Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hou ook wel van lucas en mats en zo als jongens namen (iemand anders zei dat, dus dit is geen reactie meer op fizzle). |
![]() |
|
Ik vind best veel namen leuk:
meisjesnamen Esther Sarah Judith Jasmijn Rosa Fleur Tirza Iris jongensnamen Daniel Lucas Jonathan Robert Jacob Michael (niét Maikel) David Ik hou niet van namen die op een y/i eindigen meestal, Jordy, Nicky, Destiny etc. Sowieso namen uit het Engels ![]() Mijn eigen naam vind ik wel leuk (Marjolijn). ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb het probleem dat ik veel namen leuk vind die nu vreselijk populair zijn, en ik wil mijn kind niet in een klas hebben zitten met 3 andere mensen met dezelfde naam...
maar ik vind Sophie en Marijn en Julia heel leuk voor meisjes, en Lucas en Thomas en Floris voor jongens ook wel. Alleen heet iedereens kind al zo. Kim vind ik ook leuk maar zo heet ook al iedereen, net zoals Roos en Floor en Anna en Saar - geen grote liefde voor maar altijd goed. Oh en stiekem vind ik Freek ondertussen een leuke naam voor een jongen! Vroeger vond ik dat vreselijk oubollig, maar ik heb de overstap gemaakt in m'n hoofd dat oubollig juist weer hip is geworden. Denk dus ook dat ik eerder een kind een klassieke Nederlandse of Vernederlandste naam geef die leuk af te korten is zo nodig. Mijn ouders vertelden trouwens dat ze dingen als Anna en Julia vreselijk ouderwets vonden toen zij jong waren, maar nu zijn de namen van hún generatie, als Jan en Riet en Freek dus, juist ouderwets geworden hihi. Misschien toch maar een Jantina en Hendrik-Jan gaan doen, dat wordt over 10 jaar vast weer hip ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en mijn eigen naam vind ik okee, maar die hebben dus best nog wat mensen
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind namen leuk die je afkort tot iets kleins: Alexander wordt Lex, Christina wordt Kris, Finnegan wordt Finn en Elisabeth wordt Lis. Als meisjesnamen dan iets jongensachtigs krijgen vind ik dat ook niet erg, want dan zit er een mooie, vrouwelijke naam achter. ![]() Ohja, en ik heb een hekel aan white trash namen zoals Ricardo, Priscilla en Jessica.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat Julius een gave naam heeft.
Verder vind ik Steven/Stephen, Arthur, Oskar en Noah leuke namen. Ik wist niet dat ik zo onorigineel was met Noah een leuke naam vinden. Julia is een mooie meisjesnaam. Ik weet niet zo veel meisjesnamen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En dat terwijl ik mijn naam heel lang stom vond, omdat ie veel te lang is en dergelijke en ik eigenlijk nog steeds vind dat 'ie niet bij me past. Maargoed anders had ik Isabel geheten en dat past helemaal niet, en als ik een jongen was geworden had ik Merlijn geheten. ( ![]() Dus ik ben er nog niet zo heel slecht vanaf gekomen. Ja, wat ik zei dus, ik vind mijn naam niet zo heel erg bijzonder, maar dat is ook omdat ik zóveel Charlottes ken dat het niet echt meer leuk is. Mijn kinderen wil ik later wel bijzondere namen geven, maar geen ingewikkelde namen. Ik vind Sofie nog steeds een hele leuke naam voor een meisje, maar mijn nichtje heet Sofie (hoewel je tegen haar Sófie zegt en niet Sofíé, maar toch). De naam van mijn vriend vind ik erg leuk, omdat die vrij 'apart' is, maar niet ingewikkeld. Ik weet niet, ik heb er verder nog niet zo overna gedacht. Ik heb wel een afkeer voor namen die Engels aandoen en die je ook zo uitspreekt (amy, jayden, blablabla) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Mja ik ben wel tevreden met (Ar)nout. m'n kind noem ik theelepel (o) Giovanni vind ik nog steeds stoer.
|
Verwijderd
|
Ik vind die één lettergreepnamen voor een meisje ook heel leuk, Puck, Pien, Jip, dat soort namen. Ik vind het alleen jammer dat die namen in het Engels bijna niet te hanteren zijn, en dat ze zich ook niet zo moeilijk laten.... eh.... verdraaien (van Loes kun je Louise maken, dat bedoel ik eignelijk). En ik wil dat eigenlijk wel.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En waar haal je vanaf dat (met name die meisjes namen) oude namen zijn? |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Btw, bij Sil moet ik aan Sil de Strandjutter denken. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bij Sil moet ik denken aan wasmiddel. Vloeibaar wasmiddel waar ze dan met allemaal bloemetjes en gras en te vrolijke mevrouwen reclame voor maken. Vraag me niet waarom. Thom is ook zoiets, wb de spelling. Gewoon Tom, of helemaal niet. Die H ertussen is zó achterlijk. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Azalea Femme-Fatale | 2 | 29-11-2003 18:57 |