Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2009, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Criminaliteit gepleegd door jongeren. Wel wanneer het tot situaties leidt waarin mensen seks hebben die er absoluut niet aan toe zijn. Verslavende middelen zijn van alle tijden maar worden nu ook net als seks meer gebruikt zonder na te denken. Ik zeg juist dat die niet te meten valt. En ik denk inderdaad dat er een instellingshift plaatsvindt.
Vroegââh toen kinderen nog uitgehuwelijkt werden, waren ze ook 12 tot 15 of mss 16 jaar oud. Zodra ze getrouwd waren, kregen ze ook kinderen?!
Dat is heel snel veranderd, waardoor mensen aan het einde van de vorige eeuw, veel liever later begonnen met seks en kinderen krijgen. De laatste helft van de vorige eeuw minus de hippie tijd die een deel van die 50 jaar innam. Want sinds die hippie tijd hebben jongeren weer seks op 'vroegere' leeftijd.
Kan het niet zijn dat er een korte tijd in de afgelopen 2000 jaar is geweest waarin mensen niet seks hadden tot hun 20ste?

Citaat:
Jij baseert je mening alleen op cijfers?

En, wanneer kunnen we de map met cijfers over pip inzien?
Die opmerking vind ik eigenlijk echt niet kunnen lisaaah!

Citaat:
Lisaaah ik ben het wel met je eens. Het lijkt vaak alsof er alleen nog randdebielen op de aarde zijn, en een paar normalen. Seks op je 10e is toch niet normaal. Die docu op de tv een tijd terug, ik moest toch wel ff slikken hoor. Neuken in een berging is niet normaal, en voor al de eerst keer niet. Die jongen wist helemaal niet wat nueken was, want het woord maagd kwam niet voor in de vocabulaire.

Deze neuken er maar op los, krijgen een kind (want neuken ochja) hebben geen baan of studie want daar zijn ze te dom voor (in mijn ogen) waardoor ze crimineel gedrag gaan vertonen.

Dit ''verschijnsel'' is zowel bij de allochtonen als bij de autochtonen het geval.
Het feit dat het een docu is, zegt al dat het zeldzaam is en dus niet toepasbaar op de hele groep van die leeftijd?

Citaat:
Ik zou niet zo snel mijn hele leeftijdsgroep afkraken, nee.
Daar maak je maar je eigen topic over
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2009, 13:11
remy476
remy476 is offline
Citaat:

Het feit dat het een docu is, zegt al dat het zeldzaam is en dus niet toepasbaar op de hele groep van die leeftijd?
Dat hoor je mij niet zeggen, ik vind het alleen ABNORMAAL
Oud 01-02-2009, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Dat hoor je mij niet zeggen, ik vind het alleen ABNORMAAL
Dat is het ook, daarom maken ze er een docu over?! Maar dat voegt niets toe aan de discussie
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 13:13
remy476
remy476 is offline
K laat alleen ff zien dat er een docu over gemaakt is, en dat het dus voorkomt. Dus ontkennen heeft geen zin! haha
Oud 01-02-2009, 13:14
Verwijderd
Citaat:
K laat alleen ff zien dat er een docu over gemaakt is, en dat het dus voorkomt. Dus ontkennen heeft geen zin! haha
Niemand ontkent dat er losgeslagen mensen rondlopen, maar die zijn van alle generaties en van alle tijden dus die zijn niet relevant!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 13:16
remy476
remy476 is offline
Vind jij!
Oud 01-02-2009, 13:21
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er worden geen docu's gemaakt over algemeen geaccepteerde dingen (dat zou niemand kijken, namelijk) dus daar zit best een kern van waarheid in.
Oud 01-02-2009, 14:44
Nona
Nona is offline
Huhu, en jochie bij mijn moeder in de klas (groep 5) heeft een tatoeage laten zetten.

Ik denk dat het nog wel eens zou kunnen kloppen dat "onze generatie" als ouder strenger gaat zijn dan onze ouders waren. Tot kort geleden waren heel veel ouders erop gericht om het leven van kun kind leuker te maken dan hun eigen leven geweest was toen ze nog kinderen waren. En dat terwijl het een groot deel van de huidige generatie aan niets tekort komt. Iedere dag vlees op tafel, vaak een eigen tv op eigen slaapkamers, nieuwe kleren in plaats van tweedehands of zelf gemaakt (goed, goed, tegen de tijd dat het je wat kan schelen ), zakgeld en weinig taken in het huishouden. Niet dat het iedereen zo afgaat, maar ik denk dat een groot deel van mijn vrienden niet de neiging heeft het eigen kinderen alleen maar makkelijker te gaan maken. En wij zien ook wel dat kinderen niets hebben aan een ongestructureerde omgeving zonder enige verwachtingen van het kind. Leren omgaan met regels, verplichtingen en teleurstellingen hoort bij het leven. En dat kan geleidelijk, maar het wordt zeker geleerd.
Mijn ouders waren overigens niet van die watjes, ik heb altijd te maken gehad met regels en leren luisteren. Maar zij luisterden ook altijd naar mij. Maar zeker vanuit mijn moeder gezien wilden zij mijn leven denk ik op een andere manier leuker maken dan dat van hen, en dat had meer te maken met liefde en aandacht. Een perspectief dat gelukkig vrij uitzonderlijk is.

Citaat:
Toen ik 14 was dronk ik (te) veel, ik blowde en zou ik zeker geneukt hebben als ik de kans gekregen zou hebben. En ik ben dan nog een lichtend voorbeeld voor de mensheid en een sublieme intellectueel.
En nu wil ik wel eens cijfers zien.
Oud 01-02-2009, 15:27
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
het is in ieder geval wel zo dat kinderen/jongeren verwend zijn. Ik ben zelf ook verwend. Het idee dat je een studie doet omdat je het leuk vind is al zo verwend als wat. En het idee van, oh, mn studie is af, ik wil niet werken en niet nog een studie doen, ik ga reizen. Of, oh, ik ben gestopt met mn studie, ik weet niet wat ik nu ga doen dus ik ga reizen. Of, oh, ik stop met mn studie want ik heb geen zin meer.

Verantwoordelijkheid nemen is nou niet bepaald één van de belangrijkste eigenschappen van kinderen en jongeren tegenwoordig, ook absoluut niet van mij.

oh en dat zie je ook wel in de seksuele moraal. Een scharrel is leuk maar dingen als, voor iemand zorgen, er voor iemand zijn, investeren in iemand zijn minder populair.
Reageren

Regels voor berichten