Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wanneer je nu de tijd hebt om te gaan. Is dit wel een ideale tijd om een wereldreis te gaan maken. Doordat de economie er nog niet helemaal bovenop is, zijn de vliegtickets niet absurt duur. Je zal zien dat als je het uitstelt de tickets veel duurder gaan worden.
Succes in ieder geval metje keuze. |
![]() |
|
Ik zit nu 3,5 maand in Zuid-Amerika en heb dus helaas nog maar twee weekjes te gaan.. Kan wel zeggen dat dit echt de tofste ervaring van m´n leven is! We zijn begonnen met carnaval in Rio de Janeiro, wat een gekkenhuis! Een maand in Brazilië gebleven (Salvador - tof, wel erg toeristisch; Sao Paulo - enorm groot, niet heel erg mijn ding, maar heb er een vriend wonen, dus wel een week gebleven; Porto Alegre - oersaai, niks te doen; Gramado - schattig; Iguazu Falls - geweldig! bijzonderste wat ik ooit gezien heb! vooral de Argentijnse kant). Na Brazilië een week in Paraguay geweest, een aangename verrassing. Weinig toeristen, waardoor je door iedereen wordt aangestaard (zeker omdat mijn reisgenote lang en blond is..), maar zodra je een praatje maakt blijkt iedereen alleen maar nieuwsgierig en heel vriendelijk. Vond de hoofdstad, Asuncion, ontzettend de moeite waard. Ook nog naar Encarnacion in het zuiden geweest (stad zelf is niks te doen), van waaruit we naar Nationaal Park San Rafael zijn gegaan, heel bijzonder, aan te raden. Vervolgens Argentinië in: Rosario, Buenos Aires, Bariloche, Malargüe, Mendoza, Cordoba en Salta. Rosario was een aangename verrassing en Bariloche was prachtig. Twee keer een auto gehuurd (Bariloche en Salta), ook zeker een aanrader, want zo zie je veel in korte tijd en je kunt het ook nog eens helemaal op je eigen manier doen. Toen Chili: Santiago, Valparaíso, La Serena en San Pedro de Atacama. Santiago vond ik niet heel veel aan als stad, maar we hadden een onwijs leuk hostel (Moai Viajero), beste hostel waar ik ooit gezeten heb! Valparaíso was bijzonder, met allerlei gekleurde huisjes op de vele heuvels. Vanuit La Serena hele toffe dagtrips gemaakt (o.a. honderden dolfijnen gezien!) en San Pedro is ook wel een beetje een must vanwege de omliggende omgeving, sowieso een bizar dorpje vol toeristen haha. Dan Bolivia: Tupiza, van waaruit een vierdaagse tour naar de zoutvlakte van Uyuni, weer een hoogtepunte! Kan La Torre Tours van harte aanraden! Vervolgens Cochabamba, aangename verrassing, interessante stad met nauwelijks toeristen (maar genoeg te zien). Daarna natuurlijk het onvermijdelijke La Paz, ook weer een hele toffe stad. Van daaruit nog naar de Amazone gevlogen (Rurrenabaque) voor een Pampas tour - gaaf! Toen nog Copacabana, aan het prachtige Titicacameer. Van daaruit Peru ingegaan, waar we nu zitten. Arequipa is de eerste stop, prachtige stad met een geweldig klimaat. Het enorme klooster hier is een must see. Over een uurtje pakken we de nachtbus naar Cusco, van waaruit we uiteraard ook naar Machu Picchu gaan. Dan alleen nog Lima en dan zit het er helaas alweer op.
Argentinië is wel m´n favoriete land, heel divers (natuurlijk ook heel groot), leuke mensen, lekker eten, zowel gave steden als prachtige natuur en niet echt een culture shock, wat in ´t begin best fijn is. Bolivia is me ook heel goed bevallen, ik hoorde allemaal horrorverhalen over verschrikkelijke bussen die continue stukgaan en constante buikgriep, maar dat is 100% meegevallen. De mensen zijn wel nogal gereserveerd en moeilijk contact mee te maken. Maar er zijn een paar prachtige plekken die je niet wilt missen! Bovendien is het cheaaaap! Paraguay zou ik zeker aanraden. Het is niet echt toerist-orientated en je zult je er geen weken vermaken, maar vooral Asunción (de hoofdstad) heeft echt wel wat te bieden en we vonden het er erg leuk. Chili heeft prachige natuur, maar de steden vond ik minder en het is vrij prijzig. Brazilië heeft een aantal prachtige kuststeden en het carnaval was onvergetelijk. Soms wel moeilijk om al die armoede te zien, veel mensen (en heeeeeel veel honden!) die op straat leven of in de meest armetierige ´huisjes´ (nauwelijks de naam waard). Tot nu toe zijn we geen één keer bestolen of met geweld in aanraking geweest en niet grandioos afgezet (als toerist word je natuurlijk altijd wel een beetje afgezet ![]() Overall: als je de kans hebt, GAAN!
|
Verwijderd
|
Ik ben ook net terug na 4 maanden Zuid-Amerika en heb eigenlijk dezelfde ervaringen als Femic. Met als verschil dat ik niet in Paraguay ben geweest, maar wel in Uruguay en Ecuador en in Bolivia en Peru wat meer plekken bezocht heb. Als je de kans hebt, inderdaad gaan. Ik heb echt een toptijd gehad en zou zo weer terug gaan als ik de kans had
![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wereldreis BabyBlueBerry | 11 | 15-07-2016 01:45 | |
Vrije tijd |
wereldreis wereldreis | 7 | 25-12-2013 14:26 | |
Vrije tijd |
Wat is het verschil tussen een vrouw op wereldreis en een man op wereldreis? floffy3 | 4 | 25-01-2012 20:06 | |
Studeren |
Wereldreis Zwimber | 7 | 15-10-2009 11:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Op wereldreis voor jou Anno 1986 | 7 | 22-09-2004 19:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Geen titel Ieke | 0 | 05-04-2004 20:44 |