Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2009, 23:16
KIET
KIET is offline
Citaat:
Offtopic: Zou het een idee zijn om in de beginpost te zetten dat we eventueel nog een Sandra zoeken? Het zou zonde zijn als iedereen wordt afgeschrikt omdat dit al een paar dagen bezig is, we kunnen best nog meer mensen gebruiken?
Offtopic: Ik heb in het verleden wel eens RPGs gedaan en het kriebelt toch wel een beetje als ik dit zo lees, maar ik ben bang dat zo'n hedendaagse-jongeren-drama een beetje buiten mijn straatje en referentiekader valt
Advertentie
Oud 19-05-2009, 06:47
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Offtopic: Ik heb in het verleden wel eens RPGs gedaan en het kriebelt toch wel een beetje als ik dit zo lees, maar ik ben bang dat zo'n hedendaagse-jongeren-drama een beetje buiten mijn straatje en referentiekader valt
Offtopic: Het is een beetje moeilijk om hier een typische Star Trek PBEM of iets in die trand te doen. Ik heb het zelf nooit met fantasy geprobeerd, maar dat is ook ingewikkeld, omdat je eerst de hele wereld moet ontwikkelen.
Oud 19-05-2009, 07:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Offtopic: Buiten je referentiekader? Dat kan ik onmogelijk geloven. Ik bedoel, je bent 22 en je woont ook in Nederland, neem ik aan, dat is toch precies het referentiekader dat we hier hanteren? Hoe kan dit nou niet je referentiekader zijn en een fantasywereld wél? Het lijkt me leuk als je mee doet, maar je mag het zelf weten

Astrid kijkt naar de roze envelop. Het moet wel een brief van hém zijn, maar waarom zit hij in een roze envelop? Zouden ze geen enveloppen gehad hebben waarbij je niet meteen associaties kreeg van babyolifantjes en velden vol geurige bloemen? Ze twijfdelde of ze hem meteen hier, aan de keukentafel moest lezen, maar besloot dat dat te riskant was. Het was al erg genoeg dat iemand deze envelop had gezien. Astrid wilde kost wat kost voorkomen dat iemand wist dat ze een vriend had. Een vriend in de gevangenis nog wel. Daarom besloot ze toch maar de brief mee naar haar kamer te nemen. Ze liep de trap op en schrok, precies bovenaan de trap stond iemand.
Oud 19-05-2009, 09:16
flyaway
flyaway is offline
Offtopic: Ik vind het juist een heel goed idee, dat hij eigenlijk toch best veel kan, de onzekere Simon

Offtopic: Lol, de post boven me eindigt toch in v.t. dus daar ben ik in verder gaan schrijven, zie ik net. Ik laat het zo, als dat mag.

Laatst gewijzigd op 19-05-2009 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 09:25
flyaway
flyaway is offline
Simon wou dat hij zo slim was als Anna. Ze wist best wel wat antwoorden, terwijl hij het gevoel had dat hij maar wat zei en dat mensen toch niet echt naar hem luisterden, dat ze maar gewoon knikten om van hem af te zijn. In het begin had hij veel naar haar gekeken, ze had van die bijzondere ogen. Maar hij wist dat hij toch geen partij voor haar zou zijn, dus die strijd had hij al lang geleden opgegeven. Daarom ging zijn oog nu uit naar Astrid, hoewel hij haar niet aardig vond intrigeerde hij haar wel, ze kwam zo zeker over en ze had zoveel kracht in zich. Dat bewonderde hij in haar.
Anna's ogen leken zijn richting op te staan, maar hij had haar vaker zien kijken en ging er nu dus vanuit dat het bedoeld was voor zijn knappe studiegenoot, waar hij vaak naast zat. De dokter praatte verder en Simon stopte zijn gedachten, kijkend naar tenen en rontgenfoto's. Hij lachte naar Laurie en zette verder een professioneel doktersgezicht op, voor zover hij dat kon, zodat Laurie zich niet teveel zou generen onder de ogen van haar huisgenoot.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 11:53
KIET
KIET is offline
Citaat:
Offtopic: Het is een beetje moeilijk om hier een typische Star Trek PBEM of iets in die trand te doen. Ik heb het zelf nooit met fantasy geprobeerd, maar dat is ook ingewikkeld, omdat je eerst de hele wereld moet ontwikkelen.
Offtopic: SF of Fantasy is wel weer het andere eind Ik zit tegenwoordig meer in 'gewone', hedendaagse avontuurlijke verhalen. Dat is lang niet zo lastig om in te komen, maar het breekt wel een beetje met wat met wat jullie nu aan het doen zijn.

Citaat:
Offtopic: Buiten je referentiekader? Dat kan ik onmogelijk geloven. Ik bedoel, je bent 22 en je woont ook in Nederland, neem ik aan, dat is toch precies het referentiekader dat we hier hanteren? Hoe kan dit nou niet je referentiekader zijn en een fantasywereld wél? Het lijkt me leuk als je mee doet, maar je mag het zelf weten
Offtopic: Ik ben licht autistisch, dat helpt een boel M'n eigen wereld is mijn referentiekader, en die is vaak toch net wat anders dan die van anderen
Oud 19-05-2009, 12:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Offtopic: SF of Fantasy is wel weer het andere eind Ik zit tegenwoordig meer in 'gewone', hedendaagse avontuurlijke verhalen. Dat is lang niet zo lastig om in te komen, maar het breekt wel een beetje met wat met wat jullie nu aan het doen zijn.

