Ik ben een echte braakbek, dus heb eigenlijk teveel kotsverhalen om op te noemen, maar ik zal jullie mijn meest memorabele top 3 geven:
3) Een paar jaar geleden was er een afscheids feestje van een collega in de Break Away. Er gingen een flink aantal biertjes, verschillende soorten coctails, loempia's en nicotine door mijn giecheltje. Na afloop besloten een klein groepje (waaronder ikzelf) verder te gaan in Rotown. Daar werd het me even teveel en stormde ik naar de WC, om me daar helemaal leeg te kotsen en vervolgens zo'n 20 minuten bijna bewusteloos met m'n hoofd op de wc bril te belanden. Gelukkig kwam een collega to the rescue. Hij werkte in het hotel tegenover Rotown en regelde een kamer voor 20 euro, waar ik met mijn hoofd in een prullenbak heb liggen slapen.
De volgende dag zijn er nogal wat roddels ontstaan over mij en hem, die later bleken door hemzelf verspreid te zijn. (Met opmerkingen van collega's als 'Misschien was je zo dronken dat je niet meer weet dat er iets is gebeurd' *zucht*)
2) Koninginnenach' dit jaar in Den Haag. Was de stad in geweest met een paar vrienden en we bleven daarna bij iemand slapen. Er waren al de nodige biertjes doorheen gegaan en later bij die vriend thuis namen we nog wat en kreeg ik ook een wijntje voor m'n neus. Smaakte een beetje vreemd, maar ik dronk het gewoon op. Ietsje later werd ik plotseling doodziek, heb weer een wc-pot liggen knuffelen en 's nachts en de volgende ochtend steeds weer moeten kotsen. Flinke kater dacht ik, maar het bleek eerder een flinke voedsel (nou ja, wijn) vergiftiging te zijn, want de wijn was etiketloos en niet meer helemaal goed, waardoor ik 3 dagen geen eten heb kunnen binnenhouden.
1) Nummerrrrr 1 met stip:
Begin dit jaar gaf ik een feestje als een soort verlate 'kamer-warming'. Het zou de bedoeling zijn om White russians te zuipen, Britcoms te kijken en voor de eerste keer Snus te gebruiken. Snus is een soort pruimtabak die alleen legaal is in Noorwegen en Zweden (want 1 zakje bevat de nicotine hoeveelheid van 10 sigaretten!) en op aanraden van een vriend was dat gehaald. Niemand rookte, dus iedereen was keihard naar de tering van dat spul. Ik voelde eerst niks, dus nam er met m'n stomme harses nog heen.
Ik moest naar de wc, maar toen ik zat voelde ik me niet goed worden en nog voordat ik me kon omdraaien kwam er een zure projectielstraal kots over de gehele wc muur terecht. Met m'n zatte harses ruimde ik de meuk op met wc papier en ging verder op de bank hangen, waar ik zittend in slaap ben gevallen, met m'n armen om een prullenbak geklemd.
De volgende ochtend voelde ik me beter en stond op om naar de wc te gaan. 'Hee, wie heeft er water gemorst in de keuken?!' riep ik nog... Ik was in mijn brakke staat helemaal vergeten dat mijn wc soms blijft doorlopen, en omdat de plee zat volgepropt met wc-papier was die dus overstroomd en stond mijn keuken blank.
Zo stonden we dus met z'n zessen om 9 uur 's ochtends de keuken te dweilen, erg gezellig. Ik moest daarna nog flink m'n best doen om alle kotsresten van de wc-muur af te halen (moest zelfs de plee-rol-houder los schroeven), voordat mijn huisgenote thuis kwam. Zij heeft vreemd genoeg niks gemerkt. En mijn vrienden hebben het nu nog steeds over mijn SnoozeFest.
Tegenwoordig drink ik vrij weinig. Je moet stoppen op je hoogtepunt en als je vrienden een persoonlijk logo voor je maken van een wc-potje met de tekst 'free hugs' weet je dat je die bereikt hebt.