Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
REIE
|||
Citaat:
Citaat:
Je betrouwbare bron representeert ook maar 1 of twee maneges, dus daar hebben we niks aan. We wachten nog steeds op iets zinnigs.... ![]() Fok maar. Daarbij is het nogal hypocriet om je in het ene topic druk te maken over dierenrechten terwijl je in het andere loopt te schreeuwen dat vrouwen achter het aanrecht thuishoren, oh-oh wat zijn we weer politiek correct ![]()
|||
Citaat:
Goed, je hebt het iets anders geformuleerd, maar in feite komt het op hetzelfde neer, ik zal je ook even netjes citeren.. Citaat:
||
Aangezien u weer ontopic wilt zal ik mij er even in werpen:
Citaat:
Om een reeel beeld te krijgen van hoe 'stom' de gemiddelde persoon (leeftijd??) is die zich regelmatig (en wat is regelmatig)op een paard bevind moet je een valide steekproef nemen, die zo groot is dat jij die NOOIT in je eentje zou hebben kunnen doen. Bovendien zou je dan eerst het begrip 'stom' moeten operationaliseren en dat lukt je dus niet, aangezien het begrip zo subjectief is als een geit. Kortom; uw nek kraamt enigszins onzin uit. (je lult uit je nek)
||
Citaat:
Hulde aan Ieme, die weer eens bewijst de uitvinder van de onweerlegbare en tevens briljante replies te zijn! ![]() En ik verwijder me hierbij uit dit topic omdat ik een meisje ben en ik je in deze paardrijhell heb geschopt, het spijt me intens ![]() ![]()
|
![]() |
Sommige dingen slaan echt werkelijk NERGENS op hiero! Ik ben het roerend eens met degenen die tegen de crosscountries en racen zijn enz. Sporen met wieltjes e.d. ben ik ook fel op tegen. Maar als jij juist, op een rechtvaardige manier jou paard behandelt, is daar niets mis mee! Ik rijd zelf niet met sporen, wel met zweep, ook niet altijd, maar als mijn paard een vette bok geeft op een gegeven moment, geef ik haar wel een tik ja, oh wat erg zeg. Enne, als ik de wei binnenkom, waar ze vrij rondloopt, komt ze elke x op me afgalloperen, zoveel zin heeft ze om te gaan rijden! En trouwens, over dat 'standaard typ ruiter': Ik rijdt niet met cap, heb geen fat-ass en rij ook wel eens met 'gewone kleren' haha, sukkel, weet je wat jij moet doen, pas met argumenten komen, als je je er pas ECHT in hebt verdiept!
Enne, wat y@nou zegt is waar. Paarden hebben altijd al een leider gehad, eeuwen geleden ook al, alleen toen was dat een paard, nu een mens, en dat zijn ze gewend, en accepteren ze ook. Wij zijn om het zo maar te zeggen een soort pleegouders voor ze. kom maar op met je commentaar! ![]() |
![]() |
|
![]() Deze heb ik ![]() ![]() oh ja deze zijn trouwens helemaal niet erg...lijkt misschien wel maar valt heel erg mee...je moet het maar eens bij jezelf proberen met deze....rolt af...niet pijnlijk dus
Laatst gewijzigd op 22-09-2002 om 00:37. |
![]() |
|
nou ,, ik en m,n vriendin rijden ook paard , m,n vriendin heeft dr eigen paard , maar dat beestje heeft het niks slecht hoor .
ja er word op gereden , maar als je kijkt naar de liefde die m,n vriendin heeft voor dat diertje , alles doet ze ervoor , ze is er ontzettend veel mee bezig , en laat het beesje elke dag los in de wei , daar komt bij dat een paard het leuk vind om gereden te worden .. nieuwtje he , het beest heeft er ( mits ie aan je gewend is ) gewoon lol in . maar goed ,, ik ben het er mee eens ,, manegapaarden bijv. staan de hele dag in een klein hokje dat net groot genoeg is om in te leven en zien zelden dagligt , en mogen nooit los . dat vind ik ook erg sneu , maar ja .. what to do about it edit ; o ja ,, ik en m,n vriendin hebben ook geen fatass ;p , zijn geen ruiters om te zien en rijden ook in gewone kleren , m,n vriendin doet westeren rijden ,, das wel cool .. ik moet het allemaal nog leren , maar ik moet wel een cap op tijdens het lessen , maar ja , boeie , en ik wou dat ik geld genoeg had voor een fatsoenlijk paar chaps ofzo of een goede rijbroek , want met een spijkerbroek rijden is niet altijd een pretje ( al 3 weken is m,n hol goed gescheurd van dat galoperen ^_^' ) Laatst gewijzigd op 27-09-2002 om 08:52. |
![]() |
|
Op de maneges hier in de buurt zie ik al die paardjes overdag lekker in de wei of iig los in een zandbak.
(Wat voor paardje heeft je vriendin? een Quarter Horse? ik 2 ![]() ![]()
|
Als ik mijn paard los laat buiten de bak of de wei gaat hij naast me staan grazen en als ik ga lopen loopt ze mee. Hoe verklaar je dat dan??? Als ze liever in het wild rond liep maakte ze wel dat ze weg kwam. En als ze niet bij een mens zouden willen zijn en ze wouden weg, dan hield je ze echt niet tegen. Paarden zijn wel 50 keer zo sterk als een mens. En Als ze niet wou dat ik op haar reed, kwam ze niet naar me toe lopen als ik met een zadel bij de bak kwam. Sterker nog, dan kreeg er niet eens een zadel op. Is dat mijn wil opleggen? Dacht het niet. Wat een paard niet wil, gebeurd niet...
***Explain dat to me***
|
Ik heb zelf ook paardgereden, en de paarden waar ik reed renden 's Avond zelf terug naar hun stal, zonder dat er iemand achter ze aan liep.. en wat wil je dan? op sommige plaatsen is het levensgevaarlijk om zo'n dier 's nachts buiten te laten (met die debielen die tegenwoordig rondlopen) En ik ken paardne en pony's die zelf met 30° keihard rondjes door de bak heen rennen hoor! (vraag me niet waarom, die besten zijn niet goed snik...
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zit er zelf ook op, gewoon 1 uurtje in de week, ben voor de rest niet waanzinnig paardegek ofzo, maar ik vind het bullshit om te zeggen dat paardrijden dierenmishandeling is. Als je die paarden nu naar buiten in het wild gooit, gaan ze hartstikke dood, dus dat is geen optie. Ze kunnen niet zonder mensen meer. Bovendien zijn er echt wel paarden die het fijn vinden om te lopen of te rijden.
||
Citaat:
Als je z'n stal binnenkomt om zijn hoofdstel in te doen, doet ie al automatisch z'n mond open. Hij heeft er zo overduidelijk plezier in om te lopen, echt! als je bijvoorbeeld in galop aan springt dan schieten die oortjes rechtop echt zo van jaaaah het mag! Als ie het echt zo vervelend vond om bereden te worden, zou ie dat dan doen? Als paarden zo'n hekel aan mensen zouden hebben, zouden ze het dan toelaten dat mensen ze poetsen en aaien? Zouden ze dan hun hals strekken zodat je ze op hun manenkam kan krauwen? Zouden ze dan niet van je af moeten rennen in de wei, ipv naar je toekomen?
Laatst gewijzigd op 25-10-2002 om 16:27. |
![]() |
|
![]() |
Paardrijden dierenleed?!
Absoluut niet mee eens!!!!! Ik heb zelf een pony, nou jah 2 maar maar 1 rijpony. Daarop rijd ik iedere dag en elke dag als ik Haike uit de wei ga halen komt ze op me afgerend, terwijl ze weet dat ze dan waarschijnlijk mee moet. Ook als ik gevlochten heb voor concours is ze helemaal blij, 's morgens staat ze dan al vrolijk te doen in de stal. Haike is gewoon mijn knuffel en ze vind het ook nooi leuk als ik een paar dagen niet gereden heb. Dan wordt ze chagie!!! Zo ben ik 5 weken geleden gevallen en sindsdien heb ik 4 weken met krukken gelopen en dus niet kunnen rijden. Ben toen dus wel gaan knuffelen maar niet gaan rijden, op een gegeven moment pakte ze zelf voortaan haar shabrak (dekje onder zadel) omdat ze mee wilde. Haike staat de hele dag lekker buiten in de wei, en 's avonds lekker binnen in een warme stal met hooi, muslieu, brok, pulp en wat kruidenmelange. Dat is dus ook niet zeilig. Is dressuur dan zeilig? Nee, ook niet. Rijd elke dag dressuur en ze vindt het gewoon keileuk, oortjes naar voren. Als ze moeilijke figuren moet doen (rijd voor de paardenkenners M1 dressuur)heeft haike soms wel wat protest maar dat heeft iedereen toch als ie zijn spieren wat op moet rekken?? Is springen dan zeilig? Ook al niet. Heb haike zelf leren springen deze winter en elke keer als ze hindernissen ziet staan wordt ze helemaal vrolijk, en geeft ze snel na omdat ze weet dat ze dan mag springen. Buitenrijden dan? Ook niet, volgens mij het leukste wat een paard kent. Lekker wedstrijdjes doen in de duinen en doorrennen tot ze niet meer kunnen, en dan nog verder. Na een hele dag crossen zijn de meeste paarden helemaal doodop, maar wel met de oortjes naar voren. Dus wat is er nou zeilig??? Nou jullie weer!!!!
||
Citaat:
|
Ik ben het helemaal met Yanou eens. IK rijd al 9 jaar paarden en zo zielig is dat niet hoor. IK rijd ook niet (graag) met een zweep, maar heel soms bij sommige paarden moet het wel. Als je hem maar verantwoord gebruikt. Dus er niet op los gaan rammen. Ik heb ook drie paarden dus ik weet waar ik over praat. en dat van die dierenarts, hoefsmid en stal klopt helemaal. Zo doe ik het ook.
Groetjes Milou |
![]() |
|
Verwijderd
|
achja ik zal ook wel een van die paarden mishandelaars zijn..
mijn pony is namelijk supersloom en ik rij met wielen en een lange dressuurzweep.. en nog reageerd dat beest nergens op... achja M is beetje te moeilijk voor hem... maar hij is verkocht dus nu kan hij in februari weer lekker gaan crosse door het bos met zijn nieuwe bazinnetje.. en ik ga lekker op mijn nieuwe paard verder waar ik alleen een springzweepje voor nodig heb om em te corrigeren |
![]() |
|
Wat een onzintopic!! Je mishandelt een dier pas als je hem pijn doet, en rijden is juist meestal plezierig voor beiden.
En als je alle paarden nou los zou laten in de natuur, overleven ze vast niet, maar als ze bij mensen worden gehouden worden ze verzorgd en krijgen ze voldoende te eten, het is dus ook plezierig voor de paarden!
|
Hmm, heeft iemand de laatste 'Bit' gelezen? Lang artikel over "hoe gelukkig is uw paard"
Conclusie: Zolang een paard genoeg vrij beweging (weidegang dus) en gezelschap heeft, en gezond zijn, vinden de meesten het allang prima. Paarden zijn al generaties lang gewend om te leven zoals ze dat nu doen in gevangenschap; die zouden niet weten wat ze overkwam als je ze ineens aan hun lot overliet. Bovendien, 'vrij zijn' is lang zo mooi niet als mensen er hier aan denken: het betekend ook roofdieren, en dagenlang in de stromende regen want er is geen schuilplaats, en weinig en schraal te eten, en paardjes die de lente niet halen, in de winter helemaal geen eten, en een bikkelharde selectie van de sterksten....
