Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Kazet snapt kennelijk nog niet zoveel van voeding. Van een slecht dieet kan je afvallen, van een slecht dieet kan je gewicht gelijk blijven maar word je toch minder gezond, en van een slecht dieet kan je aankomen. Van een goed dieet kan je afvallen, aankomen en op gelijk gewicht blijven, maar ongezond leef je er niet door.
Tip voor Amerika: brandstofprijzen exorbitant de lucht in. Dan nemen meer mensen de benenwagen of de fiets.
||
Citaat:
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Currently, more than 64% of US adults are either overweight or obese The greatest increase took place in the obese group (Body Mass Index > 30), where the prevalence doubled from NHANES II (1976-80). Roughly 59 million American adults are in this group, which is at the greatest health risk. overigens zullen ze vanzelf wel acijnzen moeten gaan invoeren, calafornia zal ergens dingen van moeten betalen en met 30% van de wealthfare korten halen ze het niet ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Bovendien is dat een schending van het Recht op Eigen Domheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
uiteraard is het zo dat overgewicht loopt van "een beetje te zwaar" tot "bijna obesitas" ik denk ook eigenlijk dat het niet zo zeer zo is dat amerikanen niet weten dat ze ongezond vreten en te weinig bewegen ik denk eerder dat het ze gewoon niet kan schelen. Overigens lees ik nu pas je fast-food accijns opmerking, en idd dat is een beter idee dan brandstofaccijnzen. tenminste voor dit subject, branstofaccijnzen met het oog op stimulering van andere meer effeciente energiebronnen is natuurlijk nooit een slecht idee (wat wel een slecht idee is, is dat die accijnzen daar natuurlijk helemaal niet voor gebruikt worden). Maar goed de efficientie van een otto-motor is van een heel andere orde.
||
Citaat:
![]() ![]() http://www.ific.org/research/foodandhealthsurvey.cfm
|
Dat zou ik ook niet zo 1 2 3 weten, en waarschijnlijk overschatten, maar 47% van de mensen is wel veel en dat heeft sociaal vast ook zo z'n impact.
maar het gaat toch met name om suikers en verzadigd vet en niet zo zeer om de hoeveelheid calorien, als je het hebt over dikmakers?
||
Citaat:
Maar of er wereldwijd veel mensen zijn die aan de hand daarvan bepalen wat ze op een dag eten vraag ik me af, wat het wat mij betreft aantoont is dat er veel geen gevoel voor hoeveel ze verantwoord kunnen eten (getuige ook de grote porties daar). Daarnaast schijnt het in de landelijke gebieden een nog grote probleem te zijn om aan vers voedsel te komen omdat de supermarkten zo ver weg liggen dat men er maar 1x per maand komt.
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() maar meen je serieus dat je net zo snel dik wordt van weet ik veel; 300 calorien per dag te veel aan brood (das wat een half brood ofzo) dan aan 300 calorien te veel suiker (das wat, een suikerklontje ofzo) het grootste probleem lijkt me met name dat je van suiker of verzadigt vet-houdende producten veel sneller veel te veel calorien eet omdat ze per gram meer calorien bevatten. zeg dat een gezond dieet iets van 2200 calorien is en je eet dat in gezond voedsel dan heb je misschien een kilo (ik zeg maar wat) maar eet je dat in muffins dan is het misschien maar 400 gram (wederom ik zeg maar wat) waardoor je minder snel het idee hebt dat je er te veel van hebt gegeten. of ben je dat niet met me eens? Verder vraag ik me ook geregeld af of modernisering geen negatief effect heeft in deze zin, als je achter de tv of pc zit ben je misschien sneller geneigd (onbewust) vaker en meer in je waffel te douwen dan terwijl je bezig bent met een potje sjoelen op het dorpsplein. (even los van hoeveel energie je verbrand bij beide activiteiten) Citaat:
en dan als laatste natuurlijk (reclames gericht op) kinderen, een sterk wapen een de fast0food buisness waar ze hetzelfde credo hanteren als kerken; get them young. ik heb het idee dat ouders tegenwoordig moeilijker nee kunnen zeggen tegen hun kinderen, naast dat het ook vaker beschikbaar is dan vroeger en dat kinderen nu er ook vaker om zeuren omdat ze de godsganse dag met propaganda gebombardeerd worden. Citaat:
en de enige andere die ik daar ken, ook uit florida woont in de marshes in het zuiden en heeft een eigen moestuin.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Zit bijna zonder vragen na die reply
![]() alleen: Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
nou dan heb ik alles wel geprobeert, rest me alleen nog maar toe te geven dat amerikanen klaarblijkelijk inderdaad erg dom en/of sociaal beinvloedbaar zijn.
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik erger me dood aan die ijsjes-reclame die propageert dat hun ijsjes minder calorieën bevatten dan de gezonde repen e.d. en dat die dus beter zijn. (Wat ze in ieder geval impliceren). Of iets gezond is, zit hem in de voedingsstoffen; niet de calorieën. Zijn daar helemaal geen richtlijnen voor? Ik vind het vrij misleidende reclame. |
![]() |
||
Citaat:
Handig voor Amerikanen om dat soort informatie ook over zichzelf te weten, aangezien je het heel makkelijk kan uitrekenen. Onderwijs ze op jonge leeftijd over de basisprincipes van voeding en ik denk dat je het probleem dan met wortel en al uit de grond trekt.
||
Citaat:
Wat ik ondertussen wel kan schieten is het Voedingscentrum. En als hun adviezen nu nog ergens op sloegen en goed bedoeld gezaag is, maar als je zoveel vis eet als ze aanraden dan help je A de oceanen binnen 20 jaar leeg te maken, en B zit vis vol met gifstoffen en is het hartstikke ongezond om zoveel vis te eten. Zwangere vrouwen mogen zelfs helemaal geen vis als je onder de EU normen voor binnenkrijgen van gifstoffen wil blijven.
||
Citaat:
En ik denk dat de nadruk op calorien ligt omdat ze er ook bij zeggen dat je gevarieerd moet eten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik erger me altijd het meest aan "nu krijg je er gratis dit of dat bij"
mja, net of het bedrijf die kosten niet berekent en het direct uit het loon van de directie komt ![]() maarja dat soort dingen zijn dan voornamelijk weer de verantwoordelijkheid van de ouders maar zelfs daarin hebben de boomers gefaald (nouja vast niet allemaal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien ga je ook nog voorbij aan een groep die vanwege medicijngebruik of een afwijking dik is. Voor Litium slikken, om er maar een voorbeeld bij te pakken, is de vuistregel dat je 10% aankomt. Die mensen zou je dan ook treffen, terwijl de eigen schuld daar een kleinere rol speelt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|