Advertentie | |
|
![]() |
||
Huhu, en jochie bij mijn moeder in de klas (groep 5) heeft een tatoeage laten zetten.
![]() Ik denk dat het nog wel eens zou kunnen kloppen dat "onze generatie" als ouder strenger gaat zijn dan onze ouders waren. Tot kort geleden waren heel veel ouders erop gericht om het leven van kun kind leuker te maken dan hun eigen leven geweest was toen ze nog kinderen waren. En dat terwijl het een groot deel van de huidige generatie aan niets tekort komt. Iedere dag vlees op tafel, vaak een eigen tv op eigen slaapkamers, nieuwe kleren in plaats van tweedehands of zelf gemaakt (goed, goed, tegen de tijd dat het je wat kan schelen ![]() Mijn ouders waren overigens niet van die watjes, ik heb altijd te maken gehad met regels en leren luisteren. Maar zij luisterden ook altijd naar mij. Maar zeker vanuit mijn moeder gezien wilden zij mijn leven denk ik op een andere manier leuker maken dan dat van hen, en dat had meer te maken met liefde en aandacht. Een perspectief dat gelukkig vrij uitzonderlijk is. Citaat:
![]()
|
het is in ieder geval wel zo dat kinderen/jongeren verwend zijn. Ik ben zelf ook verwend. Het idee dat je een studie doet omdat je het leuk vind is al zo verwend als wat. En het idee van, oh, mn studie is af, ik wil niet werken en niet nog een studie doen, ik ga reizen. Of, oh, ik ben gestopt met mn studie, ik weet niet wat ik nu ga doen dus ik ga reizen. Of, oh, ik stop met mn studie want ik heb geen zin meer.
Verantwoordelijkheid nemen is nou niet bepaald één van de belangrijkste eigenschappen van kinderen en jongeren tegenwoordig, ook absoluut niet van mij. oh en dat zie je ook wel in de seksuele moraal. Een scharrel is leuk maar dingen als, voor iemand zorgen, er voor iemand zijn, investeren in iemand zijn minder populair.
|
![]() |
|
|