|
|
Bekijk resultaten poll: Welk verhaal mag van jou winnen? | |||
Stilte |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 11.11% |
Uit |
1 | 11.11% |
Elk eind is een begin |
1 | 11.11% |
De tweede grote liefde |
0 | 0% |
Duisternis |
5 | 55.56% |
Anders dan eergister |
1 | 11.11% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga vast stemmen op Uit. Laatste verhaal heeft te veel taalfouten en -slordigheden.
Dan kan ik nu eindelijk zien wie wat heeft gestemd. edit: Zou wel geinig zijn, als er een plek op het forum kwam met automatisch alle polls forum.scholieren.com/polls.php. edit2: wat zijn er veel duisternisstemmers :') |
![]() |
|
Verwijderd
|
Anders dan eergister.
Wat een kuttitel. Na het lezen van de titel, zie ik jouw verhaal ook nog eens beginnen met dezelfde woorden. Waarom heb je die titel dan? Je herhaalt sowieso erg veel. In de eerste twee alinea's komen (eer)gister, dag, ander en zoals al/elk heel vaak voor. Ik heb ze voor het gemak vetgedrukt hieronder. Ook andere woorden gebruik je steeds twee keer na elkaar. Die heb ik een kleurtje gegeven. Waarschijnlijk probeer je zo bepaalde zaken te benadrukken, maar dit doe je iets te vaak.
Spoiler
Daarnaast zijn er veel woorden die vast geschreven moeten en een aantal dat los moet. Gisterochtend, ochtendprogramma, overslaan, erachter, die moeten aan elkaar bijvoorbeeld. Je schrijft cijfers niet voluit, terwijl dat wel zou moeten. Dus niet 'ik ben er 1 van' in plaats van 'ik ben er één van' of '2 vragen' en '5 minuten' in plaats van 'twee vragen', 'vijf minuten'. Een aantal voegwoorden gebruik je verkeerd en er is veel tegenstrijdigheid te vinden in wat je vertelt. Je gaat uit van van alles en nog wat, terwijl die dingen niet uit het verhaal blijken. Ik wilde geen water, cola of wat er dan ook in dat stomme witte plastic flut bekertje zat. Twee zinnen ervoor zeg je net dat er water in zit. Ergens zeg je 'Stand up!', Engelse taal staat lelijk in een Nederlands verhaal, vind ik. 'Ik irriteerde me aan' moet zijn 'Ik ergerde me aan'. De zuster zegt ergens 'kindje, doe normaal', vind ik wel rare taal. :') Verder te veel uitroeptekens, te veel 'wat' en teveel 'wit'. Het had verder best een interessant verhaal kunnen zijn. Maar goed, geen stem van mij. ![]() Is het trouwens gebaseerd op een waargebeurd verhaal? Al met al een tegenvallende competitie. Ik ben dus voor Uit gegaan. Edit: Nu ik van anderen hun commentaar heb gelezen, ik vergat nog je als/dan en d/t-fouten en je wisselende tijden. Laatst gewijzigd op 14-12-2008 om 13:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() [VO 1] Verhaal zonder bijvoeglijke naamwoorden (Grimm) [VO 2] Dialoog zonder gevoel/wijze uitdrukkende attributies (Krummeltje) [VO 3] Homerische vergelijking van minstens 150 woorden (Roosje) [VO 4] Verhaal in tweede persoon enkelvoud (LUH-3417) [VO 5] Verhaal waarbij de omgeving de sfeer tegenwerkt (Grimm) [VO 6] Echt kort verhaal vanuit perspectief van een dier (LUH-3417) Deze was geen succes? :') |
![]() |
|
De forumbaas (of iemand anders die dat kan) zou iedereen een bericht kunnen sturen waarin staat dat er een verhalenwedstrijd aankomt en mensen aanspoort om mee te doen en om te stemmen.
Dat is eigenlijk mijn idee om een verhalenwedstrijd te promoten. Ik weet niet of het ook anders kan en of dit idee realistisch is . . .
||
Citaat:
Verder vind ik het wel tof dat Soija al die verhalen zo uitgebreid nog heeft beoordeeld. Wat die vingeroefeningen betreft, ik weet eigenlijk niet meer precies hoe dat werkt, maar we hebben net wel een speltopic geopend, daar mogen wat mij betreft ook nog wel wat meer mensen aan meedoen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Mijn gokken (van wat niet al ingevuld was
![]() Stilte: ... Uit: Vogelvrij Elk eind is een begin: Roosje De tweede grote liefde: deez Duisternis: Die is van mij dus ![]() Anders dan eergister: ... En verder geen idee wie er mee hebben gedaan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
En kennelijk maakte zij en hem datzelfde gevoel los
Die 'en' is al vervangen in 'in'. Was een tik fout en heb dat gelijk aan laten passen. Foutje dus ![]() Zonder duisternis verdwijnt de spanning Ik houd het vaag, redleijk bewust en je kan verder kijken dan alleen de tekst van het verhaal, is hier het geval. Licht is de vijand van de duisternis. Het licht onthult zijn ware aard, tenzij deze goed verborgen gehouden kan worden. Het gaat over een mannelijk en een vrouwelijk persoon, dit slaat (in mijn ogen) duidelijk op het mannelijke persoon. Voordat ze het besefte waren er een paar maanden voorbij, zonder dat ze het echt beseft had. Idd dubbel, kan beter ![]() En naarmate het einde nadert is het idd krampachtiger, daarom heb ik sneller naar het einde toegewerkt dan oorspronkelijk het plan was. Het had idd beter korster kunnen zijn, maar kon niets weglaten voor mijn gevoel. En dat je kapotprikte niet mooi vindt is pesoonlijk ![]()
||
Citaat:
![]() Dat je het een vreemd verhaal vindt en zo, mag natuurlijk, maar ik was het toch eigenlijk niet met je eens dat mijn verhaal helemaal geen boodschap, moraal, betekenis of nut heeft. Oké, er zit niet echt een moraal in misschien, maar het lijkt me dat het toch in elk geval over vertrouwen gaat: de vrouw komt terug, ondanks dat de hoofdpersoon even denkt van niet. Dat is toch wel een boodschap: soms komt het goed? @Soija: omg, praat je nu ineens Brabants? ![]() @Wolter: Waar gáát je verhaal nu eigenlijk over? Waarom heb je gekozen voor die twee afwisselende stukjes (cursief, niet-cursief)?
||
Verwijderd
|
Oh, dan kan ik de volgende keer gerust meedoen.
![]() Citaat:
![]() Ik heb de cursieve delen iets te gescheiden gelezen, zie ik nu. ![]() Kapotprikken is een taalergernis bij mij, heel erg cliché. ![]() @ Volgelvrij, een aantal Brabantse uitdrukkingen ben ik fan van. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja, ik ben benieuwd wie de andere verhalen geschreven hebben ![]()
||
Citaat:
Fijn dat je nog even zegt wat je hebt geschreven ![]()
||
Citaat:
![]() Maar goed, dat is wat offtopic, ik vind het in elk geval leuk dat je mee hebt gedaan, leuk als er wat jongere mensen komen ![]()
|
|