Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2009, 14:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Op het station begon laatst een vrouw tegen me aan te praten, echt hele verhalen over haar man (die was vorig jaar overleden door kanker) haar kinderen (haar dochter was in verwachting!) en haar zus (daar was ze op weg naar toe). Er was geen speld tussen te krijgen en subtiele hints dat ik er geen behoefte aan had snapte ze niet. Twee minuten voor haar trein zou gaan zei ze: 'oh! Mijn trein gaat bijna. Nou meisje, ik vond het hartstikke gezellig met jou en het komt echt wel goed met jou hoor (), maar ik moet naar mijn trein anders mis ik die en ben ik niet op tijd bij mijn zus!' Ze liep weg. Tien minuten later kwam ze weer terug, ze had haar trein gemist. 'Maar dat maakt niet zoveel uit, want ik vind het zo gezellig met jou, vind je het erg als ik hier nog even met je klets zodat de tijd niet zo lang duurt als ik op wacht op de volgende trein? Wacht even, ik moet mijn zus nog even bellen datik een half uurtje later ben. (....) Oh, waar was ik gebleven? Ohja, mijn zus is dus getrouwd maar ik mag hem niet want.......'
Eehhh...
arme jij! moest jij niet toevallig met een of andere trein mee ofzo?
Oud 25-03-2009, 20:39
Sens.
Sens. is offline
Het verhaal van Secret Agent doet me ook denken aan iets van 2 weken geleden.

Doordat ik als onderdeel van een project moest gaan voorlezen bij een gezin was ik op zaterdagochtend in Sint-Agatha-Berchem. Toen kwam er ook een vrouw naar me toegelopen om te vragen naar waar mijn trein ging, dus ik ga met haar naar het bord en begin haar alles in mijn beste frans uit te leggen. (in de veronderstelling dat ze ook de trein moet nemen. ) ik ga terug naar mijn bankje en de vrouw begint een heel verhaal te vertellen over haar rug en dat ze daarvoor speciale accupunctuur nodig heeft. Maar dat die niet meer in Brussel gegeven wordt. Enz enz. Tot slot vraagt ze mij zelfs de namen van de ziekenhuizen van Aalst, dus ik begin ook een hele uitleg te doen van hoe ze daar moet geraken. Omdat ik dus dacht dat ze nu naar Aalst moest en ondertussen eens ging kijken.
Na nog zo een hele uitleg zegt ze ineens dat ze weg moet om haar tram te nemen en toen keek ik toch wel heel erg verbaasd.
Oud 25-03-2009, 20:57
Verwijderd
Er zat achter mij vandaag een man in de trein die heel erg uitgebreid aan het praten was over de vissen die hij met zijn nieuwe hengel gevangen had. Dat het snoeken waren en hoe lang en hoe breed en weet ik veel. En toen kwam er iemand binnen die ook aan het bellen was, die praatte veel harder, dus die man zegt dat hij het zo asociaal vindt dat iedereen maar overal bereikbaar is en in de trein altijd hard zit te bellen. Dus toen heb ik omgekeken en boos gekeken en hard mijn keel geschraapt.
En toen heeft ie de telefoon opgehangen met een rooie kop
Oud 26-03-2009, 10:59
Verwijderd
Ik heb best vaak van die dingen, blijkbaar straal ik uit dat ik graag levensverhalen wil horen
Laatst begon er een man tegen mij te praten die zichzelf echt ontzettend interessant vond, want hij werkte in Utrecht (hij had een huis in Utrecht maar dat gebruikte hij bijna nooit wat inhield dattie zo'n zes keer per week op en neer reisde tussen Utrecht en Reuver, wat met OV bijna 4 uur ofzo is) als manager van allemaal hele dure sporters en bleef daar over aan het vertellen. Toen vroeggie wat ik deed. Ik vertelde dat ik stageloop bij gehandicapten, begon hij wéér over zichzelf ('Goh, dat vind ik altijd zo'n bewonderenswaardig werk! Mijn zus doet dat ook blablablabla). TOen hij uitstapte wilde hij ook nog mijn nummer 'want het was zo gezellig geweest'
En toen ik hem vroeg hoe oud hij eigenlijk was (want ik schatte hem 35, 40 ofzo) was leeftijd zó overrated en niet belangrijk in een relatie. eeeeh.... Wat?
Oud 26-03-2009, 12:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
omg
Oud 26-03-2009, 12:57
Flijn
Flijn is offline
@ Secret Agent: wat een slet (jij niet he, die meneer)
Oud 26-03-2009, 15:01
crazycat
crazycat is offline
vndaag zat er zon domd kk wijfie in de trein , zeg ik zo van, kan je je tas vn de bank af halen?, kijkt die trut me aan gat ze weer verder met dr krantje lezen, word ze boos als ik die tas vn der in het gangpad gooi,
Oud 26-03-2009, 15:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Op de stoep stond een man alleen van een jaar of 30/35 met down, en hij was helemaal in zichzelf gekeerd en het regende een beetje enzo, en toen deed 'ie z'n capuchon af en toen zei hij heel stil 'Oeh koud' en deed z'n capuchon weer op. En ik vond het <33
Oud 26-03-2009, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Op de stoep stond een man alleen van een jaar of 30/35 met down, en hij was helemaal in zichzelf gekeerd en het regende een beetje enzo, en toen deed 'ie z'n capuchon af en toen zei hij heel stil 'Oeh koud' en deed z'n capuchon weer op. En ik vond het <33
<33
Oud 26-03-2009, 19:55
Verwijderd
Citaat:
vndaag zat er zon domd kk wijfie in de trein , zeg ik zo van, kan je je tas vn de bank af halen?, kijkt die trut me aan gat ze weer verder met dr krantje lezen, word ze boos als ik die tas vn der in het gangpad gooi,
awww schattig wat een rebel
ik had je een kk klap op je kk muil gegeven als je mn tas zomaar op de grond pleurde
Oud 26-03-2009, 20:48
Signy
Signy is offline
ik zat in de trein en toen kwamen er 4 of 5 pubers achter mij zitten. van die blanken die niet nederlands praten want da's stoer. en ze zaten met hun telefoon te pielen. en toen wilden ze muziek luisteren maar toen zei er eentje opeens tegen de man die ook in de coupe zat: "vindt u dat ook goed meneer?"
en die meneer zo: "nou ik heb t eigenlijk liever niet", met zon norse toon he. toen 2 sec stil en toen zei hij erachter aan: "maar aardig dat jullie het vragen."

coole gastjes bleken dus gewoon heel braaf te zijn en die man was eigenlijk verbaasd.
Oud 26-03-2009, 20:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
cool
Oud 26-03-2009, 21:34
Martiño
Martiño is offline
Braaf zijn is het nieuwe cool.
Oud 26-03-2009, 21:34
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ja, ik heb ook zo'n hekel aan mensen die boos worden en agressief gaan doen om niks, vet asociaal is dat.
Oud 26-03-2009, 21:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarom had je last van die tas dan, als die naast haar op de bank stond?
Oud 26-03-2009, 21:47
Verwijderd
Waarschijnlijk omdat hij er wilde zitten?

Geen echte gesprekken opgevangen, maar de conducteur riep toen we bij het station waren: "dames en heren, stationnetje oss! stationnetje ja! oss!"

like.
Oud 26-03-2009, 22:34
Verwijderd
Oh ja, tijdje geleden werd er iets grappigs omgeroepen in de trein:
'Dames en heren, dit is een bericht voor meneen Jansen. Meneer Jansen, uw vrouw is achtergebleven in Sittard en neemt de volgende trein. U moet dus in Roermond uitstappen en een half uur op uw vrouw wachten!'
Oud 26-03-2009, 22:56
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik zou men tas ook niet weghalen als je het zo vraagt. Wat denk je wel niet?

Citaat:
Oh ja, tijdje geleden werd er iets grappigs omgeroepen in de trein:
'Dames en heren, dit is een bericht voor meneen Jansen. Meneer Jansen, uw vrouw is achtergebleven in Sittard en neemt de volgende trein. U moet dus in Roermond uitstappen en een half uur op uw vrouw wachten!'
Oud 26-03-2009, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Ik zou men tas ook niet weghalen als je het zo vraagt. Wat denk je wel niet?
Dat, en ik zou je daarbij waarschijnlijk ook nog een flinke beuk geven als je m'n tas wegsmijt. Tuig, dat ben je.
Oud 26-03-2009, 23:12
Verwijderd
"kan je je tas van de bank af halen?" is toch best netjes, mits op een vriendelijke toon?
Oud 26-03-2009, 23:23
Verwijderd
Citaat:
"kan je je tas van de bank af halen?" is toch best netjes, mits op een vriendelijke toon?
Vind ik ook
Maar ik zou dan nog steeds geen tas door 't gangpad gooien, maar 'm gewoon in 't bagagerek leggen ofzo
Oud 26-03-2009, 23:55
MartinV
MartinV is offline
Aan de manier waarop ie zen post begint, en op basis van zijn actie daarna vermoed ik dat de toon waarop ie t zei niet geheel vredelievend was.
Uiteraard kan ik het mis hebben. Doch ik denk van niet.
Oud 27-03-2009, 08:39
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik vraag altijd zou ik hier mogen zitten en is het nee dan zoek ik wel een ander plekje
Oud 27-03-2009, 08:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vraag me altijd af wat voor rare mensen dan nog 'nee' zeggen.
Oud 27-03-2009, 09:04
Verwijderd
Ik vraag 't niet eens, geloof ik. Ik zeg gewoon iets als 'ik zou hier graag willen zitten' ofzo. Als iemand de stoel bezet houdt voor iemand, dan zeggen ze 't natuurlijk wel, maar meestal laat iemand z'n tas gewoon liggen om te voorkomen dat er iemand gaat zitten, maar in een drukke trein/bus heb je pech. Ik heb nog nooit gehad dat iemand me weigerde
Oud 27-03-2009, 10:11
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
Ik vraag me altijd af wat voor rare mensen dan nog 'nee' zeggen.
Nou meestal dus omdat ze 'm bezethouden voor een ander, dat is wel prima. Heb nog nooit gehad idd dat iemand nee zei omdat diegene gewoon stom was xD

Vaak zijn mensen ook een beetje mensenschuw trouwens. Iedereen gaat op lege plaatsen zitten, maar liefst niet naast een ander (ook al stroomt die trein helemaal vol en zorg je ervoor dat een stelletje niet naast elkaar kan gaan zitten bijvoorbeeld; of zelfs een 4-bank voor je alleen nemen). Ben ik zelf ook schuldig aan overigens. Ik heb gewoon liever niet dat er iemand naast me zit eerlijk gezegd.
Oud 27-03-2009, 10:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit ook liever alleen, dus heb inderdaad ook wel eens om die reden mijn tas naast me liggen. Maar zodra ik merk dat het druk wordt, of als iemand aan me vraagt of hij daar mag zitten, zal ik ook direct (en vriendelijk) mijn tas weghalen.
Oud 27-03-2009, 10:20
Verwijderd
Ik vind 't wel handig dat veel mensen niet naast een ander willen zitten, ook al is 't heel druk en betekent dat dat ze moeten staan. Heb ik altijd plek In van die 6-zits (Veolia-treinen) wurm ik me altijd lekker tussen twee mensen in bijvoorbeeld
Oud 27-03-2009, 10:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit het liefst alleen ja, maar ik zit toch echt liever tussen mensen in dan dat ik moet staan
Oud 27-03-2009, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 't wel handig dat veel mensen niet naast een ander willen zitten, ook al is 't heel druk en betekent dat dat ze moeten staan. Heb ik altijd plek In van die 6-zits (Veolia-treinen) wurm ik me altijd lekker tussen twee mensen in bijvoorbeeld
ik hoop voor de mensheid dat je dan een klein meisje bent
Oud 27-03-2009, 10:56
Verwijderd
Citaat:
ik hoop voor de mensheid dat je dan een klein meisje bent
Ik pas in ieder geval op 1 Veolia-stoel De mensen waar ik me tussen werk soms niet helemaal Maar ach, dat is lekker warm en knus
Oud 27-03-2009, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag 't niet eens, geloof ik. Ik zeg gewoon iets als 'ik zou hier graag willen zitten' ofzo. Als iemand de stoel bezet houdt voor iemand, dan zeggen ze 't natuurlijk wel, maar meestal laat iemand z'n tas gewoon liggen om te voorkomen dat er iemand gaat zitten, maar in een drukke trein/bus heb je pech. Ik heb nog nooit gehad dat iemand me weigerde
ik leg mn tas meestal naast me omdat dat gewoon handiger is dan tussen mijn voeten gepropt...
Oud 27-03-2009, 11:04
Verwijderd
Citaat:
ik leg mn tas meestal naast me omdat dat gewoon handiger is dan tussen mijn voeten gepropt...
Oh, dat doe ik ook hoor, maar als 't echt heel druk is, verplaats ik 'm meestal wel. Ik stoor me ook nooit aan mensen die hun tas naast zich laten staan ofzo, ze pakken 'm toch altijd wel weg als je wil zitten.
Oud 27-03-2009, 11:21
Verwijderd
Citaat:
vooral omdat er meestal breekbare shit in zit bij mij...

