Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2009, 11:43
wup
wup is offline
Een van mijn beste vrienden is homo, maar wij gaan wel anders met elkaar om dan voor ik het wist. We zijn veel hechter geworden, omdat hij veel meer zichzelf durft te zijn.Hij is enorm veranderd en daardoor ook onze relatie. Ik wist eigenlijk altdij al dat hij homo was, dat was als 7 jarige bij hem al duidelijk ( die jongen had meer my little ponies dan ik!). Maar sinds hij het echt verteld heeft, kunnen we normaal praten over jongens/mannen ed zonder bang te zijn dat ik hem kwets ( om maar iets te noemen, zo is er nog veel meer)

Maar hij is dan ook het stereotype homo, Heb het nog niet meegemaakt dat iemand uit de kast kwam waar ik het niet van verwachtte, maar ik denk dat het niet veel zou uitmaken in de omgang.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2009, 17:09
Romano
Romano is offline
Citaat:
Maak je niet druk hoor, ben je vast niet leuk genoeg voor
Ja je ziet me natuurlijk dagelijks in real life.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 20:54
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Het ging me denk ik met name om de onderwerpen, maar ook op de manier waarop het gebracht wordt inderdaad. Ik word heus niet kwaad als we met elkaar van mening verschillen over of Utrecht leuker is dan Groningen oid, maar dit vind ik wel iets wezenlijkers. Maar goed.
Ik kan het nog veel stelliger brengen en dan nog blijft het een mening, geen enkele reden om boos over te worden dus. Voor de ene persoon zijn andere dingen wezenlijk dan de andere, veel mensen willen geen negatief woord over hun stad horen hoor
Oud 16-12-2009, 21:05
Changshan
Changshan is offline
^ Word jij niet kwaad van de meningen van Wilders? Realiseer je nou maar dat zoiets impact kan hebben. Bovendien werd Vogelvrij bijna kwaad.
Oud 16-12-2009, 22:45
MiBe
MiBe is offline
Nee natuurlijk word ik daar niet kwaad over, heeft ook geen enkele zin. Een mening heeft pas veel impact als mensen niet goed met andermans mening om weten te gaan en er dus kwaad om worden. Bijna is zelfs al iets te veel
Oud 16-12-2009, 23:53
WAT
WAT is offline
hmmm.... grootste deel van mijn vrienden is homo of bi.... Ik heb er totaal geen probleem mee.
Ik was 14 ofzo toen ik tegen mijn toendertijd beste vriendin vertelde dat ik een oogje had op een klasgenote, en dat was ergens midden in een gesprek (overigens was die klasgenote niet de eerste meid waar ik een oogje op had). Ik denk dat het een jaar later was dat ik er een keer iets over gezegt heb tegen mijn ouders. Meer omdat ik er nooit een probleem mee gehad heb. Ik ben bi, so what?

In de derde klas havo hebben we een keer een discussie gehad in de klas bij engels over homo discriminatie. Iedereen zei dat ze dat nog nooit gedaan hadden. Ik heb toendertijd m'n bek open getrokken en gezegt wat ik van hun gedrag vond. Dit heeft mij een goed cijfer opgeleverd voor engels en veel 'respect' van een aantal leerlingen.
Als ik ergens discriminatie of pest gedrag tegen kom tegenover wie dan ook dan trek ik mijn bek open.
Iedereen is wie hij/zij is.

anyways, back on topic, ik zou er niet vreemd van op kijken, ik ben het gewent in mijn omgeving.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 16:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee natuurlijk word ik daar niet kwaad over, heeft ook geen enkele zin. Een mening heeft pas veel impact als mensen niet goed met andermans mening om weten te gaan en er dus kwaad om worden. Bijna is zelfs al iets te veel
Meningen kunnen kwetsend zijn, vrijheid van meningsuiting betekent in mijn ogen niet dat je andere mensen pijn mag doen met je mening. Daarnaast heb je ook nog ongenuanceerde meningen, die weer kwetsend kunnen zijn omdat de meninggever niet goed weet wat er speelt waardoor hij een ontvanger die wel goed weet wat er speelt het gevoel geeft dat er onbegrip is. Maargoed, dat is weer een andere discussie.

Citaat:
In de derde klas havo hebben we een keer een discussie gehad in de klas bij engels over homo discriminatie. Iedereen zei dat ze dat nog nooit gedaan hadden. Ik heb toendertijd m'n bek open getrokken en gezegt wat ik van hun gedrag vond. Dit heeft mij een goed cijfer opgeleverd voor engels en veel 'respect' van een aantal leerlingen.
Als ik ergens discriminatie of pest gedrag tegen kom tegenover wie dan ook dan trek ik mijn bek open.
dat vind ik wel knap van je. Weinig mensen in 3 havo zouden je dat nadoen. Ook goed dat je leraar je daarmee steunde.
Oud 17-12-2009, 16:45
Batave
Batave is offline
Citaat:
hmmm.... grootste deel van mijn vrienden is homo of bi.... Ik heb er totaal geen probleem mee.
Ik was 14 ofzo toen ik tegen mijn toendertijd beste vriendin vertelde dat ik een oogje had op een klasgenote, en dat was ergens midden in een gesprek (overigens was die klasgenote niet de eerste meid waar ik een oogje op had). Ik denk dat het een jaar later was dat ik er een keer iets over gezegt heb tegen mijn ouders. Meer omdat ik er nooit een probleem mee gehad heb. Ik ben bi, so what?

Iedereen is wie hij/zij is.

anyways, back on topic, ik zou er niet vreemd van op kijken, ik ben het gewent in mijn omgeving.
Oud 22-12-2009, 23:23
metalheadje
metalheadje is offline
ik zou zegge prima zolang ie maar weet dat ik geen homo ben
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 23:41
Sade
Sade is offline
Ik zou het heerlijk vinden als m'n broer homo werd, zijn vriendin alleen niet zo. Denk ik.
Reageren

Regels voor berichten