Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2009, 20:55
Verwijderd
wow das toevallig!

ik ken iemand die anthonine heet, dat is wel een aparte naam volgens mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2009, 21:01
Verwijderd
Jasmijn
Niels
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 21:07
Verwijderd
oh en flois en floyd en stijn en olaf vind ik ook allemaal leuk
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind bijna alle namen die genoemd zijn vreselijk. M'n eigen naam vind ik ook niet geweldig, maar Anouk schijnt wel bij me te passen. Jammer alleen dat 't echt belachelijk klinkt in 't engels. (van nookie tot nuke en nanouk. M'n ex schoonouders dachten dat ik een eskimo was). Als ik een dude was geweest had ik thomas geheten, dat kan nog. Ik heb nog geen idee hoe m'n eigen kiddo's moeten gaan heten, maar 't moet wel stoer zijn. Zeker als 't een meisje is. Maar eigenlijk wil ik helemaal geen kinderen dus ik hoef er ook niet over na te denken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:57
Verwijderd
Floris voor een jongen is leuk
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 23:30
Verwijderd
ik ken wel drie meisjes jan'nen waarvan twee eigenlijk Yan heten!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 06:51
Fantôme
Fantôme is offline
Missy, had jij ook Rick geheten als je een jongen was?
Oud 13-05-2009, 06:53
Missy
Missy is offline
Citaat:
Missy, had jij ook Rick geheten als je een jongen was?
Ja. Jij ook blijkbaar?
Oud 13-05-2009, 06:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja. Jij ook blijkbaar?
ja
ik vind het wel wat toevallig worden hoor
Oud 13-05-2009, 07:35
Verwijderd
Eh. Ik ken broertje en zusje rick en wendy
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 08:55
Verwijderd
In een seizoen van Expeditie Robinson (van heel, heel, heel lang geleden) zat een vrouw en die heette Jacobien. Zo raar! Alsof ze gehoopt hadden op een jongetje dat Jacob zou gaan heten maar toen het een meisje was, dachten: 'Zo, dan maar een Jacobien!'
Ik vind Loes ook een hele leuke naam, maar mijn zus heet zo. Ik ga mijn kinderen dus nooit zo noemen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 09:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
In een seizoen van Expeditie Robinson (van heel, heel, heel lang geleden) zat een vrouw en die heette Jacobien. Zo raar! Alsof ze gehoopt hadden op een jongetje dat Jacob zou gaan heten maar toen het een meisje was, dachten: 'Zo, dan maar een Jacobien!'
Ik vind Loes ook een hele leuke naam, maar mijn zus heet zo. Ik ga mijn kinderen dus nooit zo noemen.
D'r deed ook een Jacobien mee met Peking Express . Vind het ook niet een geweldige naam, maar zo raar vind ik 'em niet.

De namen die ik mooi vind veranderen vaak. Vind korte eenlettergrepige namen wel mooi, maar dat is nu wel erg in. Vind Skandinavische namen vaak erg mooi. Heb er zelf één als tweede naam, en dat nam ik mijn ouders vroeger niet in dank af . Vond ik een veel te raar. Ik wilde vroeger altijd Britt heten. M'n ouders hebben daar ook over gedacht, als tweede naam, maar ze kenden een vrouw (Deens) die Maj-Britt heette en echt vreselijk was. Dus ze wilden niet haar het idee geven dat ik vernoemd was (ik heet Maayke, en dus als tweede naam Britt, leek er teveel op). Dus toen hebben ze iets anders bedacht .
Oud 13-05-2009, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Jacoba en Jacobien zijn toch gewoon ouderwetse, bijbelse namen? Niet mooi nee, maar ook niet raar hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:25
geen punt :|
geen punt :| is offline
Jongens:
Joshua
Florian
Chris
Daniel (geen puntjes)

Meisjes:
Kim
Eve
Evelien
Iris
Roos
Natasha
Allison (oeh die vergat ik bijna)
Oud 13-05-2009, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Jongens:
Joshua
Florian
Chris
Daniel (geen puntjes)
daniel spreek je dan ook uit als daniel of spreek je wel dani-el uit?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 11:43
Verwijderd
Citaat:
D'r deed ook een Jacobien mee met Peking Express . Vind het ook niet een geweldige naam, maar zo raar vind ik 'em niet.
Citaat:
Jacoba en Jacobien zijn toch gewoon ouderwetse, bijbelse namen? Niet mooi nee, maar ook niet raar hoor.
Dan zal het wel aan mij liggen, ik had er nog nooit van gehoord. Jacoba ken ik wel, maar Jacobien had ik gewoon nog nooit van gehoord. Ik vind het een rare naam!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 11:45
geen punt :|
geen punt :| is offline
@ Kunst: Op z'n Engels/Amerikaans, dus denny-all (ofzo ).
Oud 13-05-2009, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel blij met mijn naam. Ik zou mijn kinderen graag namen geven als Elizabeth, Catharina of Annamaria. Ik heb een hekel aan namen als Benthe en Amber.
Wat voor jongens namen vind jij leuk?

Ik hou ook wel van lucas en mats en zo als jongens namen (iemand anders zei dat, dus dit is geen reactie meer op fizzle).
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 13:11
snoopy
snoopy is offline
Ik vind best veel namen leuk:

meisjesnamen
Esther
Sarah
Judith
Jasmijn
Rosa
Fleur
Tirza
Iris

jongensnamen
Daniel
Lucas
Jonathan
Robert
Jacob
Michael (niét Maikel)
David

Ik hou niet van namen die op een y/i eindigen meestal, Jordy, Nicky, Destiny etc. Sowieso namen uit het Engels

Mijn eigen naam vind ik wel leuk (Marjolijn).
Oud 13-05-2009, 15:09
Severus
Severus is offline
Citaat:
In een seizoen van Expeditie Robinson (van heel, heel, heel lang geleden) zat een vrouw en die heette Jacobien. Zo raar!
Hmm, als je Jacobien al erg vond, wat dacht je dan van Ernestine? Dat was ook iemand uit "Expeditie Robinson" - volgens mij zat zij destijds met die Vlaming Mick in exile op een eiland.
Oud 13-05-2009, 17:23
Allure
Allure is offline
Sander, Aimee en Esmee vind ik ook mooi.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 17:29
Verwijderd
Ik heb het probleem dat ik veel namen leuk vind die nu vreselijk populair zijn, en ik wil mijn kind niet in een klas hebben zitten met 3 andere mensen met dezelfde naam...

maar ik vind Sophie en Marijn en Julia heel leuk voor meisjes, en Lucas en Thomas en Floris voor jongens ook wel. Alleen heet iedereens kind al zo. Kim vind ik ook leuk maar zo heet ook al iedereen, net zoals Roos en Floor en Anna en Saar - geen grote liefde voor maar altijd goed. Oh en stiekem vind ik Freek ondertussen een leuke naam voor een jongen! Vroeger vond ik dat vreselijk oubollig, maar ik heb de overstap gemaakt in m'n hoofd dat oubollig juist weer hip is geworden. Denk dus ook dat ik eerder een kind een klassieke Nederlandse of Vernederlandste naam geef die leuk af te korten is zo nodig.

Mijn ouders vertelden trouwens dat ze dingen als Anna en Julia vreselijk ouderwets vonden toen zij jong waren, maar nu zijn de namen van hún generatie, als Jan en Riet en Freek dus, juist ouderwets geworden hihi. Misschien toch maar een Jantina en Hendrik-Jan gaan doen, dat wordt over 10 jaar vast weer hip
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 17:32
Verwijderd
Oh en mijn eigen naam vind ik okee, maar die hebben dus best nog wat mensen Toch past het me wel. Mijn ouders zeggen wel altijd dat ze me Merel hadden moeten noemen, omdat ik altijd mijn eten buiten mijn bord roer Maar zo had ik ook wel willen heten, ik vind Merel wel een leuke naam.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 17:44
Nona
Nona is offline
Citaat:
Met mijn eigen naam ben ik tevreden. Een mooie meisjesnaam vind ik Ilona. Verder weet ik het niet zo.
Je bent echt de eerste die ik daar ooit spontaan over gehoord heb, en ik vind het stiekem heel leuk want ik vind mijn naam niet zo bijzonder.

Ik vind namen leuk die je afkort tot iets kleins: Alexander wordt Lex, Christina wordt Kris, Finnegan wordt Finn en Elisabeth wordt Lis. Als meisjesnamen dan iets jongensachtigs krijgen vind ik dat ook niet erg, want dan zit er een mooie, vrouwelijke naam achter.

Ohja, en ik heb een hekel aan white trash namen zoals Ricardo, Priscilla en Jessica.
Oud 13-05-2009, 18:45
Verwijderd
wat veel lucassen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:59
Sens.
Sens. is offline
Meisje

Merel
Elea
Ilona
Nina

jongen

Jeroen
Sam

Ik ben heel tevreden met mijn eigen naam.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:01
Verwijderd
Citaat:

De namen die ik mooi vind veranderen vaak. Vind korte eenlettergrepige namen wel mooi, maar dat is nu wel erg in. Vind Skandinavische namen vaak erg mooi. Heb er zelf één als tweede naam, en dat nam ik mijn ouders vroeger niet in dank af . Vond ik een veel te raar. Ik wilde vroeger altijd Britt heten. M'n ouders hebben daar ook over gedacht, als tweede naam, maar ze kenden een vrouw (Deens) die Maj-Britt heette en echt vreselijk was. Dus ze wilden niet haar het idee geven dat ik vernoemd was (ik heet Maayke, en dus als tweede naam Britt, leek er teveel op). Dus toen hebben ze iets anders bedacht .
Hoe heet je nu dan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoe heet je nu dan?
Bodil

Jij?
Oud 13-05-2009, 19:07
Verwijderd
Leuke naam

Michael
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aangenaam
Oud 13-05-2009, 19:33
xNienna
xNienna is offline
Voor een meisje vind ik leuk: vooral Rosa! en verder: Alysha, Chantalle, Dayenna, Danique en Esmee.

Voor een jongen vind ik leuk: Noah, Tristan, Dillan, Iwan, Sil.
Wat meer de oudere namen dus.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:38
Verwijderd
Mijn broer heet Noah.

Iemand noemde Joshua, daar ben ik ook wel over te spreken.

De ergste naar die ik overigens irl gehoord heb, is Queeny.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:48
Verwijderd
Een vreselijke naam die nogal populair blijkt te zijn is Jay-Jay.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Omg wat een vreselijke naam Die is toch niet écht populair??
Oud 13-05-2009, 21:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind dat Julius een gave naam heeft.
Verder vind ik Steven/Stephen, Arthur, Oskar en Noah leuke namen. Ik wist niet dat ik zo onorigineel was met Noah een leuke naam vinden. Julia is een mooie meisjesnaam. Ik weet niet zo veel meisjesnamen.
Oud 13-05-2009, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat Julius een gave naam heeft.
Verder vind ik Steven/Stephen, Arthur, Oskar en Noah leuke namen. Ik wist niet dat ik zo onorigineel was met Noah een leuke naam vinden. Julia is een mooie meisjesnaam. Ik weet niet zo veel meisjesnamen.
Toen mijn broer geboren werd was het erg orgineel (bijna achttien jaar geleden), een paar jaar later was er zo'n ''golf''. Ook van meisjes die Noa werden genoemd trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ben je tevreden met je eigen naam of had je graag anders geheten en zo ja, hoe dan? Hoe zou jij je kinderen later noemen? welke namen vind je echt niet kunnen?

Ik zal beginnen zoals het een goede TS betaamt.

Ik ben best tevreden met mijn naam. Hij is niet mooi of bijzonder, maar gewoon, gewoon.

Als ik ooit een dochter krijg, zou ik haar wel Sara/Zara, Charlotte, Julie, Dominique of Fay/Fee willen noemen.
En voor een jongen vind ik Noah, Milan, Lucas en Job leuk.

Ik hou niet zo van jongensnamen die op een y eindigen zoals Wesley, Jeffrey, Joey, etc. En meisjesnamen als Samantha, Priscilla, Soraya, Tamara ed vind ik helemaal niets.
Citaat:
Ik vind m'n naam nogal standaard, maar ben er verder wel tevreden mee.

Als ik later een dochter zou krijgen, zou ik haar wel Charlotte of Kim willen noemen. Mooie jongensnamen vind ik Lesley en Wouter.
Citaat:
Mijn eigen naam is /care. Kon beter, kon slechter. ALs ik een jongen was geweest had ik Ruud geheten.

Eleonora en varianten daarop vind ik ook mooi En Svenja ook, net als Masja, Sasja, Ilja. Die laatste twee ook als jongensnamen. Ik hou wel van klassieke/lange/dubbele meisjesnamen zoals Josephine, Annemarie/marijn/miek/sophie, Charlotte. Jongensnamen die een beetje hockey zijn kan ik ook wel waarderen, zoals Olivier, Oscar en Felix (<3), maar niet te kak (Egbert-Joris).

Namen die ik heel lelijk vind zijn de standaard kamper/gangsternamen, en modenamen irriteren me ook. Soms zijn die van zichzelf wel leuk, maar als de helft van de hippe Vivamoeders hun kinderen zo noemt krijgt een naam een nare bijsmaak. Denk hierbij aan Luna, Lucas, Mika, Finn, Sem, Mees etc.
Ik heb een gewilde naam .
En dat terwijl ik mijn naam heel lang stom vond, omdat ie veel te lang is en dergelijke en ik eigenlijk nog steeds vind dat 'ie niet bij me past. Maargoed anders had ik Isabel geheten en dat past helemaal niet, en als ik een jongen was geworden had ik Merlijn geheten. ().
Dus ik ben er nog niet zo heel slecht vanaf gekomen.

Ja, wat ik zei dus, ik vind mijn naam niet zo heel erg bijzonder, maar dat is ook omdat ik zóveel Charlottes ken dat het niet echt meer leuk is.

Mijn kinderen wil ik later wel bijzondere namen geven, maar geen ingewikkelde namen. Ik vind Sofie nog steeds een hele leuke naam voor een meisje, maar mijn nichtje heet Sofie (hoewel je tegen haar Sófie zegt en niet Sofíé, maar toch).
De naam van mijn vriend vind ik erg leuk, omdat die vrij 'apart' is, maar niet ingewikkeld.
Ik weet niet, ik heb er verder nog niet zo overna gedacht.
Ik heb wel een afkeer voor namen die Engels aandoen en die je ook zo uitspreekt (amy, jayden, blablabla)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 22:10
Allure
Allure is offline
Citaat:
Het kindje van Nick en Charlie.

Quis, ik vind Noah de leukste naam voor een jongen.

En voor een meisje vind ik Nena ook wel geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 23:23
Verwijderd
Vajayjay
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Vajayjay
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 23:35
Verwijderd
http://www.clipser.com/watch_video/87174
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 03:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
Sterre
Paardennaam
Mja ik ben wel tevreden met (Ar)nout.

m'n kind noem ik theelepel (o)

Giovanni vind ik nog steeds stoer.
Oud 14-05-2009, 09:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Vajayjay
Omg
Oud 14-05-2009, 09:29
Verwijderd
Ik vind die één lettergreepnamen voor een meisje ook heel leuk, Puck, Pien, Jip, dat soort namen. Ik vind het alleen jammer dat die namen in het Engels bijna niet te hanteren zijn, en dat ze zich ook niet zo moeilijk laten.... eh.... verdraaien (van Loes kun je Louise maken, dat bedoel ik eignelijk). En ik wil dat eigenlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Alysha, Chantalle, Dayenna, Dillan,

Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 10:39
Verwijderd
Citaat:
en verder: Alysha, Chantalle, Dayenna, Danique.

Tristan, Dillan, Iwan, Sil.
Ik vind dat écht geen mooie namen, en Dillan schrijf je meestal toch anders? Of niet?
En waar haal je vanaf dat (met name die meisjes namen) oude namen zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 10:47
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik vind dat écht geen mooie namen, en Dillan schrijf je meestal toch anders? Of niet?
Ja, de correcte spelling moet Dylan zijn. Maar ja, sommige mensen houden ervan om de spelling van namen te veranderen of te vernederlandsen. Bij Dillan moet ik eerlijk gezegd aan het kruid dille denken.

Citaat:
En waar haal je vanaf dat (met name die meisjes namen) oude namen zijn?
Haha, ja, die meisjesnamen zijn allesbehalve oud. 't Zijn eerder de zogenaamde kre8tiv namen.

Btw, bij Sil moet ik aan Sil de Strandjutter denken.
Oud 14-05-2009, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, de correcte spelling moet Dylan zijn. Maar ja, sommige mensen houden ervan om de spelling van namen te veranderen of te vernederlandsen. Bij Dillan moet ik eerlijk gezegd aan het kruid dille denken.

Haha, ja, die meisjesnamen zijn allesbehalve oud. 't Zijn eerder de zogenaamde kre8tiv namen.

Btw, bij Sil moet ik aan Sil de Strandjutter denken.
Ik moest ook aan dille denken, dacht al dat het aan mij lag.
En bij Sil moet ik denken aan wasmiddel. Vloeibaar wasmiddel waar ze dan met allemaal bloemetjes en gras en te vrolijke mevrouwen reclame voor maken. Vraag me niet waarom.

Thom is ook zoiets, wb de spelling. Gewoon Tom, of helemaal niet. Die H ertussen is zó achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 10:58
Verwijderd
Wat echt het walgelijkste van allemaal is, is gewone namen ultrahip spellen. Robynn ipv Robin enzo. Lekker aansluitend op die trend om woorden die eindigen op een s met een (of meer) z te schrijven. Kidzzz enzo :kots:
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 12:03
Allure
Allure is offline
Ik vind het ook stom als een meisje Beau heet. Doe dan Bo, of Belle.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten