Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2009, 19:44
Balance
Balance is offline
@Dr0_ol: maar in dit geval zijn het toch vooral Onzinners (een paar specifiek dan, maar het zijn wel mensen die op Onzin komen; geen DK'ers) die de topics aanmaken? Dus het lijkt me niet zo zeer een kwestie van een bepaald 'sfeertje' dat wordt overgebracht door DK en ook niet zo zeer een situatie die vergelijkbaar is met toen lifestylers Onzin kwamen bevolken?
Oud 23-02-2009, 19:52
Verwijderd
Ja ze komen tegenwoordig steeds vaker op onzin, ik weet niet of dat ze een onzinner maken. Ik weet ook niet wanneer iemand een DK-er is en wanneer niet. Er zijn gewoon meer mensen dan een poos geleden die zowel op de kantine als op onzin komen en die overlapse is merkbaar. En voor sommige mensen blijkbaar erg irritant.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 22:18
Tink*
Tink* is offline
Ik weet het niet hoor, maar al die forumers die kantinetopics op onzin maken zijn toch echt geen dk-ers, maar onzinners.
Oud 24-02-2009, 01:24
Uice
Uice is offline
Ik stoor me er bijzonder aan dat onze topics op Onzin gejat worden. Wil je een topic openen, staat ie al op Onzin! Dat is me al minstens een keer overkomen. Op deze manier is het voor niemand leuk, ja toch? Het begint 1. de spuigaten uit te lopen, 2. op een tsunami van Kantinetopics te lijken en 3. een duur grapje te worden.
Oud 24-02-2009, 11:32
Verwijderd
Het zal mij uiteindelijk verder aan mijn reet roesten maar kom met een oplossing en gooi het op slot voordat de rest van een bepaald soort volk de rest van het topic voltrolt en miept.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Ik stoor me er bijzonder aan dat onze topics op Onzin gejat worden. Wil je een topic openen, staat ie al op Onzin! Dat is me al minstens een keer overkomen. Op deze manier is het voor niemand leuk, ja toch? Het begint 1. de spuigaten uit te lopen, 2. op een tsunami van Kantinetopics te lijken en 3. een duur grapje te worden.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 14:09
arPos
arPos is offline
Je bedoelt dat er mensen zijn die op Onzin topics proberen te openen met net genoeg inhoud om voort te duren... en daar erger je je aan...

Of wat is het beeld van "een DK topic" en "een Onzintopic"
Oud 27-02-2009, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 18:32
Verwijderd
Ik vind het gemiep om niks. Tenzij er geflood wordt, is er niks aan de hand.

Anders graag ook wat te doen aan die zinloze uptopics.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 18:43
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Ik vind het gemiep om niks. Tenzij er geflood wordt, is er niks aan de hand.

Anders graag ook wat te doen aan die zinloze uptopics.
die zijn niet zinloos
Oud 10-03-2009, 20:45
knijtert!
knijtert! is offline
Wel grappig dat er beleid gemaakt word op basis van een onznnig poll "vind je het irritant?"

Beter vraag je gewoon om meningen zodat de kans op miscommunicatie verkleind word.
Oud 11-03-2009, 08:38
Missy
Missy is offline
Citaat:
Wel grappig dat er beleid gemaakt word op basis van een onznnig poll "vind je het irritant?"

Beter vraag je gewoon om meningen zodat de kans op miscommunicatie verkleind word.
Er zijn toch meningen gevraagd in het topic? Bovendien zijn de stemmen van UC's eruit gehaald.
Oud 11-03-2009, 10:13
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Er zijn toch meningen gevraagd in het topic? Bovendien zijn de stemmen van UC's eruit gehaald.
Dat de stemmen van de UC's eruit zijn geweest weet iedereen intussen al. Mijn moeder begon er zelfs over.

Fijn dat er meningen zijn gevraagd. Maar het enige wat ik heb gelezen is dat er is besloten op basis van de uitslag van de poll. Waarbij de stemmen van de UC's eruit zijn gehaald. O god, nu begin ik zelf ook al. Het is een vloek.

Die hele poll had er nooit in deze vorm bijgemoeten. De vraag of iets irritant is is nogal iets anders dan de vraag of het beleid rondom iets moet worden aangepast. Dat heeft niets met gefilterde UC's te maken. Maar met een waardeloze poll.
Oud 11-03-2009, 12:13
Ieke
Ieke is offline
Maar je gaat pas wat aan die topics doen als men ze irritant vindt.
Oud 11-03-2009, 13:22
knijtert!
knijtert! is offline
Als irritatie daarvoor zo belangrijk is dan kan je wat doen aan 80% van de topics op onzin en dan kan je je functie ook wel neerleggen. Want ik denk dat jij en de andere FB's ook wel eens irritant gevonden worden.

Irritatie is geen basis voor beleid. Zou leuk zijn als de tweede kamer beleid ging bepalen op irritatie. Referenda met de vraag of iets irritant is. Dat zou pas echt zinvol zijn.
Oud 11-03-2009, 15:23
Nona
Nona is offline
De tweede kamer ja.
Oud 11-03-2009, 15:30
Ieke
Ieke is offline
Niet alles, maar voor van die discutabele dingen komt uiteindelijk wel de vraag naar voren of mensen het irritant vinden. Neem deze regels uit het announcement van onzin:
- HOOFDLETTERS, (smilies) en leestekens????!!!!! mogen slechts met mate worden toegepast.
- Het posten met onbegrijpbare of vervelende taal zoals "Breezah" of "1337" ookwel leet genoemd.
- Het posten van (lange) naamzoeklijsten.

Die zijn ook alleen maar min of meer verboden omdat het echt vervelend werd. Er valt over te discusiëren of het wel of niet toegestaan is, in theorie zou het gewoon op onzin moeten kunnen. Maar neem nu het voorbeeld van de naamzoeklijsten, dat staat erin omdat het heel erg veel gedaan werd en veel mensen het echt irritant vonden. Maar is dat nu op zichzelf fout, strafbaar of ongewenst? Nee, dus de irritantie kan best een reden zijn om iets te verbieden. Wat mij betreft staan die DK-achtige topics op hetzelfde niveau als dit qua vraag wat ermee moet gebeuren.

Een vraag naar of het beleid goed was had ik veel vager gevonden. Een poosje terug is er een vrij harde lijn in getrokken, maar toen bleek dat mensen dat ook weer overdreven vonden en dat er heel veel verschillende meningen over zijn. Daarna is er weer veel minder voor. Zo'n vraag of het beleid goed is kan je imo eigenlijk alleen maar doen als je een duidelijke, concrete regel hebt. Het staat mij teveel in het vage wat het beleid nu eigenlijk was en er dan een poll over openen?

Tja, of die poll er op zichzelf geweest had moeten zijn vind ik een hele andere vraag. De fb's van onzin hebben op deze manier geprobeerd er beter hoogte van te krijgen wat de mensen an sich van dit soort topics vonden om te kijken of er aanleiding was om het duidelijker te verbieden. Als een hele grote groep die dingen irritant gevonden had was het een overweging waard om ze ook aan te pakken.
Oud 11-03-2009, 16:13
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
De tweede kamer ja.
[afbeelding]

En dan toch in dit topic komen en alles lezen. Goed bezig.
Reageren

Regels voor berichten