Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2009, 10:03
geen punt :|
geen punt :| is offline
hoorT
Oud 14-01-2009, 11:05
flyaway
flyaway is offline
Yes
Oud 14-01-2009, 11:11
Sherco
Sherco is offline
Huh, one down, three to go
Oud 14-01-2009, 13:48
Verwijderd
Oud 14-01-2009, 19:06
Miekje*
Miekje* is offline
De wolf, de wolf, ja, we hebben een wolf
Oud 14-01-2009, 19:37
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
De wolf, de wolf, ja, we hebben een wolf
als de wolven nu nog hun eigen verrader opeten is het helemaal mooi!
Oud 14-01-2009, 20:00
Verwijderd
Waarom zegt niemand gewoon: Jammer dat je er uit bent coolkast
Oud 14-01-2009, 20:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had het jammer gevonden, als ik nog had geleefd.
Oud 14-01-2009, 20:17
Spelleider
Spelleider is offline
Light Fighter, Sherco, Mr Soija, flyaway, MartinV, Toddish, Fantome, bright blue, Röps en Miekje dwaalden nog steeds rond in het Gevaarlijke Woud. De dood van Weerwolf Coolkast ging als een lopend vuurtje door het bos en ook al was iedereen zich rot geschrokken, niemand was van plan op te geven. ‘Ik zal een gouden draad vinden,’ mompelde Sherco. ‘Al is het nog zo gevaarlijk hier. Mijn leven heeft toch geen zin als ik het niet schop tot Ziener…’
’Laten we bij elkaar blijven,’ stelde Fantoom voor. ‘Samen staan we sterk. De gouden draden die we vinden, verdelen we, zodat niemand vandaag afvalt.’
De groep knikte instemmend, het leek iedereen wel zo veilig. Bovendien hadden ze nog maar vijftien minuten de tijd en fizzle was in geen velden of wegen te bekennen om hen te beschermen. ‘Kom op,’ zei bright blue. ‘We hebben geen tijd te verliezen.’
Barabas hield zich nog steeds schuil in het Verboden Woud. ‘Ik zal die ettertjes,’ mompelde hij. ‘Ik zal ze vervloeken, één voor één, er komt geen nieuwe ziener het paleis in, nóóit…’
Hij zwaaide met zijn hand en plotseling hingen er glinsterende gouden draden aan een grote Sparrenboom. Barabas grijnsde tevreden en herhaalde deze spreuk een stuk of tien keer. ‘Zij die deze draden raken, zullen aan een verschrikkelijke dood sterven…’
Er klonken stemmen. Vlug, dacht Barabas, daar zal je de studentjes hebben. Hij dook weg achter de grote boom.
’Hé, jongens!’ Mr. Soija liep uitgelaten op de sparrenboom af. ‘Kijk eens hier!’ De groep kwam enthousiast aanrennen. ‘Yes!’ riepen ze in koor. ‘Schiet op, Soija, pak alle draden, dan zijn we op tijd het bos uit.'
Mr. Soija stak zijn hand uit. Hij kon er net niet bij, de draden hingen te hoog.
‘Laat mij maar, bood MartinV aan. ‘Ik ben langer dan jij.’ Hij nam een aanloop, rende op de sparrenboom af, sprong…