en ik zit ook liever alleen want dan kan er iig niemand tegen me aan zeveren terwijl ik wil slapen
Oud 27-03-2009, 15:38
crazycat
crazycat is offline
ik zei het gewoon aardig, en ik gooide hem niet erg, ik liet hem gewoon naast de bank op de grond in eht gangpad vallen.
Oud 27-03-2009, 17:17
Verwijderd
Citaat:
ik zei het gewoon aardig, en ik gooide hem niet erg, ik liet hem gewoon naast de bank op de grond in eht gangpad vallen.
Dat je überhaupt aan andermans tas komt zonder diens toestemming.
Oud 27-03-2009, 18:23
Verwijderd
Toch vind ik t ontzettend asociaal van je om zomaar aan andersman spullen te komen
Oud 27-03-2009, 19:40
Cherry Springs
Dat ze het negeert als je normaal vraagt of ze haar tas van de bank wil halen vind ik ook niet netjes, maar vraag het dan nog eens ofzo.
Oud 27-03-2009, 20:02
Verwijderd
Zeg eh jongens dit zijn geen 'gesprekken die je opving in het OV' eh
Oud 28-03-2009, 19:38
Cherry Springs
In de bus naar Utrecht CS was het vanmiddag nogal druk. Er stond een vrouw met een buggy met daarin een kindje van een jaar of 4-5. De moeder vertelde het kindje dat ze nu langs de spoorbaan reden. Het kindje begon te roepen: "Waar dan? Ik zie hem niet, ik zie hem niet! Al die mensen staan ervoor! STOMME MENSEN!!"
Oud 28-03-2009, 21:08
ecrivaine
ecrivaine is offline
Donderdagavond in de tram kwam er een gast naast me zitten waar toch een niet te missen alcoholdamp vanaf kwam. Maar hij was best gezellig en begon te praten over van alles en helemaal niets. Toen hij voor de derde keer vroeg wat ik studeerde, bedacht ik me dat hij toch wel ver heen moest zijn. ("Going out tonight?" "No, I have to study" "Oooh, do you have an exam tomorrow?" wat ik hem net voor de 4e keer had gezegd...)
En toen vroeg hij om een pen "...because I have to make a note". Liet hij me vervolgens het krabbeltje op zijn hand zien: "DON'T DRINK!!"
Al heb ik het idee dat hij dat ook weer ging vergeten
Oud 29-03-2009, 12:03
Verwijderd
Ik zat bij een paar Twentse sjonnies in de trein... allemaal formaat kamerolifantje, en de enige dame in het gezelschap had kort viesgeblondeerd uitgegroeid haar. En een enorm rokerige lompe stem. Ze waren op zich best lief geloof ik, alleen een beetje luid. Maar op een gegeven moment wilde haar vriendje (of zoiets) dat zij iets ging inspreken in zijn telefoon, en toen zei zij al rochelend en rauwend: "Nee nee ik heb geen stem voor de microfoon!" En dat bleef ze maar schorren.

