Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou iemand uberhaupt met zijn naaste familie willen neuken ? Ik vind het half incest. Ik moet er persoonlijk niet aan denken. En velen met mij, dus het komt hier echt nauwelijks voor. Maar on topic: waarom dan dat neef nicht huwelijk voor iedereen verbieden? Omdat het anders discriminaaasie is om alleen huwelijken voor importbruiden te verbieden. Mag blijkbaar niet. Iets met verdragen en grondrechten. Dus wat doe je? Je pakt een objectief criterium. Een neef nicht huwelijk komt in migranten kringen nogal eens voor. Familie is in diverse tribale samenlevingen, waar nogal wat migranten uit afkomstig zijn, een geprefereerde huwelijkspartner, generatie op generatie. Dat is niet goed voor de genetische kenmerken van het nageslacht, is wetenschappelijk bewezen. En daar heb je dan je objectieve goede reden. Het gaat om importbruiden, maar inteelt is het excuus. Daar kun je moeilijk wat tegen hebben, toch, tegen het tegengaan van debieltjes? |
![]() |
|
Ik voind trouwens het hele instituut huwelijk een volkomen achterhaalde toestand, alleen bedoeld voor romantische taferelen met witte jurken en sluiers en huilende schoonmoeders en dronken ooms op de receptie. Alle wettelijke gevolgen van het huwelijk zijn ook bij de notaris of anderszins administratief te regelen. De rest is franje. Dus waarom dat homohuwelijk perse moest? Omdat homo's ook willen trouwen in een romantische witte jurk?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
Citaat:
persoonlijk moet ik er ook niet aan denken om met een man te trouwen, maar ik gun het iedere homo die het wel wil... Citaat:
Citaat:
wetenschappelijk bewijs zal best objectief zijn, maar een waardeoordeel als "goed" is dat niet snel; zelfs niet als iedereen het erover eens is! en dan moeten we sowieso alle aanstaande ouders gaan testen en kijken of hun voortplanting wel goed is voor de genenpoel. Citaat:
en nogmaals: trouwen is wat anders de kinderen krijgen. tenzij jij er van overtuigd bent dat alle getrouwden stellen kinderen nemen en ongetrouwde mensen geen seks met elkaar kunnen hebben... als je tegen importbruiden bent en tegen kinderen uit neef/nicht-huwelijk. doe dáár dan wat aan, en niet aan de huwelijken zelf (zoals ik eerder uitlegde)
|
Alsof verliefde neven en nichten zich laten weerhouden van voortplanting omdat ze niet mogen trouwen.
Wat het is, zo'n ramp is het niet, maar één van de weinige gebieden waarop ik principes heb is dat ik vind dat je mensen geen rechten moet ontnemen die anderen wel hebben op grond van zaken waar ze niemand kwaad mee doen. Beter schaffen ze het huwelijk sowieso af.
||
Citaat:
kunnen we er geen export bruidegommen van maken.
||
![]() |
Citaat:
Uiteraard is de definitie van "incest" dan ruimer dan alleen betrekking hebbende op bloedverwanten. (Kortom: biologisch valt het wel mee, maar cultureel gezien is dit wellicht bezwaarlijker)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() als een kind van een neef en nicht zo'n groot risico is, verbeidt dan het kinderen krijgen op basis van dit risico. niet het huwelijk...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe je e.e.a. vorm geeft is iets waar kabinetten al deccenia over vallen.
|
![]() |
als het probleem de immigratie is, dan is het verbod op neef/nicht-huwelijken ook geen oplossing. niet alle importbruiden zijn namelijk nichten van hun aanstaande.
verbied je het huwelijk, dan doen onze vaders handjeklap en trouw ik met jouw nicht, en jij met de mijne. helemaal wettig, maar de uiteindelijke situatie is hetzelfde. wat ik maar wil zeggen: heb je problemen met immigratie, dan moet je de immigratiewet aanpassen.
||
![]() |
Citaat:
en even offtopic: het wordt misschien wel eens tijd dat het bespreekbaar wordt dat sommige mensen geen kinderen mogen krijgen. dit stel ik overigens helemaal los van ieder immigrantenvraagstuk: het geldt ook voor autochtonen.
|||
Citaat:
ik merkte slechts op dat als je het hebt over incest 2 mensen zonder familieband daar niet onder vallen, dat dat of het huwelijk er voor de rest niets mee te maken heeft lijkt me evident. Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
IJzersterk standpunt aangezien tweederde van die kinderen uit huis geplaatst moet worden, en een merendeel van wat overblijft zware problemen heeft.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Überhaupt, een huwelijk tussen mensen die elkaar minder goed kennen dan de willekeurige poster hier zijn postbode kent valt niet onder family life.
|
|