Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2008, 22:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, wat denken jullie dan van half 9 stemmen binnen, 10 uur verhaal en uitslag? De uitslag voor het verhaal is echt geen optie voor me, dan kan ik net zo goed geen verhaal schrijven want dan leest niemand het meer.
Advertentie
Oud 08-11-2008, 22:41
Verwijderd
haai! ik doe mee!!
Oud 08-11-2008, 22:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Spelleiders:
fizzle-fluffy
Kunst

Spelers:
  1. Pippeloen
  2. Paranoide
  3. Uice
  4. Katje
  5. TopDrop
  6. Lisaah
  7. Mr. Soija
  8. matig_muis
  9. Sherco
  10. flyaway
  11. Basjeeh
  12. Light fighter
  13. Mutsieprutsie
  14. ~~Fantôme~~
  15. *Miekjuh*
  16. Daboman
  17. AllureV
  18. sterrenmeisje

Nog vier plaatsen!
Oud 08-11-2008, 22:46
Verwijderd
i'm in! maar inet op foon is echt poep...
Oud 09-11-2008, 00:21
Verwijderd
Hey mensen ik zei geen discussies voeren, dat is zonde van onze topic ruimte!!

NU allemaal mondjes dicht
Oud 09-11-2008, 00:21
Fantôme
Fantôme is offline
hihi, hai Fizzle ben benieuwd naar je spelleiderstalent
en ook naar die van Kunst trouwens. Heb ook nog geen spel meegedaan waarin zij spelleidde

over verhaal-uitslag gedoe.
Ik vind het prima om eerst de uitslag te krijgen en daarna het verhaal.

Laatst gewijzigd op 09-11-2008 om 15:00.
Oud 09-11-2008, 03:42
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Spelleiders:
fizzle-fluffy
Kunst

Spelers:
  1. Pippeloen
  2. Paranoide
  3. Uice
  4. Katje
  5. TopDrop
  6. Lisaah
  7. Mr. Soija
  8. matig_muis
  9. Sherco
  10. flyaway
  11. Basjeeh
  12. Light fighter
  13. Mutsieprutsie
  14. ~~Fantôme~~
  15. *Miekjuh*
  16. Daboman
  17. AllureV
  18. sterrenmeisje
  19. Eye of Sauron
Oud 09-11-2008, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk niet. Er zijn toch al mensen met rollen in het verhaal? Dan schrijf je een verhaal dat een bepaalde rol doodgaat, maar dat weet je helemaal niet van tevoren
Er kan best een groot deel alvast geschreven worden.

Ik ben voor een verhaal binnen het uur na 20:30, tezamen met de uitslag.

Maar ik vind anders geoordeeld ook prima.

@ De spelleiding, mijn naam is zonder puntje, gaarne aan te passen.
Oud 09-11-2008, 11:01
Verwijderd
Ik ben voor een zo spoedig mogelijke uitslag, verhaal maakt me niet uit. Of het verhaal gelijk met de uitslag komt of later maakt volgens mij niet uit, mensen die het verhaal willen lezen doen dat ook wel als het later komt.
Oud 09-11-2008, 11:14
Verwijderd
En mijn naam met drie a's. Ik weet niet of er een met twee bestaat maar iig niet naar die met 4 a's sturen.
Oud 09-11-2008, 11:25
Verwijderd
Spelleiders:
fizzle-fluffy
Kunst

Spelers:
  1. Pippeloen
  2. Paranoide
  3. Uice
  4. Katje
  5. TopDrop
  6. Lisaaah
  7. Mr Soija
  8. matig_muis
  9. Sherco
  10. flyaway
  11. Basjeeh
  12. Light fighter
  13. Mutsieprutsie
  14. ~~Fantôme~~
  15. *Miekjuh*
  16. Daboman
  17. AllureV
  18. sterrenmeisje
  19. Eye of Sauron
Oud 09-11-2008, 12:34
Spelleider
Spelleider is offline
Spelleiders:
fizzle-fluffy
Kunst

