Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het absoluut belachelijk dat je zoveel moet gaan betalen voor je 2e master. Ik was ook van plan om een 2e master te gaan doen en als dit realiteit wordt dan ga ik toch maar eens over de grenzen kijken. In België schijnt het collegegeld sowieso lager te zijn.
Als de lerarenopleiding tegelijkertijd financieel aantrekkelijk zou worden gemaakt dan zou ik minder hard schreeuwen trouwens.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ja, volgens mij kan je een jaar extra stufi aanvragen. Het zou raar zijn als het op de ene uni wel kan en op de ander niet, terwilj je bij beide eerstegraads wiskunde kan worden.
Citaat:
|
![]() |
|
wanneer komen hier is wat acties tegen?
Ik kan dus dit jaar studie 1 niet afronden omdat ik volgend jaar pas studie 2 wil afronden. Ik kan het bedrag nergens vinden wat dit bij de UvA gaat kosten, maar het schijnt zo rond de 9000 euro te liggen. En dit is alleen nog maar voor de Bachelor, ik heb het nog niet over de 2e master die ik wil doen (Bij de VU zal dit bedrag rond de 25000 euro liggen?!?!?! waar haal ik dat vandaan?) Lang leven de kenniseconomie. Als ik ga overwerken op mn werk moet ik toch ook niet betalen voor de extra GWL die ik gebruik? dan zijn ze ook blij dat ik er ben. Kortom, wanneer gaan we weer is met zn allen de straat op?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ja die afgelopen dinsdag kwam ik pas achter op dinsdagmiddag...
Mijn tweede studie heeft als waarde dat ik later een toevoeging ben aan de kenniseconomie. In de vijf jaar dat ik twee bachelors haal, hebben sommige anderen er nog niet eens 1 afgerond. Ik denk niet dat die minder toevoegen, ik denk wel dat zij tijd/onderwijs uren verspillen. waarom betalen zij niet? waarom wordt initiatief niet meer beloond? waarom moet boven de masse uitstijgen geld kosten? waarom worden mensen beperkt in de mogelijkheid kennis te verwerven? Maar de grootste vraag van dit alles: Hoe kan een PvdA'er voor een maatregel zijn die ongelijke kansen creeert, en extra kennisverwerving enkel voor de elite mogelijk maakt? Er is zo veel mis met deze maatregel dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens hebben zowel Balkenende als Bos 2 studies op zak, dus kennelijk vinden zij het ook een toevoeging.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het grappig dat het hier nu ook het geval is ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
hm goed ik ben het niet met je eens, kan gebeuren. Ik denk dat het later wél een toegevoegde waarde zal zijn dat ik twee studies heb.
edit: Overigens geloof ik best dat Nederland zonder een Media en Cultuur/Economie en Bedrijfkskundige kan, maar er zijn uiteraard ook combinaties die wél nuttig zijn. En ook ik zal eerder accountant bij Endemol worden dan iemand zonder media en cultuur (afgezien van andere vereisten), maar een ziekenhuisdirecteur met zowel geneeskunde als bedrijfskunde schijnt ook goed te bevallen. Of een geschiedkundige journalist, oid.
Laatst gewijzigd op 30-09-2009 om 21:26. Reden: bedenkingen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Studenten zwaar afknijpen om de uitvreters te kunnen betalen is wat dat betreft heel links verantwoord hoor. Is het je opgevallen hoe de studiebeurzen van vandaag de dag nu al je afstraffen als jij of je ouders hun best doen? Bovendien kun je in het geval van twee studies tegelijk, gewoon je bachelor van de eerste niet aanvragen totdat vlak voor je studiepunten verlopen, om die regeling te omzeilen.
|
Maar hoe zit het nu als je een hbo-bachelor hebt gedaan, en je wilt daarna een universitaire studie volgen? Geldt dan ook de regeling dat je het volledige collegegeld moet betalen? Ik denk er namelijk over na om als ik aan het eind van dit jaar afstudeer verder te studeren, maar als het collegegeld zo hoog wordt kan ik dat denk ik niet betalen.
|||
Citaat:
Overigens: het wetsvoorstel is nog niet goedgekeurd, de eerste kamer had er behoorlijk wat kritiek op, en in het bijzonder op het gedeelte over de financiering van tweede bachelors/masters. Quote uit het voorlopig verslag: Citaat:
Het is dus goed mogelijk dat het wetsvoorstel nog gewijzigd gaat worden. |
![]() |
|
De Eerste Kamer kan geen wetsvoorstellen wijzigen, dus als er een meerderheid tegen is, is dus de enige optie voor Plasterk (buiten afkeuring) om zelf de wet te wijzigen, maar dat gebeurt in dit stadium maar heel weinig. Het plan moet dan namelijk nogmaals door de Tweede Kamer, etc.
Waarschijnlijk wordt geprobeerd om via politieke druk het er toch door te krijgen, hoewel ik natuurlijk hoop dat de Eerste Kamer voet bij stuk houdt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ik ga op vakantie en saai mee #1481 Verwijderd | 500 | 22-08-2011 07:14 | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #159 kroot | 480 | 08-12-2010 15:37 | |
De Kantine |
De saaiman strooit saaiheid daar waar het nodig is #1222 Verwijderd | 500 | 25-11-2010 00:21 | |
De Kantine |
Saaiwakije en baby'tjes aan de macht #1021 Rivka | 500 | 25-06-2010 14:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 |