Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2009, 22:14
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ehh, gymnasium is wat extra talen hè, niet extra wiskunde ofzo. Ik heb wel tweetalig atheneum gedaan, en het hoogste profiel. Aangezien Latijn en Grieks wel grappig, maar volkomen nutteloos zijn, heb ik er niet voor gekozen.
Dus een luie vwo'er ook nog, het wordt niet beter.
Rationeel
Rationeel is offline
poeeee prijzen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn
Verwijderd
Citaat:
Ik nam de proef eens op de som bij mijn ex-vriendin. Ze wist niet één van de uitdrukkingen uit het Latijn die in het Nederlands gangbaar zijn te vertalen.
Ik ben ook geslaagd met een 4 voor Latijn MAARRR het is alsnog handig. Want bij rechtsgeschiedenis 2 moesten we een hele lijst juridische latijnse uitdrukkingen leren, en dat was een EITJE omdat ik Latijn heb gehad en een deel gewoon kon vertalen. En het is gewoon ook handig bij het leren of begrijpen van andere Europese talen en blaat.
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
murus lumos
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alleen maar gezegd dat het dan een goede photoshop is.

Nou ja, goed genoeg om realistisch over te komen bij de leek.
Goed, dan weet je er wel iets van. Mij best.

Citaat:
zet het origineel even op 18+ dan
Ik heb het origineel niet, jammer genoeg.
Rationeel
Rationeel is offline
biiiiiiiiiitch-fiiiiiiiight!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ikzalhetnietmeerdoenfizzletje
dankjeweldeepeetje
Oud 16-09-2009, 22:15
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Onderdeel van het hoger zijn is ook kunnen inschatten wat verspilling is van je tijd.
Ja maar daar is niet echt een universele graadmeter voor wel. Voorbeeld, wiskunde op de middelbare school was verspilling van mijn tijd want ik doe er niets mee heden ten dage.
Oud 16-09-2009, 22:15
Verwijderd
Citaat:
De pot verwijt de gouden ketel...
Oud 16-09-2009, 22:16
Verwijderd
Citaat:
De pot verwijt de gouden ketel...
Oud 16-09-2009, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Luiheid is de baken van vooruitgang, anders. Als we allemaal niet zo lui waren geweest dan zaten we nu nog steeds als ijverige sukkels met de hand stenen te verslepen. In onze berenvelletjes.
Oud 16-09-2009, 22:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 16-09-2009, 22:19
Verwijderd
Morgen hoorcollege in de aula. Joepie.
Oud 16-09-2009, 22:20
Verwijderd
Para, is het bij jullie ook de hele tijd zo ontzettend druk? Ik heb het P.C. Hoofthuis nog nooit zo vol gezien.
Oud 16-09-2009, 22:21
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Luiheid is de baken van vooruitgang, anders. Als we allemaal niet zo lui waren geweest dan zaten we nu nog steeds als ijverige sukkels met de hand stenen te verslepen. In onze berenvelletjes.
Dit is de grootste larie die ik ooit heb gehoord.
Oud 16-09-2009, 22:22
Laisve
Laisve is offline
Haha katje kijk even naar NL1
Oud 16-09-2009, 22:26
Verwijderd

ik heb dit biertje en het is best te pruimen
Oud 16-09-2009, 22:28
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
wat een dikke fles
Oud 16-09-2009, 22:29
Verwijderd
ja, leuke vorm vind ik dat. net als die duvel flesjes, die zijn ook zo dik
Oud 16-09-2009, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Haha katje kijk even naar NL1
Nee, maar sup?
Oud 16-09-2009, 22:30
Verwijderd
Laatst wilde ik iets kijken op tv, maar ik kreeg m niet aan de praat
Oud 16-09-2009, 22:30
Verwijderd
I'm the least you could do (8) if only life were as easy as you
Oud 16-09-2009, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Para, is het bij jullie ook de hele tijd zo ontzettend druk? Ik heb het P.C. Hoofthuis nog nooit zo vol gezien.
Haha, ja, drukte alom. Ik ben allang blij dat ik geen eerstejaarsvakken meer heb, daar moeten ze nu klapstoeltjes bij halen om iedereen een zitplaats te geven

Maar bij het P.C. Hoofthuis valt de drukte wel het meest op heb ik het idee, omdat dat zo'n doolhofje is. En omdat er vrij beperkte ruimte is waar je kunt roken, dus die verdubbeling van rokers voor de uitgang oogt gelijk verschrikkelijk druk.

Citaat:
Dit is de grootste larie die ik ooit heb gehoord.
Wat? De man die het wiel had uitgevonden had gewoon zoiets van 'ja fok al dat werken, dat moet makkelijker kunnen'.
Oud 16-09-2009, 22:37
Laisve
Laisve is offline
Nee waarschijnlijk dacht die man, hee ik kan meer tijd besteden aan het land verbouwen als ik niet zoveel tijd hoef te besteden aan lopen o.i.d. dus hoe kan ik dit efficiënter doen. Niet zodat hij kon luieren.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja maar daar is niet echt een universele graadmeter voor wel. Voorbeeld, wiskunde op de middelbare school was verspilling van mijn tijd want ik doe er niets mee heden ten dage.
Bij andere mensen ontwikkelt wiskunde de intelligentie, en heb je er dus ook iets aan als je er nooit meer direct 'iets mee doet'.

Voor Latijn valt overigens wel hetzelfde te zeggen, maar in mindere mate. Het is vooral handig als je bijvoorbeeld Dr. Faustus wil lezen zonder voortdurend dingen op te zoeken.
Verwijderd
Salmon gutter!
Oud 16-09-2009, 22:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Bij andere mensen ontwikkelt wiskunde de intelligentie, en heb je er dus ook iets aan als je er nooit meer direct 'iets mee doet'.

