Advertentie | |
|
![]() |
|
Ok, ik deed ook alleen maar een poging om dit topic weer even wat positieve energie in te blazen en heb dat een beetje in de stijl van Hvj proberen te doen
![]() ![]() Een post over mijn vriend (en hoe blij ik met hem ben) is erg persoonlijk en ik zal hem dus maar weghalen hier ![]() Voorbeelden waar men wel leuk meedeed: http://forum.scholieren.com/showthre...ideale+partner http://forum.scholieren.com/showthre...ideale+partner
||
Citaat:
Maar jammer, als je nog aan de middelbare school had moeten beginnen dan was het te verklaren geweest, nu ben ik in de war ![]()
||
Citaat:
![]() "Allereerst mijn complimenten aan Hvj voor haar open houding ten opzichte van de ideale partner! Maar ik kan wel met een heel eisenlijstje komen, maar dat is wel erg moeilijk hoor! Sommige punten voldoet mijn vriend niet, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg toch vind ik hem hartstikke leuk! Aan mijn diepliggende eisenlijstje voldoet hij dus prima. Wat dat betreft kan ik me helemaal bij WolterB aansluiten, hoe goed iemand ook aan een (oppervlakkig) eisenlijstje voldoet, als er geen klik is dan ben je nergens." En ben daarna begonnen met 'Eigenschappen die ik (in mijn vriend) waardeer zijn'. Dat daar wat gekke dingen instaan, tjsah dat komt eigenlijk omdat een eisenlijstje sowieso al raar en moeilijk is om te maken, iets wat ik in het begin van mijn post eigenlijk al aan had gegeven.
||
Citaat:
![]() het was niet mijn bedoeling om je onzeker te laten voelen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Machtig die reacties, en ik moet eerlijk bekennen dat ik er behoorlijk om heb kunnen lachen, mijn eigen post inclusief. Natuurlijk staat het vreselijk overdone om op deze manier een 'eisen-LIJST' neer te zetten, of eigenlijk 'Ideaal-lijst', maar dit topic berust gewoon op topics die al velen malen eerder voorbij zijn gekomen. Bedoeling was nu juist eens gedetailleerder een omschrijving te geven van je ideaal, inplaats van 'lief, leuk, betrouwbaar' (Wat is bijv. leuk naar jouw mening?). Ik had samen met een collega een gesprekje over idealen binnen een relatie, waarna we al erg snel tot de conclusie kwamen niet eens nauwkeurig een ideale partner te kunnen omschrijven... Ja oppervlakkig; Hij/zij moet gewoon leuk zijn. Als mijn vriend werkelijk aan al mijn idealen zou moeten voldoen, zou onze relatie waarschijnlijk het einde nabij zijn, of mijn liefdesleven ondragelijk... Juist de dingen waar mijn vriend niet aan voldoet, kunnen juist zorgen voor hele leuke, spontane momenten, en die waardeer ik des te meer.
Een stralend wit gebit, is geen voorwaarde voor een goede relatie. Een goede verzorging echter weer wel, puur omdat ik als persoon absoluut niet kan samen leven met iemand die niet goed voor zichzelf zorgt (Geloof me, er zijn genoeg dwazen die vreselijk onverzorgd zijn, en letterlijk hun shirt uit stinken). Iemand kleiner dan 1,75 zou geen gezicht zijn naast iemand met mijn lengte, wat er voor zorgt dat ik mijn voorkeur heb liggen bij een man met wat meer lengte. Maar het zou toch wat zijn als ik mijn droomman zou laten lopen omwille van zijn miezerige lengte van 1,60m. ![]() Op het moment dat je verliefd wordt lijken me de idealen niet langer relevant. En iemand waarvan ik letterlijk walg, zal zich ook echt niet mijn vriend(in) kunnen noemen. Mijn vriend voldoet naar mijn inziens best heel redelijk aan mijn voorkeuren, en de dingen waar hij niet aan 'voldoet' *proest* neem ik voor lief omdat alle andere punten als dusdanig positief worden ervaren, of de tekortkomingen wel te overbruggen zijn. No big deal. Nergens staat 'NEGATIEF PUNT: Hij is slecht in bed', er staat enkel dat we op seksueel vlak niet geweldig op elkaar aansluiten. Wordt de 1 van gesabbel aan een oorlel witheet, is het voor mij een absolute libidokiller... Qua voorkeuren, manier van opbouw, zijn er simpelweg verschillen, maar dat zegt niets over het wel/niet goed zijn in bed. Dat geldt evengoed voor het puntje 'Geen drinker/gebruiker', het feit dat mijn vriend hier niet aan voldoet is dat hij het op zijn tijd nog wel eens lekker vind om een avondje met bier en whisky door te halen, of een jointje te roken. Niets boeiends, volledig normaal, maar puur door negatieve ervaringen uit het verleden weet ik overmatig gebruik absoluut niet te waarderen. Om als laatste nog even in te gaan op de veelgestelde vraag "Zouden ze het hier van te voren met hem overgehad hebben?" Ja!, en nee hij wordt daar niet kwaad om, en krijgt niet de neiging tot het uitdelen van 10 stokslagen zoals andere (vooral mannelijke) forumgebruikers hier schijnbaar wel op volledige eerlijkheid reageren. In mijn optiek schiet je er niets mee op door elkaar alleen maar te vertellen hoe leuk je elkaar wel niet vind, en (lichte) irritaties stil te houden. Mijn vriend is open over mijn tekortkomingen, en ik over zijn tekortkomingen, om samen weer verbetering te creeeren. Tot dusver genoeg; Normaal (ontopic) reageren is wenselijk, en mocht dit niet mogelijk zijn dan gaan we gewoon voor een slotje, zoals dat met elk ander willekeurig offtopic/niet lopend topic ook zou gebeuren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echter de vraag is of je zijn tekorten op deze manier op een forum moet kwakken. Ik zou er niet echt mee te koop lopen, sommige dingen hou je binnenshuis. Maar allez dat ben ik. |
![]() |
|
mijn ideale man:
lief, zorgzaam, betrouwbaar, grappig, romantisch, begripvol, aantrekkelijk. goed kunnen om gaan met kids en een echt famillie man zijn met gevoel en durven om emoties te laten zien. eerlijkheid en respect een basis van vertrouwen... eigenlijk omschrijf ik mijn vriend al, maar toch is het idioot om zo'n lijstje te maken bij nader inzien, ik lijk wel gek, ik heb mijn ideale man gevonden en ben gek op em,, hij is meer dan dat lijstje ,aar hij hoeft niet perse alles te hebben als het maar een mens is met zijn hart op de goede plek ![]() ik ben niet zo moeilijk..het gaat allemaal om de binnenkant.. gelukkig hoef ik er niet meer naar opzoek.. de man uit mijn dromen is nu m'n vriend.. nooit durven dromen dat ik hem ooit tegen kwam. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 26-08-2008 om 20:50. Reden: ik veranderde van gedachte |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, wat maakt het eigenlijk precies uit dat zulk soort dingen hier uitgebreid en open gepost worden? Als de TS hier niets post wat haar vriend niet al weet, en hij heeft daar geen problemen mee. En de TS verder geen problemen heeft met het openbaren van dingen die een ander mischien TE prive zou vinden via het internet... All the power to you? Ik wil ook wel een lijstje maken trouwens, maar daar ik nog stapelverliefd ben denk ik dat het te veel gezweimel en gezwam zal worden over mijn vriend. Dus ik hou gewoon mijn klep dicht. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder is het haar keuze met wie ze gaat
||
Citaat:
OT: Ik heb echt geen flauw idee wat mijn ideale partner is. Ik weet wel dat m'n huidige vriend goed bij me past en dat is het belangrijkste. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() ![]() - vergelijkbaar gevoel voor humor (samen kunnen lachen) - seksuele aantrekkingskracht - vergelijkbare intelligentie/interesses (samen kunnen praten) - verantwoordelijk omgaan met zichzelf en de wereld om zich heen Volgens mij was er nog een, maar ik kan er niet meer op komen... oh ja, dat een vriendje iets kunstzinnigs moest doen, of het nou schilderen was of muziek maken, maar dat valt ook wel onder de vergelijkbare interesses denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Is al dat gekanker op HvJ nou echt nodig? Ja ok, met je 19 zwanger zijn is misschien niet het allerslimste vanuit ons point of view maar ik ga er vanuit dat HvJ heel goed dingen kan afwegen op een risk/reward equivalente basis en hieruit haar conclusies kan trekken. Ze zal heus wel weten dat hormonen e.d. een invloed hebben op je denkwijze en wat allemaal niet en 19 (ik mag er toch vanuit gaan dat je 19 bent he? Of is dat expres verkeerd ingevuld?) is een leeftijd waarop je je eigen toekomst kan bepalen en of je dat nu doet door vandaag rode schoenen in plaats van groene aan te trekken of door een beslissing van kaliber carved in stone is irrelevant.
OT: Ik kan niet echt een lijstje neerzetten omdat het vooral of dit is [/i]of dat[/i]. Voorbeeld: Mijn vriendin moet een beetje moederlijk zijn, maar als ze dat niet is dan moet ze een beetje (met felle nadruk op beetje) afhankelijk zijn. Als ze dat niet is dan moet ze volledig zelfstandig zijn en mij zo ook zien. Of een beetje oppervlakkiger: als ze blond haar heeft heb ik het liefste blauwe ogen, maar als ze bruine krullen heeft heb ik het liefste donkere ogen (alhoewel dit natuurlijk allemaal geen ramp is mocht het niet overeenkomen). Er zijn echter dingen die ze 100% moet hebben maar dat is vreselijk cliché allemaal. Maar toch (fysieke criteria niet genoemd maar wel aanwezig) : - Betrouwbaar - Speels, geen zure tantes die nergens om kunnen lachen - Goed inzicht - Tegen haar verlies kunnen - Niet te serieus (niet te verwarren met speels) - Niet-roker (roker is instant afknapping, no exceptions) - Zelfde humor - Down to earth, geen bomenknuffelende kuthippie - Goede vrouwelijke intuitie
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: moet ik natuurlijk niet vergeten te vermelden dat ik sowieso betwijfel of je zo veel intelligenter bent dan ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als iemand een potentiële sekspartner is, is het juist geen potentiële vriendschap, lijkt me, want die lust zit dan behoorlijk in de weg van een fatsoenlijke vriendschap. Of je moet onder "vriendschap" een man verstaan die af en toe iets met je gaat drinken in de hoop dat hij in de toekomst met je kan krikken.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als iemand een potentiele liefdespartner is, moet-ie toch allebei zijn?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Haha nou ja, ik snap wel wat je bedoelt maar je hebt toch niet gelijk! ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Watvoor single ben jij? Bloem | 140 | 09-10-2007 08:54 |