Spelers:
  1. Pippeloen
  2. Paranoide
  3. Uice
  4. Katje
  5. TopDrop
  6. Lisaaah
  7. Mr Soija
  8. matig_muis
  9. Sherco
  10. flyaway
  11. Basjeeh
  12. Light fighter
  13. Mutsieprutsie
  14. ~~Fantôme~~
  15. *Miekjuh*
  16. Daboman
  17. AllureV
  18. sterrenmeisje
  19. Eye of Sauron
  20. Vlindertje
Oud 09-11-2008, 12:36
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ow, ik wilde net gaan posten dat ik meedoe, maar ik sta al in de lijst.

Maar toch:

Ik doe mee
Oud 09-11-2008, 17:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is trouwens ook matige_muis; je bent de e vergeten. Dan kunnen we niet pmmen he!
Oud 09-11-2008, 18:59
Spelleider
Spelleider is offline
Heel lang geleden, toen de aarde nog plat was en magie nog bestond, regeerde er een oude koning. Omdat deze koning niet alleen streng doch rechtvaardig regeerde, maar ook zeer bedreven was in de kunst van het edelsmeden, werd hij wel Koning Kunst genoemd. De burcht van Koning Kunst en zijn vrouw, Koningin Elea, stond hoog op een klif boven een zee die nu al eeuwen geleden is opgedroogd. Wanneer zij op hun troon zaten, konden zij niet alleen de binnenplaats, maar het hele land daarachter overzien. Hierdoor waren de Koning en de Koningin altijd goed op de hoogte van wat er in hun land speelde. Daarom leefde het land al honderd jaren in vrede.

Maar op een dag veranderde iets. De oude Koning en Koningin voelden het, maar ze konden het niet plaatsen. Daarom riepen ze hun wijze raadsheer, die Eye of Sauron werd genoemd, bij zich. Hij nam zijn kruiden en zijn vreemde spullen, zoals botjes, poedertjes, stokjes, stofjes in vreemde kleuren en huiden van vreemde dieren, en trok zich terug in zijn vertrekken.
Nog geen half uur later klonk een kreet die door merg in been ging. De hele hofhouding had het gehoord, en was naar de Troonzaal gesneld omdat ze dachten dat er alarm was geslagen. Eye of Sauron hinkte langs hen heen naar binnen, zo vlug als hij kon. Hij haastte zich naar het Koninklijk paar, en fluisterde: ‘er is magie dit kasteel ingeslopen. Magie, die zo duister is, dat zij de sterren doet doven. Zwarte Magie, en die moeten we zien uit te bannen. Het hele land is in gevaar, O heer!’

De hofhouding hield gespannen zijn adem in; als Eye of Sauron in paniek was, dan was er reden tot paniek. Ze moesten echter buiten de deurwachten tot de koning hen vertelde wat er mis was. Iedereen wachtte dan ook braaf, behalve de jonge hofdametjes Flyaway en Lisaaah. Ze waren zusjes en de één was nog aantrekkelijker dan de ander. Ze lapten alle regels en etiquettes aan hun laars, deden waar ze zin in hadden en wonden het hele hof om hun vinger. Dit laatste maakte ook dat ze overal mee wegkwamen. Deze meisjes slopen naar voren en luisterden aan de deur wat Eye of Sauron te vertellen had. Nog voordat de Koning een woord had gesproken, was het hele kasteel in rep en roer: heksen! Er waren heksen en duistere tovenaars in het kasteel!
Het was niet de bedoeling van de Koning geweest om zo expliciet te zeggen wat er aan de hand was; hij wilde paniek voorkomen waar het kon. Maar natuurlijk was iedereen al op de hoogte toen hij hen in de zaal riep om het nieuws te verkondigen. Koning Kunst zuchtte en liep de zaal uit, om zich terug te trekken in zijn atelier. Koningin Elea keek verveeld en de hofnar, Pippeloen, sprong meteen naar voren om haar te amuseren met gekke grapjes en acrobatische stunts. Pippeloen kon de hovelingen altijd erg snel weer opvrolijken, met haar vrolijke aanwezigheid en haar felgekleurde kledij.

Mutsieprutsie, een dienstmeisje aan het hof, hoorde van de zwarte magie toen ze net water haalde voor de soep. Van schrik liet ze de emmer in de put vallen! De staljongen, TopDrop, schoot haar te hulp door een haak aan een lange stok te binden. Mutsieprutsie gaf hem een zoen op allebei zijn wangen en rende met het water naar binnen, de arme jongen verbouwereerd achterlatend. De chefkok, Light Fighter, gaf Mutsieprutsie een draai om haar oren. Hij dacht dat ze hem had laten wachten op het water omdat ze met de staljongen had staan vrijen. Een meid die het vlees liet aanbranden om haar vrijers te zoenen, die kon hij niet gebruiken! Diep beledigd en verontwaardigd door het onrecht van Light Fighter, zette Mutsieprutsie zich weer aan het werk.

Intussen werden Flyaway en Lisaaah door hun moeder, de oogverblindende weduwe Katje, ruw naar de kapel gesleept om te biechten. Ze wisten immers best dat ze Eye of Sauron niet hadden mogen afluisteren en verraad was een zonde. Sherco, de priester van het kasteel, keek verbaasd; hij had de meisjes al zeker een week niet gezien! Ze waren niet erg religieus of deugdzaam en ze werden vaak bij hem gebracht door hun moeder, om te biechten. Rustig nam hij hen beide de biecht af, gaf hen vijftien onzelieveheertjes en vijftig weesgegroetjes te zeggen en snelde naar zijn diner.

TopDrop stond, nog steeds rozig van de zoenen van de meid, de paarden te poetsen, toen de bode kwam binnengesneld. ‘Paranoide, wat zie je rood! Waar heb je zo’n haast om?’ Paranoide zei, nog buiten adem: ‘ik heb nu je twee snelste paarden nodig! Ik moet met de trompettist de stad inrijden om iedereen te laten weten dat er een avondklok is ingesteld, omdat er een groot gevaar is in het land. Snel!’ TopDrop haastte zich, en vijf minuten later galoppeerden Paranoide en de trompettist naar beneden, de stad in.

Daboman en Basjeeh, de jachtmeesters, zaten in hun vertrekken te dobbelen. Het zou een erg lange, vervelende herfst worden; er zouden wel geen jachtpartijen meer worden gehouden. Het hof zou moeten leven op de ganzen en pauwen die op de binnenplaats werden gehouden, en van het vee op de veemarkt. Het was immers algemeen bekend dat je je onder geen voorbehoud in het bos mocht begeven, wanneer er magische wezens waren gesignaleerd. Dat zou zelfmoord zijn. Dus zaten de twee anders zo edele jachtmeesters bij het licht van een vetkaars hun geld te verdobbelen, samen met TopDrop, die ook weinig te doen had nu hij de paarden niet meer hoefde warm te lopen of af te laten koelen of op te zadelen.

Niet iedereen kon zich uit het veld laten slaan door de narigheden; het werk moest gewoon doorgaan. In het Koninklijke naaiatelier, geleid door Mariecke, ook wel Miekjuh genoemd, was iedereen druk aan het naaien en borduren voor het gemaskerd bal dat de volgende dag gehouden zou worden. Alle belangrijke graven uit het land zouden van de partij zijn: de edele Mr Soija met zijn fragiele vrouwtje, die altijd plagerig Fantome werd genoemd omdat ze vaak zo wit zag als een spook. Maar Mr Soija was een eerlijke en goede graaf en iedereen in het paleis had eerbied voor hem. Ook Hertog Uice, de weduwnaar, had aangegeven te komen. Hij was natuurlijk stiekem uit op een nieuw bruidje; er waren veel mooie, jonge hofdames op het paleis. Uice zou zijn eeuwige volgeling, Matige_Muis, wel meenemen. En voor al deze mensen moesten de naaisters zilveren kostuums maken, net als voor al hun hofdames en alle vrienden van de Koning en Koningin.

De Koning en de Koningin hadden één dochter, AllureV. Ze was een statige, weelderige jonge vrouw, met donker haar en nog donkerdere ogen. Met haar gezelschapsdame, sterrenmeisje, was zij bezig aan een klein wandkleed, ontworpen door een schilder uit de stad. Ze zagen erg op tegen een avondklok; ’s avonds zaten zij graag op een bankje voor het kasteel naar de sterren te kijken. Sterrenmeisje wist erg veel van sterren, haar vader was een wijs man. Hij woonde niet ver van de stad, in het bos. Omdat hij veel van de natuur, planten en dieren wist, noemden de hovelingen hem vaak spottend ‘vlindertje’. Hij hielp Eye of Sauron echter met het plukken van magische en geneeskrachtige kruiden, en had de zwarte magie al langer zien aankomen. Niemand had echter naar hem geluisterd; hij was immers maar een gekke, fladderige kluizenaar. Koning Kunst hield niet van kluizenaars, dat waren maar vreemde zonderlingen. Daarom had hij nooit willen luisteren naar de wijze raad van de oude kluizenaar. Nu had hij spijt, dat hij niet naar de wijze man geluisterd had. Nu was het te laat, het kwaad had bezit genomen van zijn stad...

Het Weerwolfspel is begonnen! De eerste ronde is aan de dorpelingen. Stemmen moeten vóór 20:00 uur morgen binnen zijn. Dan komen verhaal en uitslag tussen 21:00 en 21:30. Veel succes!
Oud 09-11-2008, 19:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, wie zich afvragen wie Elea is; dat ben ik. Het koningpaar zijn de spelleiders, want je kunt niet de koning en koningin opeten of ophangen!
Oud 09-11-2008, 19:18
Verwijderd
Leuk verhaal
Oud 09-11-2008, 19:23
Vlindertje
Vlindertje is offline
Leuk

Edit: Ik ben de pappie van sterrenmeisje

Laatst gewijzigd op 09-11-2008 om 19:52.
Oud 09-11-2008, 19:27
TopDrop
TopDrop is offline
Gaaf!
Oud 09-11-2008, 19:28
Miekje*
Miekje* is offline
Stoer
Oud 09-11-2008, 19:41
Fantôme
Fantôme is offline
Wat een leuk verhaal!
en Light Fighter als man
Oud 09-11-2008, 19:48
Verwijderd
Leuk, gaaf!
Oud 09-11-2008, 19:53
Lethe
Lethe is offline
Leuk verhaal ja!
Oud 09-11-2008, 19:58
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
cool ik ben de raadsheer
Oud 09-11-2008, 19:59
Fantôme
Fantôme is offline
mag ik een (dom?) vraagje stellen: Doen er nu 4 of 3 wolven mee in het spel? gezien we maar 20 spelers hebben?
Oud 09-11-2008, 20:06
Verwijderd
Goede vraag!
Oud 09-11-2008, 20:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vier.
Oud 09-11-2008, 20:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat een leuk verhaal!
en Light Fighter als man
Kunst ook, en vlinder ook
Oud 09-11-2008, 20:15
Spelleider
Spelleider is offline
Even officieel: Er zijn vier wolven in het spel.
Oud 09-11-2008, 20:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
danku
Oud 09-11-2008, 21:43
Verwijderd
Speciaal voor Fizzle: ik ga voor *Miekjuh*, want ik discrimineer op leeftijd, schrijfstijl en muzieksmaak.
Oud 09-11-2008, 22:04
flyaway
flyaway is offline
Leuk verhaal! Ik stem op Lisaaah omdat ik jaloers ben op haar als mijn zusje zijnde, we moeten altijd onze spullen delen en ik wil ze voor mezelf!
Stem gebaseerd op verhaal.
Oud 09-11-2008, 22:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Leuk verhaal! Ik stem op Lisaaah omdat ik jaloers ben op haar als mijn zusje zijnde, we moeten altijd onze spullen delen en ik wil ze voor mezelf!
Oud 09-11-2008, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ga niet op jou stemmen nu want ik vond het wel grappig zo

Ik stem ook wel op miekjuh maar ik wacht nog wel tot morgen met versturen.
Oud 09-11-2008, 22:28
Verwijderd
Ik stem op Juice.
Oud 09-11-2008, 23:50
VeGs
VeGs is offline
He bah, 2 dagen niet online en aanmelding gemist en spel is al begonnen.

Naja, misschien wel verstandig aangezien ik net met stage begonnen ben.
Oud 10-11-2008, 00:23
TopDrop
TopDrop is offline
Random Integer Generator

Here are your random numbers:
9

Timestamp: 2008-11-10 00:22:25 UTC

En 9 is uhm.. Sherco!
Oud 10-11-2008, 01:42
Uice
Uice is offline
Ik stem op Miekje omdat ze gelovig is.
Oud 10-11-2008, 01:44
Verwijderd
Citaat:
Ik stem op Miekje omdat ze gelovig is.
Oud 10-11-2008, 01:45
Uice
Uice is offline
Zij vindt dat ik moet branden in de Hel, ik vind dat zij moet branden op de stapel!
Oud 10-11-2008, 01:45
Verwijderd
Maar de hel is juist gaaf.
Oud 10-11-2008, 06:33
Verwijderd
Citaat:
En de overige functies? Gewoon allemaal?

Ik stem op ....hmmm...uhhh..Basjeeh. Want hij is nr. 11 en dat is mijn verjaardag.
Oud 10-11-2008, 07:51
Spelleider
Spelleider is offline
Functies:

1 heks
1 ziener
1 tovenaar
1 leerling
1 wolfsbane
1 verrader
1 jager
1 cupido
8 dorpelingen
4 weerwolven
2 geliefden

daar!
Oud 10-11-2008, 08:35
Fantôme
Fantôme is offline
ik stem op nummer 10, omdat het vandaag de 10e is...
en dat is flyaway... (sorry )
Oud 10-11-2008, 08:53
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik stem op light fighter, want ik vind het altijd irritant dat ze zo weinig zegt.
Oud 10-11-2008, 08:57
Lethe
Lethe is offline
Random, 13. Mutsieprutsie dus.
Oud 10-11-2008, 10:17
Verwijderd
Miekjuh
Paranoide
Lisaaah
Uice
Sterrenmeisje

Lisaaah
Flyaway
Sherco
Light fighter

Uice
Pippeloen

Sherco
TopDrop

Basjeh
Katje

Flyaway
Fantome

Light fighter
Vlindertje
Daboman
Basjeeh

Mutsieprutsie
AllureV

AllureV
Matige_muis

Daboman
Miekjuh

Laatst gewijzigd op 10-11-2008 om 18:02. Reden: +sterrenmeisje; +Daboman; +matige_muis; +Basjeeh; +Miekjuh; +Sherco; -Topdrop; +TopDrop; +light fighter;
Oud 10-11-2008, 10:20
Verwijderd
ik denk dat ik ook voor miekje ga, om alle bovengenoemde redenen.
Oud 10-11-2008, 10:35
Daboman
Daboman is offline
Ik ga deze keer voor een moeilijk peilbare speler. Light fighter it is.
Oud 10-11-2008, 12:25
Verwijderd
Mijn random stem gaat naar #17, AllureV.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten