Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Het zou niet voor het eerst zijn dat krakers met messen, knuppels, vuurwapens en explosieven bewapend zijn en daarmee eigenaars of bewoners te lijf gaan om een pand op te eisen. In tegenstelling tot het krakersbetoog kan ik me natuurlijk wel onderbouwen: http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/...raken_verboden Kopje 'scherpmutselingen' http://www.vvdoudwest.nl/artikel/4400.htm Eerste alinea http://www.nieuwsbank.nl/_payment/or...08/29/R113.htm Tweede alinea Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Lotte, ik zag dat je over me aan het klagen geweest was op M&M. Typisch iets voor linksen, alleen hun eigen mening over zaken als de waarheid zien en wanneer iemand daar kordaat tegenin gaat, meteen de uitgeprostitueerde term "discriminatie" gebruiken. Nu weet ik dat je geestelijk gezien nog niet helemaal volgroeid bent, maar je zou toch wel moeten begrijpen dat op een openbaar forum als dit de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat. Met andere woorden, als ik krakers smerige werkschuwe criminele ratten vind moet ik dat hier zonder schroom kunnen zeggen. Dat jij daar vervolgens tegenin wil gaan is jouw goed recht, maar we gaan niet het jankende mietje spelen.
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() ![]() Of ken jij panden waar de deur openstaat met een bordje erboven: KRAKERS HIER Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik bedoelde natuurlijk kun je een woning kopen of huren. Zo gaat dat in de beschaafdemensenwereld.
|
Ook wel grappig: "ik ben ontevreden over het woningaanbod dus daarom jat ik maar andermans woning die wél aan mijn eisen voldoet." Ik ben benieuwd in hoeverre dat op andere zaken toepasbaar is. Als mijn auto morgen niet wil starten trommel ik een paar vrienden op, breken we een andere auto open en gaan we lekker een ritje maken.
|
Of de maatregel dat als je een auto hebt, en hij staat té lang voor je deur, moeten andere mensen er gebruik van kunnen maken teneinde de vervoersproblematiek de kop in te drukken.
![]() Mensen, please, schrijf je in bij een woonvereniging en wacht tot je een woning toegewezen krijgt. Zo lang is dat écht niet. Je moet alleen niet teveel in één keer willen.
||
Citaat:
De discussie herinnert me overigens aan een hilarische spotprent die ik elders voorbij zag komen. De originele foto was een drietal kanslozen met t-shirts van de 'stop wilders'-club. Iemand maakte er deze treffende bewerking van: ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Artikel 138
1. Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie. 2. Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen. 3. Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. 4. De in het eerste en derde lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen. allemaal anderhalf jaar de cel in, is je huisvestingsprobleem wel opgelost.
Laatst gewijzigd op 26-09-2008 om 10:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum. het doet er niet toe hoe je je toegang verschaft tot andermans eigendom het is gewoon crimineel, niemand doet er wat aan maar dat is een ander verhaal. maargoed je kan net doen of je je vergist hebt ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() De wet is een papieren werkelijkheid, een middel tot een doel, geen doel op zich.
||
Citaat:
Bovendien vergeet je op jouw beurt dat zelfs zonder de aankomende wet, het nu al verboden is om als krakers een pand te betreden, mits er niet aan de voorwaarden voldaan is. Wat dus maar al te vaak het geval is.
