Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Het was goed spannend. Bedankt voor alle felicitaties voor de wolven, namens iedereen aan de darkside!
|
Hoe het afliep
Bright blue was woedend op Röps. ‘Hoe kón je…’ snikte ze. ‘Flyaway hoorde bij ons, ze was dapper, we redden het niet zonder haar.’ Röps hapte naar adem. Hij begreep zelf ook niet waarom hij ineens zo boos werd, normaal gesproken was hij nooit opvliegend of agressief. ‘Ik kon het niet helpen,’ stamelde hij. ‘Het gebeurde gewoon.’ Ze hoorden een knal en ineens stond Barabas voor hun neus. ‘Je plotselinge agressie was een vloek van mij,’ legde hij grijnzend aan Röps uit. ‘Ik twijfel nu of ik nog een keer die vloek over je zal uitspreken zodat jij bright blue vermoordt, of dat ik het zelf doe. Óf ik dood eerst jou, dat kan natuurlijk ook.’ De ogen van Barabas schitterden gemeen. ‘Je blijft van ons af, vuile eikel.’ Röps gaf Barabas een stomp in zijn maag. Dat had hij niet moeten doen. Met de engste uitdrukking die Röps ooit op een gezicht had gezien, hief Barabas zijn hand op. Röps was al dood voordat hij op de grond neerviel. Bright blue krijste het uit van angst. Ze wilde wegrennen, maar iets onzichtbaars hield haar tegen. Toen ze Barabas hoorde lachen, besefte ze dat hij een vloek had uitgesproken. ‘Probeer niet te vluchten, schatje,’ zei hij poeslief. ‘Rustig maar, ik zal je geen pijn doen. Als je lief bent tenminste, anders kies ik voor een veel vervelendere vloek. Dood moet je in ieder geval, dan zijn wij Duisteren verlost van alle zieners.’ Bright blues gedachten werkten op topsnelheid. Wat kon ze doen om de vloek van Barabas af te weren? Ineens kreeg ze een idee. Haar make-up spiegeltje! Als ze daarmee zijn vervloeking kon weerkaatsen… De kans dat het zou lukken achtte bright blue vrij klein, maar het was de enige mogelijkheid. Ze keek naar de lippen van Barabas en wachtte op zijn spreuk. Precies op het goede moment haalde ze het spiegeltje uit haar zak en hield het voor zich uit. Een felblauw licht schoot naar voren, raakte het spiegeltje en kaatste terug. Barabas schreeuwde. ‘GODVERDOMME, TRUT!’ Het waren zijn laatste woorden voor hij stierf. Nog voordat bright blue zich realiseerde dat ze de enige overgebleven ziener was, verscheen er een hele groep mensen die haar juichend om de hals vielen. ‘Je hebt ons verlost uit het Duistere Kasteel!’ Riepen ze blij. ‘Je hebt Barabas vermoord! Daarmee zijn wij bevrijd!’ Bright blue begreep er niks van. ‘Dus, dus jullie zijn Duisterlingen?’ ’Wáren meisje, wáren,’ zei een jongen van een jaar of zestien. ‘Barabas had ons allemaal in zijn macht. Vanwege zijn enorme duistere krachten, konden we niet van hem loskomen. Niet levend, althans. En jij hebt hem gedood, je bent geweldig!’ De groep liep vrolijk naar het zienerpaleis, dat ze versierden. ‘Jij wordt onze hoofdziener,’ zei de jongen. ‘Ik neem aan dat iedereen het daar wel mee eens is?’ Er klonk een instemmend gejuich. Bright blue was opgelucht dat ze het er levend vanaf had gebracht. Ze wist zeker dat ze een geweldige tijd tegemoet zou gaan hier. Toch had ze ook een leeg gevoel in haar maag, vanwege alle zieners en studentzieners die het met de dood hadden moeten bekopen. Ze hoopte dat zij vanuit de hemel konden zien dat de Duisteren uitgeschakeld waren, zodat ze met een vredig gevoel konden rusten in de hemel. Als voor morgen niemand bezwaar heeft gemaakt tegen de stemtabel, posten we het.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Soija ik kan je zoveel dwarszitten als ik wil hoor ![]() |
![]() |
|
Ik heb geen bezwaar iig, heb iedere keer gestemd wat ik zei. Al heb ik bij de spelleiders geloof ik iedere ronde vlak voor de deadline gewisseld xD. Maar mijn lijstje zoals Soija dat postte waren iig mijn stemmen. En dank aan de dorpelingen die de stemming hebben lopen flessen
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In dit spel kun je ook voor eigen succes gaan door te proberen als laatste over te blijven. Dan zou het doel van het spel aangepast moeten worden. Of dat gewenst is is echter de vraag. Misschien is het een idee om bij de speluitleg duidelijker te vermelden dat het gaat om de teamoverwinning. (Ik weet even niet hoe het er nu staat, ben te lui om te kijken). Door de wolven wordt de liegtactiek in ieder geval zeer geapprecieerd ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Het klonk ook best aannemelijk weet je, pas vanaf ronde 3 gestemd, en dan nog een keer vergeten te stemmen (ronde 5), en ja dat werd wel minder aannemelijk toen je zei dat je op al die wolven had gestemd... maar toch... ach ja en dat wat ik zei over dat je het niet verdiende om te winnen oid dat is dus eigenlijk niet zo. Want je verdiende het wel degelijk na die poging tegen een stel natte kranten ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #55 Verwijderd | 500 | 12-01-2009 20:52 |