Voor Latijn valt overigens wel hetzelfde te zeggen, maar in mindere mate. Het is vooral handig als je bijvoorbeeld Dr. Faustus wil lezen zonder voortdurend dingen op te zoeken.
elke taal is nuttig en vooral latijn. zoveel overeenkomsten met het engels/frans/nederlands e.d.

sowieso alles wat je leert is nuttig, of je het nu direct toepast of niet
Oud 16-09-2009, 22:42
Verwijderd
Door plaatsgebrek hebben ze mijn werkgroep van drie uur 's middags naar negen uur 's ochtends verplaatst. Godverdomme.
Oud 16-09-2009, 22:44
Laisve
Laisve is offline
Ik vind 's ochtends college veel fijner dan laat in de middag omdat je net iets meer aan je dag hebt.
Oud 16-09-2009, 22:45
Verwijderd
mijn theorievakken komen ook gewoon in de ochtend terecht want dat wil ik
Oud 16-09-2009, 22:47
Verwijderd
Ik doe overdag niet zo schokkend veel. Het overgrote deel van mijn activiteiten vindt 's nachts plaats. En dan is het wel fijn om uit te slapen, natuurlijk.
Oud 16-09-2009, 22:48
Verwijderd
ik doe 's nachts ook bijna alles maar dan zet ik toch mijn wekker om 7, eigenlijk
Oud 16-09-2009, 22:49
Laisve
Laisve is offline
Ja klopt. Voor uitgaan is negen uur college echt moordend
Oud 16-09-2009, 22:49
Verwijderd
Ik houd wel van 's nachts leven, maar niet als je (vaak) vroeg op moet.
Oud 16-09-2009, 22:50
Uice
Uice is offline
Ik vind het altijd leuk om 's avonds laat college te hebben. Zo gezellig.
Oud 16-09-2009, 22:51
Verwijderd
onze school gaat dicht om 8 uur :"(
behalve op donderdag want dan is de bar open
Oud 16-09-2009, 22:52
Verwijderd
en ik heb op vrijdag alleen atelier uren en donderdag is uitgaandag ;cool:
Oud 16-09-2009, 22:53
Verwijderd
atelieruren zijn de uren waarin je 'lekker dingen gaat kleuren', dus die mag je zelf invullen
Oud 16-09-2009, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Nee waarschijnlijk dacht die man, hee ik kan meer tijd besteden aan het land verbouwen als ik niet zoveel tijd hoef te besteden aan lopen o.i.d. dus hoe kan ik dit efficiënter doen. Niet zodat hij kon luieren.
Lopen? Jij denkt dat de uitvinding van het wiel gelijk gepaard ging met de uitvinding van een soort prehistorische auto a la die van Fred Flintstone?

Los van alle andere argumentatie die ik zou kunnen geven - er zijn veel meer luie mensen dan ijverige mensen. "Hoe kan ik mijn werk makkelijker maken" is dan ook een veel waarschijnlijkere gedachte dan "hoe kan ik mijn werk sneller doen, zodat ik meer tijd heb voor ander werk". Temeer omdat het eerste wiel vooral werd gebruikt voor het verplaatsen van zware voorwerpen, dus er was helemaal geen sprake van tijd kwijt zijn aan lopen.
Oud 16-09-2009, 22:55
Verwijderd
I hate Jon Bon Jovi but I hate his music more (8)
Oud 16-09-2009, 22:57
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ik vind het altijd leuk om 's avonds laat college te hebben. Zo gezellig.
niet in de winter
mn bus rijdt om de uur en het gebeurt weleens dat ik dan een uur gwn buiten wacht
Oud 16-09-2009, 22:57
Martiño
Martiño is offline
Zo, nog drie minuten jarig.
Oud 16-09-2009, 22:58
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Zo, nog drie minuten jarig.
Oud 16-09-2009, 22:58
Allure
Allure is offline
Op 'mijn' middelbare school kan je nu bijv. Grieks kiezen en dan hoef je Frans totaal of Duits totaal niet te doen.
Oud 16-09-2009, 22:59
Rationeel
Rationeel is offline
gefeliciteerd af!
Oud 16-09-2009, 23:00
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Lopen? Jij denkt dat de uitvinding van het wiel gelijk gepaard ging met de uitvinding van een soort prehistorische auto a la die van Fred Flintstone?

Los van alle andere argumentatie die ik zou kunnen geven - er zijn veel meer luie mensen dan ijverige mensen. "Hoe kan ik mijn werk makkelijker maken" is dan ook een veel waarschijnlijkere gedachte dan "hoe kan ik mijn werk sneller doen, zodat ik meer tijd heb voor ander werk". Temeer omdat het eerste wiel vooral werd gebruikt voor het verplaatsen van zware voorwerpen, dus er was helemaal geen sprake van tijd kwijt zijn aan lopen.
Nee, zeg ik dat? Alleen met 1 pak graan of wat ze ook verbouwden lopen of met 20 tegelijk op een kar maakt nogal een verschil he.

Ik denk dat je de luiheid van de mens schromelijk overschat als zijn overleven daarmee in gevaar is. Maar het zal wel, deze discussie lijkt me niet verifieerbaar.
Oud 16-09-2009, 23:01
Martiño
Martiño is offline
En weg zijn de rode cijfertjes! Tot volgend jaar dan maar weer.
Oud 16-09-2009, 23:02
Verwijderd
Citaat:
En weg zijn de rode cijfertjes! Tot volgend jaar dan maar weer.
Het is weer zover voor je het weet!
Verwijderd
jongens, de wereld is mooi als je goed zoekt,
groetjes,
manon
Verwijderd
Zilv'ren haren tussen 't goud, ja mijn kind wij worden oud.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten