Ik woon in een 3 kamer appartement op de 1e verdieping. Mijn kat is graag en vaak buiten. Hij kan via het washok beneden via een raampje naar buiten en als ie naar binnen wil dan krabt ie aan de deur. Boven kan ie ook nog naar een groot dakterras. In het portiek voor de voordeur staat zijn kattenbak, maar daar gaat ie echt bijna nooit op. Voor de voordeur staan ook een bakje water en droogvoer. Als hij binnenkomt krijgt ie nat voer. Maar hij heeft ook periodes dat ie dat niet wil, welk merk ik dan ook probeer.
Hij heeft een tijdlang heel mijn huis ondergepist, ondanks dat de bak toen nog binnen stond, (vooral vaak in het hoekje van de bank en over m'n schoenen) maar dat heeft ie nu al heel lang niet meer gedaan gelukkig. Geen idee waar dat nou aan lag.
Als ik een keer een paar dagen niet thuis ben dan zorgt mijn buurman voor de kat. Hij komt daar ook weleens binnen.
Mijn kat komt bij een vrouw vandaan die niet wilde dat hij op de vloerbedekking liep en daarom altijd in een donker gangetje van 2x2 moest zitten. Hij was 8 maanden toen ik hem kreeg en nu is ie 5.
Het is een heel lief beest die geen vlieg kwaad doet, het is een sukkeltje die alles wel prima vindt. Hij heeft nog nooit iemand gekrabbeld, zelfs kinderen niet die op hem zijn gaan liggen omdat ie dat allemaal toestaat
Hij wordt het liefst over zijn buik geaaid en zo werpt hij zich dan voor je voeten :