Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
http://www.volkskrant.nl/archief_gra...636723/thuis14
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verkiezingen EP: de uitslagen De uitslag in Rotterdam (in percentages): PVV: 22,5 op nummer 1 De uitslag in Gouda (in percentages): PVV: 17,5 op nummer 1 De uitslag in Den Haag (in percentages): PVV: 19,9 op nummer 1 http://frontpage.fok.nl/nieuws/112069 ![]() En dan te bedenken dat ik niet eens op Wilders heb gestemd.
Laatst gewijzigd op 27-07-2009 om 01:46. |
![]() |
||
Citaat:
Hoogopgeleiden kunnen overal aan het werk, hoe zie je dat voor je.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kijk nou eens naar dit diagram. Wat nou als straks alle 35+-ers met pension gaan? Wie gaat deze gat dan opvullen? En met een bevolking die steeds hogeropgeleid is, komen er straks banen vrij die niemand wil hebben omdat ze laagbetaald zijn en onder niveau. Dit betekent geen AOW pensioen voor jou, je vuil wordt straks niet meer opgehaald en als je straks (kinderloos) ligt weg te rotten in een bejaardentehuis zal er geen personeel beschikbaar zijn die je luier verschoont. Maw het zou nu een ontzettend domme zet zijn van Nederland om alleen landinwaarts te kijken. En de rest van de EU kan ons ook niet helpen, zij kampen allemaal met een vergrijzingsprobleem (misschien op Polen en Roemenië na). Meer neuken kan een oplossing zijn, maar onze generatie zal hoe dan ook de klappen van vergrijzing op moeten vangen. En dan maar zeiken dat die boetenlanders zoveel keender krieg'n. |
![]() |
|
dat is een tijdelijk probleem zoals je ziet was het na die vreemde babyboom vrij stabiel, en zo zal het blijven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Persoonlijk denk ik dat Nederland al flink aan de arbeiderstekorten heeft getimmerd door: - efficienter te produceren. - handel uit te besteden in bijv. China - te automatiseren Over vergrijzing zie ik geen oplossing om nog meer mensen een paspoort te geven. Hier werken prima, maar een paspoort? Die mensen worden namelijk ook weer oud weet je? Je verschuift de vergrijzing net zo makkelijk gewoon weer een kabinetje of 10. %rolleyes% En vreemde babyboom? Wat dacht je van WOII en de generatie die erop volgde? |
![]() |
||
Citaat:
Raar doembeeld heb jij altijd bij Nederland
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-07-2009 om 15:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De netto AOW van iemand die getrouwd is of samenwoont, is 50% van het netto minimumloon. Samen ontvangt u dus 100%. Als u een partner heeft die nog geen 65 jaar is, krijgt u een extra bedrag boven op uw AOW-pensioen. Dit extra bedrag heet een toeslag. U ontvangt deze toeslag tot uw partner 65 wordt." en "Gehuwd of samenwonend, tussen 21 en 65 jaar oud - 100 procent van het minimumloon Alleenstaande ouder tussen 21 en 65 jaar oud - 70 procent van het minimumloon Alleenstaande tussen 21 en 65 jaar oud- 50 procent van het minimumloon 65 Jaar of ouder - Uitkering is gelijk aan de netto AOW " Maargoed dat is verder ook niet relevant, want als een dergelijke regeling zou komen die jij voorstelt, dan zou er wat met percentages moeten worden geschoven. Maar ik zou dergelijke uitkeringen gewoon als verkapte aow pensioenen zien. En gezien het hoge aantal mensen dat alleen al met de VUT gaat, lijkt het me sterk dat we echt veel zullen hebben aan de paar bejaarden die dan nog aan de bak zullen blijven. |
![]() |
|
Niet als ze het gaan invoeren voor ambtenaren, die kosten op oudere leeftijd meer als ze werken dan dat ze in de aow zitten. Productief zijn ze nauwelijks.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Als we sowieso iets niet moeten doen is de grenzen open zetten voor nieuwe vluchtelingen die ons klauwen met geld kosten, geld dat we zoals je al stelde, door de vergrijzing niet hebben. Hoe vreemd is het dan dat sinds het aantreden van Albayrak de weg naar onze vette uitkeringen weer wijd open staat? Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Heb jij nog iets dat het tegendeel waarschijnlijk maakt?