![]() |
|
Er is (nog) niets veranderd. Na de vorige wedstrijd stelde iemand voor om door een jury te laten besluiten welk verhaal het beste is, omdat er tegenwoordig niet veel mensen stemmen op de verhalen.
Zie hier
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen ik vind dat ik daar de bevoegdheid niet voor heb, dat moet de wedstrijdleider doen. Mag ik trouwens nog steeds in de jury? ![]()
|
Er werd gesproken over 3 juryleden. Probleem is dan dat er drie leden minder zijn. Plus overleggen tussen 3 is best lastig. Gewoon geen fijn aantal. Twee juryleden lijkt me genoeg. De winnaar van de vorige verhalenwedstrijd lijkt me een deelnemer (als deze wil) en dan nog iemand.
Thema tijd vind ik wel een leuke. Wat ik begrijp is dat iemand de knoop moet doorhakken, en dat ik de aangewezen persoon ben? -We willen zoveel mogelijk deelnemers, dus mij lijkt dat een thema een aanknopingspunt wordt, maar niet hoeft. - Thema: tijd - Twee juryleden, waaronder de winnaar van de vorige wedstrijd. Zij bepalen de juryprijs, eventueel met juryrapport. - Een publieksprijs met poll en korte toelichting zodat mensen niet random gaan stemmen die het leuk vinden om polls in te vullen. Het verhaal met de meeste serieuze stemmen krijgt de publieksprijs. Denken jullie dat er meer deelnemers zijn als er een kleine prijs is, zoals een boekenbon? Of juist niet doen? |
![]() |
|
Ik dacht dat er geen échte, fysieke prijzen waren tijdens dit soort wedstrijden..? Maar een boekenbon is wel leuk en ik denk eigenlijk niet dat het wat zou uitmaken qua deelnemers.
|
Er zullen misschien wel meer deelnemers zijn, maar niet meer kwaliteit, denk ik. En verder wat Reynaert zegt.
Maar ik ben blij dat er al wel wat dingen beslist zijn hoor ![]()
|
Meer deelnemers is meer stemmers voor de publieksprijs.
Geanonimiseerd kan, dan is er of een bemiddelaar nodig of iedereen stuurt het vanaf een onherkenbaar emailadres (waar je naam niet uit af te leiden valt bedoel ik). Juryrapport lijkt me dan ook verplicht ja. Financiering boekenbon weet ik niet, we kunnen allemaal een paar cent ingooien bijvoorbeeld. Rond de vijf euro totaal lijkt me genoeg, klein prijsje maar ook niet teveel want dan krijg je sneller bias. |
![]() |
|
MartinV heeft aangegeven dat hij in de jury wil, wie is jurylid nummer twee? (Ik wil dit keer niet in de jury, heb zo'n vermoeden dat ik daar niet genoeg ervaring voor heb.
![]() Flyaway, doe jij mee met de wedstrijd? Zo niet, dan kan iedereen toch zijn verhaal naar jou toesturen en dan kun jij de verhalen zonder de schrijvers te vermelden aan de jury geven, toch?
|
Ook als Flyaway wel met de wedstrijd meedoet, is dat een mogelijkheid, aangezien we dan een jury hebben
![]()
||
Citaat:
Ik denk dat een verhaal van minder dan 1000 woorden geen kans maakt, tenzij het echt heel goed is.
|
Laten we gewoon zeggen: tussen de 1000 en 2000 woorden, dan is de lengte tenminste overal een beetje hetzelfde en doen we het de jury niet aan om superlange verhalen te lezen. Maar als je ervoor moet betalen, doe ik niet mee hoor.
|
Tussen de 1000 en 2000 woorden met een minimum van 1000 en een maximum van 3000 woorden?
En de boekenbon, het is een leuke prijs maar daardoor zullen er echt niet meer mensen meedoen, misschien zelfs minder. Dus als Jon het wil vergoeden kunnen we best een kleine boekenbon als prijs doen en anders gewoon zonder prijs..?
|
Vogelvrij heeft wel een punt, nu moet je betalen om mee te doen, dat was ook weer niet de bedoeling inderdaad.
Ik wil wel meedoen met de verhalenwedstrijd, maar ik denk dat het ook handig is om mij als contactpersoon te hebben en dan is het gekleurd dus ik denk ik dat ik me als contactpersoon en verhalenplaatser houd. Als ik jurylid ben, geeft dat dan een gekleurde uitslag omdat ik dan weet van wie wat is? Misschien is het beter als ik tussenpersoon ben in dat geval. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oke, geen boekenbon, misschien een vermelding op de homepage? --> Meer eer en glorie ![]()
||
Citaat:
Ik denk niet dat het veel uitmaakt dat met een jury van te voren al bekent is wie wie is. De jury wordt er wat mij betreft al voor aangesteld gewoon eens verder te kijken dan de schrijver. Het is meer zo dat het bij een poll een hoop vriendjespolitiek kan opleveren (hoeft overgens niet hoor, maar in het verleden kwam het best wel voor) en we het eerlijker vonden dat anoniem te doen.
|
Ach, het is gewoon wat eerlijker als de jury niet weet wat van wie is, anders kan je ongewild misschien toch beïnvloed worden. Maar iemand die meedoet aan de wedstrijd zou dan weer wel tussenpersoon kunnen zijn, mijns inzien (flyaway
![]()
|
Even alles op een rijtje (na alle mooie ervaringen en dieren in Kenia is veel van het Nederlandse leven weggezakt
![]() Idee: Jury beoordeeld de verhalen, roept een winnaar uit en schrijft een juryrapport. Jury: Ieke en MartinV Lengte verhalen: Maximaal 3000 woorden. Minnimum? Sturen naar: letteren@scholieren.com Verzorging van verhalen naar jury: Flyaway Tijdsplan: - x tijd om verhalen te schrijven en in te sturen - x tijd voor de jury om ze te beoordelen en een rapport te schrijven Moeten in de 2e periode de verhalen al online komen? Flyaway zou het anoniem kunnen plaatsen. Moet daar dan ook al commentaar op kunnen komen of kan dat pas als het juryrapport klaar is?
|
Een minimum aantal woorden lijkt me niet nodig; dat sorteert zichzelf wel uit. Een maand om een verhaal te schrijven en in te sturen lijkt me wel een goede tijdspanne. Ik denk dat de jury dan in twee weken wel alle verhalen zou kunnen lezen en het schrijven van een rapport binnen die tijd moet ook geen probleem zijn. Ik denk dat het voor het levendig maken van de verhalenwedstrijd wel wenselijk is dat de verhalen door de gebruikers onderling ook al gelezen en beoordeeld kunnen worden. Daar kan de jury zich dan wel weer door laten beïnvloeden, dus het is een afweging die we moeten maken.
Laatst gewijzigd op 13-08-2009 om 14:22. |
![]() |
|
Klopt, Ieke.
Misschien kunnen we dan over één week of zo beginnen? Dan hebben sommigen nog vakantie, maar hoogstens nog een week. De helft van het land moet dan (of zoals ik, komende week) weer naar school/studie en dat lijkt me beter.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Daar is hij dan: De winnaar van de verhalenwedstrijd is... Ieke | 28 | 16-11-2009 20:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Thema? flyaway | 41 | 16-04-2009 21:03 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] 30 januari? Verwijderd | 49 | 03-03-2007 11:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Nedersaksische verhalen wedstrijd Blood Fire Rage | 13 | 31-10-2006 16:31 | |
Beleidszaken |
nieuw deelforum? Shitonya | 30 | 26-03-2004 20:04 |