![]() |
|
Lading coke verwerkt tot servies
De Spaanse politie heeft een serviesset onderschept dat volledig bestond uit samengeperste cocaïne. Zo’n twintig kilo van het witte poeder was vakkundig omgevormd in vrolijk gekleurde potjes, borden, kopjes en schotels. De smokkelaars schilderden het servies vervolgens blauw gedecoreerd met gele zonnebloemen. Het pakket werd verpakt en vanuit Venezuela via Londen naar Barcelona gestuurd. Aangehouden De politie heeft de man die op het ontvangende adres woont aangehouden. Aangenomen wordt dat de man door Venezolaanse drugsbaronnen werd gedwongen pakketjes in ontvangst te nemen. Na Groot-Brittannië is Spanje de grootste afnemer van cocaïne in Europa. Doet me denken aan een bericht van een paar jaar terug, coke die samengeperst was tot badkamertegels. Maar ontstellender vind ik de frase "De politie heeft de man die op het ontvangende adres woont aangehouden" Toegegeven, ze kunnen je weinig maken zonder verder direct bewijs, maar kan de douane zomaar iedereen oppakken die ik coke verstuur? ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Uitbater Haarlemse wiettaxi opgepakt
AMSTERDAM - De politie heeft zaterdag in Haarlem de uitbater van een zogenoemde wiettaxi aangehouden. Bij zijn arrestatie had de man diverse soorten softdrugs bij zich, meldt de politie zondag. De man was een aantal weken geleden begonnen met het bij klanten thuis leveren van softdrugs. Softdrugs mogen echter alleen worden verkocht in coffeeshops die hiervoor een vergunning hebben. De politie had de man al eens te kennen gegeven dat een wiettaxi niet is toegestaan. Ook was hem verteld dat als hij doorging met zijn handeltje, hij zou worden opgepakt. Desondanks bleef de man wiet bij klanten thuis brengen, waarop hij werd aangehouden. In zijn woning troffen agenten softdrugs en verpakkingsmateriaal aan, bestemd voor de verkoop. Die zijn in beslag genomen en worden vernietigd. De man zit voor verhoor vast op het politiebureau. Bezorgservice De politie in Haarlem rolde in september al eens een omvangrijke bezorgservice voor wiet op. Deze werd geëxploiteerd door vier mannen en een jongen. De wiet werd op bestelling rondgebracht in auto's en op bromfietsen, en afgeleverd op hangplekken in de buurt van scholen. Een woordvoerder laat weten dat de 42-jarige man die zaterdag is opgepakt, geen deel uitmaakte van deze groep. "Hij heeft de boel als het ware overgenomen en vond dat zoiets wel kon." Klik ![]() De wiettax was echt briljant. Je belde ze en ongeveer een half uur later stond er iemand op de stoep met een koffer vol wiet tegen goede prijzen. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik had lange tijd de indruk dat Leers een vrij vooruitstrevend man was, dit had ik toch niet verwacht.
Leuk is dat, ga je eens een keer 's middags naar de shop om wat spul voor jezelf te kopen, ga je 's avonds onverwachts uit en denk je even lekker rustig met je vrienden een jointje in de shop te gaan zitten roken, ben je die dag al geweest... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik vind het eerljk gezegd niet zo'n gek idee. Als Nederlander is het geen punt om wat vaker naar de coffeeshop te gaan (met 3 ipv 5 gram) en het lijkt op zichzelf een effectief plan om het minder aantrekkelijk te maken voor buitenlanders. Ik heb ook niet het idee dat het is bedoeld om softdrugs langzaam uit te bannen. Wanneer de grensproblematiek minder wordt, hebben tegenstanders van het gedoogbeleid ook een argument minder, dus dat zie ik als positief.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Automobilist gebruikt rijdend drugs
AMSTERDAM - Een 38-jarige Engelsman is vrijdagavond opgepakt toen hij rijdend over de snelweg harddrugs gebruikte. De politie zag de man op de A12 ter hoogte van Utrecht in de weer met drugsparafernalia zoals een aansteker en aluminiumfolie. Ook het rijgedrag van de man was opvallend, meldt de politie. Shotje Op de A28 bij Leusden kon de man, die even daarvoor een shotje had genomen, staande worden gehouden. In zijn auto werd een kleine hoeveelheid harddrugs aangetroffen. Ook had hij voor zo'n 1300 euro aan boetes openstaan, onder meer voor onverzekerd rijden en rijden zonder rijbewijs. De man had geen vaste woon- of verblijfplaats. Dat probleem lijkt opgelost: hij zit voorlopig in de gevangenis. ![]() De oplossing voor dakloze junks is gevonden. Stop ze allemaal in de gevangenis en klaar. ![]()
|
Peuter in ziekenhuis door partydrug GHB
Uitgegeven: 1 juni 2009 13:32 Laatst gewijzigd: 1 juni 2009 13:32 OMMEL - Een 2-jarig jongetje is maandagochtend met spoed in een ziekenhuis opgenomen, nadat hij op een vakantiepark in Ommel (Noord-Brabant) de partydrug GHB had binnengekregen. Hoe dat kon gebeuren, kon de politie maandag nog niet zeggen. Over de toestand van de peuter is nog niets bekend. GHB is een gevaarlijke drug die tot bewusteloosheid en ademhalingsproblemen kan leiden. Oorspronkelijk is het een narcosemiddel. Een teveel kan leiden tot een coma. Het middel staat ook bekend als rapedrug, om seks met iemand te krijgen. © ANP http://www.nu.nl/algemeen/1972151/pe...ydrug-ghb.html Niet zozeer opmerkelijk nieuws, maar wel weer een sterk staaltje objectieve en goed geïnformeerde journalistiek! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
LOOOOL ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Rouvoet voelt weinig voor drugstest scholen
Uitgegeven: 8 juni 2009 15:05 Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 16:01 DEN HAAG - Minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin voelt weinig voor een drugstest op middelbare scholen. De privacy van de scholieren zou in het geding kunnen komen. De minister ziet meer in goede voorlichting over drugsgebruik op school. Dat antwoordde Rouvoet maandag op vragen van de VVD. Kamerlid Ineke Dezentjé Hamming wilde meer weten over het plan om op alle Rotterdamse scholen voor voortgezet onderwijs de leerlingen drugstesten aan te bieden. Scholieren kunnen vrijwillig meewerken aan een urinecontrole. Zorgen Rouvoet maakt zich zorgen over leerlingen die spuiten of slikken, maar wijst erop dat scholen niet hoeven te controleren. Wel verwacht hij dat ze jongeren die problemen hebben met verdovende middelen doorsturen naar hulpverleners. Aan een proef op Rotterdamse scholen deden honderd van de driehonderd benaderde scholieren mee. Negen van hen hadden drugs gebruikt. Hun gegevens mogen verder niet gebruikt worden, tenzij ze daar zelf uitdrukkelijk toestemming voor hebben geven. Cannabis Uit gegevens van het Trimbos Instituut van twee jaar geleden bleek dat 17 procent van de scholieren tussen twaalf en achttien jaar wel eens cannabis heeft gebruikt. De laatste tien jaar is dit licht aan het afnemen. Een ander onderzoek gaf vorig jaar aan dat 3,6 procent van de middelbare scholieren in en rond de school wel eens met drugs in aanraking zijn gekomen. Bron Dit mag toch op z'n minst opmerkelijk te noemen zijn. ![]()
|
Haarlem overweegt gemeentelijke wietplantage
//18 juni 2009 Haarlem overweegt serieus een gemeentelijke wietplantage te beginnen met gereguleerde verkoop. De plantage zou moeten komen in de Stadskweektuinen. Een voorstel daartoe van SP-raadslid Pieter Anne Wever werd donderdagavond na een half serieus/half kolderiek weliswaar niet aangenomen, maar ook niet verworpen. De stemmen staakten met 19 raadsleden vóór en 19 tegen. Dat betekent dat het voorstel op de volgende raadsvergadering opnieuw in stemming zal worden gebracht. Burgemeester Schneiders noemde de motie 'sympathiek'. Volgens het voorstel zouden de Stadskweektuinen ruimte moeten bieden aan particulieren om daar op kleine schaal zogeheten Cannabis Indica planten te kweken - per persoon maximaal vijf stuks. De verkoop van de wiet zou moeten gebeuren in een gemeentelijke coffeeshop.
bron ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wim, kom er maar in!!! Mag ik alvast een plantje adopteren? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verbieden ![]()
|
Ik heb voor de discussie die ontstaan is naar aanleiding van bovenstaand bericht even een nieuw topic aangemaakt zodat deze niet al te "vervuild" raakt. Het bewuste topic is hier te vinden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bij de NOS had van Gelder een 'drugsprobleem', terwijl hij bij SBS 'betrapt was op het gebruik van'. En hoe hypocriet van het leger om hem te ontslaan. Een vriend van mij sport samen met een oud commando en die beweert dat coke snuiven daar de nationale hobby is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Toch typisch als je je bedenkt hoezeer hij als paradepaardje van defensie heeft gediend en met wat voor bombarie ze hem telkens in de spots moesten huldigen.
Als zijn cokegebruik (ik neem aan incidenteel) daadwerkelijk al een jaar of vier bekend was bij defensie maar ze hem buiten schot hebben gehouden is dit een stinkend hypocriet zaakje. Maarja. In het leger gebeuren wel gekkere dingen ![]() Ook ik heb (oud-)militairen in mijn vriendengroep en die bevestigen de genoemde nationale hobby, het publiek geheim. Zelf google onderschrijft het her en der. Check: Citaat:
![]()
|
Wij, gedistingeerde zielen van scholieren punt com bezigen die term uiteraard niet.
Maar wiki kent hem wel en ik vermoed dat de rakkers van partyflock/drugs het ook wel een mieters woord vinden om luidkeels over het schoolplein te kegelen ![]() Maar idd, wat een kutwoord voor een kutdrug zeg ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Opgepakte drugstoeristen blijken genept
Nederland - door Redactie op 18-07-2009 @ 19:42 De politie heeft gisteren in Breda drie Fransen opgepakt wegens drugsbezit. Bij aankomst op het politiebureau bleken de mannen door hun dealer te zijn opgelicht. Ze hadden 500 euro betaald voor een pakket dat 1,2 kilo sla en papier bevatte. Dat heeft de politie gemeld. De politie hield de mannen, een van 22 en twee 20-jarigen, in hun auto aan omdat twee van de drie geen gordel droegen. Omdat er een hennepgeur in de auto hing onderzocht de politie de wagen en vond meerdere zakjes met hennep en een groot pakket waar een takje gedroogde hennep uitstak. De mannen werden hierop meegenomen naar het bureau. De werkelijke inhoud van het pakket bleek zowel voor de politie als voor de Fransen een verrassing. De Fransen mochten na het betalen van ieder 100 euro het bureau weer verlaten. bron hehe, lompe toeristen |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|