En ik vond dat zo'n onverwacht geweldig goede zelfkennis
Oud 29-03-2009, 12:31
Viadi
Viadi is offline
Omroepbericht in de trein:

'Geachte reizigers! Zometeen komt de conducteur langs om uw kaartjes te controleren. Helaas is hij zijn bril vergeten, dus als u zo vriendelijk zou willen zijn om uw begin- en eindbestemming hardop voor te lezen als hij langskomt, dan zou dat heel fijn zijn. Hartelijk dank voor uw medewerking'

Helaas moest ik uistappen voordat die kerel langsgekomen was

Laatst gewijzigd op 30-03-2009 om 09:17.
Oud 29-03-2009, 12:35
crazycat
crazycat is offline
leukla ls je geen kaarte hebt maar wel toevalig en postit
Oud 29-03-2009, 20:00
Verwijderd
Niet in het OV, maar toch: gisteren op een feestje, nogal laat en lang dus veel brakke mensen. Komt er een man op me af, kijkt me heel indringend aan en zegt: "Alle. Christenen. Moeten. Dood." en toen strompelde hij weer verder.
Oud 30-03-2009, 07:49
Sherco
Sherco is offline
Ik werk in een broodjeszaak op het station en we krijgen regelmatig rare klanten...
Ik had zaterdagavond een man die zei; "Ik wil graag thee die gesponsord wordt door communisten, de maffia, christenen en moslims." Ik wees hem de thee, en hij begon me uit te leggen dat bosvruchten thee door de maffia gesponsord wordt, en citroenthee door de moslims, en India Blend door de communisten en Earl Grey door de christenen. En dat we nooit kunnen weten of iets door bloedgeld is betaald. Maar dat hij zeker wist dat er met die thee heel veel geld werd wit gewassen.
Eh oke.
Even later kwam hij terug, want hij wilde wel een croissantje, maar eerst wilde hij weten waar het meel van het croissantje vandaan kwam. Want de kans was groot dat dat betaald werd door bloedgeld, dat wij het expres in een lagelonenland hadden ingekocht. Of dat de maffia erachter zat, en dat het niet erg was dat het zo goedkoop was, omdat ze toch geld ermee wit wasten. Dus ik moest goed opletten, want ik werd aan alle kanten beinvloed door de maffia. Maar hij wilde wel graag een croissantje
Oud 30-03-2009, 11:35
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik werk in een broodjeszaak op het station en we krijgen regelmatig rare klanten...
Ik had zaterdagavond een man die zei; "Ik wil graag thee die gesponsord wordt door communisten, de maffia, christenen en moslims." Ik wees hem de thee, en hij begon me uit te leggen dat bosvruchten thee door de maffia gesponsord wordt, en citroenthee door de moslims, en India Blend door de communisten en Earl Grey door de christenen. En dat we nooit kunnen weten of iets door bloedgeld is betaald. Maar dat hij zeker wist dat er met die thee heel veel geld werd wit gewassen.
Eh oke.
Even later kwam hij terug, want hij wilde wel een croissantje, maar eerst wilde hij weten waar het meel van het croissantje vandaan kwam. Want de kans was groot dat dat betaald werd door bloedgeld, dat wij het expres in een lagelonenland hadden ingekocht. Of dat de maffia erachter zat, en dat het niet erg was dat het zo goedkoop was, omdat ze toch geld ermee wit wasten. Dus ik moest goed opletten, want ik werd aan alle kanten beinvloed door de maffia. Maar hij wilde wel graag een croissantje
Oud 30-03-2009, 20:38
Verwijderd
Van 't weekend in de trein, bij Rotterdam, kwam de conducteur langs. Een man zat te slapen en de conducteur schudde hem wakker: "Station Groningen! Station Groningen!"
Oud 30-03-2009, 20:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
omg ik zou me rot schrikken
Oud 30-03-2009, 20:59
Martiño
Martiño is offline
omg ik zou die conducteur verrot schelden.

Regels voor berichten