‘RAAK DIE DRADEN NIET AAN!’ Bas kwam als een bezetene aangerend. ‘AFBLIJVEN!’
De studenten keken elkaar verbaasd aan. Wat was dit?
‘Ziener Fizzle heeft ons deze opdracht gegeven, Bas. We hebben deze draden nodig om op de opleiding te blijven.’
‘Sst.’ Bas trok de groep bij elkaar. ‘Luister,’ fluisterde hij. ‘In dit bos zijn de Duisteren actief. Ze doen er alles aan ons zieners uit te schakelen. Deze gouden draden zijn geen echte voorspeldraden. Ze zijn vervloekt. Nogmaals, raak ze niet aan.’
’Hoe weet je dit?’ Vroeg flyaway. ‘En waar is fizzle?’
’Ik ben niet voor niets een ziener,’ antwoordde Bas. ‘En fizzle is helaas…’ Hij maakte zijn zin niet af. ‘Dit is niet het juiste moment het daarover te hebben,’ vervolgde hij. ‘Jullie gaan nu direct met mij mee naar de uitgang van het Woud, volg me.’ Gelaten liep de groep achter Bas aan. Was dit een test? Waren ze, als ze Bas volgden, allemaal uitgeschakeld? Stond Fizzle hen straks lachend op te wachten om hen te vertellen dat ze gefaald hadden?
Ineens klonk er een enorme knal en werd het bos verlicht door een helder, blauw licht. De studenten schrokken zich wezenloos en zagen dat Bas ook bang was, er was paniek van zijn gezicht af te lezen. ‘Blijf hier,’ zei hij bleek. ‘Zet geen stap.’
Bas liep weer dieper het woud in, in de richting van het blauwe licht. Hij wist maar al te goed dat dit een teken van de Duisteren was.
‘Hallo, Bas.’ Barabas, die uit het niets verschenen was, keek hem gemeen aan.
‘Ah, daar hebben we onze verrader,’ zei Bas, die kalm probeerde te blijven. ‘Bevalt het slechte pad goed?’
‘Ik heb geen tijd voor je domme gesprekjes, Bas.’ Barabas hief zijn hand op. ‘Daar werd ik als zienerinfiltrant al doodziek van. Maar nu,’ ging Barabas laaghartig verder, ‘nu ben ik er voorgoed van verlost. Mortua..’
Bas brak de spreuk abrupt af. ‘Nee!’ Riep hij en duwde Barabas op de grond.
Barabas stond op. Bas schrok van zijn gezicht, zo intens kwaad had hij Barabas nog nooit gezien.
‘Het is je eigen schuld, Bas,’ sneerde Barabas. ‘Je hebt nooit duistere krachten willen leren, omdat je daar te goed voor bent. Zo goed, dat het je nu je leven kost. MORTUA FINILA!’
Bas zette het op een lopen, maar het was al te laat. Een blauwe lichtflits raakte hem. Hij verging van de pijn, zijn handen brokkelden af in duizend stukjes. ‘Mijn handen!’ Riep hij uit. Barabas, dit wíl je niet!’ Maar Barabas wilde dit maar al te graag. Het duurde niet lang voordat de rest van Bas’ lijf afbrokkelde. Hij klonk ineen en overleed. Barabas keek vol leedvermaak toe en slaakte een ijselijke kreet, die in het hele Gevaarlijke Woud te horen was.

1 sterrenmeisje (ziener)
2 coolkast (weerwolf)
3 Pippeloen (wolfsbane) (geliefde)
4 Barabas
5 light fighter
6 Mutsieprutsie (dorpeling)
7 Sherco
8 Mr Soija
9 flyaway
10 Eye of Sauron (jager)
11 MartinV
12 Katje
13 Basjeeh (dorpeling)
14 fizzle-fluffy (heks) (geliefde)
15 VeGs (dorpeling)
16 Biertank 52
17 ~~Fantôme~~
18 brightblue
19 Röps
20 *Miekjuh*

Opgehangen
Opgegeten
Doodgeschoten door de jager
Gestorven uit liefdesverdriet

De wolven hebben Bas opgegeten! Hij was dorpeling. De nabestaanden van Bas hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om wraak te nemen op de wolven.
Oud 14-01-2009, 20:19
Verwijderd
;(
Oud 14-01-2009, 20:38
flyaway
flyaway is offline
Au, dat klonk echt pijnlijk. Jammer van Bas
Oud 14-01-2009, 20:40
Miekje*
Miekje* is offline
*graf voor Bas graaft*
laat hem rusten in vrede
Oud 14-01-2009, 20:42
Ja but... eens kijken op wie ik morgen ga... niet Martin, niet Soija, wel eh... Barabas waarschijnlijk, of eventueel Sherco of light fighter
Oud 14-01-2009, 20:48
Verwijderd
Oud 14-01-2009, 20:50
Verwijderd
Had je maar naar the darkside moeten gaan.
Oud 14-01-2009, 21:04
MartinV
MartinV is offline
Het is nu weer heel random stemmen eigenlijk. Misschien maar gewoon weer toddish ofzo.
Oud 14-01-2009, 21:36
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Light Fighter, Sherco, Mr Soija, flyaway, MartinV, Toddish, Fantome, bright blue, Röps en Miekje dwaalden nog steeds rond in het Gevaarlijke Woud. De dood van Weerwolf Coolkast ging als een lopend vuurtje door het bos en ook al was iedereen zich rot geschrokken, niemand was van plan op te geven. ‘Ik zal een gouden draad vinden,’ mompelde Sherco. ‘Al is het nog zo gevaarlijk hier. Mijn leven heeft toch geen zin als ik het niet schop tot Ziener…’
’Laten we bij elkaar blijven,’ stelde Fantoom voor. ‘Samen staan we sterk. De gouden draden die we vinden, verdelen we, zodat niemand vandaag afvalt.’
wat ben ik toch weer een goedzak he
jammer van Basjeeh, hij was dit keer opvallend aardig voor me, he bas?
Ik weet nog niet zo goed voor wie ik deze ronde ga. zoals ik al zei denk ik steeds meer dat MartinV oprecht was en verdenk ik hem niet meer zo. De kans is wel aanwezig dat er nog iemand tijdens de eerste ronde in de biertankrij zat die slecht is. Dat zou evt. light fighter kunnen zijn. ze is me nog niet echt opgevallen eerlijk gezegd.

@ MartinV: waarom ga je voor Toddish?

[edit] verhaal verder gelezen. Wel een gruwelijke dood hoor spelleiders! *gaat barabas stemmen * <-- grapje hoor.[/edit]
Oud 14-01-2009, 21:51
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
@ MartinV: waarom ga je voor Toddish?
Omdat ik de vorige ronde op hem stemde . Ik ging mee met light fighter, al is die argumentatie natuurlijk ook niet super. Maarja ik weet het eigenlijk ff niet.
Oud 14-01-2009, 22:09
Ik stem op Barabas omdat ik de vorige ronde niet op hem stemde .
Oud 15-01-2009, 06:16
Verwijderd
ik pluk weer iemand uit de biertankrij wegens gebrek aan een betere verdenking, en stem op light fighter
Oud 15-01-2009, 07:42
Verwijderd
Ik ga voor iemand uit de biertank- of martinvlijst.
Oud 15-01-2009, 08:26
Toddish
Toddish is offline
Ik ga voor MartinV omdat dit de laatste stem van de ziener was.
Oud 15-01-2009, 08:49
flyaway
flyaway is offline
De ziener heeft er geen duidelijke motivatie bij gegeven, het kan dus ook speculatie van haar kant zijn geweest in plaats van kennis. Het lijkt me typisch als er die ronde veel wolven op MartinV valsgestemd zouden hebben, als MartinV zelf wolf zou zijn.
Mij lijkt het logischer dat MartinV dus geen wolf is, of veel mensen hebben op iemand anders gestemd dan gezegd, of helemaal niet gestemd.
Desalniettemin altijd handig om de posts van de ziener na te lezen, daar niet van.
Oud 15-01-2009, 08:54
Verwijderd
 Spelers Hangronde 4*Hangronde 3*Hangronde 2*Hangronde 1*
1sterrenmeisje **********MartinV 06Biertank 15
2coolkast *****Toddish 11MartinV 10Biertank 13
3Pippeloen **********MartinV 01fizzle-fluffy 18
4Barabas Sherco 09coolkast 09MartinV 07bright blue 17
5light fighter bright blue 10Toddish 06Barabas 14Biertank 07
6Mutsieprutsie ***************coolkast 06
7Sherco bright blue 04coolkast 05bright blue 09bright blue 08
8Mr Soija Sherco 05MartinV 07sterrenmeisje 11Röps 11
9flyaway bright blue 07coolkast 02bright blue 15bright blue 19
10Eye of Sauron ***************Röps 20
11MartinV Toddish 06Toddish 08 Biertank 21?
12Katje light fighter 02coolkast 01MartinV 08Barabas 01
13Bas ***** coolkast 12VeGs 02
14fizzle-fluffy **********Toddish 13Eye of Sauron 05
15VeGs ***************Biertank 14
16Toddish (B52) MartinV 03Sherco 10sterrenmeisje 05
17~~Fantôme~~ light fighter 11coolkast 03MartinV 02light fighter 10
18bright blue 
19Röps Sherco 12coolkast 04Mr Soija 04Eye of Sauron 09
20*Miekjuh* bright blue 08Toddish 12light fighter 03Röps 16
*Klik op Hangronde [#] om de stemmen van een ronde te sorteren.

Laatst gewijzigd op 15-01-2009 om 18:50. Reden: +sherco; +mr soija; +martinv; +flyaway; +barabas; +light fighter; +~~fantôme~~; -röps; +röps
Oud 15-01-2009, 10:35
Verwijderd
soija, al is het alleen al voor de effort.
Oud 15-01-2009, 11:36
Verwijderd
ja, props voor de leuke en handige tabelletjes
Oud 15-01-2009, 11:41
Verwijderd
Ik vind het schandalig dat bright blue er nog in zit.
Oud 15-01-2009, 11:48
Citaat:
Ik vind het schandalig dat bright blue er nog in zit.
Eet 'm op dan
Oud 15-01-2009, 11:50
Verwijderd
Als ik dat kon had ik het gedaan.
Oud 15-01-2009, 11:51
Verwijderd
Ja de andere wolven moeten het er wel mee eens zijn he.
Oud 15-01-2009, 11:52
Verwijderd
Ja. Maar Röps wil niet.
Oud 15-01-2009, 13:24
flyaway
flyaway is offline
Ik vind dat bright blue vervangen moet worden. Blijkbaar wil geen van de partijen er een ronde aan verspillen.
Oud 15-01-2009, 14:01
Verwijderd
Citaat:
soija, al is het alleen al voor de effort.
Citaat:
ja, props voor de leuke en handige tabelletjes

Citaat:
Eet 'm op dan

Citaat:
Ik vind dat bright blue vervangen moet worden. Blijkbaar wil geen van de partijen er een ronde aan verspillen.
Als ik de sl was, had ik d'r na drie niet-post/niet-stem rondes eruit gegooid zonder vervanging, ongeacht dr functie.
Oud 15-01-2009, 14:24
flyaway
flyaway is offline
Klopt, dat was toch een regel? Maar we hadden opzich vervanging kunnen zoeken. Spelleider naamzoek.
Oud 15-01-2009, 15:20
Verwijderd
Nee, geen regel, voor zover ik weet is de regel, 2x niet stemmen een waarschuwing en drie keer niet stemmen een rode kaart voor het eerstvolgende spel.
Oud 15-01-2009, 15:22
Sherco
Sherco is offline
Het kan toch best zijn dat ze wel stemt, maar gewoon hier haar mond niet open doet? Is een bekende wolventactiek. Ik ben zeker voor weer op Bright Blue stemmen, dat heb ik niet voor niks al 2 keer eerder gedaan
Oud 15-01-2009, 15:23
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Nee, geen regel, voor zover ik weet is de regel, 2x niet stemmen een waarschuwing en drie keer niet stemmen een rode kaart voor het eerstvolgende spel.
Dat is de regel ja. Er wordt niks gezegd over niet posten in het topic (en voor hetzelfde geld stem Bright Blue wel gewoon maar zegt ie gewoon helemaal niets, dat kan ook natuurlijk)
Oud 15-01-2009, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Het kan toch best zijn dat ze wel stemt, maar gewoon hier haar mond niet open doet? Is een bekende wolventactiek. Ik ben zeker voor weer op Bright Blue stemmen, dat heb ik niet voor niks al 2 keer eerder gedaan
Citaat:
Dat is de regel ja. Er wordt niks gezegd over niet posten in het topic (en voor hetzelfde geld stem Bright Blue wel gewoon maar zegt ie gewoon helemaal niets, dat kan ook natuurlijk)
Indeed. Maar ik zou dr dus ook druit gooien bij afwezigheid.
Oud 15-01-2009, 15:36
Iets te toevallig dat van de drie die ik het meest verdenk er twee richting Bright Blue wijzen.
Oud 15-01-2009, 15:51
Verwijderd
Ik stem op Sherco. Het hele spel stemt ze eigenzinnig op bright blue en dan als het duidelijk is dat een wolf (coolkast) waarschijnlijk de meeste stemmen krijgt en eruit vliegt, gaat ze snel veilig mee op hem ineens en maakt dr 'altoïsme' plaats voor schapen. "Sherco stemt coolkast, dus die is geen wolf."
En ik vind haar uitspraak: "ik stem niet voor niks op bright blue" een verdachte uitspraak; alsof ze goedkeuring probeert te vinden/winnen. Plus ze roept min of meer op om op bright blue te stemmen. Wellicht een verrader dus. Met haar stemmen op bright blue heeft ze makkelijk kunnen sjoemelen zonder dat iemand het merkte.
Oud 15-01-2009, 16:01
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik stem op Sherco. Het hele spel stemt ze eigenzinnig op bright blue en dan als het duidelijk is dat een wolf (coolkast) waarschijnlijk de meeste stemmen krijgt en eruit vliegt, gaat ze snel veilig mee op hem ineens en maakt dr 'altoïsme' plaats voor schapen. "Sherco stemt coolkast, dus die is geen wolf."
En ik vind haar uitspraak: "ik stem niet voor niks op bright blue" een verdachte uitspraak; alsof ze goedkeuring probeert te vinden/winnen. Plus ze roept min of meer op om op bright blue te stemmen. Wellicht een verrader dus. Met haar stemmen op bright blue heeft ze makkelijk kunnen sjoemelen zonder dat iemand het merkte.
Zit wat in. Maar mijn stem op Toddish blijft staan.
Oud 15-01-2009, 16:16
flyaway
flyaway is offline
Sherco post wel veel 's, alsof ze onschuldig wil overkomen..
Oud 15-01-2009, 17:02
flyaway
flyaway is offline
Zo te zien stemt iedereen op iemand anders. Ik wil geen gelijkspel dus ga ik op eentje stemmen van dat rijtje.
Ik ga mee op bright blue, heb al eerder op haar gestemd en ik vind het irritant dat ze niet meespeelt.
Oud 15-01-2009, 17:25
Miekje*
Miekje* is offline
Ze speelt idd niet mee, en dat vind ik wolvengedrag. Ik schaap ook mee in bright blue.
Oud 15-01-2009, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me hier wel in vinden.
Oud 15-01-2009, 18:19
light fighter
light fighter is offline
ik ga ook schapen ik ga voor bright blue, mijn verdenking voor toddish blijft wel staan. Hij post wel veel "theorieen" maar kan eigenlijk niks goed onderbouwen.
Oud 15-01-2009, 18:32
Fantôme
Fantôme is offline
Ik stem op Light Fighter vanwege biertanklijst...
Oud 15-01-2009, 18:40
Ik ga wijzigen naar Sherco, omdat ik wel gelijkspel wil; of in ieder geval niet wil dat Bright Blue er aan gaat. Sherco vind ik verdacht zoals eerder gezegd, dus dan zij maar. Overmogen eventueel Babaras of Light Fighter.
Oud 15-01-2009, 19:10
Miekje*
Miekje* is offline
Waarom wil je niet dat Bright Blue eraan gaat, Röps? Kan je dat verklaren?
Oud 15-01-2009, 19:21
Omdat de mensen die ik verdacht vind op haar stemmen.

Regels voor berichten