|
Ik vond nog een nieuwsbericht over de invloed die enkele collegae van Bihlala hebben gehad in Soest:
Honden zaaien dood en verderf SOEST - Veertien konijnen, negen katten en een onbekend aantal kippen en cavia’s: dat is tot nog toe de doodgebeten ‘oogst’ van de loslopende honden die de laatste maanden de wijken Smitsveen, Klaarwater en Overhees in Soest teisteren. De bezorgde wijkbewoners hebben de politie gevraagd in actie te komen. Een gesprek met een groep verontruste bewoners met wijkagent Dave Dedel heeft ertoe geleid, dat de politie zich extra gaat inspannen om het probleem aan te pakken. ,,We hebben er wel vertrouwen in,’’ zegt woordvoerster Monica Falck, die vorige week een meldpunt in het leven riep. ,,Het was een serieus gesprek. We hopen dat de honden in beslag worden genomen of op z’n minst gemuilkorfd.’’ Voor de geplaagde bewoners van de wijken is het geen raadsel waar de honden vandaan komen: van de bewoners van de kraakpanden aan de Koningsweg, de Beukenlaan en de Weegbreestraat. ,,Ze ontsnappen daar steeds. Ze komen dan vanzelf weer terug. Soms hoor ik dat ze geroepen worden.’’ http://www.ad.nl/amersfoort/2635074/...n_verderf.html Uit de reacties een bewoner: "Wij behoren tot de groep "slachtoffers" in Soest. Toen vier van onze konijnen waren verscheurd hebben we een gesprek gehad met de eigenaren. Ze beloofden de honden vast te leggen en de schade te vergoeden. Desondanks zijn in de weken erna onze laatste konijnen ook gedood, alsmede vele konijnen en katten in de omgeving. Vervolggesprekken met de eigenaren werden afgebroken. Wie heeft er goed advies?"
|
Ook Geenstijl doet een duit in het zakje m.b.t. onze kraakvrienden.
|
Verwijderd
|
Moeilijk moeilijk. Ik denk dat het een doel gediend heeft en dat het tijd is om er opnieuw naar te laten kijken. Helemaal na de kraakfiasco's die er dit jaar zijn geweest. Zie geenstijl voor meer info (krakers die stront door gaten in de vloer naar de benedenburen gooiden, bovenkant stond al heel lang leeg, onderkant was bewoond, pand in A'dam. Publiekelijk aan de schandpaal nagelen bitte).
Aan de andere kant kom ik wekelijks langs gloednieuwe (nou jah, nu niet meer) ruime kantoorpanden die sinds de oplevering al leeg staan en waar prima kraak of anti-kraak gewoond zou kunnen worden (aangezien er een enorm kamertekort in Zwolle is). Daarnaast kom ik, vanwege mijn muzieksmaak, veel krakers tegen op optredens die soms in kraakpanden zijn en dan denk ik weer; Ze hebben het hier goed voor elkaar, geen overlast, oud pand, etc. Maar de krakers waar ik mee omga die houden het pand netjes en vertrekken als ze dat opgelegd krijgen van hogerhand zonder ruzie te schoppen. Dan heb ik er eigenlijk geen moeite mee (en zelfs de eigenaren van de panden meestal niet). |
![]() |
|
Er bestaat imo maar één oplossing: mevrouw Vogelaar zal eens om de tafel moeten met een paar uitverkorenen uit de kraakscène om tot consensus te komen. Wanneer ze kraken willen gedogen moeten er toch regels en wetten opgesteld worden om het kaft van het koren te scheiden. In je post van daarnet geef je goed de verschillen weer tussen een vreedzame oplossing en ongewenst gedrag. Wanneer je kraken legaliseert maar wel wetten opstelt die misbruik voorkomen, zal kraken niet langer een issue zijn.
|
Maar vooruit, ik zal over een half uurtje eens op de fiets springen met mijn kansloos- o-meter en zien hoe die demonstratie gaat. Ik neem weddenschappen aan op het aantal geërgerde blikken van voorbijgangers.
![]()
|
Samenvatting van de demonstratie:
Rond de 200 demonstranten. Daaronder minstens 40 buitenlanders (spraken Engels, Frans, Italiaans en Duits zonder merkbaar Nederlands accent). Ongeveer een 15-20 mensen waren in de leeftijd dat ze waarschijnlijk nog uit de jaren '70-80 stammen, wat het beeld van vergane glorie bevestigd. De geweldadige AntiFaschistische Aktion (Duits) was van de partij, minstens een van hen was met een mes bewapend. Wie een foldertje over hun standpunten weigerde werd vaak afgebekt, wat mij tweemaal van de drie keer gebeurde. Al helemaal toen ik eenmaal op een verontwaardigde kreet 'waarom' antwoordde dat ik het kraakverbod van harte steunde. Het verkeer was fors van slag. En wanneer de stoet best even ruimte had kunnen maken blokkeerden ze de weg volledig. Volgens de politie was er een vergunning afgegeven voor de demonstratie en hield men zich daar 'aardig' aan. En wat je niet zult zien op verslagen hiervan op kraaksites, en wat de krakers je niet snel eerlijk zullen vertellen: -Dat er ondanks het alcoholverbod in de binnenstad gedronken werd -Alsook drugsgebruik -Dat de politie zeer relaxt was en ondanks dergelijke overtredingen niets deed -Dat diezelfde politie ondanks de aanwezigheid van hooligans als de Antifa niet eens dreigend of provocerend was, zoals krakers maar al te vaak beweren. -Dat de bewering van de organisatoren dat er 'honderdduizenden woningen leegstaan' krankzinnige hilarische onzin is -Dat het pand waar ze voorbij het station bij stopten al jaren verhuurd wordt aan winkels en huurders, en dus lijnrecht tegen hun betoog pleit -Dat ze een bruiloft verstoorden met keiharde muziek en geschreeuw -Dat je sommige demonstranten kon ruiken voordat je ze kon verstaan ![]() -Dat de dom morgen flink naar urine zal stinken van wildplassers onder de demonstranten -Dat de pauper met op afstand bedienbare rolstoel met zonnepaneel een goed argument vormt waarom de subsidie op zonnepanelen is afgeschaft Kort samengevat was het een mooie herinnering waarom het kraakverbod er wel moet komen.
Laatst gewijzigd op 27-09-2008 om 14:24. |
![]() |
|
Grappig trouwens dat ik een journalist van het AD zag lopen. Ik verbaasde me er al over dat hij niet met de politie praatte en slechts een beetje om de optocht heen liep. Vervolgens schreef de beste man dat er 'honderden' demonstranten waren, en concretiseerd dat ergens tussen de 400 en 500. Wie echt ging tellen kwam toch een stuk sceptischer uit. De optocht groeide onderweg enigszins, maar 400 is echt zwaar overdreven.
Zo zie je maar weer hoe kranten de bocht in kunnen gaan als ze niet ergens dwars doorheen durven gaan.
||
![]() |
Citaat:
Maar T_ID, sta ook eens open voor de positieve dingen van de kraakscene: * het tegengaan van speculatie * woningnood ledigen * leegstand verhelpen * ateliers, muziek, enz. ![]() Je komt wel erg over als burgerlijk, gefrustreerd mannetje hoor! Kom op zeg! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoewel ik wel geschokt ben dat je kraken niet eens met Kosovo hebt vergeleken. Overigens verergeren krakers de woningnood en verhelpen ze leegstand niet. Iets dat je zou hebben geweten als je of kennis van zaken had, of de discussie gevolgd had. Ateliers en muziek vormen geen argument omdat dat ook bestaat zonder dat er ruimte voor gestolen wordt.
||
Citaat:
Dergelijke op zich vrij triviale overtredingen geven aan dat de schuld wel degelijk bij de krakers ligt, dat ze wel degelijk fouten maken, en er over liegen dat dat niet zo was. Arresteer je namelijk mensen vanwege zoiets, dan ontploft de groep, en moet de politie ingrijpen. Voor de rest kansloos dat je op de persoon speelt.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Als er arrestaties gepleegd waren had je er donder op kunnen zeggen dat er weer koppen als "politiegeweld tegen onschuldige krakers!!11oneeleven!" op kraaksites waren verschenen. Welnu, dan was het myth busted geweest. Ditmaal ging het goed, volgende keer beter.
||
Citaat:
Ik snap het hele verschil tussen huizen en ander bezit ook niet zo goed, ik ken iemand met heel veel autos en hij heeft er 2 waarin hij misschien 1 of 2 keer per jaar in rijdt, waarom mag ik me die niet toe-eigenen?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Leukste post van de dag. Verwijderd | 380 | 26-11-2009 17:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krakers ontheffen man van eigen woning kalinho | 196 | 13-06-2009 12:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |