Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2009, 12:52
Verwijderd
http://www.bernrode.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2009, 13:38
Woeste Woerd
Woeste Woerd is offline
Waarom niet even zelf gegoogled?
Oud 29-03-2009, 14:11
DBZ
DBZ is offline
@Kazet: Dat is nou het probleem. Ik wil dus mijn tijd nuttig besteden en ik wil als het kan op mijn niveau onderwijs volgen. Op deze manier ga ik denk ik niet meer slagen voor mijn examens.

@Shining: Dit is ook 'gewoon' een gymnasium. Ik ben op zoek naar een speciale school met een hoger niveau.

@Woeste woerd: HAhaha lol
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 16:12
Verwijderd
Citaat:
@Kazet: Dat is nou het probleem. Ik wil dus mijn tijd nuttig besteden en ik wil als het kan op mijn niveau onderwijs volgen. Op deze manier ga ik denk ik niet meer slagen voor mijn examens.
Je kan ook gewoon op eigen houtje dingen bestuderen. Waarom moet je per se aan het handje gehouden worden?

En als je zo slim bent begrijp ik niet waarom je examens halen een probleem is?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 19:10
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
inderdaad wel handig voor een bijbaantje. maar ik denk dat ie zn MBO opleiding pas af heeft tegen de tijd dat ie van 6VWO af is. en dan is het niet helemaal meer een optie MBO combineren met bijvoorbeeld je universiteit. maar als je het voor je VWO examen al af kan hebben zou dat wel handig kunnen zijn met bijbaantjes. hoef je niet vakken te vullen
Ja döl, de uitdaging is nou juist dat hij dat tijdens zijn middelbareschooltijd doet. In vier jaar tijd een MBO-opleiding volgen kan bijna iedereen he.
maar TS; als je meer van verdieping dan van verbreding houdt dan zou dat inderdaad handiger zijn. VWO in minder tijd halen, zonder vertraging studeren en dan nog lekker promoveren. Maar dan moet je wel gemotiveerd zijn (en als je nu al onvoldoendes haalt snap ik eigenlijk niet waarom je het moeilijker wil maken).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 19:11
DBZ
DBZ is offline
Ja, maar als ik op mijn eigen houtje dingen ga bestuderen, moet ik nog steeds wegrotten op school

Examens halen is ook geen probleem, maar dan moet je wel leren. Het gaat steeds verder achteruit met mijn motivatie, zodat ik mezelf niet echt flink zie leren voor die examens
En trouwens, ik wil natuurlijk ook cum laude slagen, zodat ik meer kans heb bij universiteiten dan wanneer ik overal een zesje voor sta.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar als ik op mijn eigen houtje dingen ga bestuderen, moet ik nog steeds wegrotten op school

Examens halen is ook geen probleem, maar dan moet je wel leren. Het gaat steeds verder achteruit met mijn motivatie, zodat ik mezelf niet echt flink zie leren voor die examens
En trouwens, ik wil natuurlijk ook cum laude slagen, zodat ik meer kans heb bij universiteiten dan wanneer ik overal een zesje voor sta.
Ik vind het maar een slap excuus. Als je je niet eens voor het gewone gymnasium kan motiveren, waarom dan wel voor een "speciaal" gymnasium? Daarnaast, als jouw genialiteit in de buurt komt van de mijne hoef je niet te leren voor je examens.

Verder, als je de maximale uitdaging zoekt, een bèta-studie dus, hoef je je ook niet druk te maken om een loting.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 22:01
cartman666
cartman666 is offline
Wat Kazet zegt. Ik krijg toch een beetje de indruk dat je lang zo intelligent niet bent als je jezelf voorhoudt. Na jaren lang uit je neus te hebben kunnen eten moet je nu huiswerk maken om de stof te begrijpen en dat ben je niet gewend dus dat wil je niet. Balen, maar dat punt komt elke student vroeg of laat tegen.
Ik heb ook irritante docenten gehad op de middelbareschool, maar als je alleen maar negens haalt voor hun vakken worden ze vaak veel meegaander. Als je daarintegen zeurt dat je niet wordt uitgedaagd terwijl je de tentamens verprutst zullen niet zo geneigd zijn uitzonderingen te maken. (en terecht)
Citaat:
@cartman666: Bij ons is er helemaal niks vrij ingericht. Maar als ik mijn hw afheb, mag ik van mijn docenten niet iets anders gaan doen-_-'' Misschien dat ik dat op sommige momenten wel mag, maar er zijn altijd van die momenten, waar ik moet opletten van de docenten. Maar het hw is trouwens ook een probleem: bij sommige vakken heb je van dat huiswerk, bijvoorbeeld bio, dat je een stuk tekst hebt en dat je dan een vraag krijgt, die je letterlijk uit de tekst kan halen. Je onthoudt in een half uur hw maken misschien wat je 2 minuten had geleerd... En zo zijn er meer dingen....
Tsja, zo werkt dat nu eenmaal. Vaak moet je een hoop lezen voordat je uiteindelijk de informatie te pakken hebt die je zocht. Ik moet regelmatig artikelen lezen waarvan als ik geluk heb één alinea daadwerkelijk relevant is voor mijn onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 22:18
Elle
Elle is offline
Citaat:
Daarnaast, als jouw genialiteit in de buurt komt van de mijne.
Narcistische persoonlijkheidsstoornis
Oud 29-03-2009, 22:57
DBZ
DBZ is offline
@blablatje: Dat ik niet gemotiveerd ben wil ik dus veranderen door meer uitdaging te krijgen. Hoe zou jij het vinden als je in de 4e zat en al vanaf groep 1(want toen wilde ik al meteen gaan lezen, schrijven rekenen, enz, maar ik moest nog 2 jaar kleuterschool doen) onderhand in een isoleercel zit ongeveer 6 uur per dag, 5 dagen per week en ongeveer 40 weken per jaar? Dat terwijl je uitleg van je docent moet aanhoren, wat je al tachtig keer hebt gehoord, omdat er mensen in je klas zitten die er niks van begrijpen, terwijl jij het wel begrijpt.
Ik word er in ieder geval niet echt vrolijk van Als ik nou eindelijk na al die jaren op mijn niveau kom te zitten, krijg ik mijn motivatie hopelijk terug.

@Kazet: Hahaha, lekker opmerking Als jij geen één boek hebt opengeslagen voor je examens, krijg je van mij een euro (als je dat echt niet hebt gedaan... je krijgt niks)
Maar er zijn altijd bijvoorbeeld begrippen, waar je nog nooit van hebt gehoord, die je alleen kan kennen als je leert(of oplet tijdens de lessen)

Die beta-studie is dan na de middelbare school he, dus dan zit ik nog meer dan 2 jaar niks te doen, wat ik dus niet wil. Ik weet trouwens ook niet of ik dan nog wel mijn motivatie terug kan halen. Zelfs nu twijfel ik er over, maar ik denk wel dat het lukt, alleen zal mijn motivatie nooit meer zijn zoals vroeger(gelukkig)

@Cartman: Het gaat me er niet echt om dat mijn docenten irritant zijn, maar dat ze geen les kunnen geven(als ze les konden geven, zouden ze iedereen die het begreep naar huis sturen).

Jij hebt het hier over een onderzoek, maar ik heb het over hw. Ze geven je een opdracht, waardoor je de stof zou moeten leren, terwijl het op een veel snellere manier kan.

@Christa: Vind ik ook
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 11:06
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
@Cartman: Het gaat me er niet echt om dat mijn docenten irritant zijn, maar dat ze geen les kunnen geven(als ze les konden geven, zouden ze iedereen die het begreep naar huis sturen).
Dat is geen onderdeel van "les geven" dat is onderdeel van "naar huis sturen" en eigenlijk precies het tegenovergestelde van "les geven". Maar dat doet er nu niet toe.

Waar het om gaat is dat je blijkbaar geen hoge cijfers (meer) haalt, dat spreekt tegen dat je intelligent bent. Ik heb (wellicht net als Kazet) in de lessen opgelet, snel ontdekt wat ik minder snapte en dat "geleerd", en vervolgens al mijn beta-vakken met hoge cijfers afgerond. De lessen vulde ik verder in met niets doen, andere mensen afleiden, pokeren, klaverjassen, en semi-diepzinnige gedachten.

Jij stelt dat je geen goed les krijgt, maar blijkbaar ben je niet instaat informatie te filteren en dat is nu net één van de eigenschappen die een wetenschapper moet hebben. Zoals ik al aangaf: ik moet in de praktijk veel lezen en daar de zinnige informatie uithalen. 90% van een artikel ken ik, of is irrelevant, die 10% die "nieuw" is moet ik filteren. Zo ook met lessen. 90% zal je snappen, zie het als uitdaging te achterhalen welke 10% je niet snapt, en ga daar mee bezig zodat je 100% van het vak begrijpt en hoge cijfers haalt.

En iemand die aangeeft dat hij zichzelf als genialer ziet dan jij is niet automatisch narcistisch. Beta-studenten wordt nu eenmaal 10 keer per jaar uitgelegd dat ze briljante geesten zijn. De sterren aan het firmament van de kennis, de enige hoop op redding die de mensheid nog rest. Dat ga je geloven, en ik denk ook wel dat ik iets genialer ben dan jij, want ik ben zonder zeuren/moeite het VWO doorgekomen.

Laatst gewijzigd op 30-03-2009 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 11:17
cartman666
cartman666 is offline
En motivatie kwijtraken is een normaal verschijnsel in de pubertijd. Je denkt dat je alles beter weet dan anderen, en daarom zie je het niet meer als nuttig om informatie op te nemen van inferieure ouwe lui die niets weten. Nogmaals: al jouw docenten vegen in een 1-op-1 gesprek over hun vak de vloer met je aan. Het zijn ongetwijfeld stuk voor stuk mensen die gestudeerd hebben, en jouw denigrerende toon klinkt een beetje puberaal in mijn oren.

ofwel: stel je niet aan en ga gewoon hoge cijfers halen als je zo intelligent bent.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 12:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waar het om gaat is dat je blijkbaar geen hoge cijfers (meer) haalt, dat spreekt tegen dat je intelligent bent.
Onwaar, want, onderpresteren. Zelf beschrijf je daarna al wat je met de rest van de lessen deed, wat daar een symptoom van was.
Citaat:
Beta-studenten wordt nu eenmaal 10 keer per jaar uitgelegd dat ze briljante geesten zijn. De sterren aan het firmament van de kennis, de enige hoop op redding die de mensheid nog rest.
Uiteraard. Niemand schiet er iets mee op hen depressief te maken door ze in plaats daarvan de waarheid te vertellen. Wat niet weet wat niet deert, eh?
Oud 30-03-2009, 14:22
Verwijderd
Citaat:
@Kazet: Hahaha, lekker opmerking Als jij geen één boek hebt opengeslagen voor je examens, krijg je van mij een euro (als je dat echt niet hebt gedaan... je krijgt niks)
Maar er zijn altijd bijvoorbeeld begrippen, waar je nog nooit van hebt gehoord, die je alleen kan kennen als je leert(of oplet tijdens de lessen)
Ik heb de boeken wel even doorgebladerd. Ik denk dat ik per vak ongeveer 1 à 2 uur heb gestudeerd. Tegenwoordig zit ik tientallen, en soms honderd uur te blokken voor een tentamen, dus dat geeft je misschien een indicatie van het niveauverschil.
Citaat:
Die beta-studie is dan na de middelbare school he, dus dan zit ik nog meer dan 2 jaar niks te doen, wat ik dus niet wil. Ik weet trouwens ook niet of ik dan nog wel mijn motivatie terug kan halen. Zelfs nu twijfel ik er over, maar ik denk wel dat het lukt, alleen zal mijn motivatie nooit meer zijn zoals vroeger(gelukkig)
Maar als je nu slechte punten haalt, kun je ook gewoon doen wat je moet doen en je niet zo aanstellen. En verder, als je veel vrije tijd hebt is dat toch geen enkel probleem?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 14:26
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Onwaar, want, onderpresteren. Zelf beschrijf je daarna al wat je met de rest van de lessen deed, wat daar een symptoom van was.
Onderpresteren zeker, maar ik kon wel de norm halen die gesteld was, dat is kenmerk van intelligent zijn. De norm inschatten, bijbehorend inspannen, en dan bereiken wat je wilt. Het feit dat je verplicht ergens moet zitten hoeft die kwaliteit niet tegen te werken.

Citaat:
Uiteraard. Niemand schiet er iets mee op hen depressief te maken door ze in plaats daarvan de waarheid te vertellen. Wat niet weet wat niet deert, eh?
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Aan de andere kant zou een beetje bescheidenheid niet verkeerd zijn, en uiteindelijk zal het leven wellicht teleurstellend zijn als uitkomt uit je maar een heel klein schakeltje bent de grote onderzoeks keten.(als je geluk hebt)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 15:57
Simon
Simon is offline
Het is echt opvallend hoeveel twintigers hier klaar staan om een hard oordeel te vellen over een 15-jarige jongen: volgens mij is het jullie allang duidelijk dat dit een vervelend joch met een grote mond is, een mond die gesnoerd moet worden.
Oud 30-03-2009, 17:06
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Het is echt opvallend hoeveel twintigers hier klaar staan om een hard oordeel te vellen over een 15-jarige jongen: volgens mij is het jullie allang duidelijk dat dit een vervelend joch met een grote mond is, een mond die gesnoerd moet worden.
Fijn dat jij zo precies weet wat de twintigers in dit topic duidelijk is. Denk mee of hou je mond, maar ga niet bedenken wat ik allemaal denk. Ik zie deze jongen niet als vervelend, maar denk wel dat hij zich puberaal gedraagt, net als ik in die tijd. Voor mij zou het een stomme beslissing zijn geweest om naar een andere school te gaan alleen omdat ik "niet uitgedaagd werd", vandaar dat ik dat ontraad. Verder haalt hij geen hoge cijfers meer en wijt dat aan 'gebrek aan motivatie', veroorzaakt door 'de anderen', maar dat vind ik afschuiven van je verantwoordelijkheid en bovendien een slap excuus. Als hij het daar niet mee eens is juich ik reacties juist toe en vind ik juist niet dat hij z'n mond gesnoerd moet hebben. Ofwel: je zit er op 2 punten naast. 2 uit 2 = 100% (want we zitten nog altijd op Algemene schoolzaken )
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 18:05
Elle
Elle is offline
Citaat:
Voor mij zou het een stomme beslissing zijn geweest om naar een andere school te gaan alleen omdat ik "niet uitgedaagd werd", vandaar dat ik dat ontraad. Verder haalt hij geen hoge cijfers meer en wijt dat aan 'gebrek aan motivatie', veroorzaakt door 'de anderen', maar dat vind ik afschuiven van je verantwoordelijkheid en bovendien een slap excuus. Als hij het daar niet mee eens is juich ik reacties juist toe en vind ik juist niet dat hij z'n mond gesnoerd moet hebben.
Gebrek aan motivatie komt volgens mij best wel vaak voor. Ook ''intelligente'' studenten op de universiteit kampen hiermee.
Oud 30-03-2009, 18:45
DBZ
DBZ is offline
Thnx voor de support allemaal jongens Voor de mensen die beweren dat ze (misschien) intelligenter zijn dan ik: ik ben niet zo dom om mijn tijd te verneuken op school; ik doe er iets aan. In ieder geval, op de school waar ik op zit. Wat denken jullie? Als je zeg maar van half negen tot kwart over 4 op school zit en je bent er alleen maar een half uurtje normaal(thuis) hw maken mee opgeschoten. Voor de rest heb je er niks aan gehad. Het was dan misschien wel gezellig, maar de meeste uren moest je wel goed opletten. Willen jullie je tijd zo gebruiken? Sorry, jullie zijn echt slimmer dan ik. Ik kan dit namelijk niet begrijpen...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 19:27
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja döl, de uitdaging is nou juist dat hij dat tijdens zijn middelbareschooltijd doet. In vier jaar tijd een MBO-opleiding volgen kan bijna iedereen he.
maar TS; als je meer van verdieping dan van verbreding houdt dan zou dat inderdaad handiger zijn. VWO in minder tijd halen, zonder vertraging studeren en dan nog lekker promoveren. Maar dan moet je wel gemotiveerd zijn (en als je nu al onvoldoendes haalt snap ik eigenlijk niet waarom je het moeilijker wil maken).
ja maar een MBOer doet het in 4 jaar en heeft er geen andere opleiding bij. maar hij heeft ook nog een VWO opleiding erbij en moet het in 3 jaar doen (4VWO 5VWO 6VWO) dus dat is een verschil he
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 19:37
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Thnx voor de support allemaal jongens Voor de mensen die beweren dat ze (misschien) intelligenter zijn dan ik: ik ben niet zo dom om mijn tijd te verneuken op school;
Haha, ik heb er leren klaverjassen en pokeren (heb ik nu nog wekelijks iets aan), ik heb er leren programmeren met mijn rekenmachine (heb ik dagelijks wat aan), ik heb leren onderhandelen met mensen die de baas over mij zijn (heb ik binnenkort vast heel veel aan ).
Als dat je niet ligt kan je thuis filosofen gaan lezen en de rest van je schooltijd gaan nadenken. (dat kunnen ze je moeilijk verbieden, je krijgt hoogstends de bijnaam "de dromer")
Citaat:
ik doe er iets aan. In ieder geval, op de school waar ik op zit. Wat denken jullie? Als je zeg maar van half negen tot kwart over 4 op school zit en je bent er alleen maar een half uurtje normaal(thuis) hw maken mee opgeschoten. Voor de rest heb je er niks aan gehad. Het was dan misschien wel gezellig, maar de meeste uren moest je wel goed opletten. Willen jullie je tijd zo gebruiken? Sorry, jullie zijn echt slimmer dan ik. Ik kan dit namelijk niet begrijpen...
Willen is een groot woord. Ook ik zit het liefs zit met 2 miljoen op de bank in een verwarmd zwembad met een lekker wijf naast me in de zon. Helaas schijnt de zon niet.

Maargoed: ik zit ook liever van half negen tot half 4 in lessen waar ik wat leer dan dat ik in lessen zit waar ik niets leer. Aan de andere kant is het raar om te zeggen dat je wél goed oplet in de lessen, wél de intelligentie hebt, en toch lage cijfers haalt. Dat klopt niet met elkaar. Blijkbaar kan je dan niet dat half uurtje informatie dat je mist halen uit die zeven uur en drie kwartier dat je op school bent.

Ik skip tegenwoordig ook 90% van mijn colleges omdat ik na 1 college vaak wel kan inschatten hoeveel tijd het me thuis gaat kosten om het vak te snappen. Aan de andere kant onderschat ik mezelf regelmatig en haal ik daardoor soms lage cijfers. Als docenten mij gaan verplichten in de lessen te zitten haal ik wel hoge cijfers (en ga ik ongelofelijk zeuren dat ik me verveel en dat ik oud en wijs genoeg ben om zelf mijn tijd in te delen). Dat is het verschil tussen middelbareschool en universiteit, en als jij op de middelbareschool mét verplichte lessen al lage cijfers haalt lijkt het mij dat je het op de universiteit alleen maar moeilijker krijgt, en hoef je je in elk geval geen zorgen te maken over te hoge intelligentie.
Maar beter ook, want zulke mensen zijn meestal nerdjes die hun tijd op dit soort fora verdoen. (beetje zelfspot )
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 19:37
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Fijn dat jij zo precies weet wat de twintigers in dit topic duidelijk is. Denk mee of hou je mond, maar ga niet bedenken wat ik allemaal denk. Ik zie deze jongen niet als vervelend, maar denk wel dat hij zich puberaal gedraagt, net als ik in die tijd. Voor mij zou het een stomme beslissing zijn geweest om naar een andere school te gaan alleen omdat ik "niet uitgedaagd werd", vandaar dat ik dat ontraad. Verder haalt hij geen hoge cijfers meer en wijt dat aan 'gebrek aan motivatie', veroorzaakt door 'de anderen', maar dat vind ik afschuiven van je verantwoordelijkheid en bovendien een slap excuus. Als hij het daar niet mee eens is juich ik reacties juist toe en vind ik juist niet dat hij z'n mond gesnoerd moet hebben. Ofwel: je zit er op 2 punten naast. 2 uit 2 = 100% (want we zitten nog altijd op Algemene schoolzaken )
Waarom doe jij uitspraken over zijn gedrag? DBZ zegt dat ie niet geen uitdaging krijgt op school. Dat heeft niks te maken met puberaal gedrag. Niet iedereen probeert nou eenmaal stoer te doen door te zeggen dat de les zuigt. Er zijn ook mensen voor wie dat echt zo is . dat is een groot verschil. Laten we beter zeggen EEN HEEL GROOT VERSCHIL! jij zit niet meer op de middelbare school dus moet je het je gaan voorstellen vanuit het verleden. ik zit nu op de middelbare school en kan het me dus een stukkie beter voorstellen omdat ik er nu ook mee te maken heb (middelbare school bedoel ik dan. ik heb het niet zo gemakkelijk op school zoals DBZ die alles direct snapt) Ik vind voor zoiets als dit naar een andere school gaan een betere reden dan `omdat je gepest wordt` want dat kan op alle scholen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 19:59
cartman666
cartman666 is offline
Ik zeg wat ik denk, ik zeg niet wat hij is. Ik denk dat het gerdag puberaal is, maar ik weet niet of dat ook zo is. (heeeel groot verschil)
en wat kan jij je dan precies voorstellen? Dat er mensen zijn die zich vervelen omdat ze intelligent genoeg zijn? Hoe doe je dat als je het zelf nooit hebt meegemaakt? Voorlopig kan ik uit ervaring zeggen dat verveling in de lessen niet perse slecht hoeft te zijn voor je ontwikkeling, en dat docenten meer weten dan leerlingen. Wat DBZ verder doet met zijn leven en schoolcarrière is aan hem natuurlijk, daar ga ik niet over, maar ik kan wel aangeven hoe ik ermee om ben gegaan. (en dat ik het raar vind dat je enerzijds slim bent en anderzijds lage cijfers haalt.)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 20:07
DBZ
DBZ is offline
@Cartman: Filosfie!? Daar wil ik niks meer over horen Ik heb daar een werkstuk over moeten maken Dat was saai man
Maarja, heb ik ooit gezegd dat ik goed oplet tijdens de lessen? Nee. In principe heb je alleen iets aan lessen als je iets niet begrijpt en als dat dan uit wordt gelegd. Het is ook wel handig dat je weleens dingen voorbij hoort gaan, maar met leren uit een boek onthoudt ik dan in ieder geval meer. Daarom let ik nooit op tijdens de lessen.

@honkballertje: Yeah, support Hahaha. Idd, ik denk ook dat hij het zich misschien niet meer zo goed voor kan stellen. Toch heeft hij er ook mee te maken gehad, maar hij heeft dan zitten pokeren enzo... Wij mogen niet eens pokeren in de aula Ik zou ook minder problemen ermee hebben als ik van alles mocht op school, maar wij mogen niks. Cartman zat lekker te pokeren en als ik het vorige uur gezeik heb gehad van een docent dat ik mijn tijd nuttig moet gebruiken en dus het volgende uur bij maatschappijleer wiskunde erbij pak, wordt het afgepakt-_-''. Niet dat ik dat voor mijn lol doe, maar ik vond het op het moment beter dan 50 minuten naar een powerpoint staren, waarvan alle info ook je boek staat.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 20:11
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Ik zeg wat ik denk, ik zeg niet wat hij is. Ik denk dat het gerdag puberaal is, maar ik weet niet of dat ook zo is. (heeeel groot verschil)
en wat kan jij je dan precies voorstellen? Dat er mensen zijn die zich vervelen omdat ze intelligent genoeg zijn? Hoe doe je dat als je het zelf nooit hebt meegemaakt? Voorlopig kan ik uit ervaring zeggen dat verveling in de lessen niet perse slecht hoeft te zijn voor je ontwikkeling, en dat docenten meer weten dan leerlingen. Wat DBZ verder doet met zijn leven en schoolcarrière is aan hem natuurlijk, daar ga ik niet over, maar ik kan wel aangeven hoe ik ermee om ben gegaan. (en dat ik het raar vind dat je enerzijds slim bent en anderzijds lage cijfers haalt.)

Ga er maar vanuit dat het niet puberaal is Ik bekijk het gewoon ff op een andere manier dan de meesten: ik kijk of het nuttig is voor mij en voor de anderen. Bij sommige vakken zie je dat het weleens nuttig is, bij sommige dat het bijna altijd nuttig is(dit is dan voor de andere leerlingen) en bij de meeste zie je dat het totaal geen nut heeft.

Dat honkballertje het niet mee heeft gemaakt hoeft niet te betekenen dat hij nooit nutteloze lessen bijvoorbeeld heeft gekregen. Hij kan dus gewoon zijn mening geven

En dat is slim ben en slechte cijfers haal, komt dus doordat ik geen motivatie heb
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 20:21
Elle
Elle is offline
Citaat:

Ik skip tegenwoordig ook 90% van mijn colleges omdat ik na 1 college vaak wel kan inschatten hoeveel tijd het me thuis gaat kosten om het vak te snappen. Aan de andere kant onderschat ik mezelf regelmatig en haal ik daardoor soms lage cijfers. Als docenten mij gaan verplichten in de lessen te zitten haal ik wel hoge cijfers (en ga ik ongelofelijk zeuren dat ik me verveel en dat ik oud en wijs genoeg ben om zelf mijn tijd in te delen). Dat is het verschil tussen middelbareschool en universiteit, en als jij op de middelbareschool mét verplichte lessen al lage cijfers haalt lijkt het mij dat je het op de universiteit alleen maar moeilijker krijgt, en hoef je je in elk geval geen zorgen te maken over te hoge intelligentie.
Maar beter ook, want zulke mensen zijn meestal nerdjes die hun tijd op dit soort fora verdoen. (beetje zelfspot )
Is dat het verschil of is dat één van de verschillen? Daarnaast hoeft hij het helemaal niet ''moeilijker'' te krijgen op de uni. Als hij bijvoorbeeld kiest voor iets dat hij heel ''leuk/interessant''+ hij uitdagend vindt kan het best zo zijn dat zijn motivatie en cijfers een enorme ''boost'' krijgen
Oud 30-03-2009, 20:22
DBZ
DBZ is offline
Idd, en ik probeer ook mijn motivatie weer een beetje/heel erg op te krikken door dus naar een andere school te gaan(misschien dan).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 23:41
cartman666
cartman666 is offline
Als je dat nodig hebt om je motivatie op te krikken moet je het vooral doen, maar ik vind het een nogal drastische maatregel. Weg van je vrienden, en een eind reizen. Lijkt mij niets.
Aan de andere kant heb ik de "schop onder je hol"-methode hier net geprobeerd, en je reageert er matig op, dus ga je gang. Maar ik blijf erbij dat je gewoon aan het werk moet gaan. So what als de docenten een paar hindernissen opwerpen om jou een zo leuk mogelijke studietijd te geven? Gewoon doorwerken, hoge cijfers halen, en leren dat sommige dingen nu eenmaal zinloos en saai zijn. De wereld zit vol met zulke dingen.

(en filosofie is niet saai )

Laatst gewijzigd op 30-03-2009 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 07:42
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ik kan het me voorstellen omdat ik dit ook had toen ik in groep 7 en 8 van de basisschool zat. daarbij ken ik een paar mensen die er ook niks voor hoeven te doen om om 8 of 9 te halen voor toetsen. dus dat heb ik er toch wel ervaring mee denk ik zo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 11:27
cartman666
cartman666 is offline
Tsja, in die groepen heb ik ook niets anders gedaan dan met computers spelen. Heeft me later op de middelbareschool een leuk bijbaantje opgeleverd. Het is net wat je met je vrije tijd doet. Als je gaat zeuren en dwarsliggen bereik je niets, als hun computers maakt zijn ze je dankbaar.
Het studenten leven is meer dan alleen goed worden in vakken. Omzijl de regels, wees creatief. Heb je hobbies?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Ga er maar vanuit dat het niet puberaal is Ik bekijk het gewoon ff op een andere manier dan de meesten: ik kijk of het nuttig is voor mij en voor de anderen. Bij sommige vakken zie je dat het weleens nuttig is, bij sommige dat het bijna altijd nuttig is(dit is dan voor de andere leerlingen) en bij de meeste zie je dat het totaal geen nut heeft.

Dat honkballertje het niet mee heeft gemaakt hoeft niet te betekenen dat hij nooit nutteloze lessen bijvoorbeeld heeft gekregen. Hij kan dus gewoon zijn mening geven

En dat is slim ben en slechte cijfers haal, komt dus doordat ik geen motivatie heb
Het is nu eenmaal zo dat er je veel nutteloze dingen krijgt op de middelbare school. Dat zal op een "speciale" school niet anders zijn. Doe gewoon wat je moet doen en zoek een hobby die je wel een uitdaging biedt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 13:10
Simon
Simon is offline
Nee... ik verzin het dat DBZ negatief benaderd wordt in dit topic. Een greep uit de mogelijkheden:

Citaat:
Gezien de spelling kun je beter blijven waar je nu bent...

15 jaar en nu al klagen...

Dat je jezelf slim vindt en dat mensen in je omgeving jou gevat vinden, betekent uiteraard niet direct dat je hoogbegaafd bent..
Daarnaast vind ik jouw verhaal nogal standaard puberig overkomen.

Ja, je kunt ook niet altijd een uitdaging aangereikt krijgen.

Ik kan je nu al vertellen dat je geslacht zal worden op je mondeling over je leesdossier.

Je kan toch zelf uitdagingen zoeken?

Verder mag je er vanuit gaan dat 2e fase docenten een universitaire opleiding in hun vak hebben afgerond en dus meer weten dan jij.

En als je echt echt intelligent bent, dan is niets op de middelbare school moeilijk (kort door de bocht, althans).

Of je nu werkelijk zo geniaal bent of niet, het is nu eenmaal zo dat de middelbare school niet bedoeld is voor zeer slimme leerlingen.

Je kan ook gewoon op eigen houtje dingen bestuderen. Waarom moet je per se aan het handje gehouden worden?

Ik vind het maar een slap excuus. Als je je niet eens voor het gewone gymnasium kan motiveren, waarom dan wel voor een "speciaal" gymnasium?

Ik krijg toch een beetje de indruk dat je lang zo intelligent niet bent als je jezelf voorhoudt.

Jij stelt dat je geen goed les krijgt, maar blijkbaar ben je niet instaat informatie te filteren en dat is nu net één van de eigenschappen die een wetenschapper moet hebben.

stel je niet aan en ga gewoon hoge cijfers halen als je zo intelligent bent.
De ervaring waar DBZ mee zit, is er een waar de onderwijskunde al jaren mee stoeit. Man je hebt zelfs hele stichtingen die er voor zijn opgericht: http://www.stichtinglerenmotiveren.nl/
Oud 31-03-2009, 14:48
honkballertje
honkballertje is offline
ik zou het persoonlijk niet echt negatief benaderd noemen. maar het is laten we het zo zeggen ook niet echt 'aardig' of je probeert DBZ te helpen of als je toch 1 van die dingen die simon hier eruit heeft gehaald vindt waarom zou je er dan op reageren. reageren moet niet het mag als je hem wilt helpen en ee wilt denken stelt DBZ dat denk ik op prijs. als je komt om hem af te kraken reageer dan gewoon niet! (dat ik dit moet gaan vertellen aan mensen ouder dan 20 is toch wel erg. heb je geleerd op de kleuterschool )
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 19:36
DBZ
DBZ is offline
@Cartman: dat ik dat nodig heb om mijn motivatie weer op te krikken kan ik echt niks aan doen hoor. Weg van mijn vrienden vind ik ook niet echt erg leuk ofzo. Het is ook niet dat ik gepest word ofzo, ik heb gewoon goeie vrienden en ik mag iedereen en iedereen mag mij. Dat vind ik zelf ook minder, maar het gaat hier over mijn toekomst. Dat je toch dingen moet leren die zinloos en saai zijn, begrijp ik, maar ik begrijp niet dat je bepaalde hwopdrachten moet maken die geen nut hebben. Owja, filosofie is wel saai

@honkballertje: Idd. Als er mensen komen om mij af af te kraken stel ik dat niet op prijs. Oke, ik begrijp het wel als dat je mening is, maar dan weet ik gelijk naar wie ik moet luisteren en wie niet(wie er iets vanaf weet en wie niet). Als je me wilt helpen stel ik het natuurlijk op prijs.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 00:52
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
@Cartman: dat ik dat nodig heb om mijn motivatie weer op te krikken kan ik echt niks aan doen hoor. Weg van mijn vrienden vind ik ook niet echt erg leuk ofzo. Het is ook niet dat ik gepest word ofzo, ik heb gewoon goeie vrienden en ik mag iedereen en iedereen mag mij. Dat vind ik zelf ook minder, maar het gaat hier over mijn toekomst. Dat je toch dingen moet leren die zinloos en saai zijn, begrijp ik, maar ik begrijp niet dat je bepaalde hwopdrachten moet maken die geen nut hebben. Owja, filosofie is wel saai
Jij zegt "het gaat hier over mijn toekomst", maar je moet het ook niet teveel opblazen. Inderdaad, als jij nu zakt door gebrek aan motivatie en de route HAVO-HBO-WO moet bewandelen zal dat betekenen dat je er iets langer over doet, maar als je intelligent genoeg bent kom je er wel. Een band opbouwen met goede vrienden, vertrouwde sociale omgeving, aanschoppen tegen de macht, het zijn allemaal dingen die ook belangrijk zijn voor je toekomst.
Nogmaals: heb je hobby's waar je uitdaging in kan vinden?
en filosofie is saai als je het niet kan volgen, (heb laatst ook zo'n boek weggelegd omdat het 'saai' werd) maar dat is oefenen

@simon: Zo op een rijtje lijkt het heel negatief, maar al met al zijn het over het algemeen wel realistische tips en constateringen. Dat het onderwijs allemaal stichtingen en onzin oganiseert weet ik uit ervaring, dat is in mijn optiek de reden van de ellende. Juist door mensen als DBZ weg te trekken uit het reguliere onderwijs zal dat onderwijs niet de noodzaak zien zich aan intelligente leerlingen aan te passen, en dus nog verder achteruitgaan. Want vwo is ondertussen eerder voorbereid-beta-onderwijs, of voorbereidend-cultuurkunde-onderwijs. De brede basis is weg. beta's kunnen napoleon, willem van oranje en augustus nog niet chronologisch zetten (ik met veel denkwerk), alfa's kunnen een molecuul niet van een atoom onderscheiden. Het onderwijs wordt aangepast aan de laagste groep, waardoor de intelligentere mensen moeten lijden. Die vervolgens opvangen in "VWO+, VWOb" is precies wat je niet moet doen, omdat je de achteruitgang alleen maar in de kaart speelt.
*gefrustreerd slachtoffer van de 2e fase*
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 15:08
Simon
Simon is offline
Jo Cartman, ik zie geen tips of constateringen in mijn rijtje. Ik zie wel veel harde oordelen en lees een ondertoon van: zeur toch niet, bengel, straatschoffie, ga je moeder pesten. Dat vind ik jammer. Ten eerste omdat DBZ best een punt heeft en een interessante discussie aanzwengeld. Ten tweede omdat het merendeel van die reacties komt van twintigers en DBZ een jaar of 15 is. Komt bij dat het hier Scholieren.com heet, terwijl de indruk die ik krijg is dat vooral twintigers hier de (wat negatieve) toon zetten.

Dat jij ook je negatieve ervaringen hebt met het onderwijs hebt, bepaalde manieren hebt gevonden om daar mee om te gaan en dat je mogelijk vanuit die positie van betekenis kan zijn voor DBZ.. dat zou leuk zijn. Misschien dat hij er iets wijzer van wordt, mogelijk jij ook. Maar tot zo'n gesprek kom je alleen als je een beetje begripvol met elkaar omgaat. Uiteraard geheel imho.

Ondertussen ben ik ook een twintiger op een scholierenforum (fuk man, ik nader de 30!).. ik heb de Tweede Fase net gemist, maar heb ook flierefluitend mijn examen gehaald en mijn lessen boeiend geprobeerd te houden door ruzie te zoeken met slechte leraren en grapjes te maken met klasgenoten. Verder was schooltoneel altijd wel leuk en heb ik altijd erg genoten van de pauzes: gezelligheid. Maar van dat dus.
Oud 01-04-2009, 17:40
DBZ
DBZ is offline
Cartman: Ik moet het juist meer opblazen dan eigenlijk nodig is, zodat ik het juist voorkom in plaats van dat ik het gevaar onderschat. Ik heb wel een hobby: (lach niet) schaken. Lol. En nu begint het er echt op te lijken, maar ik zeg het ff nog een keer: ik ben geen nerd ofzo Maar daar kan ik wel uitdaging in vinden, maar daar heb ik op school vrij weinig aan.
Maarja, Simon heeft wel een punt. Zo op een rijtje lijkt het heel negatief... en dat is het ook.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 21:24
cartman666
cartman666 is offline
Maar is er een gevaar? En schaken is leuk. Praten, drinken, schaken, muziek luisteren, dat kan allemaal samen en is daarom mooi tijdverdrijf. Zeker met mensen die aan je gewaagd zijn. Beter dan een hele avond naar suffe tv-programma's kijken.

@simon: ja, jij dus ook. Maar zijn we er minder van geworden dat we wat ruzie hebben gezocht, grappen gemaakt, en hobby's ontwikkeld?
En natuurlijk is het een beetje zielig dat we nog op een scholieren forum zitten, jij hebt het excuus dat deze toko je betaalt. Ik zit hier nog vrijwillig ook. Aan de andere kant is deze afdeling (schoolzaken) wel een beetje opgezet om oudere mensen met verstand van zake de jongere met vragen te helpen. (zit de laatste tijd ook voornamelijk op exacte vakken wat te posten)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 23:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jo Cartman, ik zie geen tips of constateringen in mijn rijtje. Ik zie wel veel harde oordelen en lees een ondertoon van: zeur toch niet, bengel, straatschoffie, ga je moeder pesten. Dat vind ik jammer.
Misschien moet je dan ook hele posts quoten ipv een enkele zin uit een post?
Ik zie in elk geval twee van mijn zinnen er tussen staan, terwijl ik weldegelijk tips geef. Ik geef aan hoe er op zijn school mee om zou kunnen worden gegaan, waar hij uitdagingen in kan gaan zoeken, etc.
En na de zin die jij van mij quote (dat je jezelf gevat vindt betekent niet dat je ook hoogintelligent bent) vraag ik nota bene of hij het dus al eens heeft laten testen. Oftewel, ik sta juist open voor het idee dat hij inderdaad hoog intelligent is en daar problemen in ervaart. Beetje jammer dat jij het nu presenteert alsof het een op zichzelf staande zin is en ik hem niet geloof.

Ik kan me overigens het probleem van de TS juist goed voorstellen, want het is een veel voorkomend probleem bij hoogbegaafde kinderen/jongeren. Zij komen dikwijls niet mee in het gewone onderwijs. Het is dus ook zeker niet zo dat zijn onderpresteren een bewijs zou zijn voor het niet hoogbegaafd zijn (andersom ook niet overigens). Verder hoeven we dat niet eens te bewijzen, want hij is al onderzocht.
En ik vind het best slim om te gaan zoeken naar aanpassingen voor jezelf; tegelijkertijd moet je in mijn ogen ook de alternatieven afwegen en dan kom je terecht in manieren om jezelf te motiveren ipv verhuizen van school.
Oud 02-04-2009, 14:41
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Misschien moet je dan ook hele posts quoten ipv een enkele zin uit een post?
Ik zie in elk geval twee van mijn zinnen er tussen staan, terwijl ik weldegelijk tips geef. Ik geef aan hoe er op zijn school mee om zou kunnen worden gegaan, waar hij uitdagingen in kan gaan zoeken, etc.
En na de zin die jij van mij quote (dat je jezelf gevat vindt betekent niet dat je ook hoogintelligent bent) vraag ik nota bene of hij het dus al eens heeft laten testen. Oftewel, ik sta juist open voor het idee dat hij inderdaad hoog intelligent is en daar problemen in ervaart. Beetje jammer dat jij het nu presenteert alsof het een op zichzelf staande zin is en ik hem niet geloof.

Ik kan me overigens het probleem van de TS juist goed voorstellen, want het is een veel voorkomend probleem bij hoogbegaafde kinderen/jongeren. Zij komen dikwijls niet mee in het gewone onderwijs. Het is dus ook zeker niet zo dat zijn onderpresteren een bewijs zou zijn voor het niet hoogbegaafd zijn (andersom ook niet overigens). Verder hoeven we dat niet eens te bewijzen, want hij is al onderzocht.
En ik vind het best slim om te gaan zoeken naar aanpassingen voor jezelf; tegelijkertijd moet je in mijn ogen ook de alternatieven afwegen en dan kom je terecht in manieren om jezelf te motiveren ipv verhuizen van school.
als je hem probeert te helpen hoef je je verhaal toch niet met zo n zin te openen? je zegt dat je het zelfs goed kan voorstellen. maar waarom reageer je dan ooit op het begin op die manier? je kon ook op een andere manier je verhaal openen. omdat nu je begin tegen DBZ aanvallent is (vind ik) wordt de rest van het stuk daar mee ondersteund (normaal maar jij gaat ineens de totaal andere richting op? beetje raar)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 17:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
als je hem probeert te helpen hoef je je verhaal toch niet met zo n zin te openen? je zegt dat je het zelfs goed kan voorstellen. maar waarom reageer je dan ooit op het begin op die manier? je kon ook op een andere manier je verhaal openen. omdat nu je begin tegen DBZ aanvallent is (vind ik) wordt de rest van het stuk daar mee ondersteund (normaal maar jij gaat ineens de totaal andere richting op? beetje raar)
Ik startte helemaal niet met die zin...

Daarbij ga ik er vanuit dat iemand mijn hele post leest.
Oud 02-04-2009, 19:15
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Heb je je intelligentie wel eens laten testen? Want alvorens je gaat zoeken naar een school voor hoogbegaafden, is het handig om te weten of je uberhaupt in aanmerking komt voor zo'n school. Dat je jezelf slim vindt en dat mensen in je omgeving jou gevat vinden, betekent uiteraard niet direct dat je hoogbegaafd bent..

Daarnaast vind ik jouw verhaal nogal standaard puberig overkomen. Welke 15-jarige jongen vindt zijn docenten nou daadwerkelijk slim? En dat geldt niet alleen voor een gymnasiast, ook een vmbo'er heeft het idee dat zijn leraar nog dommer is dan hij. Op sommig gebied zal jij inderdaad meer weten dan je docent, op ander gebied overschat jij jezelf misschien wel. Wie zal het zeggen. Dat je school niet leuk én niet nuttig vindt, hoort ook bij je leeftijd.

Zolang je nog niet op een alternatieve school zit, probeer zelf dan eens de motivatie in je schoolwerk terug te vinden. Daag jezelf uit, waar liggen nog leerpunten voor jou? Waar kun je nog lol uit halen? Wat wil je straks voor vervolgopleiding gaan doen en kun je, met dit in je achterhoofd, in het bijbehorende vak alvast een voorsprong behalen?
euh hier is toch wel een beetje het bewijs dat je er wel mee begon

ik vind dat toch wel behoorlijk er mee beginnen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 10:20
Balance
Balance is offline
Het is zin nummer 3, dus ik begon er niet mee. En wat is je punt? Het is een oprecht bedoelde zin; dat je jezelf intelligent vindt betekent niets. Je moet jezelf laten testen. Zolang dat niet is gebeurd, heb je niks aan de wetenschap dat er zo'n school in je buurt is. Je wordt toch niet toegelaten. Dus ook zin nummer 1 is een heel terechte vraag. En jouw interpretatie dat het rot bedoeld is, is dus niet terecht. Niet zo snel conclusies trekken.
En zoals ik al zei, ik ga er vanuit dat mensen mijn hele post lezen. Gelukkig deed de TS dat ook en reageerde hij ook heel normaal. Zo te zien vatte hij het helemaal niet negatief op (wat dus ook klopt) dus ik snap uberhaupt het probleem niet.
Oud 03-04-2009, 14:46
Elle
Elle is offline
Citaat:
Heb je je intelligentie wel eens laten testen? Want alvorens je gaat zoeken naar een school voor hoogbegaafden, is het handig om te weten of je uberhaupt in aanmerking komt voor zo'n school.

Je moet jezelf laten testen. Zolang dat niet is gebeurd, heb je niks aan de wetenschap dat er zo'n school in je buurt is. Je wordt toch niet toegelaten.
Nee, dat kan wel lonen. Als je het gevoel hebt ''slim'' te zijn en in aanmerking te komen voor speciaal onderwijs kun je naar zo'n school kijken/zoeken en er wellicht één in de buurt vinden. Vervolgens kun je besluiten een ''intake'' te nemen op de betreffende school.

Citaat:
Daarnaast vind ik jouw verhaal nogal standaard puberig overkomen. Welke 15-jarige jongen vindt zijn docenten nou daadwerkelijk slim? En dat geldt niet alleen voor een gymnasiast, ook een vmbo'er heeft het idee dat zijn leraar nog dommer is dan hij. Op sommig gebied zal jij inderdaad meer weten dan je docent, op ander gebied overschat jij jezelf misschien wel. Wie zal het zeggen. Dat je school niet leuk én niet nuttig vindt, hoort ook bij je leeftijd.
Want iemand die zichzelf misschien overschat en school niet heel leuk vindt vertoond 'standaard puberig' gedrag.

Laatst gewijzigd op 03-04-2009 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 16:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee, dat kan wel lonen. Als je het gevoel hebt ''slim'' te zijn en in aanmerking te komen voor speciaal onderwijs kun je naar zo'n school kijken/zoeken en er wellicht één in de buurt vinden. Vervolgens kun je besluiten een ''intake'' te nemen op de betreffende school.

Want iemand die zichzelf misschien overschat en school niet heel leuk vindt vertoond 'standaard puberig' gedrag.
Je leraren dom vinden en school saai vinden komt inderdaad standaard puberig over ja, ik snap je verbazing niet. Vandaar ook dat hij zich beter kon laten testen als dat nog niet gedaan was. En persoonlijk denk ik niet dat je een intake krijgt op een school voor hoogbegaafden als je intelligentieniveau nog niet bekend is. Nogmaals de reden dat ik vroeg of hij al getest was; wat hij zelf als een normale vraag opvatte.
Oud 03-04-2009, 16:59
Elle
Elle is offline
Citaat:
Je leraren dom vinden en school saai vinden komt inderdaad standaard puberig over ja, ik snap je verbazing niet. Vandaar ook dat hij zich beter kon laten testen als dat nog niet gedaan was.

En persoonlijk denk ik niet dat je een intake krijgt op een school voor hoogbegaafden als je intelligentieniveau nog niet bekend is.
Volgens mij niet.

Overschatting is geen exclusief kenmerk voor puberaal gedrag. ''School'' niet leuk vinden evenmin. Ik zie niet in waarom je een combi van de twee zo nodig moet stigmatiseren tot: ''standaard puberig''. Op bv. de uni heb je ook studenten, die niet alle hoogleraren even slim vinden en die niet graag naar colleges of verplicht onderwijs gaan.

Laatst gewijzigd op 03-04-2009 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 17:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Volgens mij niet.

Overschatting is geen exclusief kenmerk voor puberaal gedrag. 'School'' niet leuk vinden evenmin. Ik zie niet in waarom je een combi van de twee zo nodig moet stigmatiseren tot: ''standaard puberig''. Op bv. de uni heb je ook studenten, die niet alle hoogleraren even slim vinden en die niet graag naar colleges of verplicht onderwijs gaan.
Dan verschillen we van mening, dat kan. Dat neemt niet weg dat mijn tips over hoe je je huidige school voor jezelf interessanter kan maken, nog steeds van toepassing kunnen zijn. Dus ik snap nog steeds het probleem niet.

Dan verschillen wij nogmaals van mening
Oud 03-04-2009, 17:54
Verwijderd
Met afzakken is niets mis. Ik had ongeveer hetzelfde als jij, wilde ook niet meer, moest naar havo, baalde enorm vanzelf, raakte vastbesloten om te bewijzen dat ik het wél kon en mezelf wél kon motiveren. Uiteindelijk heb ik mijn havo-diploma gehaald en ben terug gegaan naar vwo, met achten geslaagd en nu zit ik op de uni. Je zou kunnen overwegen sprint-vwo te doen, maar je kunt misschien ook wel gewoon zo leren dat je het met zesjes haalt (dat zou makkelijk moeten kunnen zonder leren, lijkt me) en dan lekker naar de universiteit gaan. Daar vind je vanzelf wel uitdaging, desnoods ga je twee studies doen ofzo. Naar een nieuwe school gaan voor dat laatste jaartje lijkt me de moeite niet waard.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 17:58
Elle
Elle is offline
Citaat:
Dan verschillen we van mening, dat kan. Dat neemt niet weg dat mijn tips over hoe je je huidige school voor jezelf interessanter kan maken, nog steeds van toepassing kunnen zijn. Dus ik snap nog steeds het probleem niet.

Dan verschillen wij nogmaals van mening
Dat we van mening verschillen was volgens mij al eerder duidelijk hoor.
Oud 03-04-2009, 21:10
DBZ
DBZ is offline
@-Christa- en Balance: Je school niet leuk vinden en kritiek hebben op je docenten kan puberaal gedrag zijn, maar als je gelijk hebt is dat niet zo. Ik zeg nou niet dat ik gelijk heb, maar dat denk ik dus wel(ik weet het eigenlijk ook wel bijna zeker). Je moet er dus niet meteen vanuit gaan dat het puberaal gedrag is

@Fishbowl: Met afzakken is niks mis zeg je? Nou, je hebt toch een extra gehad door het afzakken. Ook mijn broer heeft hetzelfde probleem gehad: in groep 8 stopte hij met zijn best doen en volgende week wordt hij het huis uit gegooid als hij geen werk heeft gezocht lol... Mijn vader had ook hetzelfde probleem: hij was zelfs heel even naar de BLO(bijzonder laag onderwijs) gegaan. Daarna heeft hij LTS gedaan. Vind het toch wel een klein probleempje dus
Ik had mijn teamleider ook al gevraagd of ik niet de laatste twee jaar in één jaar kan doen, of misschien wel in minder tijd. Dat kan dus niet, wat ook wel logisch is, want dan heb ik al helemaal niks meer aan de lessen: ik zit dan in hoofdstuk 8 als de rest bij hoofdstuk 4 is; er wordt alleen maar stof besproken van hoofdstuk 4 in dat geval...
Mijn vader had wel een ander idee: tijdens de middelbare school naar de universiteit... Mijn broer zei dat hij dacht dat dat kon... Weet iemand hier misschien iets van?
En trouwens, voor het laatste jaartje? 2 jaar nog he Ik zit nog in de 4e.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten