Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2009, 14:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En google is op gratis producten
Offtopic: Google is wat? 'Is' is niet hetzelfde als 'eens'.

OT: Ik koop shampoo en schoonmaakmiddelen vaak ook bij de Action. Ze hebben daar regelmatig partijen Poolse shampoo van Head&Shoulders enzo, waar ze een nederlands stickertje op plakken en dan voor een veel lager bedrag kunnen verkopen dan in de supermarkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2009, 17:51
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Offtopic: Google is wat? 'Is' is niet hetzelfde als 'eens'.

OT: Ik koop shampoo en schoonmaakmiddelen vaak ook bij de Action. Ze hebben daar regelmatig partijen Poolse shampoo van Head&Shoulders enzo, waar ze een nederlands stickertje op plakken en dan voor een veel lager bedrag kunnen verkopen dan in de supermarkt.
Ik bedoelde dat je een keertje 'gratis producten' kunt intypen in google en je dan al die sites krijgt (gratiz.nl bijvoorbeeld) daar staan regelmatig producten, eventjes bonnetje opsturen en het geld is binnen!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 13:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Probeer bij de Jumbo juist de 4e in de rij voor de kassa te zijn (mits niet alle kassa's geopend zijn), je krijgt dan je boodschappen gratis!
Ik ben wel benieuwd of dat ooit iemand gelukt is
Oud 29-03-2009, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel benieuwd of dat ooit iemand gelukt is
Ja, laatst had dat iemand in de kassa naast mij. Hij had voor 40e boodschappen ofzo!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 11:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Er zijn ook merken die op gezette tijden hun producten goedkoper maken. Sloggi bijvoorbeeld: om de zoveel tijd kun je bij eigelijk alle winkels vier halen, drie betalen. Hetzelfde voor Rexona deodorant: om de zoveel maanden zie je overal steeds setjes van drie bussen bij elkaar in van dat strakke plastic en de derde bus is dan gratis. Als je een erg fanatiek sloggi/rexona fan bent, kun je flink inslaan
Oud 30-03-2009, 18:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Vaak zijn er in bepaalde periodes extra acties in supermarkten, zo heb je bijvoorbeeld begin januari altijd erg veel aanbiedingen. Bovendien richten sommige winkels zich soms op een bepaald soort product, zo had de AH bijvoorbeeld een tijdje dat ze alle drogisterij artikelen enorm in prijs hadden verlaagd (tot en met 40%). Op dit soort momenten kun je goedkoop aan bepaalde producten kopen die je eigenlijk altijd gebruikt, maar dan stukken goedkoper. Neem er meteen een paar mee, dan ben je er meteen voorlopig vanaf.
Oud 30-03-2009, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook merken die op gezette tijden hun producten goedkoper maken. Sloggi bijvoorbeeld: om de zoveel tijd kun je bij eigelijk alle winkels vier halen, drie betalen. Hetzelfde voor Rexona deodorant: om de zoveel maanden zie je overal steeds setjes van drie bussen bij elkaar in van dat strakke plastic en de derde bus is dan gratis. Als je een erg fanatiek sloggi/rexona fan bent, kun je flink inslaan
ja was nu ook met sanex deo bij de etos, 3 halen 2 betalen, en scheermesjes zijn ook vaak in voordeelpakken...
alleen heb ik thuis nu een wildgroei aan deorollers
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 20:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Shampoo is vaak drie voor vijf euro (Andrelon bij de Albert Heijn), daar heb ik al bijna genoeg aan voor een jaar. Deodorant koop ik altijd in de aanbieding (tweede of derde gratis oid, Rexona idd), scheelt echt enorm veel. Wasmiddel ook altijd in de aanbieding (alleen moet je opletten als het bijna op is want rond de feestdagen in december heb je nergens wasmiddel enzo in de aanbieding).
Oud 31-03-2009, 15:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Shampoo is vaak drie voor vijf euro (Andrelon bij de Albert Heijn), daar heb ik al bijna genoeg aan voor een jaar.
Hm, dan doe ik kennelijk toch iets fout, want ik gebruik echt wel meer shampoo in een jaar... Ik koop meestal het huismerk van de Kruidvat, 0,89 per fles en ik vind het prima shampoo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 18:23
M@rco
M@rco is offline
Op dingen als wasmiddel kun je juist niet zo heel veel besparen. Als je bedenkt dat zo'n fles/doos of whatever meestal wel een maand of twee meegaat is je uiteindelijk besparing door het in de aanbieding te kopen vrij klein. Tenzij je natuurlijk elke week een grote berg was hebt en grootverbruiker bent, maar dat zal wel niet.
Oud 31-03-2009, 19:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Op dingen als wasmiddel kun je juist niet zo heel veel besparen. Als je bedenkt dat zo'n fles/doos of whatever meestal wel een maand of twee meegaat is je uiteindelijk besparing door het in de aanbieding te kopen vrij klein. Tenzij je natuurlijk elke week een grote berg was hebt en grootverbruiker bent, maar dat zal wel niet.
Je koopt het niet vaak, maar het is wel duur. Uiteindelijk denk ik dat het percentage dat er van de normale (of hoogste) prijs af gaat, is wat bepaald of je goedkoop uit bent.

De kratten bier die ik eerder noemde koop je ook niet elke dag, maar aangezien er normaal gesproken € 2 van af gaat in de aanbieding scheelt het je statiegeld niet meegerekend meer dan 20%. En in een jaar gaat er toch wel een kratje of twaalf doorheen, zo niet meer.
Oud 31-03-2009, 19:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Tenzij je met een grote groep studenten samenwoont en je was doet, of als je kleine kinderen hebt

Wat vooral op het gebied van kleding scheelt, is je niet gek laten maken door reclame. Als een shirt is afgeprijst van 20 naar 10 euro dan denk je misschien: "yes, tien euro bespaard!", maar als je dat shirt eigenlijk helemaal niet nodig had, heb je niets bespaard: je hebt gewoon tien euro uitgegeven.
Oud 02-04-2009, 18:27
Tink*
Tink* is offline
Mijn moeder koopt altijd grote dozen wasmiddel in Duitsland als het in de aanbieding is en dan krijg ik een doos. Als je bij Duitsland in de buurt woont misschien wel handig (Markauf).
Oud 03-04-2009, 23:21
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Je koopt het niet vaak, maar het is wel duur. Uiteindelijk denk ik dat het percentage dat er van de normale (of hoogste) prijs af gaat, is wat bepaald of je goedkoop uit bent.
Zo duur is wasmiddel echt niet hoor. 1,99 van de Euroshopper en dat doet zo'n werk prima. Flesje wasverzachter erbij van een euro en je kan weer een paar maanden wassen als je alleen woont. De A-merken wasmiddel zijn zelfs nog duur als er met de prijs gestunt wordt.

Echt besparen doe je door van een hoop producten B-merken of huismerk-artikelen te kopen. In veel gevallen kwalitatief net zo goed, alleen is de prijs niet verbonden aan allerlei dure marketing-campagnes. Niet alle B-merken of huismerk spullen zijn natuurlijk even goed als het A-merk (zo vind ik alleen Lidl-cola en Coca Cola lekker, de rest is niet te zuipen en bij de Lidl kom ik helaas te weinig) maar door dat allemaal een keer te testen kun je voor een groot deel van je boodschappen ineens op een goedkoper merk uitkomen als wat je gewend bent. Zonder smaak of kwaliteit in te leveren.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 01:12
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Zo duur is wasmiddel echt niet hoor. 1,99 van de Euroshopper en dat doet zo'n werk prima. Flesje wasverzachter erbij van een euro en je kan weer een paar maanden wassen als je alleen woont. De A-merken wasmiddel zijn zelfs nog duur als er met de prijs gestunt wordt.

Echt besparen doe je door van een hoop producten B-merken of huismerk-artikelen te kopen. In veel gevallen kwalitatief net zo goed, alleen is de prijs niet verbonden aan allerlei dure marketing-campagnes. Niet alle B-merken of huismerk spullen zijn natuurlijk even goed als het A-merk (zo vind ik alleen Lidl-cola en Coca Cola lekker, de rest is niet te zuipen en bij de Lidl kom ik helaas te weinig) maar door dat allemaal een keer te testen kun je voor een groot deel van je boodschappen ineens op een goedkoper merk uitkomen als wat je gewend bent. Zonder smaak of kwaliteit in te leveren.

Werkt inderdaad heel goed. Ik schaam mezelf soms best als ik bij de AH in de rij sta met alleen maar euroshopper producten, echt het goedkoopste van het goedkoopste. Mja de meeste van die spullen smaken gewoon goed .
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 09:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind veel Euroshopper producten ook prima en koop het ook vaak, of AH-huismerk. Voor wasmiddel wil ik graag een wat duurder, A-merk. Huismerken wassen prima schoon maar vaak slijten je kleren er ook wel harder van omdat het meestal wat agressiever is.
Oud 04-04-2009, 10:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik vind veel Euroshopper producten ook prima en koop het ook vaak, of AH-huismerk. Voor wasmiddel wil ik graag een wat duurder, A-merk. Huismerken wassen prima schoon maar vaak slijten je kleren er ook wel harder van omdat het meestal wat agressiever is.
+ dat de geur soms best sterk en chemisch is. Liever een subtiel fris geurtje (robijn) of helemaal niets (neutral).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 11:00
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Dat is een fabeltje . Je betaald niet meer omdat het wasmiddel beter voor je kleren is, maar omdat ze het geld voor hun dure reclames ergens vandaan moeten halen. Dood en doodzonde.

Wasmiddel van de Aldi was volgens mij als beste getest
Oud 04-04-2009, 13:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Da's dus een mythe.

Zelf gebruik ik vloeibare ariel color (sic) omdat dat het gehannes met poeder voorkomt, en ik geen zin heb om verschillende wasmiddelen op te slaan. Niks sterke geur, behalve dat niets extra nodig.

Ja, het zal best duurder zijn, maar dat merk je in de kwaliteit. Je kunt waarschijnlijk geen volle machine schoon krijgen met een heel klein beetje van dat euroshopper spul.
Oud 04-04-2009, 15:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ach, misschien ligt het dan aan wat ik van m'n moeder heb geleerd.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 16:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
+ dat de geur soms best sterk en chemisch is. Liever een subtiel fris geurtje (robijn) of helemaal niets (neutral).
Ik gebruik al heel lang waspoeder van AH eigen merk en ik heb nooit last van sterke of chemische geuren. Sowieso gebruik ik geen wasverzachter.
Oud 06-04-2009, 15:57
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Wasmiddel van de Aldi was volgens mij als beste getest
In ieder geval voor de witte was die van de Lidl, in het programma Kassa.
Reageren

Regels voor berichten