|
![]() |
ik rijd zelf ook op een ijslandertje. DIK LIEF EN WOLLIG
dat beest staat ongeveer 4 dagen per week in een gigantisch weiland samen met nog 13 andere ijslanders. als ik rij, rij ik zonder zadel, zonder zweep en alleen voor de lol. tuurlijk moet ze ook wel werken maar ze vindt het zelf geweldig. zolang je zo'n beest maar niet 24/7 op stal laat staan en verrot mept vinden ze alles best. hetzelfde met honden. vind het ook leuk om vanalles saampjes te doen. kzou hem een los moeten laten, wordt ie binnen 24 uur opgevreten door een konijn. Duzzz. je loopt gewoon te zaniken met je paardrijden is zielig. ik zou zeggen; "zoek een hobby zodat je iets anders te doen hebt dan onzin uitkramen" xxx ...mij
||
Citaat:
Een zelfbewust dier bezitten... is toch raar eigenlijk? Bezitten alsof het een barbiepop is of een brandweerauto. Lekker mee spelen wanneer jij wilt, aandacht geven wanneer jij wilt. En dan als het baasie dat wilt gaat heel zn zaakie in n potje op sterk water. Tsja ach... het is maar hoe je het bekijkt he. Ik weet wel dat er heel wat paardenliefhebsters hierzo enorm fanatiek worden als je het over paarden hebt. ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik weet niet wat je verstaat onder dierenleed.Ik zie dierenleed als het mishandelen van dieren,waar onder het pijn doen etc.zoals ze bv doen op veemarkten enzo.
Ik rij zelf al paard sinds mn 5 jaar en heb momenteel 3 paarden.Ik denk dat die beesten zich geen beter leven kunnen veroorloven.samen hebben ze 6 hectare land om over heen te crossen,en worden alleen snachts in de winter binnengezet.Voor die beesten is dat ook beter want zo snachts met een geschoren vacht buiten is het al snel koud. en wat je zegt over dat ze in een klein hokje zijn opgesloten,natuurlijk is het zo dat manege paarden enzo niet echt veel ruimte hebben,en er ook niet aan de regels van 3,5X3,5m wordt gehouden.Maar paarden leven praktisch als niet meer in het wild,en zoals de paarden die je hedendaags koopt voor wedstrijden zijn geboren in 'gevangenschap' en zouden niet eens meer kunnen overleven zonder de hulp van de mens. In het tijdschrift BIT van de maand November staat er een heel stuk in over wat jij nu zegt.Over paardengeluk.Een heel nuttig artikel! Er zijn natuurlijk altyd mensen die beter zorgen voor hun paarden als andere,dat is ook een financiele kwestie. Vandaar ook dat je nooit zomaar een paard moet kopen,want het kopen stelt nog nix van kosten voor. Ik kan goed begrijpen dat jij deze mening hebt,want ik zie soms wel paarden die het heel slecht hebben,en ben het dan met je eens. maar ik denk niet dat mijn paarden ongelukkig zijn of mishandelt zijn,anders zouden ze niet blij hinnikend op je afgalloperen als ze je zien....toch? |
![]() |
||
Citaat:
Welk een mens wordt getoornd door zo grondig verschoond te zijn van de Gesel der Intelligentie ... *zucht*.... ![]()
|
Hier kun je trouwens nog wel jaren over door blijven zeiken...
![]() Je hebt mensen die hun paarden goed verzorgen ---> paradijsje voor de beestjes ![]() Èn je hebt mensen die er niet goed voor zorgen ---> dierenleed moeten we ook maar over honden gaan beginnen die moeten apporteren enzo en over parkieten in een kooitje..... of de goudvis in de kom in de huiskamer offuh de kat die nooit naar buiten mag en altijd maar voor het raam zit...of de kippen buiten op het vierkante metertje in de vrieskou ![]() ![]()
||
Citaat:
Nu kun je wel zeggen "ja, maar 't paard vind dat leuk, hij komt altijd naar me toe gerend" Dat zal wel te maken hebben met gewenning. Als jij al jaren door van mij part kiwi's bent opgegroeid ga je ook naar mama-kiwi toe om eten te halen, of om mee te spelen. geen directe offense tegen jou trouwens, maar meer voor 'in het algemeen'.
Laatst gewijzigd op 14-12-2002 om 23:03. |
![]() |
|
|