Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2009, 17:10
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou, hij ziet er aardig geiserig uit anders:

[afbeelding]

Met waakvlam en al. Volgens de handleiding heeft 'ie een te laag debiet voor gebruik in de badkamer. Je mag 'm alleen boven een gootsteen of wastafel hangen, een douche of bad kan 'ie niet goed aan.

Maar misschien is het ook geen geiser, trouwens, want in de handleiding noemen ze hem stug 'toestel' of 'waterverwarmer'.
dat ding ziet er inderdaad aardig uit als zo'n ding dat boven de wasbak in de keuken hangt..
Advertentie
Oud 22-10-2009, 17:11
Verwijderd
Oh ja, zo'n geiser hadden mijn ouders vroeger ook, daar kon je net 2 minuten mee douchen met een dun pisstraaltje Dus mijn moeder kookte altijd water en dan had ze een teil vol lekker warm water voor mijn zus en mij <3
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 17:18
Verwijderd
Haha, dat hoeft hier nou ook weer niet, maar ideaal is het allemaal ook niet nee.

Al scheelt het dat ik nu in elk geval weet wat er precies aan schort
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ctrl+shift. En als dat niet werkt staan je taalinstellingen verkeerd en moet je daar wat aan veranderen.
Hee dankje, het was dus inderdaad die control+shift.
Weer wat geleerd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 18:04
Lorelei
Lorelei is offline
De verwarming doet het niet en dat is niet fijn
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 22:42
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Er hangt een lamp aan de would-be plafondventilator in mijn kamer maar die begint na een paar minuten onophoudelijk te flikkeren en daar krijg ik epilepsie van ofzo.
Oh en de ventilator is ook nog niet echt gemonteerd. Nu heb ik een metalen ding dat ronddraait zonder ventilatorbladen.
Oud 22-10-2009, 22:51
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Krijg je dan zo'n soort scherm te zien? Zo ja, dan zou ik er rap mee naar de computerreparateur gaan, want een Blue Screen of Death geeft vrijwel altijd aan dat er iets goed mis is met je computer.
Ja precies zo één! Maar mijn ex is een nerd en die zei dat er weinig aan te doen viel, want mijn computer is best oud. Hij kan het nu begeven of over een jaar ofzo.
Oud 23-10-2009, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Krijg je dan zo'n soort scherm te zien? Zo ja, dan zou ik er rap mee naar de computerreparateur gaan, want een Blue Screen of Death geeft vrijwel altijd aan dat er iets goed mis is met je computer.
Of dat je windows '97 hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Nou, hij ziet er aardig geiserig uit anders:

[afbeelding]

Met waakvlam en al. Volgens de handleiding heeft 'ie een te laag debiet voor gebruik in de badkamer. Je mag 'm alleen boven een gootsteen of wastafel hangen, een douche of bad kan 'ie niet goed aan.

Maar misschien is het ook geen geiser, trouwens, want in de handleiding noemen ze hem stug 'toestel' of 'waterverwarmer'.
oh zo'n ding hebben wij ook voor warm water en de douche... Daarom komt er bij ons zo'n pisstraaltje uit dat je een kwartier moet douchen om een beetje zeep uit je haren te krijgen, heel irritant
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 15:48
Verwijderd
Oh ja, ik weet het weer, er staat hier nog een kapotte wasmachine. Iets met het deurtje. Hij staat in een hok dat tot m'n middel gevuld is met klerezooi, dus ik moet eerst dat hok opruimen voor iemand het kan maken. En dat kost weer veel geld. En in ons portiek staat toch een gezamelijke wasmachine/droger die we altijd gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 21:21
Fumble
Fumble is offline
De deur van m'n kamer gaat niet dicht zonder dat ik hem vanaf de buitenkant met m'n sleutel dichtdoe, maar dat geeft niet, want zo kan ik ook niet buitengesloten worden. Verder niets, nieuwbouw <3

Het deksel van m'n waterkoker is kapot.

en dat is het wel ongeveer
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 01:35
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Of dat je windows '97 hebt.
dat is curieus, want die bestaat niet..
Oud 25-10-2009, 14:23
Verwijderd
Citaat:
dat is curieus, want die bestaat niet..
Niet? Hm ik dacht dat ik dat vroeger had. Althans mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:07
Verwijderd
Je bedoelt Windows '98 of '95.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:08
Verwijderd
Oh. Misschien hadden we Windows '98 met Office '97 dan. Hoe dan ook, het crashte dagelijks.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:25
Philosophy
Philosophy is offline
Alles doet het hier.
Oud 25-10-2009, 15:30
Verwijderd
Ik heb zojuist m'n geiser weer aan de praat gekregen omggggggggggg :klusvrouw:

En dat terwijl het ontstekingsknopje eraf was gesloopt! Al mag 'ie officieel nog steeds de badkamer niet verwarmen, natuurlijk, maar nu heb ik tenminste wel warm water.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 17:39
Verwijderd
enkele peertjes, de vloer van de keuken, magnetron (die beneden staat dan)

internet

maar vooral is het hier extreem goor
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 20:18
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
enkele peertjes, de vloer van de keuken, magnetron (die beneden staat dan)

internet

maar vooral is het hier extreem goor
Want? Ratten? Schimmel?
Oud 25-10-2009, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Want? Ratten? Schimmel?
Dat ga ik niet hier rondstrooien.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 20:22
Rivka
Rivka is offline
Oh
Oud 25-10-2009, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Er hoeft helemaal niks kapot te zijn hoor, het kan namelijk ook zijn dat er gewoon een stukje software, bijvoorbeeld een driver, rotzooi loopt te trappen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Er hoeft helemaal niks kapot te zijn hoor, het kan namelijk ook zijn dat er gewoon een stukje software, bijvoorbeeld een driver, rotzooi loopt te trappen.

Ik kreeg die blauwe schermen hier eerst iedere dag wel, maar na het cleanen van de registry is alles weer goed
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zojuist m'n geiser weer aan de praat gekregen omggggggggggg :klusvrouw:

En dat terwijl het ontstekingsknopje eraf was gesloopt! Al mag 'ie officieel nog steeds de badkamer niet verwarmen, natuurlijk, maar nu heb ik tenminste wel warm water.
Wel uitkijken met geisers enzo, onze oude CV-ketel-gedoe was ook kapot, dus ging ik hem telkens resetten zodat hij het weer even deed en we konden douchen, maar uiteindelijk kwam er toch een controleur en die vertelde dat de afvoer scheef zat en 't eigenlijk een wonder was dat we niet in onze slaap waren gestorven Hij was echt helemaal bleek, dus kennelijk was 't vrij ernstig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Mijn zusje had heel af en toe zo'n scherm gehad, waarna 3-4 weken geleden haar harde schijf het begaf en ze een nieuwe moest. En vorige week kreeg ze opeens weer een blauw scherm en toen begaf haar héle computer het en moest ze een nieuwe aanschaffen (gelukkig geen nieuwe harde schijf, scherm, toetsenbord en muis, dus dat scheelde in de kosten). En het was heus geen heel oude computer, het was een Mediacenter (met Windows XP uiteraard) van Hewlett Packard die ze 2-3 jaar terug tweedehands had aangeschaft. Dus ik vind zo'n blauw scherm toch wel iets om je ernstig zorgen over te maken (van meestal is er toch iets ernstigs aan de hand) en vind het daarom ook niet zo verstandig om af te wachten tot de computer het uiteindelijk begeeft. Maar ja, that's just me.

Citaat:
Ik kreeg die blauwe schermen hier eerst iedere dag wel, maar na het cleanen van de registry is alles weer goed
Het is altijd een goed idee om regelmatig het register te verschonen, regelmatig de harde schijf te defragmenteren en ook regelmatig de virusscanners te gebruiken. Dan kun je in het geval van een blauw scherm in ieder geval meestal al de mogelijkheid elimineren dat het bijvoorbeeld aan het register ligt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 14:59
Verwijderd
Naast die blauwe schermen heb ik er wel meer gehad en is er nog nooit een pc gestorven onder mijn handen Dus kennelijk kán het een voorbode zijn van het falen van hardware maar hóeft het dat niet te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 15:09
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb ook aardig wat blauwe schermen meegemaakt, maar het is nog nooit het gevolg geweest van kapotte hardware.
Oud 26-10-2009, 15:12
Verwijderd
Ik had een tijd heel vaak achter elkaar blauwe schermen en dat was door de drivers
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 15:40
Tink*
Tink* is offline
En wat moet je dan aan die drivers doen? *n00b*
Oud 26-10-2009, 15:43
Verwijderd
Meestal andere drivers installeren, indien beschikbaar.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 16:31
Tink*
Tink* is offline
Met die nerdtaal kom ik er niet Commendatore!
Oud 26-10-2009, 16:55
Verwijderd
Simpeler dan dat wordt het niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 19:39
KIET
KIET is offline
Even kijken... Er is niet veel dat echt kapot is, maar wel veel dat niet werkt hoe het zou moeten werken.

- Twee spaarlampen zijn gestorven, maar die lampen gebruik ik inmiddels niet meer.
- De linker armleuning van één van mijn banken is spontaan ingezakt.
- Ge moe kloppen want de bel doet 't nie.
- De transparante kap van de caviakooi hangt al jaren met tape e.d. aan elkaar, vooralsnog geen klachten over ontvangen van de bewoners. De waterfles lekt ook wat.
- Er zitten putjes in de beeldbuis van de TV want toen ik die kocht (tweedehands) heb ik hem per ongeluk uit de auto laten donderen Behuizing is ook kapot, maar dat is uit het zicht. De afstandsbediening werkt ook niet als de batterij teveel verplaatst is, het beste is om hem ondersteboven te gebruiken...
- De hometrainer staat op 5 verschillende punten met verscheidene stapels Het Beste boekjes eindelijk stabiel, want z'n poten zijn krom. Ook zit er met tape een computer van een andere hometrainer opgeplakt.
- Mijn gasfornuis zou een eigen ontstekingsmechanisme voor de pitjes moeten hebben, maar dat werkt niet. Dus gewoon een keukenaansteker voor dagelijks gebruik.
- Laptop is oud en waardeloos: harde schijf is ergens beschadigd wat soms problemen oplevert bij het kopiëren van bestanden, accu werkt circa 10 seconden, optische drive is kapot, ventilator ratelt al eeuwen en de backspacetoets is afgebroken.

En buiten staan vier auto's met elk hun eigen waslijst aan problemen (twee zijn er geschorst) Voor de lol even een opsomming daarvan van de auto die ik nu gebruik:
- Koppeling dun.
- Koppelingcilinders lek.
- Radiateur lek(-kig).
- Moet uitgelijnd worden.
- Blower momenteel defect, schakelaars voor de verwarming werken niet (staat wel op warm en aan).
- Claxon defect.
- Achterruitverwarming defect.
- Hangt scheef nadat er slechts aan één kant een veer is vervangen.
- Slijtage in de versnellingsbak, en hij staat ook niet optimaal afgesteld.
- Auto is eh... niet 100% waterdicht.
- Uitlaat is lek.
- Remschijf loopt wat aan en piept daardoor wat.
- Stuurkogel en wiellagers zijn aandachtspunten.
- Startmotor matig.
- Kofferbak en motorkap sluiten soms wat moeilijk.
- Roest op het plaatwerk, roestschade aan de dorpels.
De auto is wel uit '76, ter verdediging. En hij weigert te sterven
Oud 26-10-2009, 19:49
Verwijderd
Veel op die lijst zou ik toch echt 'kapot' noemen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 22:27
KIET
KIET is offline
Welnee, het is alleen kapot als het echt niet meer bruikbaar is
Ik ben vrij goed in het op-het-randje-van-bruikbaar houden van gesloopte dingen, want ik heb er een hekel aan om dingen te vervangen
Oud 27-10-2009, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Wel uitkijken met geisers enzo, onze oude CV-ketel-gedoe was ook kapot, dus ging ik hem telkens resetten zodat hij het weer even deed en we konden douchen, maar uiteindelijk kwam er toch een controleur en die vertelde dat de afvoer scheef zat en 't eigenlijk een wonder was dat we niet in onze slaap waren gestorven Hij was echt helemaal bleek, dus kennelijk was 't vrij ernstig
Ik heb dan ook uitvoerig de handleiding bestudeerd voordat ik me eraan waagde. Dus ik wist al precies waar het aan lag voordat ik begon. Anders zou ik het ook niet aandurven, hoor, al die crap met gas is inderdaad een beetje eng.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 10:46
Verwijderd
Oh, hier thuis was wel echt iets kapot; ons dekbedovertrek. Er zat een flinke scheur in - die ik weer provisorisch gerepareerd had - en toen kwam er nog een scheur bij. Maar net een nieuwe gekocht, dus dat is ook weer verholpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten