Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2009, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Nu herhaal je slechts het politiek-correcte dogma. De vraag is: Waarom zou dat moeten?
Omdat eerlijkheid dat gebiedt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2009, 23:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat eerlijkheid dat gebiedt.
Dat doet eerlijkheid helemaal niet. Oneerlijk zou zijn iets anders te beweren over de problemen dan ze zijn. Claimen dat er weinig of geen integratieproblemen zijn is bijvoorbeeld oneerlijk.

Zeggen dat er grote integratieproblemen zijn zonder daarna een politiek-correcte lezing van uren te geven van namen van allochtonen die daarop een uitzondering vormen is niet meer dan gezond verstand.

De grote vraag achter het politiek-correcte dogma blijft dan ook: waarom?
Oud 30-06-2009, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Dat doet eerlijkheid helemaal niet. Oneerlijk zou zijn iets anders te beweren over de problemen dan ze zijn. Claimen dat er weinig of geen integratieproblemen zijn is bijvoorbeeld oneerlijk.

Zeggen dat er grote integratieproblemen zijn zonder daarna een politiek-correcte lezing van uren te geven van namen van allochtonen die daarop een uitzondering vormen is niet meer dan gezond verstand.

De grote vraag achter het politiek-correcte dogma blijft dan ook: waarom?
Problemen moet je altijd in de context plaatsen, want alleen dan kun je de juiste conclusies maken. Als je je selectief alleen op de problemen richt en alleen daaruit je conclusies trekt, lieg je het publiek voor. Daarom gebiedt eerlijkheid je ook de resultaten op zn minst te erkennen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 23:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Problemen moet je altijd in de context plaatsen, want alleen dan kun je de juiste conclusies maken.
En als Wilders iets doet door achtergrond, cultuur en religie er constant bij te betrekken, dan is dat het wel.
Citaat:
Als je je selectief alleen op de problemen richt en alleen daaruit je conclusies trekt, lieg je het publiek voor.
Onzin. Dan zou onze eigen Gideon Bolt volgens jou een leugenaar zijn, omdat hij niet op het journaal bij zijn kritiek op de wijkenaanpak alle positieve aspecten afratelde.

Ga jij het hem vertellen?
Oud 30-06-2009, 23:30
Verwijderd
Citaat:
En als Wilders iets doet door achtergrond, cultuur en religie er constant bij te betrekken, dan is dat het wel.
Zoals ik zei, de context betrekt hij niet in het benoemen van de problemen. Alleen cultuur en religie verklaren de problemen bij hem, en dat is onjuist.

Citaat:
Onzin. Dan zou onze eigen Gideon Bolt volgens jou een leugenaar zijn, omdat hij niet op het journaal bij zijn kritiek op de wijkenaanpak alle positieve aspecten afratelde.

Ga jij het hem vertellen?
Ik weet niet wat Bolt gezegd heeft, maar je maakt altijd afwegingen en probeert een zo genuanceerd beeld te laten zien. Alleen dan geef je mensen een eerlijke weergave van wat er afspeelt. En dat is wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 23:54
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zoals ik zei, de context betrekt hij niet in het benoemen van de problemen. Alleen cultuur en religie verklaren de problemen bij hem, en dat is onjuist.
lol, zegt degene waarbij alleen sociale (lees financiële) positie problemen veroorzaakt, hoe sta je er overigens tegenover om de oorzaak van die sociale verdeeldheid aan te pakken ipv met plakband sociaal-cultureel proberen er iets van te maken.

het is dan wel geen discussie die onze liberaal hierboven leuk zal vinden maar jou heb ik er nog nooit over gehoord.

cultureel-religieuze problemen zijn op te lossen als alle mensen accepteren dat iedereen recht heeft op zijn eigen filosofie en daar hebben we het al over gehad, daarbij was je het met me oneens dat een volk zich het recht behoud om een ander volk te weigeren omdat bovenstaande oplossing daar niet geaccepteerd wordt.

zoals bekend zijn er religieuze fracties die daar (ook) voor zorgen, waaronder islamitische fracties.
Oud 01-07-2009, 00:02
Verwijderd
Ik vind dat je alle factoren moet betrekken om criminaliteit te kunnen verklaren, sociale factoren ("sociaal" is een heel ruimbegrip in dit geval, het omvat cultuur, religie, economische positie, plek in de maatschappij sociale relaties, maar ook straatcultuur en onderwijs etc), individuele factoren (geestelijke toestand, opvoeding (hoewel dat ook bij het eerste hoort), geschiedenis van de persoon in kwestie etc.) en de situatie op dat moment. Las laatst een bericht dat sociaal-economische factoren niet alles verklaren en dat heeft mij ook een beetje doen beseffen dat er meer is. Maar religie is slechts een van de vele factoren. Heb persoonlijk ook het idee dat praktiserende islamitische jongeren minder snel tot criminaliteit geneigd zijn dan niet praktiserende jongeren van dezelfde afkomst. Die laatste groep gaat bv wel naar de coffeeshop, cafe, disco en hangt rondt op straat.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 00:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Van dat laatste zou ik i.v.m. de vele leugens die over Wilders de ronde doen, wel graag een bron zien. Des te meer omdat je een uitspraak doet die je alleen zeker kan weten door in Wilders hoofd te kijken.

Bovendien weerspreek je het feit dat hij de context erbij betrekt in de vorm van cultuur, religie en afkomst, door te stellen dat hij de context er niet bij betrekt. Tja, zo werkt debatteren dus niet. Als jij vind dat Wilders de context er niet bij betrekt, zul je daarvoor, in dit geval, aan moeten tonen dat hij het nooit heeft gehad over de afkomst, cultuur en religie van de mensen die integratieproblemen hebben, heeft gehad.

En dat lijkt me vrij onmogelijk.
Citaat:
Ik weet niet wat Bolt gezegd heeft, maar je maakt altijd afwegingen en probeert een zo genuanceerd beeld te laten zien. Alleen dan geef je mensen een eerlijke weergave van wat er afspeelt. En dat is wetenschap.
Oftewel, je erkent dus dat je punt tegen Wilders niet klopt, en hij helemaal niet verplicht is om bij elk negatief punt over de islam, een islamiet, of een cultuur die met de islam verwant is, ook alle positieve dingen te noemen?

Alleen al hoe absurd het klinkt als je die eis gewoon even pur sec benoemt zou al voldoende moeten zijn als weerlegging eigenlijk.
Oud 01-07-2009, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Van dat laatste zou ik i.v.m. de vele leugens die over Wilders de ronde doen, wel graag een bron zien. Des te meer omdat je een uitspraak doet die je alleen zeker kan weten door in Wilders hoofd te kijken.

Bovendien weerspreek je het feit dat hij de context erbij betrekt in de vorm van cultuur, religie en afkomst, door te stellen dat hij de context er niet bij betrekt. Tja, zo werkt debatteren dus niet. Als jij vind dat Wilders de context er niet bij betrekt, zul je daarvoor, in dit geval, aan moeten tonen dat hij het nooit heeft gehad over de afkomst, cultuur en religie van de mensen die integratieproblemen hebben, heeft gehad.

En dat lijkt me vrij onmogelijk.
Dat is nou het punt: Wilders ziet een direkte relatie tussen criminaliteit en islam, en negeert daarbij alle andere contextselementen. Dat is mijn bezwaar. Als het goed gaat, dan erkent hij vooruitgang niet. Hij weigert in debat te gaan met moslims, hij is een doemdenker, omdat dat past bij zn, zoals jij het goed verwoord, (rechts)radicale oplossingen. Dat moslims eerder een aanwinst zijn voor Nederland dan een probleem, zal hij nooit willen erkennen, hoewel de cijfers duidelijk zijn.

Citaat:
Oftewel, je erkent dus dat je punt tegen Wilders niet klopt, en hij helemaal niet verplicht is om bij elk negatief punt over de islam, een islamiet, of een cultuur die met de islam verwant is, ook alle positieve dingen te noemen?

Alleen al hoe absurd het klinkt als je die eis gewoon even pur sec benoemt zou al voldoende moeten zijn als weerlegging eigenlijk.
Als je een beeld wilt scheppen, waar hij wel mee bezig is, over islam in Nederland, dan ben je verplicht een genuanceerd beeld te geven, wil je serieus genomen worden. In fitna zag ik niets "goeds" over moslims of wel? Zelfs mijn aanwezigheid zag hij als een probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 01:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is nou het punt: Wilders ziet een direkte relatie tussen criminaliteit en islam, en negeert daarbij alle andere contextselementen.
Dat klopt niet. Ik heb Wilders regelmatig zich horen uiten over cultuur en achtergrond als mede-oorzaken, o.a. in de Volkskrant.

Bovendien ben je ons nog steeds een bron schuldig over die bewering. Dat was toch niet weer een verzinsel he?
Citaat:
Dat is mijn bezwaar. Als het goed gaat, dan erkent hij vooruitgang niet.
Nu ben je dingen aan het verwarren. Dat hij niet zoals politiek-correcte figuren direct in een spasme schiet en die dingen gaat noemen, betekend niet dat hij hun bestaan ontkent.

Dat is een volslagen onzinnige manier van redeneren; jij hebt in jouw vorige post niet de zon genoemd, dus daarbij stel ik dan vast dat jij beweert dat de zon niet bestaat.
Citaat:
Hij weigert in debat te gaan met moslims
En Moslims weigeren in debat te gaan met hem, dus wat een wonder..

Ze houden het liever bij vervolging, demonisering, en lege showuitnodigingen waarvan ze weten dat ze de voorwaarden zo hebben gemaakt dat toch niemand er ooit op in gaat.

En er zijn triest weinig uitzonderingen op die regel van de intolerante Moslim die niet geïnteresseerd is in een daadwerkelijk gesprek. Voor zover ze bestaan worden ze niet gehoord.

Citaat:
Dat moslims eerder een aanwinst zijn voor Nederland dan een probleem, zal hij nooit willen erkennen
Ontkende hij dat in de eerste plaats dan? Daarvan zou ik graag een bron zien.
Citaat:
Als je een beeld wilt scheppen, waar hij wel mee bezig is, over islam in Nederland, dan ben je verplicht een genuanceerd beeld te geven
Nu ga je weer terug naar een al gepasseerd station, dat van de politiek-correcte dogma. Dat terwijl je de post daarvoor met een ontwijking erkende dat die dogma niet zelf-rechtvaardigend is, en dus niet geldig.

Wilders is zoiets helemaal niet verplicht. Het is onzin om te eisen dat hij dwangmatig bij elk aanstippen van een probleem alle zaken opsomt die geen probleem vormen, niemand doet dat, zoiets gebeurd nooit.
Oud 01-07-2009, 03:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vind dat je alle factoren moet betrekken om criminaliteit te kunnen verklaren, sociale factoren ("sociaal" is een heel ruimbegrip in dit geval
Nee met sociale factoren bedoel ik hier: "financiën" en dan met name de financiële ongelijkheid die bestaat onder het kapitalisme; dit dus:
Citaat:
economische positie, en de situatie op dat moment.
Citaat:
het omvat cultuur, religie, opvoeding , plek in de maatschappij, sociale relaties, maar ook straatcultuur en onderwijs etc), geschiedenis van de persoon in kwestie etc
Dit noem ik cultuur

Citaat:
individuele factoren (geestelijke toestand, (hoewel dat ook bij het eerste hoort), .)
en dit is niet relevant in wetgeven (daarnaast geloof ik niet in een afwijkende geestelijke toestand maar das een andere discussie)

Citaat:
Las laatst een bericht dat sociaal-economische factoren niet alles verklaren en dat heeft mij ook een beetje doen beseffen dat er meer is.
Toch wel, overigens ben ik het met je eens dat sociaal-economische factoren meer invloed hebben maar religie is vandaag nog te vermijden ten behoeve van geloven dit terwijl het globaal kapitalisme afbreken ten behoeve van een op voorraden gebaseerde globale economie een veel grotere taak is die misschien meerdere generaties kost.

Citaat:
Maar religie is slechts een van de vele factoren.
Zoals ook in dat topic op religie; religie is een woord gedefinieerd als volgt: leer
In de volksmond wordt het ook welleens onterecht gebruikt om een groep aan te duiden, waarbij opgemerkt moet worden dat die groep eigenlijk geen groep is maar bestaat uit allerhande fracties met uiteenlopende ideeën en idealen.

Ik durf te beweren dat zelfs elk individu eigen ideeën en idealen, maar voor 'the sake of the argument' houden we het op "kleine groepjes"

Hierdoor is religie niet alleen een falsifeerbare claim ook is het geen basis om verzuiling op te baseren zoals bij afkomst (nationaliteit) of financiële positie. (niks is eigenlijk reden voor verzuiling; maar zoals al eerder alleen in mijn dromen bestaat die wereld, gelukkig beginnen er meer mensen er hetzelfde over te denken)

het meeste ligt natuurlijk (qua cultuur) aan opvoeding.

en daarmee hebben we in essentie nature vs. nurture behandeld.

Citaat:
Heb persoonlijk ook het idee dat praktiserende islamitische jongeren minder snel tot criminaliteit geneigd zijn dan niet praktiserende jongeren van dezelfde afkomst.
en hier denk je dus fout, behalve dat jij niet weet wat 'praktiserende' moslims allemaal wel of niet doen kan jij helemaal niet bepalen wanneer iemand zichzelf volger van mohammed vindt, noch heb jij of iemand anders daar het recht toe.

Ik ben het met je eens dat mensen die zich bewust zijn van spiritualiteit en de verbintenis van het geheel eerder geneigd zijn om zich goed te gedragen, maar het punt is dat werkelijk spirituele mensen die niet naar geweld grijpen omdat ze het geheel begrijpen vaak niet degene zijn die zichzelf op de borst slaan en zich christen of moslim noemen.

echter hier gaat het om georganiseerde criminaliteit waarbij je verschillende dingen kan onderscheiden: 1) politiek 2) economisch 3) cultureel
of een combinatie ervan.

Religieus fanatisme is een geweldsvorm welk met alle 3 te maken heeft.
Het culturele aspect; lees: claim <religie> is echter slechts een dekmantel om reden 1 en 2 te verbergen, en kan dus nogmaals opgelost worden door jezelf niet meer <religieusA> te noemen waardoor de fracties niet meer <religieA> als dekmantel kunnen gebruiken.

goede volgers van mohammed zijn goede volgers van mohammed, hoeven niets te veranderen aan geloof en geweldadige fracties die alleen maar doen alsof ze goede volgelingen van mohammed zijn worden ontmaskerd en ook door goede volgers van mohammed met een boos oog aangekeken.

win-win-win-win situatie; Jackpot.

zoals ik inmiddels al een keer te vaak heb herhaald is dan ook niet het probleem dat mensen geloven in A of geloven in B maar het gegeven dat <naam1> gebruikt kan worden om een groep van 1.3 miljard mensen aan te duiden alsof ze hetzelfde denken.

Citaat:
Die laatste groep gaat bv wel naar de coffeeshop, cafe, disco en hangt rondt op straat.
ik ga ook naar de coffeeshop, cafe, disco en hang rond op de straat.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar je hiermee naar toe wilt want het heeft niets met het topic te maken en eigenlijk ook niet veel met kleine criminaliteit (wel georganiseerde)

maar ik ben niet lullig dus hier heb je wat info:
Dit is de uitzending van netwerk van gisteren over sharia rechtbanken:
http://player.omroep.nl/?aflID=9742933
en ik citeer: "de nederlandse wet geldt niet voor mij"

En een stukje nature vs. nurture van mijn goede friend fresco:
Spoiler

Wat ook verklaard waarom het bij jongeren die hier geboren zijn beter gaat.

gelukkig hoorde ik op het nieuws dat er veel polen hier permanent willen wonen dus voor de toekomst: Immigranten; maximaal aantal + uit de EU voorrang, daarna op volgorde van politieke overeenkomsten.

voor iedereen die hier nu woont; weet wat het gelijkheidsbeginsel inhoud en kan je daar niet mee leven verhuis.

en kenji, voor jou persoonlijk; haal de stront uit je ogen, tamam.

Laatst gewijzigd op 01-07-2009 om 04:18.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 07:41
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ehm ik weet niet of je naar de opticien moet maar geef ik niet net aan dat ik het fijn vind dat er kennelijk moslims zijn die de problemen erkennen of op zijn minst in gesprek willen of nog beter, een moslimpartij willen beginnen (enfin ik ben voor een seculiere staat maar als de christenen de boel uitmaken dan mag er ook wel wat islamitisch tegenwicht bij)
Ochja, alsof we niet al genoeg religieuze terreur hebben. Nee bedankt, als twee religies met elkaar moeten gaan strijden om de dienst uit te maken in mijn land, ben ik weg, en met mij waarschijnlijk véél hogeropgeleide atheïsten.

Waarom wil je Islamitisch tegenwicht? Wil je niet liever dat de gristenen geen vinger in de pap meer hebben in de Neerlandschen politiek?
Oud 01-07-2009, 08:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ik denk dat je hier heel hard de spijker op zijn kop slaat. Het is angst. Pure angst...
Ik zie marokkaanse kutjochies liever vandaag dan morgen verdwijnen. Niks te maken met angst voor cultuur of religie. Van hun zussen en ouders heb ik nooit last namelijk. Daar zal je me dan ook niet over horen.
Oud 01-07-2009, 09:56
Verwijderd
Ik ben geen Wilders fan maar als één op de drie moslims weg wil uit Nederland dan eet ik daar graag een tompouce op. Terwijl ik een tompouce eigenlijk heel vies vind.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 10:15
Rationeel
Rationeel is offline
jammer eigenlijk dat er niet een typje als wilders opstaat, maar dan wél met intellect en meer dan één standpunt. gewoon met een goed sociaal en economisch beleid naast het rechtse gescheld. ik vind een (neo-)bolkesteintje wel wat
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 11:09
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
jammer eigenlijk dat er niet een typje als wilders opstaat, maar dan wél met intellect en meer dan één standpunt. gewoon met een goed sociaal en economisch beleid naast het rechtse gescheld. ik vind een (neo-)bolkesteintje wel wat
Ik vrees dat goed economisch beleid en de PVV niet heel goed samengaan.
Oud 01-07-2009, 11:09
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ochja, alsof we niet al genoeg religieuze terreur hebben. Nee bedankt, als twee religies met elkaar moeten gaan strijden om de dienst uit te maken in mijn land, ben ik weg, en met mij waarschijnlijk véél hogeropgeleide atheïsten.
Niet alleen atheïsten.

Citaat:
Waarom wil je Islamitisch tegenwicht? Wil je niet liever dat de gristenen geen vinger in de pap meer hebben in de Neerlandschen politiek?
Uiteraard maar aangezien dat toch niet gaat gebeuren bied ik aan om dat mensen die zich moslim noemen ook de politiek in gaan mochten ze enige invloed denken te kunnen uitoefenen op het politiek proces (niet dat er daar een directe relevantie is)

Persoonlijk ben ik voorstander van een seculiere staat al dan niet voorzien van zo veel mogelijk directe democratie.

het is dan ook waarschijnlijk dat ik m'n biezen pak binnen nu en een aantal jaar.

Citaat:
gewoon met een goed sociaal en economisch beleid
Pleonasme.
Oud 01-07-2009, 11:18
Laisve
Laisve is offline
Waar ga je heen dan als ik vragen mag ?

Oh en je bedoelt contradictio in terminis in plaats van pleonasme mag ik hopen
Oud 01-07-2009, 11:23
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waar ga je heen dan als ik vragen mag?
Als er maar een haven of vliegveld in de buurt is.

zat persoonlijk aan... groenland te denken ofzo.

Citaat:
Oh en je bedoelt contradictio in terminis in plaats van pleonasme mag ik hopen
Om het even het is een onmogelijke combinatie van woorden die me doet denken aan kots in een pleepot na een avondje stadhuisplein.
Oud 01-07-2009, 11:34
Rationeel
Rationeel is offline
dan zie ik hem nog steeds niet hoor, je kan een goed sociaal beleid hebben en een slecht sociaal beleid. zo ook met een economisch beleid. dat het objectief/relatief is was 'goed' in dit geval is... oké.

nog nooit een nare smaak in mijn mond gehad na een avondje stadhuisplein trouwens, wel een weekend lang een harde piep in mijn oren...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 11:51
arPos
arPos is offline
Citaat:
dan zie ik hem nog steeds niet hoor, je kan een goed sociaal beleid hebben en een slecht sociaal beleid. zo ook met een economisch beleid. dat het objectief/relatief is was 'goed' in dit geval is... oké.
Nee want een goed economisch beleid is altijd sociaal slecht, dit terwijl een goed sociaal beleid economisch slecht is.

Ik heb hier een boek maatschappij economie uit 1985 liggen waar nog wel wat leuke dingen instaan, van die dingen waar T dan tegenin gaat.
als je er op staat wil ik best even wat citaatjes doen

Citaat:
nog nooit een nare smaak in mijn mond gehad na een avondje stadhuisplein trouwens, wel een weekend lang een harde piep in mijn oren...
Das mooi
Oud 01-07-2009, 11:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nee want een goed economisch beleid is altijd sociaal slecht, dit terwijl een goed sociaal beleid economisch slecht is.

Ik heb hier een boek maatschappij economie uit 1985 liggen waar nog wel wat leuke dingen instaan, van die dingen waar T dan tegenin gaat.
als je er op staat wil ik best even wat citaatjes doen

ah, op die manier.

het komt op mij over dat je heeeel graag wat citaatjes wilt doen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 12:28
arPos
arPos is offline
Citaat:
ah, op die manier.
het komt op mij over dat je heeeel graag wat citaatjes wilt doen
Och het is enigszins prettig hoe eerlijk en ongeremd in hun anti-sociale waarheid ze in 1985 nog waren in economie boeken.

Er staan ook nog wat onvolledigheden in zoals bij de beschouwing van het altruïsme in het 'prisoners dilemma' wat volgens de schrijvers niet zou werken,
wat klopt dat zou ook niet werken in een monetair systeem, maar het kan wel.

verder heb ik een uitgebreid verzoek tot financiering arrangement tussen toenmalig minister van financiën van der Stee en de DNB

een stuk over hoe in 1985 de dollar hard steeg ten opzichte van andere valuta en ze dus precies het omgekeerde wilde van nu.

en een fijne uitleg over de conjuctuursinus waarbij ze het over arbeiders hebben alsof het beesten zijn ("de grootste vijand van banen zijn loonstijgingen, deze looninflatie..")

en een enorm geweldig nawoord getiteld:
"is politiek de vijand van de maatschappij-economie"
waar de schrijvers enige conclusie aanhangen nl dat je tijdens hoogconjuctuur moet sparen voor tijdens laagconjuctuur, wat uiteraard nooit gebeurt.

Deze kan ik niet laten:
Citaat:
"toen de amerikaanse regering op 15 augustus 1971 de dollar ontkoppelde van het goud gingen alle valuta's zweven. deze toestand duurde echter niet lang voor een aantal europese landen, Als antwoord op deze amerikaanse 'uitdaging' werd reeds op 24 april 1972 het europees valuta arrangement in werking gesteld, het ging hierbij om een systeem van zwevende wisselkoersen waarbij het koersverschil tussen de gulden en de valuta's van een aantal europese landen binnen zekere grenzen zou blijven.
Er werden 'spilkoersen'vast gesteld waarvan de feitelijke koersen niet meer dan 2.25 procent naar boven of beneden mochten afwijken. (de zogenaamde europese valuta-slang)
Zodra de afwijking groter dreigde te worden, werden de centrale banken genoodzaakt om op de wisselmarkt te intervenieren. de zwakke valuta wordt opgekocht en de sterke verkocht*.
[...]
In het voorjaar van 1979 op 13 maart, werd binnen de EG een nieuw systeem, van wisselkoersafspraken en onderlinge kredierverlening van kracht; het europees monetair stelsel (EMS). naast de oorsprongkelijke slang-landen deden nu ook denemarken en ierland mee.

De landen in het EMS stellen voor hun valuta zogenoemde middenkoersen vast die worden uitgedrukt in een Europese valuta-eenheid, de ECU.
De european currency unit, naar anglo-amerikaans systeem waarbij munten door de staat worden gedrukt en biljetten door een centraal banksysteem, later omgedoopt tot EMU, european monetair unit, en heden ten dage 2009 24 jaar na dato bekend onder de naam "EURO"

en dat is dan nog een van de minder schrikbarende stukjes
isbn 90 14 03465 2

Niet dat het met het topic te maken heeft (nouja een beetje) maar dit is toch weer het zoveelste T_id vs. kenjirro topic dus who gives a ...

*die business moet ik in zitten, koop goedkoop verkoop duur, ookal is het allemaal papier (onee nu zijn het bits)
Oud 01-07-2009, 14:21
killerbe4n
killerbe4n is offline
wat een topic -.-" lekker laten gaan dan !
ze lopen hier te zeiken dat wij niet aan hun eisen voldoen...
dat ze maar oprotten en gaan zeiken in hun landje, dat ze daar maar van de bijstand leven ,,, ohnneeee dat hebben ze daar niet maar och wat hebben ze het hier slecht -.-"

dus geert go go go
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 15:38
Mobius
Mobius is offline
Zo werkt het dus niet he? Zo'n post hoort doordrenkt te zijn met ironie.
Oud 01-07-2009, 16:39
HTID
HTID is offline
Citaat:
Wie zegt er dat ze ruzie gaan maken? Een moslimpartij is wel het slechtste wat ons kan overkomen. Straks zit het CDA in een kabinet met de CU en een moslimpartij, met zijn allen terug naar de middeleeuwen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 16:43
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Wie zegt er dat ze ruzie gaan maken? Een moslimpartij is wel het slechtste wat ons kan overkomen. Straks zit het CDA in een kabinet met de CU en een moslimpartij, met zijn allen terug naar de middeleeuwen
Ik denk dat Gristenen erger zijn. Eigenlijk hetzelfde als moslims, maar dan met een flinke dosis huichelarij en links lullen, rechts vullen. Maargoed, dat laatste wat je zegt zou best nog eens realiteit kunnen worden. Allochtonen snappen namelijk goed dat kinderwagens nog veel betere wapens zijn dan kruisraketten.
Oud 01-07-2009, 19:17
Gatara
Gatara is offline
Het is ook logisch als je weggaat uit een land waar je je eigen leefregels niet kunt uitoefenen zoals jij dat wilt. Als jij voor discriminerende regels bent aangaande echtscheiding en erfenis bijvoorbeeld, dan is het logisch dat je je niet thuis voelt in een land waar dergelijke discriminatie niet mag. Ik vraag me dan alleen af waarom je per se je eigen levenstijl alsnog illegaal wilt uitvoeren... zoals in dit voorbeeld:

Citaat:
Kamer bezorgd over shariarechtbanken
Uitgegeven: 1 juli 2009 16:41
Laatst gewijzigd: 1 juli 2009 17:16
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil opheldering van het kabinet over berichten dat er ook in Nederland moskeeën zijn die aan shariarechtspraak doen. Deze illegale tribunalen doen op basis van islamitische wetgeving uitspraken over financiële kwesties en familiezaken.

Moskeeën die zich daaraan schuldig maken, moeten wat de PVV en SP betreft worden gesloten.

Deze en andere fracties, zoals CDA, PvdA en VVD, willen dat de verantwoordelijke ministers Eberhard van der Laan (Integratie) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) voor donderdagmiddag al hun vragen over de kwestie beantwoorden. Mogelijk volgt daarna nog een debat.

Rechtssysteem

Volgens SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut is de shariarechtspraak strijdig met het Nederlandse rechtssysteem, waarin vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn en discriminatie verboden is.

Het kabinet moet daarom zo snel mogelijk een einde maken aan shariapraktijken in Nederland, stelde ze woensdag. Karabulut wil weten in welke moskeeën polygame huwelijken worden gesloten, erfenissen worden verdeeld en scheidingen worden geregeld volgens islamitische regels.

Eerder deze week stelde de denktank Civitas dat in Groot-Brittannië zeker 85 shariarechtbanken actief zijn, terwijl werd uitgegaan van vijf.
http://www.nu.nl/algemeen/2033626/ka...chtbanken.html
Ga dan toch naar Saoedie Arabie, zucht.....
Oud 01-07-2009, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat veel mensen het ook niet betreuren als jij met je mede-extreem rechtse vrienden het land verlaten. Het zou wel jammer zijn, want ik kies liever voor een dialoog.
Mensen die geen heil zien in de multiculturele samenleving, worden meteen bestempeld als tokkie, asocialen, nazi's en in jouw geval extreem-rechts. En dat noem jij de dialoog aangaan?

Word lid van D66, die zijn net zo hypocriet. Als homo's in elkaar worden geslagen in Rusland, dan wordt er met veel bombarie kamervragen gesteld, maar als homo's in Nederland in elkaar worden geslagen door mensen van Turkse en Marokkaanse afkomst dan zijn ze niet thuis.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 19:41
Verwijderd
Ook dan stellen ze kritische vragen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 19:41
Laisve
Laisve is offline
D66 niet hypocriet. HAHA

/Oh wacht, er stond net zo. Solly.
Oud 01-07-2009, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Ach, meneer schei toch uit. D66 weet van het stellen van kritische kamervragen wat dat betreft heel weinig af.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 21:35
Verwijderd
Oh hij zei meneer tegen me
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Wat een bullshit. Je discrimineert wel. Je discrimineert nl. alle buitenlanders. Ach, ultrarechts is net als domheid. Het kan iedereen overkomen, en is ongeneeslijk, net als kanker
Hoe kun je in godsnaam ultrarechts en domheid met kanker vergelijken? Dan ben je toch niet normaal als je zoiets zegt?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 21:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er is meer lawaai in je gemiddelde meditatieruimte dan er was in het vak van D66 rond de Utrechtse wegpestzaken, anders.
Oud 01-07-2009, 21:51
Verwijderd
Dat lijkt me dan ook een gemeentezaak, mais non? Waar is de enorme kakefonie van de VVD eigenlijk nu ze toegetreden zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Mensen die geen heil zien in de multiculturele samenleving, worden meteen bestempeld als tokkie, asocialen, nazi's en in jouw geval extreem-rechts. En dat noem jij de dialoog aangaan?

Word lid van D66, die zijn net zo hypocriet. Als homo's in elkaar worden geslagen in Rusland, dan wordt er met veel bombarie kamervragen gesteld, maar als homo's in Nederland in elkaar worden geslagen door mensen van Turkse en Marokkaanse afkomst dan zijn ze niet thuis.
Hoe je het wendt of keert, die multiculturele samenleving is er. Het zou een illusie zijn om van Nederland een culturele homogene samenleving te willen maken. Dus je kan er of mee leven of zelf weggaan, een andere optie heb je niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 23:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat lijkt me dan ook een gemeentezaak, mais non?
Hetzelfde patroon was er op gemeentelijk niveau. De VVD was de enige die het echt raar scheen te vinden dat de politie in twee wijken niets meer te vertellen had, en nog twee wijken bezig waren daar achteraan te gaan.
Citaat:
Waar is de enorme kakefonie van de VVD eigenlijk nu ze toegetreden zijn?
Lokaal zijn geen stukken van die ik kan doorlinken, maar Paul de Krom was het nogal oneens met de gang van zaken. Uiteraard is de mening van Atzo Nicolai over zulke religieuze misstanden ook voorspelbaar.

Het mes is trouwens wel gegaan in de subsidiëring van religie sinds de VVD meedoet. Dat, en meer bezuinigingen die de uitgavenbalans weer positief moeten maken, waren een harde eis.

Laatst gewijzigd op 01-07-2009 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 06:22
Verwijderd
Het ging toch over de homorechten, niet over de subsidies voor kansenjongeren? Ik denk namelijk dat als je gevraagd had aan de Groenlinksers of het door de beugel kon ze het ook 'niet eens met de gang van zaken' zouden zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 07:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoe je het wendt of keert, die multiculturele samenleving is er. Het zou een illusie zijn om van Nederland een culturele homogene samenleving te willen maken. Dus je kan er of mee leven of zelf weggaan, een andere optie heb je niet.
ach je kan ook het martelaarschap aanvangen.

het hoeft ook niet cultureel homogeen te zijn (is het nooit geweest)
hoogstens cultureel in overeenstemming en in overeenstemming met de grondwet
de apartheid is al een tijd terug in de vuilnisbak gegooit.

Dus het is met name zo dat als mensen *kuch*religieuzen*kuch* daar niet mee kunnen leven dat zij dan maar weg gaan.
Oud 02-07-2009, 07:23
Elle
Elle is offline
Citaat:
Mark Rutte, uiteraard.
Oud 02-07-2009, 08:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Het zal culutureel sowieso nooit homogeen zijn. Een Groninger is heel anders dan een Limburger, bv.

Maar multi-culti kan ook tever worden doorgetrokken a la gescheiden gemeenteloketten in moskeeen

wat Arpos hierboven zegt, dus.
Oud 02-07-2009, 11:01
Verwijderd
Ja maar beste mensen, gescheiden loketten en al die andere onzin, zijn het werk van overijverige Nederlandse vaak autochtone gemeenteambtenaren. Waarom moeten moslims daarop afgerekend worden? Iedereen doet net alsof het een complot is van "de moslims". Sowieso was dit een reactie gericht tegen Commando, die wilde immers helemaal geen "buitenlanders" meer in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 11:07
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ja maar beste mensen, gescheiden loketten en al die andere onzin, zijn het werk van overijverige Nederlandse vaak autochtone gemeenteambtenaren.
Niet dat ik je niet geloof maar kan je een voorbeeld geven?
Oud 02-07-2009, 11:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niet dat ik je niet geloof maar kan je een voorbeeld geven?
Nou ja, toen het Utrechtse bestuur de discriminerende moskeeloketten instelde was het uitsluitend links, en christelijk, en in overweldigende meerderheid blank en autochtoon. Ditto voor de 'staats-ramadan' op kosten de gemeente.

Het is niet zozeer een complot als een onbewuste beweging van een gelegenheidscoalitie. Politieke correctheid, linkse naïviteit en allochtone contraracisten die alles volgens de apartheid willen hebben, komen samen om dat soort excessen mogelijk te maken.
Oud 02-07-2009, 11:22
Mobius
Mobius is offline
Maar hoe zit het met de lobby's? Organisaties als de CGB e.d.? Zij hebben in gemeenten en sommige politieke partijen ook een dikke vinger in de pap. Het is goed dat gastvrijheid uitgedragen wordt maar dit is natuurlijk belachelijk, kan me niet voorstellen dat dit het idee is van louter "overijverige gemeenteambtenaren".

Maargoed, met de PvdA gestationeerd op iedere gemeentepost weet je het natuurlijk nooit.
Oud 02-07-2009, 11:24
Verwijderd
@T_ID, Och man, de VVD hoort net zo goed tot die "politieke-correcte" elite. Vaak is het zoals ik al zei, het werk van overijverige ambtenareren. Daarnaast vind ik niet alle initiatieven perse slecht. Zolang gemeentes ook andere religieuze feesten subsidieren bijvoorbeeld, zie ik niet in waarom een ramadan festival zo fout is. Sommige initiatieven brengen burgers dichter bij elkaar. Andere initiatieven als gescheiden loketten, halal in gevangenis en ga zo maar door, is het werk van vaak individuen, daar ging geen moslimlobby aan te pas. Racisme heeft al helemaal niets in je verhaaltje te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Maar hoe zit het met de lobby's? Organisaties als de CGB e.d.? Zij hebben in gemeenten en sommige politieke partijen ook een dikke vinger in de pap. Het is goed dat gastvrijheid uitgedragen wordt maar dit is natuurlijk belachelijk, kan me niet voorstellen dat dit het idee is van louter "overijverige gemeenteambtenaren".

Maargoed, met de PvdA gestationeerd op iedere gemeentepost weet je het natuurlijk nooit.
CGB is ook een "autochtone"organisatie. Niet dat ik vind dat zij slecht werk verrichten, maar vaak zijn zij ook overijverig bezig. Ik vind het gruwelijk irritant dat moslims op iets worden afgerekend, waar zij vaak niet om hebben gevraagd. Net zoals T_ID nu ook ineens "islamisering" loopt te gillen, bij het "halal eten in de gevangenis" topic. Zoals ik ook niet aangenomen zou willen worden voor een baantje vanwege positieve discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 11:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Mark Rutte, uiteraard.

liever een wiegel of lepeltak dan, geen idee of die wel écht iets zouden kunnen, maar het is een genot om naar ze te luisteren (en kijken ).
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 12:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
liever een wiegel of lepeltak dan
Ja, want een reactionaire relikwie uit het verleden is zinniger dan de man die de afgelopen jaren zonder twijfel de oppositieleider is geweest.
Reageren

Regels voor berichten