Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2009, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me maar opgegeven voor de mastervoorlichting.
Maar jebent bijna niks ouder dan ik
Advertentie
Oud 24-01-2009, 12:13
Tink*
Tink* is offline
Ja sorry eh, ik ga volgend jaar de master al in. Maar jij had toch eerst een verkeerde studie gekozen?
Oud 24-01-2009, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Huhu dan ben ik tot nu toe nog het meest divers in dit topic!
Ik heb 136.
Oud 24-01-2009, 12:14
Verwijderd
Ja joh ik ben 2 jaar 'kwijt'.

Maar zo hard hoef ik niet te huilen. Ik wil alleen nu niks meer kwijtraken aangezien ik sowieso een 5-jarige studie doe. Dus dan ben ik bijna 25 als ik klaar ben, is oud.

Sorry sterrie.
Oud 24-01-2009, 12:18
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik heb 136.
Huilen!

Citaat:

Maar zo hard hoef ik niet te huilen. Ik wil alleen nu niks meer kwijtraken aangezien ik sowieso een 5-jarige studie doe. Dus dan ben ik bijna 25 als ik klaar ben, is oud.

Sorry sterrie.
Nou zo oud is dat niet hoor, je moet de rest van je leven nog werken. Ik vind het echt vroeg dat mensen op hun 22e/23e al gaan werken. Ik ga sowieso een tweejarige master doen denk ik. Ik vind het niet zo gek allemaal, wat studievriendinnen van me hebben ook een andere opleiding hiervoor gedaan en zijn nu ook 23/24.
Oud 24-01-2009, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Huilen!

Nou zo oud is dat niet hoor, je moet de rest van je leven nog werken. Ik vind het echt vroeg dat mensen op hun 22e/23e al gaan werken. Ik ga sowieso een tweejarige master doen denk ik. Ik vind het niet zo gek allemaal, wat studievriendinnen van me hebben ook een andere opleiding hiervoor gedaan en zijn nu ook 23/24.
Ja dat is wel waar, hoe verder je in je studie bent, hoe meer mensen er zijn die ergens wat tijd hebben verloren Maar ik weet ook niet hoe het had gefunctioneerd als ik op mijn 17/18 het huis uit was gegaan.
Oud 24-01-2009, 12:32
Tink*
Tink* is offline
Ja ik weet niet, ik had er wel moeite mee eerst want ik was toen zeg maar net een week 18, maar ik denk niet dat ik er minder moeite mee had gehad als ik ouder was.
Oud 24-01-2009, 12:38
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

Sorry sterrie.
Als ik alles in één keer doe ben ik 25 als ik klaar ben (bachelor+master) ;(
Oud 24-01-2009, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Ja ik weet niet, ik had er wel moeite mee eerst want ik was toen zeg maar net een week 18, maar ik denk niet dat ik er minder moeite mee had gehad als ik ouder was.
Noa klinkt cheap maar ik ben nu toch wel anders dan 2 jaar geleden
Citaat:
Als ik alles in één keer doe ben ik 25 als ik klaar ben (bachelor+master) ;(
Universitair jesj?

Naja op zich maakt het uiteindelijk niet zo veel uit. Maar voor mezelf wil ik ook niet eeuwig in die fase blijven hangen ofzo. Ik wil ook ooit zeg maar samenwonen (hoewel ik dat eerder kan doen) maar dan een huisje kopen enzo, een leuke baan uitzoeken.
Oud 24-01-2009, 12:47
Hanneke
Hanneke is offline
Uhu, tenminste dat is toch altijd 5 jaar? Ik ben 20 als ik mijn VWO diploma krijg

Maargoed, ik vind 25 steeds jonger klinken ook
Oud 24-01-2009, 12:51
Verwijderd
Nee bachelors duren 3 jaren en dan kun je nog een master doen als je wil, de meeste zijn 1 jaar, sommige 2 en sommige 3 (like geneeskunde enzo)
Oud 24-01-2009, 12:56
Hanneke
Hanneke is offline
Oh, dan misschien 4 jaar want ik weet toch nog niet wat voor master ik ga doen!
Hoewel het me sterk lijkt als ik géén vertraging op ga lopen. :')
Oud 24-01-2009, 12:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben op m'n 22e klaar met bachelor + 2 jarige master al ik zo door ga. Bah, wat jong.
Oud 24-01-2009, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Oh, dan misschien 4 jaar want ik weet toch nog niet wat voor master ik ga doen!
Hoewel het me sterk lijkt als ik géén vertraging op ga lopen. :')
Tijdens een studie heb je kansen zat fouten op tijd nog goed te maken
Citaat:
Ik ben op m'n 22e klaar met bachelor + 2 jarige master al ik zo door ga. Bah, wat jong.
Ja dan ben je een vroege leerling/ heb je iets overgeslagen en ben je nergens wat kwijtgeraakt Had ik op zich ook net kunnen redden door wanneer ik jarig ben.
Oud 24-01-2009, 13:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja klopt, maar ga denk ik wel ergens 'vertraging' opbouwen tussen m'n bachelor en master.
Oud 24-01-2009, 13:06
Verwijderd
Ik ben nu 5½ jaar bezig.
Oud 24-01-2009, 13:12
Verwijderd
Mijn zus had voor de 22e verjaardag al een baan
Oud 24-01-2009, 13:13
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Tijdens een studie heb je kansen zat fouten op tijd nog goed te maken
Nja, dan alsnog ;x
Hanneke
Hanneke is offline
Mijn zus is nu ook 22 en heeft een vaste baan aangeboden gekregen! Maar dat is HBO en vast weer heel anders.
Verwijderd
Citaat:
Mijn broer heeft geen middelbare schooldiploma.
Oud 24-01-2009, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Mijn broer heeft geen middelbare schooldiploma.
Daarvoor is ie ook anders.. huhu

Nja maar bij haar was er ook verwarring: mensen vroegen: wanneer heb jeje diploma dan behaald? ja in 2003. Eh, nee ik bedoel je vwodiploma. Ja in 2003!

Dus dat was voor sommigen nogal moeilijk te begrijpen, dat het ook zo kon
Oud 24-01-2009, 13:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Lijkt me helemaal niet leuk, dan al echt werken.
Oud 24-01-2009, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Daarvoor is ie ook anders.. huhu

Nja maar bij haar was er ook verwarring: mensen vroegen: wanneer heb jeje diploma dan behaald? ja in 2003. Eh, nee ik bedoel je vwodiploma. Ja in 2003!

Dus dat was voor sommigen nogal moeilijk te begrijpen, dat het ook zo kon
Wat voor baan heeft ze dan nu?
Oud 24-01-2009, 13:18
Verwijderd
Tja. Gelukkig is ze voor de rest ook al vrij ver in dr leven.

Huis gekocht terwijl ze nog studeerde, gaat binnenkort trouwen (op dr 23e), allerlei vaste verplichtingen...

Ik ben liever nog even gewoon student
Oud 24-01-2009, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Wat voor baan heeft ze dan nu?
aiobaan. Bij de universiteit onderzoek doen nadat ze dr gewone universitaire diploma had behaald.

Ze had haar diploma ook cum laude. Ofja in elk geval dr bachelor maar ik geloof dr master ook well.
Oud 24-01-2009, 13:20
Verwijderd
Ik heb daarnet een bijbel bij het oud papier gegooid
Oud 24-01-2009, 13:21
Verwijderd
OMG
Oud 24-01-2009, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb daarnet een bijbel bij het oud papier gegooid
De toorn van de HERE zal niet mild zijn!
Oud 24-01-2009, 13:23
Verwijderd
Die hadden we eens gekregen van mijn basisschool (een openbare)

3 Jaar geleden of zo, gooide ik een pot lijm op dat ding en toen bleef hij aan elkaar plakken
Oud 24-01-2009, 13:25
Verwijderd
Dat doet ie nieeeet
Oud 24-01-2009, 13:25
Verwijderd
Ah well, genoeg geklets, papertaim.
Oud 24-01-2009, 13:28
Verwijderd
Ik bN Er m3 En$ D4T BrEzEr hIeR NiEt iS ToEg3$TaN
4nDeRs!!1!1!11 dUzZ *oNe lUv* GaN AlE TiEnErS Di3 Hi3r kOmEn oP En iN H3T DaG3LiJkS L3VeN Ok bReZeR PrAtEn!111! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv*

Oud 24-01-2009, 13:29
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vind eigenlijk dat, ook als je niet gelovig bent, je op z'n minst een bijbel wel in je kast moet hebben staan of moet hebben gelezen. ;x

Ik heb deze week met de open dag m'n moeder geholpen (geeft levensbeschouwelijke vorming, godsdienst maar dan anders) en ik had dan een soort quizje met bijbelkennisvragen. Ik verbaasde me er echt over hoe weinig sommigen weten.
Oud 24-01-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind eigenlijk dat, ook als je niet gelovig bent, je op z'n minst een bijbel wel in je kast moet hebben staan of moet hebben gelezen. ;x

Ik heb deze week met de open dag m'n moeder geholpen (geeft levensbeschouwelijke vorming, godsdienst maar dan anders) en ik had dan een soort quizje met bijbelkennisvragen. Ik verbaasde me er echt over hoe weinig sommigen weten.
Onzin. Wat moet ik met dat sprookjesboek?
Oud 24-01-2009, 13:32
Hanneke
Hanneke is offline
Algemene kennis. Ik vind het echt best gek als kinderen niet eens weten wie de eerste mens was, of hoe de moeder van Jezus heet.
Oud 24-01-2009, 13:34
Verwijderd
Dat kan je gek vinden. Ik vind het irrelevante kennis, het is eerder raar dat mensen ontkennen dat we van de apen afstammen.
Oud 24-01-2009, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Onzin. Wat moet ik met dat sprookjesboek?

Ik geloof niet, maar het is toch gewoon bijna leuk om alles te lezen?
Een zee klapt open, en we lopen er allemaal door heen. Wie weet....

Misschien is het waar, misschien niet, maar het is wel grappig
Oud 24-01-2009, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Algemene kennis. Ik vind het echt best gek als kinderen niet eens weten wie de eerste mens was, of hoe de moeder van Jezus heet.
:')
Oud 24-01-2009, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Mee eens

Spoiler
Oud 24-01-2009, 13:36
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik bN Er m3 En$ D4T BrEzEr hIeR NiEt iS ToEg3$TaN
4nDeRs!!1!1!11 dUzZ *oNe lUv* GaN AlE TiEnErS Di3 Hi3r kOmEn oP En iN H3T DaG3LiJkS L3VeN Ok bReZeR PrAtEn!111! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv*

Ban
Oud 24-01-2009, 13:39
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Mee eens

Spoiler
De eerste mens was Adam, failer.
Oud 24-01-2009, 13:43
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dat kan je gek vinden. Ik vind het irrelevante kennis, het is eerder raar dat mensen ontkennen dat we van de apen afstammen.
Ik vind het ook niet heel relevant om te weten dat Columbus Amerika heeft ontdekt, of dat Parijs de hoofdstad van Frankrijk is.
Maar net zo goed als dat je wat van de bijbel moet weten vind ik ook dat iedereen - in grote lijnen - zou moeten weten wat de andere wereldreligies (islam, jodendom, hindoeïsme en boedhisme) vinden.
Oud 24-01-2009, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Mensen stammen niet af van de apen, mensen en chimpansees e.d. hebben een gemeenschappelijke voorouder.
Oud 24-01-2009, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook niet heel relevant om te weten dat Columbus Amerika heeft ontdekt, of dat Parijs de hoofdstad van Frankrijk is.
Maar net zo goed als dat je wat van de bijbel moet weten vind ik ook dat iedereen - in grote lijnen - zou moeten weten wat de andere wereldreligies (islam, jodendom, hindoeïsme en boedhisme) vinden.
Zoals jij het vraagt doe je alsof het een feit is dat adam de eerste mens is, dat is een beetje inprenting.
Oud 24-01-2009, 13:48
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Zoals jij het vraagt doe je alsof het een feit is dat adam de eerste mens is, dat is een beetje inprenting.
Heb je gelijk in.
Maargoed, het gaat dus niet om feiten maar om wat mensen geloven. En als je iets niet kent kan je er ook niet over oordelen enzo.
Oud 24-01-2009, 13:48
Verwijderd
Citaat:
En daar ben ik ook niet in geïnteresseerd. En dan hoef ik het niet te weten, wat anderen er ook van vinden. Uiteindelijk zijn het allemaal verzinsels namelijk.
Citaat:
Mensen stammen niet af van de apen, mensen en chimpansees e.d. hebben een gemeenschappelijke voorouder.
Klopt, maar zo begrijpen mensen me beter.
Oud 24-01-2009, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Heb je gelijk in.
Maargoed, het gaat dus niet om feiten maar om wat mensen geloven. En als je iets niet kent kan je er ook niet over oordelen enzo.
ja klopt ook wel. Ik heb op mijn middelbare school ook levensbeschouwing gehad (grootste deel was onzin) maar we hebben daar ook bekeken wat de belangrijkste geloofsovertuigingen zijn enzo. Op zich is dat wel handig. Maar dat was dus stof voor een jaar lang 1 uur per week, terwijl ik het volgens mij wel 3 jaar gehad heb, 2 uur per week.
Oud 24-01-2009, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar zo begrijpen mensen me beter.
Maar het suggereert wel dat mensen "verder" zijn in de evolutie, wat natuurlijk onzin is.
Oud 24-01-2009, 13:55
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
ja klopt ook wel. Ik heb op mijn middelbare school ook levensbeschouwing gehad (grootste deel was onzin) maar we hebben daar ook bekeken wat de belangrijkste geloofsovertuigingen zijn enzo. Op zich is dat wel handig. Maar dat was dus stof voor een jaar lang 1 uur per week, terwijl ik het volgens mij wel 3 jaar gehad heb, 2 uur per week.
Uhu. Ik heb het ook in de eerste tot en met de vijfde gehad (eerste twee jaar nog echt godsdienst) en ik weet nauwelijks nog wat ik er allemaal geleerd heb.
Oud 24-01-2009, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Uhu. Ik heb het ook in de eerste tot en met de vijfde gehad (eerste twee jaar nog echt godsdienst) en ik weet nauwelijks nog wat ik er allemaal geleerd heb.
Godsdienst had ik op de basisschool. Op de middelbare school waren ze zo intelligent dat ze geen partij meer kozen
Maar wat een gruwelijk irritant vak was dat zeg

Ohjee paperfail
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten