Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We zijn nou eenmaal omnivoren dus het is niet meer dan normaal dat je vis, vlees, noten, zaden, groenten en fruit door elkaar heen eet. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Met die redenering kan je ook geen TV kopen; ALS JE HEM ZELF NIET IN ELKAAR KAN ZETTEN VERDIEN JE HEM NIET!!1!111111!!!!! Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben zelf geen vegetariër, maar volgensmij is het wel heel algemeen geaccepteerd. Ik vind het zo gek dat het wel geaccepteerd wordt als je helemaal geen dieren eet, maar niet als je, zoals ik, één diersoort niet eet. Ik eet principieel geen tonijn. Mensen vinden dat maar belachelijk. Maar vegetariërs eten veel meer niet.
![]() Maar ik vind het prima hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, het is helemaal niet zo natuurlijk om zo jong kinderen te krijgen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Nu worden dieren gewoon vermoord omdat mensen het lekker vinden om vlees te eten, hoewel het verder helemaal niet nodig is omdat er uitstekende alternatieven zijn.
|
Soja en tofu zijn geen alternatieven voor vlees, hoor. Het zijn gewoon etenswaren die door veel vegetariërs gebruikt worden.
Als je zo gezond mogelijk wil leven kun je vlees niet echt vervangen en is zo'n 80 gram (of wat minder) per dag echt het beste. Je kunt dat ook vertalen in één of twee keer per week een goed stuk vlees, zoals ik meestal doe.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Oh, je kunt prima gezond leven zonder vlees. Alleen niet optimaal.
Maar ja, mensen genieten ook van hun biertje, jointje en chips. In optimale gezondheid proberen te leven is voor freaks.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het verhaal van de bio industrie: Het zal best dat er heel wat dieren niet bepaald een gelukkig leven leiden ( maar wie kan mij met 100% zekerheid zeggen dat een koe in het wild helemaal gelukkig door het leven dartelt ). Veel van die verhalen worden opgeklopt door die idioten van het dierenbevrijdingsfront. Dan was er iemand die het een belachelijk teken van de consumptiemaatschappij vond. Welkom in Nederland. Gooi je laptop weg. Ga in vodden gekleed. En stop dan ook meteen maar met het vreten van biologisch geteelde groenten, want ook dat is een staaltje belachelijk gemanipuleer van de verkopers.... Vegetariers gezonder??? Dat zou kunnen maar zolang als ik niet ziek ben, en word. En in een goede conditie ben, lijkt me er geen reden te zijn om aan te nemen dat ik ineens ongezond zou zijn. Ik blijf dat een ongeloofwaardig argument vinden... |
![]() |
||
Citaat:
|
De mensen die hier zeggen dat vlees eten ongezond is en dat het, per definitie, gezonder is om vegetarisch te eten, hebben het echt he-le-maal bij het verkeerde eind. Vlees bevat allerlei (gezonde) voedingsstoffen en ijzers die je in principe gewoon nodig hebt en is dus ook gezond, zolang je het maar met mate eet en niet elke dag een bloederig biefstuk van 300 gram naar binnen werkt. De mens is niet voor niets oa ingesteld op het eten van vlees.
Wat echt ongezond is (en dit is wat in mijn omgeving een aantal vegetariers volgens mij doen) is het onvoldoende compenseren van de goede dingen die in vlees zitten, als je vegetarier bent. Ik geloof dat je er zelfs bloedarmoede van kunt krijgen. Het eten van geen vlees, maar wel zorgen dat je genoeg ijzer ed binnenkrijgt zal ongetwijfeld gezonder zijn dan het eten van vlees, maar imo zijn er maar weinig vegetaries die dit zo verantwoordelijk doen dat ze uiteindelijk beter af zijn dan iemand die verantwoordelijk vlees eet. Ik ben zelf een fervent vleeseter en wel omdat het voor mij gewoon de natuur is. Wel eet ik absoluut geen KFC en andere fastfoodkipzooi (maar dat is omdat ik toevallig een tvprogramma heb gezien waarin Jamie Oliver uitlegde waar dat vandaan komt en dat die kippen na 4 weken al zo groot zijn dat ze door hun poten zakken etc) en ik probeer zoveel mogelijk producten te kopen waarin scharrelproducten verwerkt zitten en/of biologisch zijn, maar dit is niet altijd haalbaar, want ik ben ook maar een arme student en ik ga dat beetje dat ik over heb om aan mezelf te besteden niet allemaal uitgeven aan diervriendelijkere producten. Ik heb trouwens echt een schijthekel aan vegetariers die dit uit overtuiging zijn, maar wel vis (leg mij het verschil eens uit, waarom een vis wel mag lijden, maar een varken niet?), eieren en bijv. mayonaise (als er iets erg is in de bioindustrie dan zijn dat toch wel de legbatterijen) eten. Dat zijn toch wel de ergste hypocrieten, (vooral als ze het jou, al dan niet openlijk, wel veroordelen voor het eten van vlees). Samen met kettingrokers die zogenaamd wel begaan zijn met het milieu (hippies) .
|
En er is niets beter dan een lekker stuk vers vlees van de bbq, dat je minuten geleden zelf geschoten, gevild en klaargemaakt hebt.
Helaas kan dat in Nederland niet zo en houd ik eigenlijk helemaal niet van jagen. Het blijft toch het lekkerst en dan ben je ook helemaal verantwoord bezig, want het diertje is niet opgegroeid in een klein hokje, maar was gewoon lekker in de natuur aan het spelen totdat er een dier dat wat hoger in de voedselketen staat langskwam. (ik dus)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan het aan iemand vragen van de bond voor vegetariers, die zal er gerust veel van weten, maar aangezien die gelieerd is aan die bond, zal ik bepaald niet een onbevooroordeeld antwoord krijgen. Als ik het vraag aan de directeur van een koeienfokkerij, idem.... Maar ik wil het best aan de huisarts vragen. En ik weet al wat haar antwoord is: als je het met mate eet, is er niks mis met een kotelet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ja, maar wat bedoel je precies met een 'groot stuk vlees' en 'de meeste Nederlanders'?
Ik vind dat zo vaag allemaal. Als ik kijk naar die bedroevende stukjes biefstuk die je bij de appie kan kopen, kan ik me niet voorstellen dat ze dat 'een groot stuk vlees' noemen. Om maar te zwijgen van de tartaar en de kipfilets waar niks van overblijft als ze weer uit de pan komen. |
![]() |
|
80 gram is weinig hoor; een kleine satéspies, zou ik zeggen. Vier blokjes kip bij de rijst. Daarom is het ook leuker om eens in de zoveel dagen 150 gram of meer te eten en de rest van de tijd gewoon vegetarisch, als je een optimaal dieet wil.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iedere dag 150 gram vlees extreem ongezond is, maar enkel het misverstand uit de weg ruimen dat vegetarisch eten minder gezond is dan dat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben al bijna 6 jaar vegetariër en heb er volledig zelf voor gekozen, de rest is hier groot fan van een stukje vlees. Ik vind het echt een walgelijk idee om een dier op te eten. Dat zit puur tussen je oren. Ik heb echt zooovaak zin in een broodje hamburger ofzo, of in een frikadel speciaal, maar telkens als het voor m'n neus staat walg ik er keihard van.
Wel vind ik het belangrijk dat er mensen zijn die gewoon vlees eten, want vee wordt toch geslacht en als niemand het eet is het ook zo zonde. Dit klinkt vast heel tegenstrijdig. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dat wist ik helemaal niet. Verlies je ook wel je trek in kaas zeg.
In principe eet ik nooit kalfsvlees en Lamsvlees, ik kan dat gewoon echt niet, en vind het ook hélémaal niet lekker. Verder eet ik zo'n 4 keer per week vegetarisch, dus als mijn ouders kalf of lam eten, vijf keer. Ik probeer ze overhalen om ook wat vaker vegetarisch te eten maar tot nu toe lukt het niet echt. Voor de rest eten we eigenlijk biologisch. En als mensen aan mij vragen waarom ik vegetarisch eet zeg ik: Omdat het vlees is. Moet je voor jezelf maar bedenken of je het vies vind om mens te eten. Waarom vind je dat vies? Dat is toch ook vlees..? Zijn ze meestal wel stil. Maar gelijk vegetarisch worden ze ook niet....
|
![]() |
En hoe 'serieus' nemen de vegetariers hier het? Ik had ooit een vriendin die de braadpan van dr moeder nog niet wilde afwassen, terwijl ik zelf erg makkelijk ben. Ik vis gewoon de ballen uit de soep en pluk rustig te ham gewoon van mijn broodje gezond. Maar ik neem het dus niet heel serieus. Met een dronken kop wil er namelijk ook wel een kroket in gaan en de snert van mams gaat toch met worst en al naar binnen...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vis geen ballen uit de soep (meestal is de bouillon in dergelijke soep ook allesbehalve vegetarisch) en pluk ook geen ham van een broodje gezond. En afwassen is geen probleem; lang leve de vaatwasser.
![]() Voor mijn man, en straks ook voor mijn kind, wil ik het meeste trouwens wel klaarmaken...maar het moet niet herkenbaar zijn en kipfilet weiger ik ook te snijden. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Leonoor, jij gaat je kindje dus niet vegetarisch opvoeden? Met welke rede heb je daarvoor gekozen?
OT: Ik maak best vlees klaar voor anderen, snijd en raak het niet graag aan, maar als een ander het wil eten; prima en dan wil ik het ook best klaar maken (of de ander het nu doet of ik, maar mi niks uit). Zo lang ik het maar niet hoef te eten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er ooit zelf voor gekozen om geen vlees/vis/kip te eten, mijn man eet wel vlees/vis/kip. In die zin is dus zowel 'vegetarisch opvoeden' als 'niet vegetarisch opvoeden' 'logisch'.
Deels is het gemak. Ik 'gruw' van het meeste Nederlandse eten, mijn man vindt het wel goed te doen. We eten regelmatig hetzelfde, maar we eten ook wel eens allebei wat anders. Voor een klein kind is het, zeker in het begin, 'makkelijker' gewoon groente, aardappelen en vlees klaar te maken, dus dan kan ons kind makkelijk de basis van zijn eten met hem mee-eten (kan zonder vlees ook wel, daar niet van ![]() |
![]() |
|
Over het algemeen kan je als (echt goede) vegetariër bijna niks eten, tenzij je er goed onderzoek naar doet. Bekijk bijvoorbeeld de E-lijst eens. Roze koeken worden met schildluis gemaakt. Dat zijn toch ook echt dieren. Ookal zijn ze dan niet heel groot. Grootste gedeelte van snoep bestaat uit gelatine, of het schuim op je koffie wat uit je senseo komt, dat is weer varkensvet. En als dat het niet is zit het wel in een product, zoals stof of zo. Probeer ergens nog maar eens een product te vinden zonder dierlijke delen erin.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Al die saaie nickchanges #1012 Rivka | 501 | 18-06-2010 12:39 | |
Eten & Drinken |
Vragenlijst :bloos: Calyx | 40 | 12-04-2008 11:07 | |
Eten & Drinken |