Advertentie | |
|
![]() |
|
Je bedoelt dat er mensen zijn die op Onzin topics proberen te openen met net genoeg inhoud om voort te duren... en daar erger je je aan...
Of wat is het beeld van "een DK topic" en "een Onzintopic"
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Fijn dat er meningen zijn gevraagd. Maar het enige wat ik heb gelezen is dat er is besloten op basis van de uitslag van de poll. Waarbij de stemmen van de UC's eruit zijn gehaald. O god, nu begin ik zelf ook al. Het is een vloek. Die hele poll had er nooit in deze vorm bijgemoeten. De vraag of iets irritant is is nogal iets anders dan de vraag of het beleid rondom iets moet worden aangepast. Dat heeft niets met gefilterde UC's te maken. Maar met een waardeloze poll.
|
Als irritatie daarvoor zo belangrijk is dan kan je wat doen aan 80% van de topics op onzin en dan kan je je functie ook wel neerleggen. Want ik denk dat jij en de andere FB's ook wel eens irritant gevonden worden.
Irritatie is geen basis voor beleid. Zou leuk zijn als de tweede kamer beleid ging bepalen op irritatie. Referenda met de vraag of iets irritant is. Dat zou pas echt zinvol zijn. ![]()
|
Niet alles, maar voor van die discutabele dingen komt uiteindelijk wel de vraag naar voren of mensen het irritant vinden. Neem deze regels uit het announcement van onzin:
- HOOFDLETTERS, (smilies) en leestekens????!!!!! mogen slechts met mate worden toegepast. - Het posten met onbegrijpbare of vervelende taal zoals "Breezah" of "1337" ookwel leet genoemd. - Het posten van (lange) naamzoeklijsten. Die zijn ook alleen maar min of meer verboden omdat het echt vervelend werd. Er valt over te discusiëren of het wel of niet toegestaan is, in theorie zou het gewoon op onzin moeten kunnen. Maar neem nu het voorbeeld van de naamzoeklijsten, dat staat erin omdat het heel erg veel gedaan werd en veel mensen het echt irritant vonden. Maar is dat nu op zichzelf fout, strafbaar of ongewenst? Nee, dus de irritantie kan best een reden zijn om iets te verbieden. Wat mij betreft staan die DK-achtige topics op hetzelfde niveau als dit qua vraag wat ermee moet gebeuren. Een vraag naar of het beleid goed was had ik veel vager gevonden. Een poosje terug is er een vrij harde lijn in getrokken, maar toen bleek dat mensen dat ook weer overdreven vonden en dat er heel veel verschillende meningen over zijn. Daarna is er weer veel minder voor. Zo'n vraag of het beleid goed is kan je imo eigenlijk alleen maar doen als je een duidelijke, concrete regel hebt. Het staat mij teveel in het vage wat het beleid nu eigenlijk was en er dan een poll over openen? Tja, of die poll er op zichzelf geweest had moeten zijn vind ik een hele andere vraag. De fb's van onzin hebben op deze manier geprobeerd er beter hoogte van te krijgen wat de mensen an sich van dit soort topics vonden om te kijken of er aanleiding was om het duidelijker te verbieden. Als een hele grote groep die dingen irritant gevonden had was het een overweging waard om ze ook aan te pakken.
|
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin Verwijderd | 500 | 03-05-2010 09:54 | |
De Kantine |
Saaicob van Holland #547 Uice | 500 | 10-03-2009 15:31 | |
De Kantine |
er worden kantinetopics gemaakt op onzin, mogen wij dan ook onzintopics maken op de Verwijderd | 6 | 26-08-2006 10:21 |