Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
€900,- is veel geld, als je bijv. uitrekent: Bijv. jouw moeder verdient €10,- bruto per uur. €900,- : €10,- = 90 uur werken. = Bijna 2 weken werken. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En hij wil er toch ook voor werken ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Als je ouders het door een werkster zouden laten doen zou het wel geld kosten natuurlijk ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Welke heb jij besteld ook de 16G? Ja het is inderdaad lang wachten voor mij is het nou 2 weken geleden dus zit nu op de helft denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben het helemaal met je vader eens. Wat een onzin zeg... om kosten wat kost te proberen je ouders meer geld te laten geven zodat jij je hebbedingetje kan hebben.
Leren omgaan met geld, heet zoiets. Dat kan jij blijkbaar nog niet. Maar goed dat je vader daar dan zo tegenin gaat.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar TS, hoe is het nou afgelopen? Heb je nu wel meer geld gekregen van je ouders of heb je een bijbaantje gevonden?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb al mijn inkomsten en uitgaven op een rijtje gezet. Hier kwam uit dat ik per maand voor 2,50 aan drinken/snoep koop (gemiddeld twee keer C1000 per maand) en dat ik met 5 euro per maand dus nog kan sparen, ook. @Mar_TFD: Volgorde was iets anders, driewieler ging voor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nouja, ik ben blij voor je dat je je oh zo geliefde telefoon krijgt. Ik denk heel eerlijk gezegd dat het een enorme verspilling van je geld is, maar goed. Nu maar hopen dat je er de komende 2 jaar geen spijt van krijgt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je die €60,- wil bewaren en er elke maand €5,- van wil gebruiken. Kon je er ook voor kiezen om het op een spaarrekening te zetten. Bij de ABN hebben ze bijv. een kwartaal-spaarrekening. Dan krijg je iedere 3 maanden rente van 2,5% Dan word het zelfs nog een beetje meer ook. ![]() €60,- + 2,5% (= €1,80) Het stelt misschien niets voor. Maar je zegt zelf maar €5,- nodig te hebben steeds.
|
Een Iphone...?
![]() Ik snap echt niet waarom. Het ding is gewoon belachelijk duur en mag misschien binnenkort niet eens meer in Europa verkocht worden omdat er verschillende iphones zijn geëxplodeerd Ja, dat lees je goed ja... Apple is alleen maar voor design en vind het daarom prima dat een batterij of een scherm in zo'n telefoon onvoldoende beschermd is. Sterker nog ze proberen slachtoffers de mond te snoeren! Litium ion accu's zijn sowieso al kleine bommen, zeker wanneer 1 van de cellen in de accu beschadigd raakt, bijvoorbeeld door een val. Bovendien kun je met een iphone niet eens filmen.. wat met vrijwel elke hedendaagse mobiele telefoon wel mogelijk is. Kijk eens verder dan je neus lang is, kijk eens naar bijvoorbeeld de LG arena. prachtig toestel wat goed betaalbaar is. Geborsteld aluminium, volledig touchscreen, 5.0 megapixel camera (wat dus meer is al de iphone). Of een nokia 5800 express music, wat een echte multimedia telefoon is. Een telefoon is leuk voor de eerste 2 maanden daarna ben je er op uitgekeken en zul je balen dat je geen geld meer hebt om dat ene leuke dingetje te kopen wat je in de winkel zag.
|
![]() |
Hallo!