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "De VVD ziet vooral kansen in de vergrijzing en benadert de vergrijzing positief; niet negatief. Het is toch geweldig dat we allemaal steeds ouder worden, vaak in goede gezondheid? De stijgende levensverwachting, betere opleiding en financiële positie van de meeste ouderen is enorme winst. Minder dan 50 jaar geleden was oud worden een last voor de oudere en de familie, en bedroeg de AOW één vijfde van het huidige niveau. Inmiddels heeft 95% van de ouderen inkomsten naast de AOW. Deze positieve ontwikkeling zorgt er ook voor dat ouderen volop mee kunnen doen in de samenleving. Maar er is nog wel werk aan de winkel want de vergrijzing brengt natuurlijk ook kosten met zich mee. Dekking van de kosten van de vergrijzing moet, wat de VVD betreft allereerst komen uit een hogere arbeidsdeelname. Daarom pleit de VVD voor betere kinderopvang en naschoolse opvang en een belastingverlaging, zodat werken ook echt loont. Daarnaast moeten de overheidsuitgaven worden verlaagd, onder meer door een vermindering van de rentelasten over de staatsschuld. Om ook in de toekomst goede en betaalbaar zorg te kunnen garanderen is innovatie belangrijk daarom introduceren wij marktwerking en efficiencyprikkels in de gezondheidszorg." En zo is niet alleen de VVD hoor. Maar behoorlijk zorgwekkend als je dit soort nonsense leest. Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
In beide gevallen lijdt het spoor naar een te grote instroom waar de rompslomp niet kan voldoen aan de vraag. dat jij dan vervolgens met allemaal wilders onderwerpen komt en zo het debat wilt doen ontsporen daar heb ik geen boodschap aan; nogmaals de mensen hier; mij incluis zijn wilders niet. Citaat:
Verder heb ik al uitgewijd over de tijdelijke aard van de vergrijzing en al gewezen op de gegevens waaruit blijkt dat nederland rijk genoeg is om daar door te komen. Citaat:
bovendien zullen de lonen er altijd onder lijden al is dat probleem te overzien; dat productenten altijd goedkoper willen is logisch maar wederom niet altijd even goed voor de kwaliteit, de veiligheid of de communicatie. Los daarvan komen (om even niet over marokkanen te spreken) de laatste tijd steeds meer berichten over bv. bulgaarse en roemeense plunderbendes in west-europa; allemaal dankzij die mooie vrijheid van goederen en diensten. Citaat:
echter: daar gaat het me niet om; van mij zijn "x aantal" immigranten best welkom; ik vind alleen dat zowel zij; als wij recht hebben om te weten waar we aan toe zijn. momenteel is dat met een instroomcijfer van 140.000 (2008) en een wachtlijst van 4-6 jaar niet gegarandeerd, dat is een slechte zaak, lijdt tot achterstanden bij de immigranten, lijdt tot criminaliteit, lijdt tot ongenoegen bij de al aanwezige bevolking, lijdt tot achterstanden in bouw, scholing, zorg enz enz. dus hoe je het ook draait in die prachtige droom van je; praktisch is het een onmogelijkheid in een bureaucratie.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de stap van 65 naar 67 is nu min of meer al gezet en tegen de tijd dat onze generatie er aan toe is zal het wel 70 zijn, maar daarmee is het hopelijk echt basta. zelfs als de gemiddelde levensverwachting toeneemt, de lichamelijke aftakelijk schuift niet mee; deze begint gewoon al rond het zeventigste levensjaar. 20 procent van de mannen (en iets minder van de vrouwen) in nederland overlijdt al voor hun zeventigste. en ga 65 plussers die zich de voorgaande 40 jaar uit de naad hebben gewerkt alsjeblieft niet bestempelen als lui. |
![]() |
|
Dat uit de naad werken heeft ze als het goed is ook de mogelijkheid gegeven geld te sparen en of (meer) te investeren in een pensioens verzekering. Het is gewoon niet reeel om de jongere generaties zoveel gewicht op de schouders te leggen. Niet zolang het geld zo oneerlijk verdeeld is iig. De overheid moet niet onnodig belastinggeld weggeven aan goed gezonde 65 plussers. Politici zijn natuurlijk vrij om eigen geld te doneren aan die doelgroep.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En je draagt bij aan de samenleving zodat er ergens ook nog wat profijt uit volgt, waar werk je anders in godsnaam voor? Om de dagen tot je doodskist te bekostigen? Ach ja, je bent ook nog zo'n jong besje he? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|