kinderen, aangezien hij buiten de regels om getrouwd was, daarom gingen zijn bezittingen naar de staat en is het kasteel nog heel mooi intact.
Maar die TBC zou wellicht toe te schrijven vallen aan de inteelt. Want hoewel de ziekte zelf weinig erfelijk is, is de verminderde weerstand dat wel.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Er is druk op parasieten vanuit de evolutie om steeds minder virulent te worden: uiteindelijk zal een minder virulente variant zich beter kunnen verspreiden dan een zeer virulente variant die de gastheer onmiddellijk doodt. Vergelijk bijvoorbeeld de besmettingen van een griepvirus met die van ebola: Ebola is zo dodelijk dat ondanks de grote besmettelijkheid slechts een klein gebied door een epidemie wordt getroffen. Vaak zijn het nieuwe parasieten (die overgesprongen zijn vanop een andere gastheer) die erg virulent zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Although MHC haplotype had a modifying influence on resistance, non-MHC genes were obviously more important. Verder, niet idereen = maar een heel kleine groep? ![]() OT: ...
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
As for me, het lijkt mij interessant om een gezonde kikker met 6 poten te maken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar kikkers krijgen pas poten nadat het al een volledig functionerend organisme is en dus lijkt het me haalbaar.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens vind ik broer/zus minder eww dan kind/ouder. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Eigenlijk is het zo, dat mensen uit dezelfde familie qua geur gezien, niet (seksueel) tot elkaar aangetrokken worden. Maar aangezien we allemaal deo's en dergelijken opdoen, wordt dat nogal eens verdoezeld. Echter is het niet normaal en kijkend naar voortplanting niet gewenst om seks te hebben met een familielid.
|
![]() |
|
ouders met kinderen vind ik niet kunnen
![]() als broers zussen neven nichten achterneven en achternichten seks met elkaar hebben vind ik het in principe geen probleem zolang ze maar geen kinderen krijgen en trouwen enzo.. zelf vind ik wel dat je beter kan seksen met iemand van buiten de familie ![]() Laatst gewijzigd op 06-10-2008 om 15:03. Reden: spelfout |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
De vriendinnen van mijn zussen daarentegen ![]() ![]() ![]() Verder meer OT dit: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bv je opa en oma zijn neef en nicht en je oom en tante ook en dan trouw jij met je nicht |
![]() |
||
Citaat:
NB: zelfs in conservatief islamitische cultuur waar seks toch een totale taboe is en er daardoor vele misstanden zonder kritiek plaatsvinden spreekt men schande van een vallei in Pakistan waar volle neven en nichten en zelfs broers en zussen met elkaar trouwen. Een culturele factor biedt daarvoor geen verklaring.
||
![]() |
Citaat:
egypte bv tijdens het perzische rijk trouwden de machthebbers ook met hun zussen etc om macht in de familie te houden en incest komt best veel voor in alle culturen ook al wordt het veroordeelt verder is dat iets in veel culturen hetzelfde is natuurlijk geen bewijs voor genetische factoren je zou eigenlijk gewoon kinderen moeten opvoeden met het idee dat het normaal is het met je broers en zussen te doen kijken wat er dan gebeurt |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat hele idee van erven kwam pas om de hoek kijken toen men eenmaal het niveau van kleine stammen was ontstegen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Incest jongen-1999 | 15 | 20-02-2015 22:28 | |
Liefde & Relatie |
Achterneef en achternicht | Geheime relatie | equalized | 13 | 16-02-2013 13:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Psychologie |
moet het even allemaal kwijt... Steleto | 19 | 25-11-2003 19:15 | |
Psychologie |
De emmer loopt over Steleto | 6 | 16-09-2003 23:18 |