ik ben zelf ook 14 en zou ook een iphone 3gs willen kopen, ik heb 4 maanden in een restaurant gewerkt als afwasser, voor 3 euro per uur. Daar heb ik veel geleerd dat ik mijn best moet doen op school (ookal gaat dat niet echt goed) om later een goede baan te vinden, waar het belangrijkste is dat je het op je gemak hebt en iets doet wat je leuk vind. Ik zit al heel lang te zeiken om een iphone te krijgen, maar nu ik van HAVO naar VMBO ben gegaan gaat dat moelijk... ik krijg 50 euro per maand, dus die 30 zou ik voor de iphone willen doen. Maar als ik me afvraag, waarom heb ik zo'n iphone nodig? dan denk ik ook van wat ben ik een snotaap ![]() Het is wel allemaal mooi, alleen ik weet bijna wel zkeer dat je er spijt van gaat krijgen. Maargoed ik zie dat jij @nachtegaal, hem hebt besteld.. 16gb? Zou je ons kunnen laten weten hoe die bevalt? Later! Stefan |
![]() |
|
![]() |
http://www.nu.nl/internet/2095637/al...een-flash.html
ach gut, die I-phone wordt meer en meer achterhaald voordat TS hem überhaupt binnen heeft... en het is nog lang geen 2011. technologie ontwikkelt zich razendsnel. je nu vastleggen - voor 2 jaar - aan een telefoon omdat hij nu zo stoer en hip is, is totaal onzin. zoek eens telefoons uit 2005* op op internet en bedenk je of je daar 30,- per maand voor over hebt. waarschijnlijk niet, maar dat doe je dus wel over 2 jaar: je betaalt voor ouwe meuk. *mobiele technologie ontwikkelt zich redelijk exponentieel, dus het verschil tussen 2009 en 2011 is groter dan dat tussen 2007 en 2009, vandaar de 2005 ![]()
||
![]() |
Citaat:
Je hebt wel gelijk! Maar denk je dat een abbonament in 2010 goedkoper word? 150 sms'jes & belmin. + onbeperkt internet? Dat is toch een prijs die je bij elk apparaat krijgt? Bedankt voor je reactie trouwens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
1. als je je 2 jaar vastlegt, wordt het zeker niet goedkoper voor jou. nogmaals, kijk terug en zie hoe sterk de mobiele markt de afgelopen jaren veranderd is. 2. waarom denk je dat je een peperdure telefoon gratis krijgt bij dat abonnement? omdat ze meer aan je verdienen dan het abonnement waard is. is je telefoon over een jaar stuk, dan betaal je er nog steeds voor. niets mis met een tweejarig abonnement, maar doe het gewoon niet voor een telefoon die geen "2 jaar" waard is. Citaat:
![]() 1. de versie voor de I-phone blijft beperkter dan die van andere smartphones. De I-phone kan de volle versie namelijk niet aan. 2. Apple zal z.s.m. een telefoon willen hebben die weer volledig mee kan concurreren. Kortom, voordat het 2011 is, zijn er al weer verschillende "generaties" I-phone geweest, en dan zit jij nog met een toestel uit 2009 (en als het je begonnen is om een hip toestel te hebben, dan zit je dan dus totaal fout.)
|
![]() |
ik weet niet wat "het beste" is
![]() ![]() ![]() als je je in 2010 vastlegt tot 2012 heb je waarschijnlijk in 2011 hetzelfde probleem. het gaat om prioriteiten stellen; hoe belangrijk is een telefoon echt? net als telefoons ontwikkelt iemand van 14 zich ook snel. op je 16e lijk je misschien niet veel meer op hoe je nu bent (je wil geld aan andere dingen uitgeven bijvoorbeeld) maar je blijft aan dat abo vast zitten. ik heb ook vaak genoeg (te) veel geld uitgegeven aan iets. en heel vaak had ik daar binnen twee jaar spijt van (ik zou het niet meer opnieuw doen, "waarom heb ik dat toen in hemelsnaam gedaan?" ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nu heb ik hem ook niet echt nodig, alleen zit nu met een kut telefoon samsung u600, en ik d8 als ik nou een nieuwe koop koop dan direc teen goede waar je lang mee doet. Maarja ik zie nog wel, voorlopig wacht ik wel. Thankx man! ![]() wat heb je zelf voor'n mobiel dan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik heb een 6 jaar oud abonnement lopen; kost me ongeveer 15-20 euro per maand (is nog zonder belbundel, maar gewoon retegoedkoop ![]() Al die Nokia's houden het zeker 2 jaar uit; nooit klachten gehad. (helaas - zie een ander topic - moet ik nu van provider wisselen, maar ik vind geen enkel abo dat zo goedkoop is ![]()
||
![]() |
Citaat:
Belbundel? eeehm komen we op 23 p/m.. Kom ik weer even op de iphone trug. 7 euro per maand erbij ; Toestel van 800 euro erbij & onbeperkt internet, ookal boeien jouw de smartphones niet echt.. Toch beter voor die 7 euro? 2 jaar met een nokia? Die verouderd sneller dan een iphone neem ik aan. Kdenk toch dat ik de iphone ga halen, voordat ik naar mn vader in italie ga, (die woont daar) Maargoed. als je een goed abbo hebt waarom overgaan toch? Later ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Terwijl die oude Nokia dingen onverwoestbaar zijn. Ik heb als vorige telefoon niet eens zo'n classic, maar een originele. Het ding is in het water geweest, is in het bier geweest, iemand heeft er tegenaan geslagen, er is een fiets overheen gereden... Het ding doet het nog. Waarom überhaupt achter een dure hype aanlopen? Als je internet en computerfuncties wil ben je met een Blackberry beter en goedkoper uit. Volgens mij zijn van die hypetelefoons nu wat spoilers op je (krotte) auto in de jaren '80 waren.
|||
![]() |
Citaat:
ik bedoel ook niet dat die €30,- per maand veel geld is. Maar het is wel heel veel geld als je geen normaal inkomen hebt. Degene die dit topic opende wilde ongeveer al zijn geld (inclusief spaargeld als het moest) gebruiken voor een telefoon ![]() ![]() Ik weet niet meer hoe jouw financiële situatie precies is, maar als je een paar tientjes per maand te besteden hebt, dan is een paar euro heel veel waard. Internetten op je telefoon is misschien leuk, maar als jij op je 15e niet met je klasgenoten een keer naar de film kunt, is dat echt rot. En op je 16e wil je misschien uitgaan, maar als je dan even geen baantje hebt, dan kun je niets omdat je aan je abo vastzit. Niets hoeft echt duur te zijn, maar je uitgaven moeten in verhouding staan tot je inkomsten. Als je meer dan 10% van je inkomen uitgeeft aan telefonie, dan vind ik dat echt belachelijk. Misschien mis ik de sociale waarde van een mobiel op school (en ben ik gewoon oud ![]() en ik blijf er bij: als jij van de allernieuwste gadgets houdt, dan is je I-phone uit 2009 in 2011 te vergelijken met een postduif. Citaat:
maar goed, kga nu op zoek naar een goedkoop KPN-abo (beste bereik hier) ![]() ps.: als je hem echt besluit te kopen, dan wens ik je er ook wel veel plezier mee hoor, maar doe het niet overhaast omdat die I-phone nu zo mooi lijkt ![]()
Laatst gewijzigd op 07-10-2009 om 11:59. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hey!
Ik ben zelf 15 (ooknogmaarnet XP) dus ik kan me best in je verplaatsen, en een iphone is natuurlijk heel erg mooi, maar je moet jezelf ook afvragen, wat doe je er allemaal mee, ja je kunt ermee internetten en fotograferen en bellen en smsen en muziekdownloaden en nog veel meer, maar dat kan ook met een computer, en dat kan ook met een goedkopere telefoon. Technologie verandert zo snel, als jij je iphone laten we zeggen een halfjaartje hebt, denk je niet dat je er dan al wel weer een beetje zat van bent? Dat heb ik namelijk wel altijd (niet dat ik meteen een nieuwe koop ofzo, maar je weet). Je moet ook op lange termijn kijken, ja nu ben je nog niet veel bezig met dingen als uitgaan, en nu heb je genoeg aan af en toe een blikje cola, maar dat zie je ook bij mij op school, mensen die elke dag in het tussenuur even naar de macdonalds gaan, je hoeft natuurlijk niet mee, maar in je eentje in de cantine zitten staren is ook niet gezellig, en als je daar bent en iedereen neemt wat, en jij hebt niks dan is dat toch ook niks aan? Wat nou als jij die iphone neemt, en je bent er blij mee, is mooi etc, en dan gaan je klasgenoten opeens uit, dan kun je wel zeggen van wat kan mij dat schelen, maar zo gaat het in de praktijk niet. Want dan zijn alle mensen van school naar dat en dat feest geweest, en dan kun jij niet meepraten, want jij had daar geen geld voor. Dat is niet leuk. Wat klink ik als een oma zeg. maar zo denk ik er wel over. --ow ik zag net dat er nog een pagina is, en je had hem dus al besteld, veel plezier ermee, en ik hoop voor je dat je nog een baantje of iets dergelijks vind. Laatst gewijzigd op 01-11-2009 om 22:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|