Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
technologie is zo'n beetje me ding, ik weet wat we kunnen en welk potentieel er nog is, ik denk niet zo zeer dat ze het bewust afhouden maar meer dat 'men' het niet begrijpt door communicatieproblemen en dat een andere 'men' (voorvechters status quo jada jada) of beter fracties daarvan de voortgang hierin bewust proberen te saboteren. Citaat:
volgens mij is oorlog geen behoefte van de mens, in gaza en sierra behoeven de mensen geen oorlog, ze behoeven eigenlijk stabiliteit. in het verleden was religie natuurlijk de grootste oorzaak echter tegenwoordig is religie evenals zijn yang politiek afhankelijk van een 3e door mensen verzonnen handicap... m.i. zal het tegelijk instorten maar ach. Citaat:
everybody likes food and conversation. si? Citaat:
Citaat:
en callcenters en inflatie. ![]()
||
Citaat:
Ik kom nog wel's in 't buitenland en merk dat met sommige buitenlanders gewoon niet te werken valt. Afdwingen van een werkmethode lukt niet want dan lopen ze of weg (trots) of ze gaan weer hun eigen gang(etje) wanneer je weg bent. Een Nederlander erop zetten zou 't beste zijn, maar die raken ook een keer op. Dan hebben we nog werklust, werkvermogen, en ja.. ik durf 't bijna niet te zeggen want voor je 't weet word je voor racist uitgemaakt denkvermogen. Sommige groepen gaan gewoon niet goed samen, er zal heel veel gemixt moeten worden in bevolkingsgroepen om een homogene samenstelling te krijgen voordat we elkaar begrijpen. Globalisatie heeft voor mij zo'n "nagels op 't schoolbord-" klank dat ik daar niet in geloof. En zo denken vele landen die er een specifieke cultuur/religie op nahouden. |
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat ze intolerant en incompatible afwijkend zijn (Japan is een voorbeeld van hoe je anti-globaliseringsaspecten van een cultuur als hardnekkige xenofobie kunt weerhouden van invloed hebben op je economische prestaties) zorgt ervoor dat er vanuit allerlei kringen die die denkbeelden niet delen, geen zaken te doen is. Vandaar dus ook bijvoorbeeld dat de handel tussen Nederland en Israël meer dan het tweevoudige is van de handel met de rest van het midden-oosten bij elkaar. Maar ja, hoe wil je ooit een roeirace winnen als je de helft van de riemen niet gebruikt? Dat is feitelijk wat islamitische samenlevingen doen door hun vrouwen economisch gezien weinig tot niets toe te staan. Er zijn natuurlijk andere landen die ook dergelijke achterlijke kenmerken vertonen, Italië, Polen, Rusland etc, maar nergens is discriminatie en ongelijkheid zo geïnstitutionaliseerd in relatie tot de welvaart als in de islamitische wereld.
|||||
Citaat:
maar snap je dat dat ook voort komt uit communicatie, als philipo en ik dezelfde taal spreken dan kan ik hem uitleggen dat hij als hij het niet begrijpt dat moet aangeven. dit zou natuurlijk flink wat jaren kosten om de norm te worden maar het lijkt mij een logisch gevolg. Citaat:
er zijn genoeg mensen die houden van denken en werken om vooruitgang te boeken, het zal absoluut niet de sinusgrafiek zijn de we nu hebben waarin we in korte tijd enorme technologische en monetaire winsten boeken. die theoretische toekomstige samenleving zou eerder uitgaan van het bewerkstelligen van een goed basis met daarna een veel langzamere lineaire groei. maar zelfs als ik een groei van 1.0025 op jaarbasis neem waarvoor we slechts 2 maal aan ons reet hoeven te krabben houd dat met de huidige technologische kennis in dat er absoluut meer dan genoeg is om iedereen van en de basiswaarden (voeding+drinken, onderdak, transportmogelijkheden) en additionele "overbodige" gemakken te voorzien. het hele nadeel is dat winsten niet 'overnight' geboekt worden. het hele voordeel is dat verliezen onbestaand of zeer klein zullen zijn. en dan is dat eerste m.i. niet eens een nadeel. Citaat:
de hele basis is m.i. dus om die segregatie door verschillen in beeldtenissen, taal en non-verbale communicatie zo veel mogelijk te integreren waardoor de ontwikkeling ingezet wordt tot uiteindelijk 1 taal, waarna iedereen elkander kan begrijpen. begrijp me doch niet verkeerd, ik ben niet van de veronderstelling dat iedereen elkander zal mogen als ze elkaar begrijpen, slechts de angst door onbegrip verdwijnt en veranderd in een, tja we mogen elkaar niet, das prima ik zoek wel iemand die ik wel mag om samen te werken voor project X. Citaat:
het is slechts zo dat taal en beeldtenissen daar minder geschikt voor zijn en ook nog tegengewerkt worden in hun verspreiding, cultuur en taal zijn echter dynamisch en zullen veranderen onder invloeden. technologie is vervolgens afhankelijk van communicatie waardoor die nog moeilijker globaliseert. de reden waarom geld wel zonder weerstand is geglobaliseerd is omdat geld een door mensen verzonnen katalysator is die puur gemaakt is om te globaliseren en iedereen de taal van geld spreek. echter m.i. is die hele katalysator eigenlijk overbodig, en wil het dat diezelfde katalysator ertoe heeft geleid dat mensen onwillend zijn tegenover andere mensen met een andere achtergrond, taal en cultuur. (dit overigens nadat religie hetzelfde al had bewerkstelligt voor die tijd maar uiteindelijk ontoereikend bleek in zijn mogelijkheden tot globalisering, echter geloof is dan weer iets wat wel globaal is, alleen geloof zonder religie is niet te gebruiken als dwangmiddel) dit omdat het monetaire systeem niet op menselijke kwaliteiten is gebasseerd, namelijk die communicatie en fantasie die mensen mensen maakt en waardoor we van energie en grondstoffen tot producten komen. geld lijdt door fictieve persoonlijke winstmarges namelijk tot egoïsme en achterdocht waardoor mensen méér reden hebben om bang te zijn voor elkander. nee, was het allemaal maar zo simpel.
Laatst gewijzigd op 08-02-2009 om 22:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat: