Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als ik winkel dan is het voornamelijk op rustige tijden en mijd ik winkels als de H&M. Eigenlijk heb ik over het algemeen goede ervaringen met winkels en de mensen die er werken. Er wordt de tijd voor je genomen, ze komen met goede adviezen etc. Irritaties gaan dan ook niet verder dan het niet hebben van mijn maat, of lelijke pasvormen oid.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tja das niet echt duur te noemen. mijn irritaties: - de drukte op vr,za,zo. Probeer nu altijd op andere dagen te winkelen want anders sta je bv bij de H&M 30 minuten in de rij voor de pashokjes en dan weer 20 minuten in de rij voor de kassa. ![]() - stof in de pashokjes. - geen spiegels in de pashokjes - hele luide muziek - heel traaaaaaaaaaaaaaaag winkelpersoneel - winkels die helemaal leeg zijn dus als ik dan naar binnen loop klampen de verkopers zich aan mij "hee een klant" ![]()
|
Ten eerste de tyfuszooi die het soms in kledingwinkels is. Vaak op drukke dagen ja, en ik geef ook niet alleen het personeel de schuld, maar ik zou gewoon zo graag hebben dat alles op nette stapels ligt of geordend aan kledinghangers hangt. Ik word echt zenuwachtig van omver vallende stapels en hangers waar de kleding vanaf valt zodra je het wilt bekijken. En viezigheid is minstens zo erg.
Te krappe gangpaden vind ik ook naar. Ik heb meestal een rugtas bij me en ik zou me graag midden in een gangpad om willen kunnen draaien zonder dat ik tegen van alles aan stoot. En als ik dan iemand tegenkom die de andere kant op wil zou ik daar liever niet mee knuffelen om dat te bewerkstelligen. Mensen die dwars door je heen kijken vind ik ook naar. Die mensen komen meestal op je af lopen en hopen dat je aan de kant gaat als ze doen of ze je niet zien. Dat is niet specifiek voor winkels, maar wel iets wat tijdens het winkelen het meest opvalt. Sowieso zou ik het prettiger vinden als mensen gewoon een poging tot communicatie zouden doen als ze iets van me nodig hadden. En dan nog iets specifiek voor de V&D: altijd als je iets nodig hebt van het personeel krijg je te horen dat iemand anders daarover gaat. Waarom is er nooit iemand te vinden die daadwerkelijk op diezelfde afdeling werkt? De Sting in Amersfoort vind ik wel fijn. Dat komt doordat ik er voornamelijk door de weeks ben. Die winkel is gewoon ruim, het assortiment netjes uitgestald (dat zal op zaterdag vast anders zijn, maar dan ben ik er dus niet), het personeel is behulpzaam maar niet opdringerig en ik vind er vrijwel altijd de juiste maten. Driekwart van het assortiment zou ik van mijn leven niet dragen, maar ik winkel er in ieder geval prettig. De H&M is vreselijk. Wanneer je er ook komt, het is er altijd een teringzooi, het licht is onprettig, het stinkt en er lopen heel vervelende mensen rond. Bij welke H&M ik ook kom.
||
![]() |
Citaat:
|
Wat ik vooral haat is dat ze met name bij veel schoenenwinkels (vooral Footlocker) weinig keus hebben in de meest gangbare sportschoenen en herenschoenen in de maten 43 en 44
![]() Ik wil niet veel zeggen, maar de H&M begint steeds meer op een kleding dumpzaak te worden die zelfs nog ver onder het kleding nivo van Hendriks Mode en C&A ligt. ![]() |
![]() |
|
-verkoopsters die je achterna lopen en op de vingers kijken
-mensen die uitgebreid 1 kledingstuk gaan bekijken en tegelijkertijd daardoor het hele pad versperren -kledingrekken die veel te vol hangen -als bij hetgene wat je leuk vindt er net geen prijskaartje aan hangt -kledingverkoopsters die aan komen hollen als je het pashokje uit komt en zeggen 'ennnnn hoe stond het????' -irritante pubers die uitgebreid gaan verkondigen dat de kleding bij de H&M de helft goedkoper is, waarom gaan jullie dan niet direct daar heen stelletje mutsen |
![]() |
||
Citaat:
Anyway, ik hou er niet van als de pashokjes geen spiegels hebben, wat al gezegd is. Verder heb ik geen last van drukte, want op drukke dagen vermijd ik de stad.
||
Citaat:
Scripties in de mode worden vaak vanuit de bedrijfskant geschreven en ik ga juist de consumentenkant behandelen.. Want er zijn zoveel bedrijven die denken dat ze alles voor de klant doen en klantgericht te werk gaan, maar in feite is de klant het daar helemaal niet mee eens. Dus ik probeer eigenlijk uit te zoeken wat die klant dan wel zo trekt en hoe het komt dat mensen toch wel voorkeuren hebben voor bepaalde winkels, en waar die voorkeur dan op is gebaseerd. Al denk ik dat het de laastste tijd niet meer zoveel uitmaakt, iedereen winkelt overal en het komt niet vaak voor dat iemand zijn kleding allemaal bij dezelfde winkel koopt, keer op keer. Vandaar dus mijn onderzoekje.. |
![]() |
||
Citaat:
en overigens is dit de nieuwe manier van marketing.. |
![]() |
||
Citaat:
En ook nog eens opgelegd door mijn begeleider... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Goed, het topic gaat hier natuurlijk niet over en ik wil je verder succes wensen met je scriptie.
|
eigenlijk alles wat gezegd is, met name irritante onbeschofte klanten en trage kassamedewerkers maar ook winkelmiepen die me suf aankijken omdat ik met werkkleding de winkel in ga. en als ze zien dat ik een grote tas of tassen bij heb, dan nog een tasje om de spullen doen ipv vragen of het er nog bij past. en als ik dan zeg 'thanks, maar ik heb al een tasje' kijken ze dom.
|||
Citaat:
Dat tweede is ook niet zo. Mensen zijn gewoontedieren, niemand koopt overal kleding. Dat is afhankelijk van factoren als gemak, smaak, financieen en sociale omgang. Mooie artikelen over geschreven voor bijv. Shim & Kotsiopulos. Citaat:
Dit alles terzijde vind ik het irritant als mensen met buggys door gangpaden lopen, als winkelmedewerkers zich ongelofelijk met je bemoeien of gewoon te sloom voor woorden zijn.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
stond ik net in de claire's ( winkel met allerhande goedkope sieradenrommel) komt er zo'n grietje naar me toe 'hier, heb je een winkelmandje' euuuh... wtf? ik had sowieso mijn ene hand vol met mdf en mijn andere hand had geen zin in een of ander wazig wasmachinezakje waar je je spulletjes in moest doen. afijn, stond ik bij de kassa, zegt die kassamiep 'kijk, we hebben ook hele leuke nagellakjes voor maar 3 euro' WTF hoezo brutaal. Denkt ze nou echt dat ik, omdat ze het me zo gaat opdringen, ik ineens die nagellakjes koop. jeminee. wat een kutwinkel.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja inderdaad, ik moest maar 1 ding hebben, en al zou ik 10 soorten oorbellen nemen, dat past nog allemaal in 1 hand. bij de H&M staan ook mandjes, maar dan echte, en die kun je gewoon naar eigen wens pakken. @ crimson: tering ![]()
||
Citaat:
meestal druipen ze dan wel af ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ik iets wil pak ik t wel, al is t wel attent natuurlijk... en bij zulke labiele mensen als mij werkt t ook wel als t handige rommel is |
![]() |
|
![]() |
Ik werkte een tijdje geleden in een sieradenwinkel. Ik MOEST altijd mensen aanspreken of ik ze kon helpen en zo. Deed het bijna nooit, ik vind het zelf ook verschrikkelijk irritant. Als mensen echt mijn hulp nodig hebben, zie ik het vanzelf. Uiteindelijk begreep mijn baas wel dat ik het toch niet zou doen en kon ik lekker mijn gang gaan.
|
Ik was pas in een schoenenwinkel waar al meer dan een jaar heel groot "OPHEFFINGSUITVERKOOP!!! TELL YOUR FRIENDS" etc. op staat (hoe lang gaat het duren voordat ze een keer oppleuren?) en ik vroeg naar de prijs van een paar onitsuka tigers, bleken die krengen 75 euro te zijn, dus ik zeg 'eeeh, nee.' Komt die dude met een heel lulverhaal dat ze echt niet duur zijn, want die schoenen kan je echt nergens anders kopen blablabla (Niet waar, want m'n beste vriendin had ze een jaar daarvoor gekocht voor 79 euro) Dus ik zeg nog een keer dat ik ze wel erg cool vind, maar dat ik het echt niet kan doen omdat ik een 'arme' student ben en dat ik anders de rest van de maand droog brood moet eten. Blijft die dude maar doorzeiken over hoe ik de schoen gewoon even moet passen en dat hij er dan wel wat op zou verzinnen. Yeah right, 5 euro korting ofzo, Whoopdeefuckingdoo.
Ik werd echt helemaal gek van die gast en het duurde me 5 minuten voor ik eindelijk de winkel uit was. Proberen je spul te verkopen is logisch, maar je moet wel snappen wat NEE betekent.
||
Citaat:
![]() @BieMie: Ik heb echt nog nooit zulke dure shirtjes zien hangen in de winkels waar ik kom. Eigenlijk zijn al mijn T-shirts gemiddeld een tientje en sommigen gaan al jaren mee. Beter kijken dus, of een betere smaak ontwikkelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Naast alles wat al gezegd is vind ik het ook gruwelijk irritant als verkoopsters je maat gaan schatten als je er niet om vraagt. Ik was iets aan het passen en ik moest wat groter hebben en toen wilde de verkoopster dat per se voor me halen. Nou ja kprima hoor, dus ik zei mijn maat. Begint ze te verkondigen dat dat echt niet mijn maat kan zijn en dat ik minstens twee maten kleiner moet hebben. Sorry hoor, maar ik weet toch echt wel wat mij past en wat niet.
![]() Mensen zijn irritant, maten die er niet zijn zijn irritant. Als een maat uitverkocht is en mensen vragen er steeds om betekent dat doorgaans dat er vraag naar is en je er misschien meer van moet bestellen en misschien minder van maatje mini. Ik vind kleinere alternatieve winkeltjes nog het beste qua personeel etc. Die dringen zich niet op en zeggen ook gewoon of iets je staat of niet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11] Donny must die | 500 | 01-04-2005 18:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog 2 columns uit de oude doos Shitonya | 4 | 23-03-2004 16:17 |