Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Dat jullie al die liedjes nog kennen.
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet of het allemaal al gezegd is maar Hop Marjanneke gaat over de invasie van Napoleon en stroop in 't kanneke geeft overvloed aan. Hoewel we niet excessief overvloed hadden onder Napoleon, maar toch.
En daarbij zit er om een ouderwetsche ton altijd een hoepel. Een ton is gemaakt van duigen (gebogen planken) die bijeen worden gehouden door een hoepel. Spekvet werd vroeger op brood gesmeerd als men geen roomboter kon betalen. Dat maakt het liedje niet minder annoying maar verklaart wel waarom iemand een potje vet op tafel zou willen zetten. Kortjakje is een prostituee. Ze 'is ziek', ofwel: brengt haar tijd in bed door, wat zou ze daar nou toch doen. In elk geval iets waar ze zilverstukken voor krijgt, die ze zondags in haar bijbel verbergt om aflaten te kopen zodat ze niet in de hel komt. Daarnaast draagt ze natuurlijk een kort jakje. Andere mogelijkheid is dat ze gewoon heel lui is. Zuidlaren ligt wel aan een vaart maar volgens mij komt die niet zodanig op zee uit dat je per ongeluk in Amerika zou kunnen komen. Oh, ik zie dat een hoop dingen al wel gezegd zijn. Maar ik heb toch weer mooi wat betweterigheid kunnen botvieren. Laatst gewijzigd op 23-01-2009 om 21:26. Reden: Bij nader inzien |
![]() |
||
Citaat:
mickey mouse ging vissen vangen bleef met zijn neus aan de hengel hangen mickey mouse zei au au au en zijn neus was rood wit blauw Hoe komt een liedjesschrijver erbij om mickey mouse te nemen en niet gewoon een eigen verzonnen muis? Ik vond het als kleuter wel leuk dat het mickey mouse was trouwens, want daardoor wist ik hoe die eruit zag, een zwarte muis met een rood wit blauwe neus. Ik vind het een fijne manier om kinderen al op jonge leeftijd wat patriottisme bij te brengen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat liedje van zagen wiede wagen vond ik vroeger wel fijn altijd. Misschien door associaties, de geur van versgezaagd blank hout, een boterham komen vragen als je honger hebt omdat je zo lang buiten gespeeld hebt, en muizen die al het brood opgegeten hebben, want in houtzagerijen heb je veel muizen. |
![]() |
|
|