Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2009, 09:50
Sherco
Sherco is offline
Ik ben al mijn hele leven vegetarier omdat mijn ouders idealistische hippies waren en het ook zijn sinds ze dat voor zichzelf mochten bepalen. Ikzelf ben het voornamelijk omdat ik tegen de bioindustrie ben, en tegen de manier waarop met dieren omgegaan wordt. Zoals Roosje hierboven al zei, laat mensen hun eigen eten maar eens doden, eens kijken wie het dan nog aandurft.
De meeste mensen in mijn omgeving zijn geen vegetarier, en dat vind ik prima. Ik woon samen en vind het prima als mijn vriend wel vlees eet, maar het liefst wel biologisch. Ik ben dus niet zo'n bekerend persoon die vind dat de hele wereld moet doen wat hijzelf ook doet.
Ik eet wel eieren (biologische), maar drink geen melk, omdat ik daar allergisch voor ben. Ik ben ook allergisch voor gelatine, dus dat vermijd ik ook.
Oud 28-03-2009, 11:28
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben een jaar vegetarier geweest. Nu eet ik alleen vis i.v.m vitaminetekort en ook omdat het lekker is.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 15:10
Verwijderd
Ik eet vlees, elke dag. Want ik vind het lekker. Ondanks alle tegenwerpingen ( die ik voor het grootste deel onzin vind ) wil ik gewoon lekker dagelijks mijn stukje vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 16:23
Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik ben zelf geen vegetarier.
Nou ja.
Een beetje.
Ik eet veel vis, maar helemaal geen vlees.

Maar waarom verklaren ze je voor gek?
VEGETARISCH ZIJN IS NORMAAL.
Jij kunt hen beter voor gek verklaren.

xx
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 23:09
Verwijderd
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 00:30
Vice
Vice is offline
Ik ben geen vegetariër, maar dat is meer omdat ik gewoon slecht tegen zuivelproducten kan. Daarnaast vind ik het consumeren van vlees veel natuurlijker dan van melkproducten. Sowieso het feit dat wij niet-baby's gewoon nog melk drinken is al erg bizar.

Verder zal het me ook niks verbazen als de zuivelindustrie een grotere oorzaak van de bio-industrie is dan de vleesindustrie. Als je al in een gewone supermarkt kijkt, merk je dat er maar weinig producten zuivelvrij zijn.
Oud 31-03-2009, 19:42
Verwijderd
Ik ben geen vegetariër, alhoewel ik het wel heel goed vind dat mensen het zijn. Ik eet zelf wel vaak vegetarisch, maar af en toe vind ik vlees toch wel heel lekker..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 20:05
LilyB
LilyB is offline
Citaat:
Ik eet vlees, elke dag. Want ik vind het lekker. Ondanks alle tegenwerpingen ( die ik voor het grootste deel onzin vind ) wil ik gewoon lekker dagelijks mijn stukje vlees eten.
kun je toelichten waarom je dat onzin vindt?
Oud 16-04-2009, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Terwijl als mensen tegen mij zeggen dat ze vlees eten ik eigenlijk nooit vraag waarom, hoewel dat een veel betere vraag zou zijn.
Hoezo is dat een betere vraag?

We zijn nou eenmaal omnivoren dus het is niet meer dan normaal dat je vis, vlees, noten, zaden, groenten en fruit door elkaar heen eet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Zoals Roosje hierboven al zei, laat mensen hun eigen eten maar eens doden, eens kijken wie het dan nog aandurft.
Grote nonsens. We hebben tegenwoordig mensen die dat voor ons kunnen doen. En je kan veel zeggen, maar in ieder geval het doodmaken gaat een stuk efficiënter en humaner dan als je dat zelf zou doen (met een mes of eerst neerschieten en daarna terwijl het beest nog half leeft met een mes de keel doorsnijden). Dan is die pin door het hoofd opeens een hele vriendelijke methode.

Met die redenering kan je ook geen TV kopen; ALS JE HEM ZELF NIET IN ELKAAR KAN ZETTEN VERDIEN JE HEM NIET!!1!111111!!!!!

Citaat:
De meeste mensen in mijn omgeving zijn geen vegetarier, en dat vind ik prima. Ik woon samen en vind het prima als mijn vriend wel vlees eet, maar het liefst wel biologisch. Ik ben dus niet zo'n bekerend persoon die vind dat de hele wereld moet doen wat hijzelf ook doet.
Ik eet wel eieren (biologische), maar drink geen melk, omdat ik daar allergisch voor ben. Ik ben ook allergisch voor gelatine, dus dat vermijd ik ook.
Als je gelatine eet ben je per definitie geen consequente vegetariër.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 20:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben zelf geen vegetariër, maar volgensmij is het wel heel algemeen geaccepteerd. Ik vind het zo gek dat het wel geaccepteerd wordt als je helemaal geen dieren eet, maar niet als je, zoals ik, één diersoort niet eet. Ik eet principieel geen tonijn. Mensen vinden dat maar belachelijk. Maar vegetariërs eten veel meer niet.
Maar ik vind het prima hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:

We zijn nou eenmaal omnivoren dus het is niet meer dan normaal dat je vis, vlees, noten, zaden, groenten en fruit door elkaar heen eet.
Als je zo redeneert zouden we ook allemaal kinderen moeten krijgen als we vijftien zijn, vrouwen als bezit behandelen en ruzies met geweld beslechten. Maar nee, dat doen we niet, want we hebben in de moderne maatschappij een keuze.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Als je zo redeneert zouden we ook allemaal kinderen moeten krijgen als we vijftien zijn, vrouwen als bezit behandelen en ruzies met geweld beslechten. Maar nee, dat doen we niet, want we hebben in de moderne maatschappij een keuze.
Die vergelijking kan je helemaal niet maken. We hebben het over vitale voedingsstoffen hier. En niet over ons diereninstinct, maar wat het lichaam nodig heeft om op een normale en verantwoorde wijze te functioneren.

Trouwens, het is helemaal niet zo natuurlijk om zo jong kinderen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 13:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Met die redenering kan je ook geen TV kopen; ALS JE HEM ZELF NIET IN ELKAAR KAN ZETTEN VERDIEN JE HEM NIET!!1!111111!!!!!
De vergelijking klopt niet, want een TV in elkaar zetten is niets wat de meeste mensen vreselijk naar zouden vinden om te doen, als ze het met gemak zouden kunnen.

Citaat:
Die vergelijking kan je helemaal niet maken. We hebben het over vitale voedingsstoffen hier. En niet over ons diereninstinct, maar wat het lichaam nodig heeft om op een normale en verantwoorde wijze te functioneren.
Als je op vleesgebied je natuurlijke en meest gezonde dieet wil volgen moet je ongeveer 80 gram per dag eten. Een paar plakjes ham dus. De hoeveelheid vlees die in het westen geconsumeerd wordt is zo hoog dat vegetarisch eten gezonder is dan het voorbeeld van de meerderheid volgen.
Oud 18-04-2009, 13:42
Verwijderd
Veel meer dan die 80 gram per dag eet ik dan ook niet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 14:23
LilyB
LilyB is offline
Citaat:

Ik heb het idee dat ik het al ergens eerder gezegd heb, maar; in de tijd van jagers/verzamelaars hadden mensen inderdaad weinig keus en begrijp ik dat ze zich gedwongen voelde dieren te doden om eten te hebben, bovendien hadden die dieren toen een heel natuurlijk leven gehad.

Nu worden dieren gewoon vermoord omdat mensen het lekker vinden om vlees te eten, hoewel het verder helemaal niet nodig is omdat er uitstekende alternatieven zijn.
Oud 18-04-2009, 14:27
Verwijderd
Er zijn geen alternatieven.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 14:30
LilyB
LilyB is offline
Soja, tofu, vleesvervangers...
Oud 18-04-2009, 16:01
Uice
Uice is offline
Soja en tofu zijn geen alternatieven voor vlees, hoor. Het zijn gewoon etenswaren die door veel vegetariërs gebruikt worden.

Als je zo gezond mogelijk wil leven kun je vlees niet echt vervangen en is zo'n 80 gram (of wat minder) per dag echt het beste. Je kunt dat ook vertalen in één of twee keer per week een goed stuk vlees, zoals ik meestal doe.
Oud 18-04-2009, 20:06
Verwijderd
Citaat:

Trouwens, het is helemaal niet zo natuurlijk om zo jong kinderen te krijgen.
Dat je vlees nodig heb voor die voedingsstoffen/normaal en verantwoord te leven is dus al lang achterhaald.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Dat je vlees nodig heb voor die voedingsstoffen/normaal en verantwoord te leven is dus al lang achterhaald.
Nee dat is het niet. Dat is wat er geroepen wordt door de vega's.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 21:30
Uice
Uice is offline
Oh, je kunt prima gezond leven zonder vlees. Alleen niet optimaal.

Maar ja, mensen genieten ook van hun biertje, jointje en chips. In optimale gezondheid proberen te leven is voor freaks.
Oud 18-04-2009, 21:33
Verwijderd
Citaat:
kun je toelichten waarom je dat onzin vindt?
Ja

Citaat:
Ja maar, mensen eten van nature vlees als in; jagers en boeren, die hadden weinig keus. Voor hen was het hoognodig. En die joegen ook op zwijntjes die hun hele leven al fijn door het bos hadden gehuppeld. Nu zijn er prima alternatieven voor het eten van vlees, het is niet meer nódig. Een beetje het idee van mensen eten van nature vlees, maar dieren hoeven van nature niet zo'n cru leven te leiden als dat nu gebeurt in de bio-industrie

En geen vlees eten is idd gezonder.
Er is geen alternatief voor de structuur en de smaak van een goeie lap vlees. Dat is onzin. De troep die daar voor moet doorgaan is in de regel sponzig, laf en smakeloos.

Het verhaal van de bio industrie: Het zal best dat er heel wat dieren niet bepaald een gelukkig leven leiden ( maar wie kan mij met 100% zekerheid zeggen dat een koe in het wild helemaal gelukkig door het leven dartelt ). Veel van die verhalen worden opgeklopt door die idioten van het dierenbevrijdingsfront.

Dan was er iemand die het een belachelijk teken van de consumptiemaatschappij vond. Welkom in Nederland. Gooi je laptop weg. Ga in vodden gekleed. En stop dan ook meteen maar met het vreten van biologisch geteelde groenten, want ook dat is een staaltje belachelijk gemanipuleer van de verkopers....

Vegetariers gezonder??? Dat zou kunnen maar zolang als ik niet ziek ben, en word. En in een goede conditie ben, lijkt me er geen reden te zijn om aan te nemen dat ik ineens ongezond zou zijn. Ik blijf dat een ongeloofwaardig argument vinden...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 22:54
Elle
Elle is offline
Citaat:
Nee dat is het niet. Dat is wat er geroepen wordt door de vega's.
Volgens het voedingscentrum wel.
Oud 18-04-2009, 22:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vegetariers gezonder??? Dat zou kunnen maar zolang als ik niet ziek ben, en word. En in een goede conditie ben, lijkt me er geen reden te zijn om aan te nemen dat ik ineens ongezond zou zijn. Ik blijf dat een ongeloofwaardig argument vinden...
Dan moet je eens iemand spreken die er veel vanaf weet. Geen vlees eten is gewoon gezonder dan de hoeveelheid vlees eten die de gemiddelde Nederlander op zijn bord krijgt.
Oud 19-04-2009, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Volgens het voedingscentrum wel.
Het voedingscentrum kan mijn reet likken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 23:05
MB
MB is offline
De mensen die hier zeggen dat vlees eten ongezond is en dat het, per definitie, gezonder is om vegetarisch te eten, hebben het echt he-le-maal bij het verkeerde eind. Vlees bevat allerlei (gezonde) voedingsstoffen en ijzers die je in principe gewoon nodig hebt en is dus ook gezond, zolang je het maar met mate eet en niet elke dag een bloederig biefstuk van 300 gram naar binnen werkt. De mens is niet voor niets oa ingesteld op het eten van vlees.

Wat echt ongezond is (en dit is wat in mijn omgeving een aantal vegetariers volgens mij doen) is het onvoldoende compenseren van de goede dingen die in vlees zitten, als je vegetarier bent. Ik geloof dat je er zelfs bloedarmoede van kunt krijgen.

Het eten van geen vlees, maar wel zorgen dat je genoeg ijzer ed binnenkrijgt zal ongetwijfeld gezonder zijn dan het eten van vlees, maar imo zijn er maar weinig vegetaries die dit zo verantwoordelijk doen dat ze uiteindelijk beter af zijn dan iemand die verantwoordelijk vlees eet.

Ik ben zelf een fervent vleeseter en wel omdat het voor mij gewoon de natuur is. Wel eet ik absoluut geen KFC en andere fastfoodkipzooi (maar dat is omdat ik toevallig een tvprogramma heb gezien waarin Jamie Oliver uitlegde waar dat vandaan komt en dat die kippen na 4 weken al zo groot zijn dat ze door hun poten zakken etc) en ik probeer zoveel mogelijk producten te kopen waarin scharrelproducten verwerkt zitten en/of biologisch zijn, maar dit is niet altijd haalbaar, want ik ben ook maar een arme student en ik ga dat beetje dat ik over heb om aan mezelf te besteden niet allemaal uitgeven aan diervriendelijkere producten.

Ik heb trouwens echt een schijthekel aan vegetariers die dit uit overtuiging zijn, maar wel vis (leg mij het verschil eens uit, waarom een vis wel mag lijden, maar een varken niet?), eieren en bijv. mayonaise (als er iets erg is in de bioindustrie dan zijn dat toch wel de legbatterijen) eten. Dat zijn toch wel de ergste hypocrieten, (vooral als ze het jou, al dan niet openlijk, wel veroordelen voor het eten van vlees). Samen met kettingrokers die zogenaamd wel begaan zijn met het milieu (hippies) .
Oud 19-04-2009, 23:11
MB
MB is offline
En er is niets beter dan een lekker stuk vers vlees van de bbq, dat je minuten geleden zelf geschoten, gevild en klaargemaakt hebt.

Helaas kan dat in Nederland niet zo en houd ik eigenlijk helemaal niet van jagen. Het blijft toch het lekkerst en dan ben je ook helemaal verantwoord bezig, want het diertje is niet opgegroeid in een klein hokje, maar was gewoon lekker in de natuur aan het spelen totdat er een dier dat wat hoger in de voedselketen staat langskwam. (ik dus)
Oud 19-04-2009, 23:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb trouwens echt een schijthekel aan vegetariers die dit uit overtuiging zijn, maar wel vis (leg mij het verschil eens uit, waarom een vis wel mag lijden, maar een varken niet?), eieren en bijv. mayonaise (als er iets erg is in de bioindustrie dan zijn dat toch wel de legbatterijen) eten.
Je moet ergens de grens trekken. Waarom zou je fundamentalistisch moeten zijn? Gewoon minder vlees eten of bepaalde soorten vlees niet eten helpt ook al. Ik zou het dan logischer vinden om soms een stukje vis, dan weer een stukje (biologisch) vlees en dan weer kaas te eten, maar veel mensen vinden het prettiger om regels voor zichzelf te maken.
Oud 20-04-2009, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je eens iemand spreken die er veel vanaf weet. Geen vlees eten is gewoon gezonder dan de hoeveelheid vlees eten die de gemiddelde Nederlander op zijn bord krijgt.
je hebt weten en weten...

Ik kan het aan iemand vragen van de bond voor vegetariers, die zal er gerust veel van weten, maar aangezien die gelieerd is aan die bond, zal ik bepaald niet een onbevooroordeeld antwoord krijgen. Als ik het vraag aan de directeur van een koeienfokkerij, idem....

Maar ik wil het best aan de huisarts vragen. En ik weet al wat haar antwoord is: als je het met mate eet, is er niks mis met een kotelet
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 22:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar ik wil het best aan de huisarts vragen. En ik weet al wat haar antwoord is: als je het met mate eet, is er niks mis met een kotelet
Inderdaad, met mate. Het is voor je gezondheid aan te raden met mate vlees te eten (of heel goede vervangers te vinden). Maar 'met mate' is ver onder het gemiddelde; vrijwel iedere dag een groot stuk vlees op je bord, zoals de meeste Nederlanders, is minder gezond dan nooit vlees.
Oud 21-04-2009, 07:36
Verwijderd
ja, maar wat bedoel je precies met een 'groot stuk vlees' en 'de meeste Nederlanders'?

Ik vind dat zo vaag allemaal. Als ik kijk naar die bedroevende stukjes biefstuk die je bij de appie kan kopen, kan ik me niet voorstellen dat ze dat 'een groot stuk vlees' noemen.
Om maar te zwijgen van de tartaar en de kipfilets waar niks van overblijft als ze weer uit de pan komen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 10:26
Uice
Uice is offline
Een groot stuk is 150 gram. 80 gram per dag wordt aangeraden.
Oud 21-04-2009, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Een groot stuk is 150 gram. 80 gram per dag wordt aangeraden.
ah. Nou als ik van die dikke kipfilets 80 gram overhou, NA het bakken, mag ik denk ik blij zijn....
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 10:53
Uice
Uice is offline
80 gram is weinig hoor; een kleine satéspies, zou ik zeggen. Vier blokjes kip bij de rijst. Daarom is het ook leuker om eens in de zoveel dagen 150 gram of meer te eten en de rest van de tijd gewoon vegetarisch, als je een optimaal dieet wil.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iedere dag 150 gram vlees extreem ongezond is, maar enkel het misverstand uit de weg ruimen dat vegetarisch eten minder gezond is dan dat.
Oud 21-04-2009, 17:14
Verwijderd
Maar het is een misverstand dat 80 gram vlees in Nederland nog 80 gram vlees is. 100 gram kip uit de supermarkt is minder dan de helft van de hoeveelheid kip als je hem zelf zou plukken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trouwens echt een schijthekel aan vegetariers die dit uit overtuiging zijn, maar wel vis (leg mij het verschil eens uit, waarom een vis wel mag lijden, maar een varken niet?), eieren en bijv. mayonaise (als er iets erg is in de bioindustrie dan zijn dat toch wel de legbatterijen) eten. Dat zijn toch wel de ergste hypocrieten, (vooral als ze het jou, al dan niet openlijk, wel veroordelen voor het eten van vlees). Samen met kettingrokers die zogenaamd wel begaan zijn met het milieu (hippies) .
Lijkt me nogal afhankelijk van waar het vlees, de vis, en de eieren vandaan komen of niet Als ik scharreleieren eet (nou ja met stempel 0 dan) dan komen die van een stuk gezondere kippen dan die uit een legbatterij. Etc. Veel mensen zijn geen vegetariër omdat ze 'die dieren zo zielig vinden', maar omdat ze niet achter de bioindustrie staan, of beseffen hoe slecht het is voor het milieu om vlees te eten, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Maar het is een misverstand dat 80 gram vlees in Nederland nog 80 gram vlees is. 100 gram kip uit de supermarkt is minder dan de helft van de hoeveelheid kip als je hem zelf zou plukken.
Dat: plus de hoeveelheid water die ze erin spuiten om het groter en glanzender te maken.... ( even los van alle andere chemicalien die het dier zo gezond en lekker maken )
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 09:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat: plus de hoeveelheid water die ze erin spuiten om het groter en glanzender te maken.... ( even los van alle andere chemicalien die het dier zo gezond en lekker maken )
Lijkt mij sowieso wel een goede reden om voor biologisch vlees te gaan.
Oud 29-04-2009, 19:10
Philosophy
Philosophy is offline
Ik ben al bijna 6 jaar vegetariër en heb er volledig zelf voor gekozen, de rest is hier groot fan van een stukje vlees. Ik vind het echt een walgelijk idee om een dier op te eten. Dat zit puur tussen je oren. Ik heb echt zooovaak zin in een broodje hamburger ofzo, of in een frikadel speciaal, maar telkens als het voor m'n neus staat walg ik er keihard van.
Wel vind ik het belangrijk dat er mensen zijn die gewoon vlees eten, want vee wordt toch geslacht en als niemand het eet is het ook zo zonde.
Dit klinkt vast heel tegenstrijdig.
Oud 30-04-2009, 16:01
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Ik ben al bijna 6 jaar vegetariër en heb er volledig zelf voor gekozen, de rest is hier groot fan van een stukje vlees. Ik vind het echt een walgelijk idee om een dier op te eten. Dat zit puur tussen je oren. Ik heb echt zooovaak zin in een broodje hamburger ofzo, of in een frikadel speciaal, maar telkens als het voor m'n neus staat walg ik er keihard van.
Wel vind ik het belangrijk dat er mensen zijn die gewoon vlees eten, want vee wordt toch geslacht en als niemand het eet is het ook zo zonde.
Dit klinkt vast heel tegenstrijdig.
Als er minder vlees wordt gekocht, bestelt de slager minder vlees bij de boer, en als dat op wat grotere schaal gebeurt gaat de boer minder vee fokken. Het is niet zo dat als iedereen vegetariër zou zijn de veehouders gewoon vrolijk door zouden gaan met vee fokken en slachten, want dat zou ze meer geld kosten dan het zou opleveren.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 10:08
C.Lot
C.Lot is offline
Citaat:
Je moet ergens de lijn trekken. De meeste vegetariërs eten kaas, terwijl daar ook kalveren voor worden doodgemaakt.
Whaaaaaat???? O_____O Kan je dat is uitleggen?
Oud 12-05-2009, 10:18
Verwijderd
In kaas zit stremsel en stremsel komt uit de maag van kalveren (en om het te verkrijgen moet het kalf geslacht worden).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 10:46
C.Lot
C.Lot is offline
Dat wist ik helemaal niet. Verlies je ook wel je trek in kaas zeg.

In principe eet ik nooit kalfsvlees en Lamsvlees, ik kan dat gewoon echt niet, en vind het ook hélémaal niet lekker. Verder eet ik zo'n 4 keer per week vegetarisch, dus als mijn ouders kalf of lam eten, vijf keer. Ik probeer ze overhalen om ook wat vaker vegetarisch te eten maar tot nu toe lukt het niet echt.

Voor de rest eten we eigenlijk biologisch.

En als mensen aan mij vragen waarom ik vegetarisch eet zeg ik:
Omdat het vlees is. Moet je voor jezelf maar bedenken of je het vies vind om mens te eten. Waarom vind je dat vies? Dat is toch ook vlees..?

Zijn ze meestal wel stil. Maar gelijk vegetarisch worden ze ook niet....
Oud 12-05-2009, 15:49
wup
wup is offline
En hoe 'serieus' nemen de vegetariers hier het? Ik had ooit een vriendin die de braadpan van dr moeder nog niet wilde afwassen, terwijl ik zelf erg makkelijk ben. Ik vis gewoon de ballen uit de soep en pluk rustig te ham gewoon van mijn broodje gezond. Maar ik neem het dus niet heel serieus. Met een dronken kop wil er namelijk ook wel een kroket in gaan en de snert van mams gaat toch met worst en al naar binnen...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 19:20
Verwijderd
Ik vis geen ballen uit de soep (meestal is de bouillon in dergelijke soep ook allesbehalve vegetarisch) en pluk ook geen ham van een broodje gezond. En afwassen is geen probleem; lang leve de vaatwasser.

Voor mijn man, en straks ook voor mijn kind, wil ik het meeste trouwens wel klaarmaken...maar het moet niet herkenbaar zijn en kipfilet weiger ik ook te snijden. In die zin neem ik het dus minder serieus...maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik vegetariër ben en niet de intentie heb het anderen op te leggen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:09
Verwijderd
Leonoor, jij gaat je kindje dus niet vegetarisch opvoeden? Met welke rede heb je daarvoor gekozen?

OT: Ik maak best vlees klaar voor anderen, snijd en raak het niet graag aan, maar als een ander het wil eten; prima en dan wil ik het ook best klaar maken (of de ander het nu doet of ik, maar mi niks uit). Zo lang ik het maar niet hoef te eten.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 01:12
Verwijderd
Ik heb er ooit zelf voor gekozen om geen vlees/vis/kip te eten, mijn man eet wel vlees/vis/kip. In die zin is dus zowel 'vegetarisch opvoeden' als 'niet vegetarisch opvoeden' 'logisch'.

Deels is het gemak. Ik 'gruw' van het meeste Nederlandse eten, mijn man vindt het wel goed te doen. We eten regelmatig hetzelfde, maar we eten ook wel eens allebei wat anders. Voor een klein kind is het, zeker in het begin, 'makkelijker' gewoon groente, aardappelen en vlees klaar te maken, dus dan kan ons kind makkelijk de basis van zijn eten met hem mee-eten (kan zonder vlees ook wel, daar niet van ). Daarnaast zit je dan ook minder met het probleem van eventuele tekorten aan voedingsstoffen (al zijn die natuurlijk ook wel weer aan te vullen ed, maar dat vraagt voor een jong kind toch wel flink wat creativiteit, denk ik). En het lijkt me voor een kind ook gewoon prettig als hij/zij op feestjes ed gewoon mee kan doen met de rest. Zodra hij/zij zelf aangeeft liever geen vlees/vis/kip te willen eten, dan vind ik dat ook prima, maar dan is het zijn/haar eigen keus, net als dat het dat voor mij ooit was.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 15:25
Xavier88
Xavier88 is offline
lekker hamburgers vanaaf inc gestamte darmen en paardenvlees
vlees eten is menselijk. je moet er niet over nadenken maar gewoon doen
survival of the fittest jwz!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:34
C.Lot
C.Lot is offline
Over het algemeen kan je als (echt goede) vegetariër bijna niks eten, tenzij je er goed onderzoek naar doet. Bekijk bijvoorbeeld de E-lijst eens. Roze koeken worden met schildluis gemaakt. Dat zijn toch ook echt dieren. Ookal zijn ze dan niet heel groot. Grootste gedeelte van snoep bestaat uit gelatine, of het schuim op je koffie wat uit je senseo komt, dat is weer varkensvet. En als dat het niet is zit het wel in een product, zoals stof of zo. Probeer ergens nog maar eens een product te vinden zonder dierlijke delen erin.
Reageren

Regels voor berichten