Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2009, 20:35
Verwijderd
Klopt. En te laat ook nog een keer. en iemand opvragen die toen werd gegeten (Fantome). Ik heb wel, iedere keer dat ik vroeg, iemand gevraagd met functie.
Advertentie
Oud 25-01-2009, 21:03
Sherco
Sherco is offline
OMG! Je kon toch al vanaf de eerste ronde zien dat zij een wolf was... Ik heb vier keer op haar gestemd en werd toen opgegeten, serieus...
De wolven hebben verdiend gewonnen Gefeliciteerd!
Oud 25-01-2009, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ben denk ik drie keer ofzo vergeten op te vragen.
2 keer niet opgevraag en 1 keer te laat, dus in totaal 3 keer gewoon niet gedaan eigenlijk.

Ik weet niet of dit valt onder de regel 3 keer niet stemmen -> rode kaart. Even over hebben met de rest.
Oud 25-01-2009, 21:13
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
OMG! Je kon toch al vanaf de eerste ronde zien dat zij een wolf was... Ik heb vier keer op haar gestemd en werd toen opgegeten, serieus...
De wolven hebben verdiend gewonnen Gefeliciteerd!
Nee jij werd gehangen niet opgegeten. Maar buiten dat was het verder best duidelijk dat ze wolf was ja
Oud 25-01-2009, 21:22
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Nee jij werd gehangen niet opgegeten. Maar buiten dat was het verder best duidelijk dat ze wolf was ja
Ja, maar gehangen door de wolven met doorzichtige argumenten Dus effectief opgegeten
Oud 25-01-2009, 21:25
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Maar buiten dat was het verder best duidelijk dat ze wolf was ja
Ik weet het niet precies natuurlijk, maar ik denk dat het pas zichtbaar was op het laatst, eigenlijk pas echt deze laatste ronde.

Het was goed spannend. Bedankt voor alle felicitaties voor de wolven, namens iedereen aan de darkside!
Oud 25-01-2009, 21:27
Spelleider
Spelleider is offline
Hoe het afliep
Bright blue was woedend op Röps. ‘Hoe kón je…’ snikte ze. ‘Flyaway hoorde bij ons, ze was dapper, we redden het niet zonder haar.’
Röps hapte naar adem. Hij begreep zelf ook niet waarom hij ineens zo boos werd, normaal gesproken was hij nooit opvliegend of agressief. ‘Ik kon het niet helpen,’ stamelde hij. ‘Het gebeurde gewoon.’
Ze hoorden een knal en ineens stond Barabas voor hun neus. ‘Je plotselinge agressie was een vloek van mij,’ legde hij grijnzend aan Röps uit. ‘Ik twijfel nu of ik nog een keer die vloek over je zal uitspreken zodat jij bright blue vermoordt, of dat ik het zelf doe. Óf ik dood eerst jou, dat kan natuurlijk ook.’ De ogen van Barabas schitterden gemeen.
‘Je blijft van ons af, vuile eikel.’ Röps gaf Barabas een stomp in zijn maag. Dat had hij niet moeten doen. Met de engste uitdrukking die Röps ooit op een gezicht had gezien, hief Barabas zijn hand op. Röps was al dood voordat hij op de grond neerviel.
Bright blue krijste het uit van angst. Ze wilde wegrennen, maar iets onzichtbaars hield haar tegen. Toen ze Barabas hoorde lachen, besefte ze dat hij een vloek had uitgesproken.
‘Probeer niet te vluchten, schatje,’ zei hij poeslief. ‘Rustig maar, ik zal je geen pijn doen. Als je lief bent tenminste, anders kies ik voor een veel vervelendere vloek. Dood moet je in ieder geval, dan zijn wij Duisteren verlost van alle zieners.’
Bright blues gedachten werkten op topsnelheid. Wat kon ze doen om de vloek van Barabas af te weren? Ineens kreeg ze een idee. Haar make-up spiegeltje! Als ze daarmee zijn vervloeking kon weerkaatsen… De kans dat het zou lukken achtte bright blue vrij klein, maar het was de enige mogelijkheid. Ze keek naar de lippen van Barabas en wachtte op zijn spreuk. Precies op het goede moment haalde ze het spiegeltje uit haar zak en hield het voor zich uit. Een felblauw licht schoot naar voren, raakte het spiegeltje en kaatste terug. Barabas schreeuwde. ‘GODVERDOMME, TRUT!’ Het waren zijn laatste woorden voor hij stierf.
Nog voordat bright blue zich realiseerde dat ze de enige overgebleven ziener was, verscheen er een hele groep mensen die haar juichend om de hals vielen. ‘Je hebt ons verlost uit het Duistere Kasteel!’ Riepen ze blij. ‘Je hebt Barabas vermoord! Daarmee zijn wij bevrijd!’ Bright blue begreep er niks van. ‘Dus, dus jullie zijn Duisterlingen?’
’Wáren meisje, wáren,’ zei een jongen van een jaar of zestien. ‘Barabas had ons allemaal in zijn macht. Vanwege zijn enorme duistere krachten, konden we niet van hem loskomen. Niet levend, althans. En jij hebt hem gedood, je bent geweldig!’
De groep liep vrolijk naar het zienerpaleis, dat ze versierden. ‘Jij wordt onze hoofdziener,’ zei de jongen. ‘Ik neem aan dat iedereen het daar wel mee eens is?’
Er klonk een instemmend gejuich. Bright blue was opgelucht dat ze het er levend vanaf had gebracht. Ze wist zeker dat ze een geweldige tijd tegemoet zou gaan hier. Toch had ze ook een leeg gevoel in haar maag, vanwege alle zieners en studentzieners die het met de dood hadden moeten bekopen. Ze hoopte dat zij vanuit de hemel konden zien dat de Duisteren uitgeschakeld waren, zodat ze met een vredig gevoel konden rusten in de hemel.

Als voor morgen niemand bezwaar heeft gemaakt tegen de stemtabel, posten we het.
Oud 25-01-2009, 21:36
Verwijderd
stemtabellen geen bezwaar
Oud 25-01-2009, 21:37
Verwijderd
Ik heb geen bezwaar, deze keer.
Oud 25-01-2009, 21:37
Verwijderd
En als ik niet zo snel dood was gegaan, dan !!!1!
Oud 25-01-2009, 21:40
Verwijderd
Ik hoop maar dat jullie geen bezwaar hebben Want ik heb steeds duisent zitten bijwerken streepjes stemmetjes blablabla! En dat wordt best ingewikkeld na een stuk of 15 rondes.
Oud 25-01-2009, 21:41
Verwijderd
Ik ben geen enkele keer eerlijk geweest in m'n stem.
Oud 25-01-2009, 21:42
Verwijderd
Ik niet een keer niet, denk ik.
Oud 25-01-2009, 21:42
Verwijderd
Ik maak bezwaar.
Oud 25-01-2009, 21:43
Verwijderd
Meneer die Röps en mij afrekende op het liegen durft er nu niet eens zelf voor uit te komen..
Oud 25-01-2009, 21:43
Verwijderd
Barabas, je moet wel een rooie kaart hè, als je niet opvroeg.
Oud 25-01-2009, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Barabas, je moet wel een rooie kaart hè, als je niet opvroeg.
Ik was het volgende spel toch al niet van plan mee te doen, ik heb wel voorlopig genoeg gespeeld. ;p
Oud 25-01-2009, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ik maak bezwaar.
Eerlijkgezegd kan ik niet garanderen of dit het tegenhoudt
Oud 25-01-2009, 21:51
Verwijderd
Dus dan heeft je hypocriete vraag geen zin en respecteert gij mijn wensen niet.
Oud 25-01-2009, 21:51
Verwijderd
En terecht.
Oud 25-01-2009, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Dus dan heeft je hypocriete vraag geen zin en respecteert gij mijn wensen niet.
Nee meeste stemmen gelden en ls eenmaal een deel naar buiten komt kun je de rest ook met wat gepuzzel invullen. Bovendien worden na elk spel stemmen bekend gemaakt mocht dat door iemand gewenst zijn, en niet via een veto dat je het niet wil.
Oud 25-01-2009, 21:54
Verwijderd
Ik wil het ook.
Oud 25-01-2009, 21:55
Verwijderd
Neen, je had het niet over de meeste stemmen gelden. Men mag puzzelen wat men wil. Neen dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Oud 25-01-2009, 21:55
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik ben geen enkele keer eerlijk geweest in m'n stem.
Je wilde niet winnen?
Oud 25-01-2009, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Neen, je had het niet over de meeste stemmen gelden. Men mag puzzelen wat men wil. Neen dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Nou blijkbaar heb ik meer ervaring dan jij. Want er wordt regelmatig aan de spelleiding gevraagd wat er in een specifieke ronde is gebeurd. En anders maak ik jouw rijtje wel zwart in het topic en pm ik even rond wat je daadwerkelijk had gedaan

Soija ik kan je zoveel dwarszitten als ik wil hoor
Oud 25-01-2009, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Je wilde niet winnen?
Toen ik dood was wist ik twee wolven vrijwel zeker. Het heeft de dorpelingen niet geholpen, maar mij wel. Egoïst, tsja.
Oud 25-01-2009, 21:59
Verwijderd
Lisaaah, lieve schat, geloof mij maar, ik ben een boycot- en verpesttalent.

Mijn stemmen worden nooit bekend gemaakt hoor.
Oud 25-01-2009, 21:59
Verwijderd
Soija is een pestkop.
Oud 25-01-2009, 22:00
Verwijderd
Ach, ik had de behoefte niet op bb te stemmen, lekker boeiend of se wolf is of niet.
edit: nee barabas
Verwijderd
Ik ben je lieve schat niet,
Verwijderd
Dat zeg ik ook niet.
Oud 25-01-2009, 22:03
Verwijderd
Ga je kleurpotloden tellen.
Oud 25-01-2009, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ach, ik had de behoefte niet op bb te stemmen, lekker boeiend of se wolf is of niet.
edit: nee barabas
Doe dan niet mee.
Oud 25-01-2009, 22:05
Ik heb geen bezwaar iig, heb iedere keer gestemd wat ik zei. Al heb ik bij de spelleiders geloof ik iedere ronde vlak voor de deadline gewisseld xD. Maar mijn lijstje zoals Soija dat postte waren iig mijn stemmen. En dank aan de dorpelingen die de stemming hebben lopen flessen Vooral die gelijkspel ronde tussen LF en MartinV
Oud 25-01-2009, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Doe dan niet mee.
Omdat ik niet op bb wil stemmen?

Doe jij niet mee, als je openlijk gaat liegen.
Oud 25-01-2009, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik niet op bb wil stemmen?

Doe jij niet mee, als je openlijk gaat liegen.
Als jij een spel speelt en niet de intentie hebt om te winnen, mag je van mijn part wieberen. Dat heeft vrij weinig te maken met het feit dat ik lieg in dit spel.
Oud 25-01-2009, 22:11
Oud 25-01-2009, 22:43
flyaway
flyaway is offline
Ik heb een keer goed beschermd, braaf elke keer gedaan, maar helaas een keer maar raak. Vanaf toen elke keer op dezelfde, omdat ik daar zeker van was. En dat was dus Rops.
Ik was elke keer eerlijk over waar ik op stemde. Leuke gif, trouwens *popcorn jat*
Oud 25-01-2009, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Als jij een spel speelt en niet de intentie hebt om te winnen, mag je van mijn part wieberen. Dat heeft vrij weinig te maken met het feit dat ik lieg in dit spel.
Citaat:
Toen ik dood was wist ik twee wolven vrijwel zeker. Het heeft de dorpelingen niet geholpen, maar mij wel. Egoïst, tsja.
Dus, wieberen. Je speelt als een team, niet in je eentje. Gelieg over je stem en het verneuken van stemlijstjes en daardoor de verkeerde mensen ophangen is niet bepaald bevorderlijk voor het winnen van het spel.
Oud 25-01-2009, 22:52
Verwijderd
Ik vind het heel wat anders dat soija geen weerwolf wil ophangen dan dat iemand iets anders stemt dan ie zegt als tactiek om uiteindelijk wel voor zijn rol te vechten.
Oud 25-01-2009, 22:55
Verwijderd
Alleen zijn eigen rol, ja.
Oud 25-01-2009, 22:57
Verwijderd
Je kunt het afkeuren datiemand liegt over zijn stem maar dat kun je echt niet gaan bestraffen, het is een keuze. Je kunt het wel spelverzieking noemen als iemand dorpeling wordt en denkt, /care of de dorpelingen uiteindelijk winnen.
Oud 25-01-2009, 23:03
Verwijderd
Ik zeg ook niks over bestraffen, maar spelverzieken vind ik het wel. Je verkut de stemlijstjes waardoor de verkeerde mensen verdacht worden en je de wolven helpt.
Oud 25-01-2009, 23:33
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik zeg ook niks over bestraffen, maar spelverzieken vind ik het wel. Je verkut de stemlijstjes waardoor de verkeerde mensen verdacht worden en je de wolven helpt.
Het is idd een tactiek die gedoemd is om te falen voor de dorpelingen. Als je als team speelt is het de bedoeling dat je de intentie hebt om het team uiteindelijk te laten winnen.

In dit spel kun je ook voor eigen succes gaan door te proberen als laatste over te blijven. Dan zou het doel van het spel aangepast moeten worden. Of dat gewenst is is echter de vraag. Misschien is het een idee om bij de speluitleg duidelijker te vermelden dat het gaat om de teamoverwinning. (Ik weet even niet hoe het er nu staat, ben te lui om te kijken).

Door de wolven wordt de liegtactiek in ieder geval zeer geapprecieerd .
Oud 26-01-2009, 07:59
Bright Blue
Bright Blue is offline
Jeeej!!! De wolven hebben gewonnen!
Ongelovelijk dat ik je toch om heb kunnen praten Rops
Nou voel ik me schuldig dat ik zoveel tegen je heb gelogen..xD
Oud 26-01-2009, 08:04
Citaat:
Jeeej!!! De wolven hebben gewonnen!
Ongelovelijk dat ik je toch om heb kunnen praten Rops
Nou voel ik me schuldig dat ik zoveel tegen je heb gelogen..xD
Haha ja ik heb me best door je laten misleiden, echt chapeau voor je poging gisteren
Het klonk ook best aannemelijk weet je, pas vanaf ronde 3 gestemd, en dan nog een keer vergeten te stemmen (ronde 5), en ja dat werd wel minder aannemelijk toen je zei dat je op al die wolven had gestemd... maar toch... ach ja en dat wat ik zei over dat je het niet verdiende om te winnen oid dat is dus eigenlijk niet zo. Want je verdiende het wel degelijk na die poging tegen een stel natte kranten
Oud 26-01-2009, 08:21
Bright Blue
Bright Blue is offline
Haha, dankjewel! Ik denk dat ik eigenlijk ook gewoon veel geluk had in het spel
Oud 26-01-2009, 10:05
Toddish
Toddish is offline
Rops waarom stemde jij mij weg? Ik bedoel dat kon toch nooit weer er hadden maar twee mensen op sterrenmeisje gestemd waaronder ik
Oud 26-01-2009, 10:13
Omdat de ziener niet zeker was van jou en Soija. Soija viel weg dus bleef jij over.
Oud 26-01-2009, 10:45
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Rops waarom stemde jij mij weg? Ik bedoel dat kon toch nooit weer er hadden maar twee mensen op sterrenmeisje gestemd waaronder ik
Het was inderdaad grappig dat jij steeds weer verdacht raakte, terwijl Biertank jouw functie had laten varen. Als je een beetje logisch nadenkt kom je toch al gauw op een dorpeling uit

Regels voor berichten