Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2009, 23:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als mensen op de universiteit geen spelfouten mogen maken, waarom dan wel in de tentamens?
Waarom je in veel universitaire tentamens spelfouten mag maken? Omdat daar je kennis getest wordt, niet je schrijfvaardigheid, zoals bij een paper. Een paper vol spelfouten wordt als het goed is niet nagekeken, omdat het daarbij onder andere gaat om het ontwikkelen van je talent voor het schrijven van wetenschappelijke teksten.

Citaat:
Trouwens, als ze geen spelfouten mogen maken, kunnen ze er maar beter op voorbereid zijn, toch?
Dat zijn ze voldoende als je het ze gewoon vertelt. Het gebeurt wel vaker dat men op de middelbare school in het kader van 'voorbereiding' dezelfde regels hanteert als op universiteiten, en dat vind ik raar, want voorbereiding hoort in te houden dat je je, nu ja, voorbereidt en dus niet al de handeling onderneemt waar de voorbereiding voor dient. Dan kun je net zo goed gewoon een universiteit maken van de middelbare school.

Overigens, volgens mij krijg je op de middelbare school ook gewoon punten aftrek als je spelfouten maakt in een werkstuk voor welk vak dan ook, dus wat dat betreft is het al hetzelfde.
Oud 04-06-2009, 07:45
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Omdat ik hoogopgeleiden, in sommige gevallen al met bachelor of zelfs master op zak, ook wel eens spelfouten zie maken. Je kunt moeilijk beweren dat die niet slim zijn.
Ik zie ook mensen met hetzelfde niveau nog steeds wegrennen voor een tekst in het Engels. Als ze die tekst dan schrijven, zitten er misschien niet veel spelfouten is, maar is het grammaticaal een ramp van hier tot Tokyo.

Verder kan je op veel toetsen door tijdsdruk niet altijd je antwoorden ook nog eens op spelling controleren. Ik schrijf veruit het grootste gedeelte van mijn woorden correct, maar ik maak ook gewoon schrijffoutjes. Die kan ik er wel uit halen als ik een stuk tekst over lees, maar op een toets is daar echt niet altijd tijd voor.
Oud 04-06-2009, 18:01
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik zie ook mensen met hetzelfde niveau nog steeds wegrennen voor een tekst in het Engels. Als ze die tekst dan schrijven, zitten er misschien niet veel spelfouten is, maar is het grammaticaal een ramp van hier tot Tokyo.
Maar wil je dan ook beweren dat ze niet slim zijn?
Oud 05-06-2009, 19:23
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Maar wil je dan ook beweren dat ze niet slim zijn?
Nee
Reageren

Regels voor berichten