Offtopic: Ik ben licht autistisch, dat helpt een boel M'n eigen wereld is mijn referentiekader, en die is vaak toch net wat anders dan die van anderen
Offtopic: O, oké, ik dacht dus dat je juist SF schreef, maar hedendaagse avontuurlijke verhalen is wel weer wat anders. En hm, ik denk dat in principe juist in een studentenwoning allerlei 'eigen werelden' samen kunnen komen, omdat iedereen wat anders uitspookt Maar ach.

En pff, ik vind het stom van mezelf dat ik in de verleden tijd verviel.
Oud 19-05-2009, 12:48
Kitten
Kitten is offline
Offtopic: Ik denk dat als Laurie terug is uit het ziekenhuis, we op zich een nieuw topic zouden kunnen beginnen als 'de dag erna' en dan overstappen op O.v.t.. Ik had dit als eerste experiment bedoeld en ik ga er van uit dat er nog wel even dingen blijven veranderen, ook over hoe we dingen aanpakken.
Oud 19-05-2009, 14:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Offtopic: beginnen we dan een nieuw verhaal met nieuwe karakters ofzo? Ik vind het juist wel leuk dat alle karakters nu een persoonlijkheid en een relatie tot de andere karakters beginnen te ontwikkelen!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 14:56
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Offtopic: beginnen we dan een nieuw verhaal met nieuwe karakters ofzo? Ik vind het juist wel leuk dat alle karakters nu een persoonlijkheid en een relatie tot de andere karakters beginnen te ontwikkelen!
Offtopic: Zelfde karakters, zelfde setting, nieuwe scene. Geeft iedereen een schoon topic om in mee te komen doen
Oud 19-05-2009, 18:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Offtopic: tof!Zitten we trouwens nu in vt of in tt? verwarrend allemaal!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 19:45
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Offtopic: tof!Zitten we trouwens nu in vt of in tt? verwarrend allemaal!
Offtopic: Tot de nieuwe scene tt. Daarna VT. Je merkt het wel aan mijn inleiding. Als jij deze scene nou eens afsluit met een mooi 'ik-ga-weer-naar-huis'-verhaaltje?
Oud 19-05-2009, 19:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Offtopic: Maar ik wil ook nog iemand tegenkomen op de trap!

Ik vind tt op zich ook wel fijn hoor, maar als iedereen steeds terugvalt in vt, is dat misschien toch handiger...
Oud 19-05-2009, 20:06
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Offtopic: Maar ik wil ook nog iemand tegenkomen op de trap!

Ik vind tt op zich ook wel fijn hoor, maar als iedereen steeds terugvalt in vt, is dat misschien toch handiger...
Offtopic: Ik vind het goed hoor. Iemand graag deze vrijbuiter op de trap vinden
Oud 20-05-2009, 11:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Laurie hoopte dat ze nog lang niet naar huis hoefde; dit gevoel beviel haar wel. Ze maakte zich geen enkele zorgen over haar hockeywedstrijd volgende week, over haar tentamen morgen of of haar tenen wel helemaal recht zouden helen.
Ze veegde haar kin af aan de opstaande kraag van haar polo en sloeg daarbij Simon gade. De stoere Simon met de grote praatjes die nu onzeker stond te giechelen naar een of ander meisje dat naast hem stond. Laurie verdacht de groep studenten ervan het over haar tenen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 07:54
Kitten
Kitten is offline
Jeroen heeft een beker thee te pakken gekregen in de kantine van het ziekenhuis terwijl hij wacht op Laurie. De arts wilde in ieder geval even wachten tot de verdoving begon uit te werken voor hij haar weer naar huis liet gaan. In de tussentijd zit hij te malen. Hij had zich weer laten meeslepen door het altijd sacherijnig gedrag van zijn huisgenotes en het werd hem langzaam wel een beetje te veel. Ze hoefden van hem niet allemaal dikke vrienden te zijn, maar een beetje inhouden was toch wel op zijn plaats.

Een korte tijd later ziet hij Laurie in een rolstoel verschijnen met een geamuseerde dokter in de buurt. Blijkbaar had ze al weer iemand gevonden om mee te babbelen. Jeroen besloot dat hij er maar geen aandacht aan ging besteden.
Oud 21-05-2009, 20:35
Giles
Giles is offline
"Astrid." Willemijn-Louise had gehoopt dat ze alleen in het studentenhuis was, maar nee. Er was nog iemand. "Zijn jullie klaar met het burengerucht of ben jij terug voor deel twee? Want serieus waar ik weet dat dit een studentenhuis is, maar een beetje respect naar andermans rust zou niemand hier misstaan."
Ze doet een stap opzij. "Moet je er langs of blijf je op de trap bivakkeren? Ik wil namelijk graag naar beneden in de hoop voor een fatsoenlijk ontbijt."
Oud 23-05-2009, 16:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wanneer de verdoving is uitgewerkt, wordt Laurie in een rolstoel naar buiten gereden. Onderweg legt de dokter haar uit dat ze alleen platte, open schoenen mag dragen en haar tenen vooral niet teveel mag belasten. Hockeyen zit er voorlopig dus niet in. Op weg naar buiten komen ze langs de kantine van het ziekenhuis, waar Laurie Jeroen ziet zitten. Ze verwacht half dat hij haar zoals altijd meteen te hulp schiet, zoals zij ook hem te hulp zou schieten.
Zou ze hem te hulp schieten? Laurie fronst. Misschien zijn de huisgenoten wel niet zo close als zij denkt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 17:23
Kitten
Kitten is offline
Offtopic: Ik had bedacht dat we door gaan met Chapter 2 nu trouwens
Oud 23-05-2009, 17:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Offtopic: dat zag ik ja, maar dat zag ik pas nadat ik deze post had gemaakt. Ik heb ook in chapter 2 gepost. We gaan niet verder met deze?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten