Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2008, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Allemaal 40ct op onze bankrekening; Van elke euro die de overheid int, kan maar 0.75 worden uitgegeven i.v.m. kosten om belasting te innen. Bovendien je zal maar 30ct te kort komen!
Hahahaha.

En verder: als je wil of verwacht dat al het belastinggeld wordt besteed aan dingen die jou bevallen ben je wel erg megalomaan, of snap je niet wat democratie inhoudt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2008, 09:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Dat jij die acties allemaal goed vindt, net als Ulce, je doet maar. Maar ga mij er niet mee lastigvallen. Het gaat ook om het principe. Ik word door middel van belastingtechnische maatregelen gedwongen om maar aan mee te doen, zodat Giels inzamelingsactie een succes wordt. Daar zit ik helemaal niet op te wachten en zeker niet op die televisieuitzendingen. Geeft dat geld aan alle Nederlanders zodat die het kunnen besteden. En als jij goede doelen zo geweldig vindt, geef dan 10, 100, 1000 of van mijn part 10.000 euro aan Giel Beelen, doe wat je niet laten kunt. Maar verpest mijn avond niet met zo'n achterlijk televisieprogramma.

Bovendien vind ik het zonde van het geld. Daar had je ook wel een paar Boeing 737-s vol met allchtonen mee vol kunnen proppen en terug laten keren naar hun eigen land. Dat is een gouden investering. Het mes snijdt dan aan 2 kanten: Het geld blijft in roulatie in eigen land (personeel, onderhoud vliegtuigen) en je bent van een aantal probleem gevallen af die enkel maar geld kosten. Bovendien stijgen mijn aandeeltjes Air-France KLM weer. Als er daarvoor een inzamelingsactie komt, zal ik de eerste zijn die doneer, al moet ik er een persoonlijke lening voor afsluiten.
Maar je kan natuurlijk ook niet kijken en er geen aandacht aan besteden. Dan is in elk geval je avond niet verpest.
Oh en je hoeft ons ook niet lastig te vallen met je gezanik over die 30 cent die je nu misloopt en al die allochtonen die linea recta terug naar huis moeten.
Oud 25-12-2008, 17:01
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Ik vraag me af hoveel van de opbrengst daadwerkelijk naar de vluchtelingen of honger-negertjes gaat na 42% belasting-aftrek, geld aan medewerkers etc etc. En wordt het daarna echt beter voor die negertjes of krijgen ze dezelfde rijstepap-troep als voorheen? En wie is er dan beter van gworden, irritante mr. Giel "ik praat te vlug en st-st-stotter" Belen of die negertjes?

Laatst gewijzigd op 25-12-2008 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af hoveel van de opbrengst daadwerkelijk naar de vluchtelingen of honger-negertjes gaat na 42% belasting-aftrek, geld aan medewerkers etc etc. En wordt het daarna echt beter voor die negertjes of krijgen ze dezelfde rijstepap-troep als voorheen? En wie is er dan beter van gworden, irritante mr. Giel "ik praat te vlug en st-st-stotter" Belen of die negertjes?
Er zit helemaal geen belasting op giften aan goede doelen. Integendeel, je kan ze juist van de belasting aftrekken.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 18:09
Tink*
Tink* is offline
Ik snap niet wat mensen leuk vinden aan mensen loeren in zo'n huisje. En ik vind dat de regering dat geld wat ze erbij willen doen beter kunnen geven aan de wat minder bedeelden in Nederland. Extra voedselpakketten voor bv gescheiden moeders ofzo.
Oud 25-12-2008, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet wat mensen leuk vinden aan mensen loeren in zo'n huisje. En ik vind dat de regering dat geld wat ze erbij willen doen beter kunnen geven aan de wat minder bedeelden in Nederland. Extra voedselpakketten voor bv gescheiden moeders ofzo.
Dat verdubbelen is standaard procedure in Nederland. Zoals ik al aangaf kun je het van de belasting aftrekken.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Dat jij die acties allemaal goed vindt, net als Ulce, je doet maar. Maar ga mij er niet mee lastigvallen. Het gaat ook om het principe. Ik word door middel van belastingtechnische maatregelen gedwongen om maar aan mee te doen, zodat Giels inzamelingsactie een succes wordt. Daar zit ik helemaal niet op te wachten en zeker niet op die televisieuitzendingen. Geeft dat geld aan alle Nederlanders zodat die het kunnen besteden. En als jij goede doelen zo geweldig vindt, geef dan 10, 100, 1000 of van mijn part 10.000 euro aan Giel Beelen, doe wat je niet laten kunt. Maar verpest mijn avond niet met zo'n achterlijk televisieprogramma.

Bovendien vind ik het zonde van het geld. Daar had je ook wel een paar Boeing 737-s vol met allchtonen mee vol kunnen proppen en terug laten keren naar hun eigen land. Dat is een gouden investering. Het mes snijdt dan aan 2 kanten: Het geld blijft in roulatie in eigen land (personeel, onderhoud vliegtuigen) en je bent van een aantal probleem gevallen af die enkel maar geld kosten. Bovendien stijgen mijn aandeeltjes Air-France KLM weer. Als er daarvoor een inzamelingsactie komt, zal ik de eerste zijn die doneer, al moet ik er een persoonlijke lening voor afsluiten.
Ook ik zei nergens dat ik doneer. Ik doneer niet aan goede doelen, want ze zijn lang niet allemaal geweldig. En ik betwijfel of deze actie iets uithaalt. Vast niet. Maar ik loop tenminste niet te zeiken over een miezerige 30 eurocent.
En je hoeft ook absoluut niet te kijken naar Serious Request. De vorige jaren heb ik al die media-aandacht volledig ontlopen en niks meegekregen van die inzameling, dus het is prima te negeren.

En wat zeik je nou over allochtonen hier? Die hebben hier geen zak mee te maken. Het gaat om de mensen dáár, die door het Rode Kruis in eigen land worden geholpen, zodat ze niet allemaal hier heen hoeven te komen om een toekomst te krijgen. Had je het van die kant al bekeken? Want je klinkt hier echt als een simpele PVV-stemmer die er een behoorlijk zwart-wit denkbeeld op nahoudt.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 19:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ach, dit soort reacties zijn we nu wel gewend van Commando. Niet teveel op in gaan, want hij weet zelf ook wel dat hij veel dingen zwart/wit bekijkt.

Ik vind serious request wel een goed initiatief. Kijk, dat glazen huisje is natuurlijk allemaal voor de 'lol', maar het concept vind ik goed. Of het geld volledig op de juiste plek terecht komt weet ik niet, dat vraag ik me bij alle goede doelen af, maar door ons steentje bij dragen aan een beter leven voor dié mensen is niet verkeerd. Als we daarmee weer een hoop kinderen helpen die hongeroedeem hebben, mensen met botbreuken die niet worden behandeld of gewoon een dak boven hun hoofd geven. Oplossen zullen we dit probleem niet, want dat moet de regering van een land zelf voor elkaar krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten