Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2002, 02:13
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Wanneer jij zegt dat vinyl een 'ander' geluid produceerd dan CD, maar dat jij CD's mooier vind klinken dan heb jij nog nooit een kwaliteits platenspeler gehoord.
Ga je opa eens in z'n mond neuken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2002, 23:37
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Wanneer jij zegt dat vinyl een 'ander' geluid produceerd dan CD, maar dat jij CD's mooier vind klinken dan heb jij nog nooit een kwaliteits platenspeler gehoord. As simple as that.
Element + naald noemt men dat.
Oud 05-08-2002, 20:53
Tony
Tony is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Ga je opa eens in z'n mond neuken.
yeah incest! en dat nog wel dankzij mijn topic
Oud 05-08-2002, 20:59
Tony
Tony is offline
vinyl blijft in mijn ogen toch wel iets voor de liefhebber. het is niet zo practisch als een cd maar als je een beetje nieuwe plaat hebt en een beetje platenspeler, knappe jongen die dan verschil hoort tussen die twee.
technisch gezien kan een cd dan mooier geluid voortbrengen maar eigenlijk kun je met het menselijk oor practisch geen verschil waarnemen.
Het feit dat je gewoon niet alleen maar op een knopje op je afstandsbediening hoeft te drukken om het hele album te horen of dat je een liedje niet op repeat kunt zetten verschaft het in mijn ogen alleen maar een soort van charme die we sinds alles digitaal is niet veel meer tegenkomen.
Oud 06-08-2002, 19:44
roman
roman is offline
met persoonlijke mening heeft het geen fuck te maken
feit is dat de nieuw uitgebrachte platen het zelfde klinken als op cd, dat wel met het voorbehoud dat er groteverschillen zijn tussen de kwaliteit van de platenspelers,
de enigste kwaliteits verschillen zitten in de oude platen, die nog analoog opgenomen zijn tegenover de cd`s die later van de analoge mastertape digitaal overgezet zijn op cd, want bij die cd`s word alles buiten de 20hz en de 20khz er af gesneden zeg maar bij platen van vroeger niet
ik hoop dat ut te volgen is
maar zo zit het
echt waar
Oud 06-08-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Tony schreef:

Misschien inferieur als je kijkt naar technische prestaties maar het is wel een feit dat je veel intenser luistert naar een plaat. je kunt immers niet gaan stampen op de vloer en je moet de plaat na een kwartiertje weer omdraaien. Je kunt de artwork eens goed bekijken. Ik vind die zaken veel zwaarder wegen dan de dingen waaraan vinyl 'inferieur' zou zijn. ga toch lekker je yabba dabba dance luisteren zeg.
Intenser luisteren naar vinyl? Waarom dan wel? Overigens kan ik bijzonder hard stampen op de vloer zonder dat 't ding overslaat, hoor. Ik weet niet wat voor woning jij hebt? En zit er geen artwork in een CD dan?

Luister, ik vind vinyl ook z'n charmes hebben, maar 't haalt 't qua geluidskwaliteit bij lange na niet van een CD. Klaar. Daar kun je geen speld tussenkrijgen.

Overigens luister ik geen Yabba Dabba Dance. Om je een blik in mijn vinyl-collectie te geven: The War of the Worlds van Jeff Wayne, Dressed to Kill van Kiss (factory sample), Salisbury van Uriah Heep, Die Hard van Venom. Mijn platenspelert is overigens een Thorens TD160 MK-II. Niet bepaald rommel toch? Aangesloten op een Marantz PM30, met Mission 701 luidsprekers.

Ga toch weg met je 'iedereen die het niet per definitie met me eens is luistert naar waardeloze top40 herrie'.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
roman schreef:
feit is dat de nieuw uitgebrachte platen het zelfde klinken als op cd, dat wel met het voorbehoud dat er groteverschillen zijn tussen de kwaliteit van de platenspelers,
de enigste kwaliteits verschillen zitten in de oude platen, die nog analoog opgenomen zijn tegenover de cd`s die later van de analoge mastertape digitaal overgezet zijn op cd, want bij die cd`s word alles buiten de 20hz en de 20khz er af gesneden zeg maar bij platen van vroeger niet
maar zo zit het
echt waar
Voor 't gemak vergeet je maar even dat vinyl zwáár inboet aan dynamiek? Of "artifacts"?

Kom op, get real.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef:
Wanneer jij zegt dat vinyl een 'ander' geluid produceerd dan CD, maar dat jij CD's mooier vind klinken dan heb jij nog nooit een kwaliteits platenspeler gehoord. As simple as that.
Onzin.

Ik heb m'n apparatuur al opgenoemd in een bovenstaande reply.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:32
konflict
konflict is offline
Citaat:
roman schreef:
maar zo zit het
echt waar
da's onzin... weet je wel hoe een platenspeler werkt? heus niet met lasers, net als een cd. Juist door die verschillende technieken wordt 't geluid anders, of 't nu analoog of digitaal is opgenomen. Natuurlijk hoor je nog meer verschil tussen een analoog (dus op een 4track of 8track) opgenomen plaat uit de jaren '60-'70 en een digitale studio protools cd van nu, da's natuurlijk logisch.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:36
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Mijn platenspelert is overigens een Thorens TD160 MK-II. Niet bepaald rommel toch?
betere platenspelers zijn er haast niet te krijgen :>
Oud 06-08-2002, 21:40
p-chez
p-chez is offline
Overigens.. kan CD-geluid wel beter zijn, toch blijf ik persoonlijk vinyl .. 'leuker' vinden. Gewoon het formaat, het materiaal, het kraken van de naald in de groeven... het heeft gewoon meer dan een CD, vind ik.

Das gewoon de sfeer.. net als dat k liever een brood koop bij een warme bakker dan bij de albert heijn, om maar een vaag voorbeeld te geven Het heeft gewoon net dat.. dingetje extra.. ofzo
Oud 06-08-2002, 21:41
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
Overigens.. kan CD-geluid wel beter zijn, toch blijf ik persoonlijk vinyl .. 'leuker' vinden. Gewoon het formaat, het materiaal, het kraken van de naald in de groeven... het heeft gewoon meer dan een CD, vind ik.

Das gewoon de sfeer.. net als dat k liever een brood koop bij een warme bakker dan bij de albert heijn, om maar een vaag voorbeeld te geven Het heeft gewoon net dat.. dingetje extra.. ofzo
Ik snap dat gevoel heel goed, deel het zelfs met je gedeeltelijk.

Neemt niet weg dat vinyl primitief is
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:42
konflict
konflict is offline
ieder voordeel heb z'n nadeel
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 11:38
SiDEkiCK
SiDEkiCK is offline
vinyl is makkelijker, mn cds slaan altijd over, of mn cd-speler is stuk...
mds doen het ook goed
Oud 07-08-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
SiDEkiCK schreef:
vinyl is makkelijker, mn cds slaan altijd over, of mn cd-speler is stuk...
mds doen het ook goed
*LMAO*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 19:00
The Undertaker
The Undertaker is offline
Vinyl heb ik voor de sier, ik kan het niet eens afspelen
Oud 07-08-2002, 19:06
Six4Eight
Six4Eight is offline
Heb net weer 13 platen binnengekregen en ik moet eerlijk bekennen dat ik simpel weg niet zonder mijn grote zwarte pannenkoek vriendjes kan !
Reageren

Regels voor berichten