Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2009, 16:13
Verwijderd
Wat een suffe enquête. Die hokjes zijn wel grappig, though. Zo heerlijk tieners.

Verder snap ik niet dat als de doelgroep 12-18 is, dat ik dan toch <12 of >18 kan invullen. Maar ik heb hem dus wel ingevuld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2009, 21:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat de neuk? Je gaat je misdadig gedragen omdat mensen dat zogenaamd van je verwachten? Waarom? Je hoeft je toch niet persoonlijk aangesproken te voelen? "Hangen" is niet verplicht.

Sowieso, hangen :')

Anders ontwikkel je gewoon even een persoonlijkheid + bijbehorende hobbies? Beste remedie tegen hangneigingen!
Oud 21-02-2009, 17:43
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Wat de neuk? Je gaat je misdadig gedragen omdat mensen dat zogenaamd van je verwachten? Waarom? Je hoeft je toch niet persoonlijk aangesproken te voelen? "Hangen" is niet verplicht.

Sowieso, hangen :')

Anders ontwikkel je gewoon even een persoonlijkheid + bijbehorende hobbies? Beste remedie tegen hangneigingen!
Gutgutgut wat zijn we toch volwassen. Uiteraard was jij nooit zo maar er zijn dus pubers die wel heel onzeker zijn.

En op zich zit er wel iets in. Als mensen van jou verwachten dat je overlast bezorgd (omdat je een overlasthoofd hebt) dan kunnen sommige mensen zoiets hebben van, ze hebben dat beeld toch al, misschien moet ik me ook zo gedragen. Het lijkt mij ook niet leuk om zo'n beeld te hebben. Dat klinkt heel stom, maar als jongere ben je gevoeliger voor dat soort dingen. Hetzelfde geldt voor groepsdruk etc.
Oud 23-02-2009, 10:08
wart 23
wart 23 is offline
Citaat:
Nou wat is dan het probleem met je lelijke hangplekken?

Ik snap jouw standpunt niet.
Wat vind jij van hangjongeren?
"Hang" je zelf?
Ga je naar school/werk je, wat doe je?
Ik ben student industrieel ontwerpen, 24 jaar, en inmiddels 'hang' ikzelf niet meer. Alleen nog op de bank bij vrienden omdat we inmiddels allemaal ons eigen huis hebben.
Mijn punt is dat veel mensen de media volgen wat betreft het beeld over 'hang groep jongeren', terwijl het meestal jongeren zijn die elkaar gewoon ontmoeten, sigaretje roken etcetc. daar is niks mis mee. het is zou zelfs belangrijk kunnen zijn voor de sociale ontwikkeling. jongeren die crimineel zijn natuurlijk wel, maar dat zie ik niet als mijn doelgroep, daar moet de politie gwoon harder optreden denk ik

over de leleijke hangplekken.. ik denk dat het juist beter voor iedereen is als jongeren gewoon een eigen plekje opstraat krijgen. een dan wel een mooi plekje. een oude container met een bankje en overal afval, stimuleert niet echt tot participeren in de maatschappij. een mooie plek waar je allerlei mensen ontmoet waarschijnlijk iets meer..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 10:08
wart 23
wart 23 is offline
en natuurlijk:::: bedankt voor het invullen allemaal!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 11:01
arPos
arPos is offline

+

niets meer aan veranderen (afdakje optioneel)
Oud 23-02-2009, 12:08
wart 23
wart 23 is offline
ter inspiratie..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 13:11
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

+
[afbeelding]

niets meer aan veranderen (afdakje optioneel)
gft?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 13:18
Uice
Uice is offline
Groente, Fruit en Tuin.
Oud 23-02-2009, 13:19
Verwijderd
I know, maar daar heb je toch niks aan bij een hangplek.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 16:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gutgutgut wat zijn we toch volwassen. Uiteraard was jij nooit zo maar er zijn dus pubers die wel heel onzeker zijn.

En op zich zit er wel iets in. Als mensen van jou verwachten dat je overlast bezorgd (omdat je een overlasthoofd hebt) dan kunnen sommige mensen zoiets hebben van, ze hebben dat beeld toch al, misschien moet ik me ook zo gedragen. Het lijkt mij ook niet leuk om zo'n beeld te hebben. Dat klinkt heel stom, maar als jongere ben je gevoeliger voor dat soort dingen. Hetzelfde geldt voor groepsdruk etc.
Spreek even voor jezelf, will ya? Ik ben inderdaad nooit zo geweest en ik ben er ook nooit gevoelig voor geweest.

En mensen verwachten van niemand in het bijzonder dat hij zich gedraagt als tuig. Dus als je niet als hangjongere gezien wilt worden, hoef je alleen maar geen hangjongere te worden.
Oud 23-02-2009, 17:54
wart 23
wart 23 is offline
je hebt ergens wel gelijk.. maar je hebt ook makkelijk praten!

in een minder mileu, met minder geld en dus een klein huis, en ouders hebben geen geld om lid te worden van de pianoles,, dan blijft er niet veel over dan op straat je vrienden ontmoeten

denk daar maar eens over na..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 18:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
je hebt ergens wel gelijk.. maar je hebt ook makkelijk praten!

in een minder mileu, met minder geld en dus een klein huis, en ouders hebben geen geld om lid te worden van de pianoles,, dan blijft er niet veel over dan op straat je vrienden ontmoeten

denk daar maar eens over na..
Maar op straat je vrienden ontmoeten is nog altijd iets anders dan als een stel mongolen de boel afbreken of mensen lastig vallen.
Oud 23-02-2009, 19:17
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Spreek even voor jezelf, will ya? Ik ben inderdaad nooit zo geweest en ik ben er ook nooit gevoelig voor geweest.

En mensen verwachten van niemand in het bijzonder dat hij zich gedraagt als tuig. Dus als je niet als hangjongere gezien wilt worden, hoef je alleen maar geen hangjongere te worden.
Hoezo spreek voor jezelf ? Ik sprak niet voor iemand anders.

En dat tweede is ook onzin. In het algemeen zal de gemiddelde mens een negatief beeld hebben van de blowende brommerrijdende vmbojeugd. Ze worden als tuig bestempeld en dan kan het zo zijn dat men zich zo gaan gedragen omdat dat toch van hun verwacht wordt. Ik spreek daar verder geen waardeoordeel over uit.
Oud 23-02-2009, 21:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hoezo spreek voor jezelf ? Ik sprak niet voor iemand anders.

En dat tweede is ook onzin. In het algemeen zal de gemiddelde mens een negatief beeld hebben van de blowende brommerrijdende vmbojeugd. Ze worden als tuig bestempeld en dan kan het zo zijn dat men zich zo gaan gedragen omdat dat toch van hun verwacht wordt. Ik spreek daar verder geen waardeoordeel over uit.
Dat is alleen te begrijpen alleen als men inviduen gaat aanwijzen en beschuldigen. Als men VMBO'ers categorisch wegzet als waardeloos, brommerrijdend gespuis en het individu stelt dit niet op prijs, dan gaat hij of zij maar lekker proberen om niet aan dat stereotype te voldoen.

Het rijden van een brommer, het roken van een jointje en het optrekken met vrienden hoeven niet per se in een negatieve context te bestaan. Maar het lijkt wel of sommige VMBO'ers echt maar één manier kennen om met dat soort dingen om te gaan.
Oud 23-02-2009, 22:49
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Bedoelde hangplekken zijn onzin. Jongeren hangen waar het het beste uitkomt.
qft

meer hoeft er ook niet over gezegd te worden, behalve dat het samenscholingsverbod afgeschaft moet worden.
Oud 24-02-2009, 10:40
wart 23
wart 23 is offline
Citaat:
sommige VMBO'ers
Sommige vmbo'ers.. dat klopt, maar dat geldt net zo goed voor sommige havo'ers, kakkers, nerds, homo's er ander gespuis

wat jij doet is stigmatiseren en generaliseren en dat is nooit goed!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 10:41
wart 23
wart 23 is offline
Citaat:
Maar op straat je vrienden ontmoeten is nog altijd iets anders dan als een stel mongolen de boel afbreken of mensen lastig vallen.
ok dat is generaliseren.. wat het is maar een heel klein percentage wat dat gedrag vertoont, jij doet nu ofdat iedereen die een scooter heeft en petje draagt, soortgelijk gedrag vertoont

onzin!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 10:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline

Hangplek voor de jeugd die lastig is wanneer ik aan de macht ben.
Oud 24-02-2009, 10:46
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Jawel. Het helpt je mensen beter te begrijpen. Neem bijvoorbeeld vrouwen, die houden allemaal van glimmende dingen die erg duur zijn. Door dit te doen weet je wat je moet kopen.
Oud 24-02-2009, 10:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sommige vmbo'ers.. dat klopt, maar dat geldt net zo goed voor sommige havo'ers, kakkers, nerds, homo's er ander gespuis

L0lwhut?

"VMBO'er" is gewoon een scheldwoord voor iedereen die achterlijk gedrag vertoont. Ook niet-VMBO'ers

Maar serieus, ik scheer niemand over één kam. Ik zeg alleen dat dat hangtuig voor een groot deel uit VMBO'ers bestaat.
Oud 24-02-2009, 10:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ok dat is generaliseren.. wat het is maar een heel klein percentage wat dat gedrag vertoont, jij doet nu ofdat iedereen die een scooter heeft en petje draagt, soortgelijk gedrag vertoont

onzin!
Uhm, nee, dat is niet generaliseren. Ik heb het namelijk uitsluitend over hangtuig, niet over jongeren in het algemeen.
Oud 24-02-2009, 15:48
arPos
arPos is offline
Citaat:
I know, maar daar heb je toch niks aan bij een hangplek.
Hoezo wist ik dat dit ging komen

Goed restafval dan
Oud 24-02-2009, 20:30
Missy
Missy is offline
Deze discussie heeft niks met dit topic te maken, dus men mag ontopic gaan.
Oud 24-02-2009, 21:58
Verwijderd
Deze topic staat nu ook al op T&P.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten