Advertentie | |
|
![]() |
|
Wij hebben besloten dat de cupido dit spel aan de kant van de geliefden staat. De geliefden maken zo een eerlijkere kans om te winnen. Als de cupido tegen de geliefden is, kan hij hen namelijk al in de eerste ronde noemen en bij zijn dood is dan al meteen duidelijk wie de geliefden zijn.
|
Wanneer de geliefden dood zijn en de cupido leeft nog, hebben de geliefden nog niet verloren, ze horen immers bij de cupido. vergelijk het me de wolven: als er een wolf wordt opgehangen, blijven er nog drie wolven over. Het blijft wel zo dat als één van de geliefden wordt opgehangen/opgegeten, de andere geliefde sterft uit liefdesverdriet.
Mocht het om de een of andere reden niet werken, weten we dat voor de volgende spellen. Openingsverhaal volgt!
|
Hmm dat is maf, want die cupido is wel lastig te vinden, en die cupido moet dan dood voordat alle wolven dood zijn, anders heb je dus alleen maar burgers en de cupido, en wint de cupido?
Viel spass iedereen iig ![]()
|
Dit leek ons de beste optie, als jullie een betere optie hebben, horen we die graag! We zijn in ieder geval van mening dat wanneer de cupido aan de kant van de dorpelingen staat, de geliefden vrijwel geen kans maken om te winnen, als de cupido in ronde 1 al beide geliefden noemt.
|
Ja of de cupido gaat dood als de geliefden dood gaan? Maar vice versa niet. Dat zou in ieder geval de rare situatie dat je burgers/cupido/wolven hebt vermijden.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso raar dat de cupido aan de dorpelingenkant staat als verrader van die twee. Logischer als die bij de geliefden zit. Citaat:
![]() |
![]() |
|
Spelleiders, ik heb nog geen pm mogen ontvangen met mijn functie, krijg ik die zsm?
![]() Voor de rest ben ik van plan om dit keer eens een keer geen weerwolf te spelen. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Mocht ik toch weer weerwolf zijn, zal ik alsnog een dorpelingenstrategie volgen, zodat jullie meer aan me hebben. ![]()
|||
Citaat:
![]() Als ik zelf spelleider was geweest had ik dan ook voorgesteld aan de andere spelleiders om dit bij wijze van proef een keer te proberen. Goed om te zien dat anderen mijn mening delen ![]() Citaat:
![]()
|
Fijn dat jullie het eens zijn met de nieuwe regel.
Het openingsverhaal! ‘sterrenmeisje, kijk uít!’ fizzle-fluffy keek sterrenmeisje woest aan. Ze kon nog maar net verhelpen dat de glazen bol die ze net in het geheim gekocht hadden, in duizend stukken op de grond zou vallen. ‘Sorry hoor,’ snauwde sterrenmeisje. ‘Ik stootte er niet expres tegenaan. Het is ook zo donker hier.’ ’Vind je het gek?’ Siste fizzle-fluffy. Als Basjeeh, Eye of Sauron en Katje achter onze voorspelpraktijken komen, hebben we een groot probleem. We zullen per direct uit de zienerwereld worden gezet.’ ‘Ach, zo’n vaart zal het niet lopen,’ vond sterrenmeisje. ‘Bovendien hebben ze ons veel te hard nodig, zoveel zieners zijn er niet.’ ‘Inmiddels wel.’ fizzle-fluffy streek met haar vingers over de glazen bol. ‘Er hebben zich 14 kandidaatzieners gemeld op het zienerhoofdkantoor. Er zijn er vast een paar die de test doorstaan. Dat maakt ons overbodig.’ ‘Wat is er eigenlijk zo erg aan het hebben van een glazen bol?’ Vroeg Sterrenmeisje. Fizzle-fluffy sloeg met haar hand tegen haar voorhoofd. ‘Snáp je het dan niet? In de zienerwereld wordt dat gezien als een teken van zwakte. Wie een glazen bol nodig heeft, zal nooit een groot ziener worden.’ ‘Waarom hebben we er dan zojuist één gekocht?’ Het werd sterrenmeisje met de minuut onduidelijker. ‘Omdat wij kansloze zieners zijn,’ antwoordde fizzle-fluffy triest. ‘En omdat ik niet zeker weet of ik wel aan de goede kant sta.’ Basjeeh, Eye of Sauron en Katje betraden de zienerontvangstruimte. ‘Waar zijn fizzle-fluffy en sterrenmeisje toch mee bezig,’ zei Eye of Sauron. ‘Volgens mij zijn ze iets van plan. Het zal niet de eerste keer zijn dat duistere infiltranten ons zienerpaleis binnendringen om zo zienerinformatie te ontfutselen.’ Katje begon te lachen. ‘Yeah right, fizzle-fluffy werkt al meer dan vijf jaar met ons en dan zou ze nu ineens overlopen naar de duistere zijde, omdat nieuweling sterrenmeisje kwaad in de zin heeft en fizzle-fluffy haar wil helpen?’ Dat leek Basjeeh ook onwaarschijnlijk, maar Eye of Sauron wist het zo net nog niet. ‘Dat jullie zo goedgelovig zijn, na wat vorig jaar is voorgevallen. Of zijn jullie Barabas soms vergeten? Hij wond iedere ziener in dit zienerpaleis om zijn vinger en leverde goed werk af. Niemand verwachtte dat hij aan de slechte kant stond en informatie doorspeelde aan de bewoners van het Duistere Kasteel. We zijn toen bijna kapot gegaan, het had niet veel langer moeten duren of ze hadden het zienerpaleis verslagen.’ Dat kon basjeeh niet ontkennen. ‘Goed,’ zei hij. ‘Wat dat betreft heb je gelijk. We zullen goed opletten, maar fizzle-fluffy vertrouw ik blindelings. Net zoals ik jullie blindelings vertrouw.’ Katje was het niet eens met dit wantrouwige gedoe, maar ze was verstandig genoeg haar mond te houden. Als Eye of Sauron kwaad werd, hadden ze de poppen aan het dansen. Coolkast, Pippeloen, Light Fighter, mutsieprutsie, Sherco, Mr Soija, flyaway, MartinV, Vegs, Biertank, Fantome, bright blue, Röps en Miekje stonden jubelend voor de openingspoort van het zienerpaleis. Ze zaten allemaal in hetzelfde schuitje: toelatingsexamen doen voor de opleiding zienerwetenschappen. Ze zouden direct in aanraking komen met de praktijk, omdat de gehele opleiding in het zienerhuis plaatsvond. Er waren momenteel vijf echte zieners aanwezig. Flyaway hield het niet meer van de zenuwen. Ze viel pas tegen de ochtend in slaap en droomde toen van theeblaadjes die voorspelden dat ze toelating tot het zienerpaleis wel op haar buik kon schrijven. Badend in het zweet werd ze wakker. Hopelijk weet ze alles wat ze in haar hoofd heeft gestampt nog… Biertank was al even zenuwachtig. Hij had een grote tas op zijn rug, waarin hij allerlei attributen had zitten die volgens hem van pas zouden komen tijdens het examen. Wat vooral veel ruimte in nam, was zijn glazen bol. Hij had het voor zijn verjaardag van zijn vader gekregen en was er enorm trots op. Hiermee maak ik wel indruk op de zieners, dacht hij tevreden. Plotseling schrok iedereen op, de poorten gingen open! De prachtige zienertuin en het paleis zelf konden ze nu pas echt goed zien. Maar wat ze nog veel interessanter vonden, waren de vijf zieners, die alle vijf in de poortopening stonden en hen indringend aankeken. ‘Welkom,’ zei fizzle-fluffy en ze grijnsde gemeen. De spelers: 1 sterrenmeisje 2 coolkast 3 Pippeloen 4 Barabas 5 light fighter 6 Mutsieprutsie 7 Sherco 8 Mr Soija 9 flyaway 10 Eye of Sauron 11 MartinV 12 Katje 13 Basjeeh 14 fizzle-fluffy 15 VeGs 16 Biertank 52 17 ~~Fantôme~~ 18 brightblue 19 Röps 20 *Miekjuh* De dorpelingen worden verzocht vóór morgenavond 20.30 uur hun stem uit te brengen voor de eerste hangronde. Wie vragen heeft over het spel, kan deze uiteraard pm'en naar het Spelleider-account. Veel plezier!
Laatst gewijzigd op 07-01-2009 om 20:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om een theorie in leven te brengen, je zou natuurlijk kunnen suggereren dat mensen die vóór de regel van de cupido zijn, eerder geliefden zouden zijn. En dan bedoel ik niet iedereen die erna zegt 'ja, goed plan', maar bijvoorbeeld Soija of EoS.
Spui uw ideeën. Oh, en ik ben het niet eens met mijn eigen theorie, ik gooi gewoon een onderwerpje op. |
![]() |
|
Even iets terzijde. Ik heb mij erop gestort om de spelregels eens in een mooie, simpele, duidelijke en consequente vorm te persen. Als uitgangspunt heb ik hiervoor de spelregels genomen uit de eerste post in dit topic.
Een voorlopige en in ontwikkeling zijnde versie staat hier: http://deslyxie.nl/wwspel55/weerwolfspelregels.html Het is nog helemaal niet af. Maar ik vond het wel de moeite waard om te posten. Misschien heeft iemand nog ideeen over dingen die er perse in moeten. Of misschien is iemand zelfs bereid hierbij te helpen ![]()
||
Citaat:
![]() Maar goede oplossing met de cupido ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
@ Topdrop: ziet er mooi uit tot nu toe
![]() voeg je gelijk de nieuwe regel toe met geliefden (wincondities: dat zij dus ook winnen als cupido het spel overleeft)? mijn stem voor vandaag, random: dat is dus soija. [edit] dat plaatje doet het niet ![]()
Laatst gewijzigd op 08-01-2009 om 07:19. |
![]() |
|
Lol, een heel verhaal vol zieners
![]() ![]() Lijkt me een beetje een Harry Potter-achtig thema, en ik heb de Perkamentus-rol. Cool, ik ben altijd de baas, vorig spel ook al ![]()
|
Verwijderd
|
go maarten!
![]() oew, en ik wilde het verhaal skippen en meteen alle stemmen enzo gaan lezen, maar ja... een verhaal dat begint met mijn naam is wel heel erg verleidelijk ![]() ow, en over de cupido: oorspronkelijk stond die ook aan de kant van de geliefden. een paar spellen geleden heeft een spelleider dat opeens verandert, maar de oorspronkelijke tekst van de cupido omschreef ook dat cupido de geliefden zou helpen en na de dood van de geliefden gewoon als dorpeling gezien kon worden. dat lijkt mij ook het meest logisch eigenlijk. wie zijn trouwens brightblue en MartinV? ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Topic van het jaar 2009 Verwijderd | 33 | 12-04-2009 23:04 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 55 deel 3 Verwijderd | 152 | 27-01-2009 18:53 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #55 deel 2 Spelleider | 500 | 24-01-2009 19:53 | |