Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2009, 14:42
Batave
Batave is offline
Ik denk het niet. Ik heb de eerste avond waarop ik echt heb gedronken erna niet echt een kater gehad. En ik heb zowieso niet zo vaak een kater, dus 't kan ook aan de persoon liggen. Maar een half flesje denk ik niet.
Oud 07-11-2009, 21:09
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Zeker niet als je daarna ook nog vocht binnen krijgt.

Verder over het puntje smaak, naarmate je ouder wordt ga je bittere smaken beter waarderen/ minder proeven door het afsterven van smaakpapillen. Mede hierdoor kan je ook bier en koffie lekker gaan vinden.
Oud 08-11-2009, 21:57
Gynaecologist
Gynaecologist is offline
Ehm, ik weet niet wat jullie lui nou allemaal praten over mixjes en al die shit, maar deze jongeman moet gewoon rustig een biertje of 10 nemen en dan komt het allemaal goed.
Oud 09-11-2009, 12:49
mutsjaah
mutsjaah is offline
het ging nu over mij en niet de auteur
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 09:18
On efil
On efil is offline
Als je van zoiets een kater gaat krijgen, dan ben je wel heel gevoelig voor alcohol
Anyways, blijf on topic en maak anders zelf een topic voor je ''vriendin''
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 10:40
Bassie2
Bassie2 is offline
Hoe oud ben jij mutsjaah ?

Wel wat domme vragen trouwens
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Als je van zoiets een kater gaat krijgen, dan ben je wel heel gevoelig voor alcohol
Anyways, blijf on topic en maak anders zelf een topic voor je ''vriendin''
Ach, haar vraag heeft ook te maken met de eerste keren alcohol drinken, dus ik vind hem wel in dit topic passen. Sluit er wel een beetje bij aan.
Citaat:
Hoe oud ben jij mutsjaah ?

Wel wat domme vragen trouwens
Domme vragen bestaan niet. Bovendien is het beter dat ze hier wat dingen vraagt dan dat haar vriendin zonder enig advies veel te veel smirnoff naar binnen giet.

Laatst gewijzigd op 12-11-2009 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 22:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
owja en als je ongv half flesje (plastic flesje van jeweetwel water ofzo) smirnoff op hebt, heb je dan volgende dag kater? xd als het je eerste keer is
Over welke Smirnoff heb je het? Ik drink zelf altijd No 21 en dan heb ik na één of twee glaasje wel genoeg.
Oud 11-11-2009, 09:56
Verwijderd
smirnoff ice denk ik zo
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 15:39
Verwijderd
Bedoel je Smirnoff Ice of pure wodka? Want dat maakt nogal een verschil.

edit: gelijktijdig posten fail
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:24
Vero-naa
Vero-naa is offline
leren drinken doe je gewoon door te beginnen met een paar biertjes, en je hoeft het zeker niet op te bouwen ofzo. je moet ook niet drinken om stoer te doen, gewoon omdat je het lekker vind en gezellig een biertje wil drinken met je vrienden..
en wees niet bang dat je na 2 slokken dronken bent, ik kan je garanderen dat nog nooit iemand na 2 slokken dronken was.. hooguit na 1 biertje.
maar gewoon proberen dus, en dan kom je er vanzelf achter.

btw, je wordt sneller dronken op een lege maag, of als je je niet lekker voelt.

mutsjaah als je het over smirnoff ice hebt. daar krijg je van een half flesje geen kater.. (je bedoelt geen 1 liter fles neem ik aan)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 13:54
Verwijderd
Als je dan toch gaat drinken...
Geen hele fles Safari achterover, dat is echt vies gewoon :'D
Deel zo'n fles met z'n drieën, niet met minder, dan voel je je dus echt gewoon kud.

Drinken op je 14e: Ja, slecht, we weten het. Maargoed, toch zijn eigen keuze.
Zelf zou ik het lekker rustig aan doen.
Biertje af en toe, verschillende merken, kom je erachter wat je lekker vindt.
Als je een keer gaat klemzuipen, niet teveel mixdranken door elkaar, man dan ga je dood xD

En idd. Van tevoren moet je hebben gegeten. Ik heb de gevolgen gezien als je niet eet voordat je drinkt, sterker nog, ik zat ernaast. En da's geen fijn gezicht.

Laatst gewijzigd op 05-12-2009 om 13:56. Reden: +edit
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 15:14
donnatjuh95
donnatjuh95 is offline
begin met 1 flesje bier op een avond (die je niet in een keer opdrinkt...) en ga dan steeds meer drinken...
ik drink al sinds m`n 9e en ik begon ook zo...
nu kan ik al veeeel meer drinken als ik wil...
en als je zelf niet wil drinken niet doen!!! als je vriendin het dan uitmaakt of je vriendendom tegen je doen zijn het geen echte vrienden neem dat maar van mij aan ik deed soms ook wel dingen om erbij te horen en daar heb ik nu spijt van...
xxx
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 15:23
Batave
Batave is offline
Citaat:
begin met 1 flesje bier op een avond (die je niet in een keer opdrinkt...) en ga dan steeds meer drinken...
ik drink al sinds m`n 9e en ik begon ook zo...
nu kan ik al veeeel meer drinken als ik wil...
en als je zelf niet wil drinken niet doen!!! als je vriendin het dan uitmaakt of je vriendendom tegen je doen zijn het geen echte vrienden neem dat maar van mij aan ik deed soms ook wel dingen om erbij te horen en daar heb ik nu spijt van...
xxx
zoals vanaf je negende drinken?
Oud 14-12-2009, 17:08
Verwijderd
je zal maar een vriendin hebben die het uitmaakt als je geen alcohol drinkt
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 18:23
donnatjuh95
donnatjuh95 is offline
Citaat:
zoals vanaf je negende drinken?
dat wou ik zelf en om stoer te doen :$
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 19:34
Batave
Batave is offline
Citaat:
dat wou ik zelf en om stoer te doen :$
Waarom in godsnaam?
Oud 15-12-2009, 11:40
WEED PLANT
WEED PLANT is offline
het is lelijk als je gaat LEREN drinken, drinken doe je dat ga je niet leren.. dat komt best wel lelyk over? want wat valt er aan te leren?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 17:24
SacredRose
SacredRose is offline
^waar je grens ligt bijvoorbeeld.
Oud 18-12-2009, 01:16
Verwijderd
Stom topic. In de eerste plaats; Wammus heeft gelijk. Doe even normaal, je bent net uit 't ei. Voorts is het zo dat hoeveel je kunt hebben enorm afhangt van factoren als bijvoorbeeld hoe vermoeid je bent en wat je gegeten hebt und so weiter. Je zult merken dat je de ene keer héél makkelijk dronken wordt en de andere keer praktisch een bodemloze put lijkt. En och, later durf je ook wel om 'n colaatje te vragen hoor, bij rondje X waar je geen zin meer in hebt.

Alcohol c.q. drank hoor een míddel te zijn, geen doel.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 10:11
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
hoi ik ben een jongen van 14 en ik heb een vraag weet iemand hoe ik kan leren drinken
ik weet het ik ben te jong enzo maarja al mn vrienden doen het en mn vriendin vraagt waneer ik een keer mee ga drinken maarjah ik ben bang dat ik na 1 slok dronken ben. kan ik dit trainen ? zoja hoe
ik vindt cider wel lekker maar weet niet of het iets is om mee te beginnen en ik weet het shandy maarja ik wil echt kunnen zuipen niet die nep biertjes

zeg niet je moet niet volgen enzo en doee wat jezelf wilt. want ik wil leren drinken .

groet van een jongen van 14 die wil drinken
Ten eerste, als jij wilt 'leren drinken' omdat je anders raar aan wordt gekeken, dat vind ik eerlijk gezegd toch best kansloos.
Sowieso ben je niet na 1 slok dronken, zo werkt dat gewoon niet.
Niet dat ik weet, iig.

Ik persoonlijk drink niet omdat ik bier of die ranzige zoete troep gewoon niet te zuipen vind.
Mijn vrienden kunnen dat respecteren, zelfs al wordt ik raar aangekeken, dat kan mij vrij weinig schelen. Zij zijn uiteindelijk degene die op de stoep lopen te kotsen.
Daarbij komt ben je pas 14, man.
Wacht nog even een jaar of 2 en pak dan een biertje ofzo.
Oud 18-12-2009, 14:16
Myuki
Myuki is offline
Wat ik ga zeggen is al duizend keer gezegd, maar wellicht helpt herhaling van de boodschap...

Als je voor je 16e drinkt, doe 't dan wel rustig aan. Een keer een biertje/breezer drinken om te proberen kan niet zoveel kwaad. Maar je regelmatig bezatten wel. Je hersenen zijn nog volop in ontwikkeling en door teveel te zuipen rem je die ontwikkeling. Zonde toch?! Niet dat je bezatten als je ouder bent helemaal geen kwaad meer kan, maar wel een stuk minder.
Reageren

Regels voor berichten