Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jij in een brandend gebouw bent, en je kan óf 1000 embryo's, of één kind van vijf jaar, wie zou je redden? |
![]() |
||
Citaat:
Een kind verdiend liefde, een warm nest, een opvoeding en een leven waarin dingen mogelijk zijn. En als je denkt dat je dat niet aan een kind kunt geven, vind ik dat een abortus best een alternatief mag zijn. Ik zeg ook nergens dat een kind pas rechten heeft zolang het voor zichzelf kan beslissen. Maar als een vrouw niet de bewuste beslissing heeft gemaakt om zwanger te worden, en dat ook gewoon heeft geprobeerd te voorkomen, kun je imo niet zeggen, je draagt het maar uit het is je zorgplicht. En over dat filmpje, datzelfde geld voor de koeien en varkens die jij elke avond eet maar volgens jou ook door god geschapen zijn. Die willen ook leven, en spartelen tegen als de malle op het moment dat ze zo'n vrachtwagen richting de slachterij ingedreven worden. En daarnaast als er een god is volgens jou, waarom heeft hij dan wel de mensen de kennis gegeven om abortussen mogelijk te maken?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees je eens in met objectieve informatie, want ik heb het idee dat je slechts bent blootgesteld aan de leugens die anti-choice fanatiekelingen verspreiden.
|
Verwijderd
|
Tja, zoiets kun je alleen zien in de context van de samenleving waarin je leeft. Mensen hebben hun eigen soort verheven tot iets dat boven alle diersoorten staat. Wil je een mensenleven beeindigen, dan kom je in de problemen. Je hebt als mens amper het recht om je eigen leven te mogen beeindigen, laat staan als je iemand anders helpt bij zelfdoding en al helemaal niet als je iemand anders doodt zonder dat diegene dat graag had gewild.
Zelfs al is er sprake van een baby'tje met veel pijn en ernstige blijvende problemen, dan nog moet er veel gebeuren wil je zo'n leven mogen beeindigen. Als je dat in gedachten houdt is het eigenlijk best bijzonder dat abortus wel zonder voorwaarden is toegestaan, en wel tot een behoorlijk vergevorderde zwangerschap. Maar mensen trekken ergens een grens en abortus niet toestaan is ook geen goede optie, omdat mensen dan de keuze niet meer hebben en een leven op de wereld gaan zetten terwijl ze dat niet aan kunnen of er totaal niet achter staan, of (op dat moment) te diep in de problemen zitten. Of een ernstig ziek kind ter wereld brengen. Ik heb alleen wel het idee dat veel van de mensen die "voorstanders" zijn en daarvan ook degenen die de abortus mogelijk maken, het enorm bagetelliseren. Blijkbaar is het idee anders toch niet te rijmen met de normen en waarden van de samenleving. Terwijl het denk ik wel wat gepaster is richting het ongeboren kind en de vrouw die de abortus ondergaat om te benoemen dat het een zware, "onnatuurlijke" ingreep is en dat de beslissing moeilijk kan zijn. Alhoewel je natuurlijk ook vrouwen hebt die het zelf bagetelliseren en ermee omgaan alsof ze een moedervlekje laten verwijderen, maarja, het is dan ook maar net wat je zelf makkelijker vindt en hoe je er tegenaan kijkt. |
![]() |
||
Citaat:
Da's best zonde vind ik. Maar ik zie er desondanks niet snel een einde aan komen. Zeker omdat Balkenende IV in strijd met expliciete verkiezingsbeloftes toch zijn gaan morrelen aan abortuswetgeving, en voorlichting in handen hebben gegeven van anti-choice activisten in plaats van hulpverleners... Het zal, tenzij men de volgende verkiezingen veel humanistischer stemt, alleen nog maar meer op de spits gedreven worden de komende jaren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen zijn dieren, punt. Daar is geen discussie over. Het is geen kwestie van meningen, dus je kunt ook niet vinden van niet, net zo min als je niet kunt vinden dat varkens geen dieren zijn.
||
Citaat:
En ze zeuren het meest over abortus. + de bond tegen vloeken. Daarnaast zouden er een stuk minder mensen zoals jij zijn, ook een pluspunt.
|
![]() |
abortus......
een miskraam is ook een abortus wist je dat? Officieel heet het een natuurlijke abortus. abortus = het vroegtijdig onderbreken van een zwangerschap. En dat kan dus natuurlijk (een miskraam) of onnatuurlijk (wat in de volksmond abortus heet). Ik ben zelf zwanger geweest en na de eerste schok wou ik het kindje heel graag houden. Bij de eerste echo met 11 weken kwam ik er achter dat mijn lichaam al 2 weken lang een dood embryo droeg (natuurlijke abortus). Maar toch heb ik een curretage moeten krijgen omdat ik bijna doodbloedde toen het embryo wel naar buiten kwam. Sorry, maar ik faal hierin te zien waarom god mij zou willen straffen. God nam bijna mijn leven nadat hij het leven van mijn ongeboren kind al had genomen. Ik ben zelf pro-abortus (ugh, oke, verzin eens een nieuwe naam mensen ![]() En abortus is geen lichte keuze. Vrouwen, zelfs jonge meiden, hebben de neiging te willen zorgen. Dit is een natuurlijk iets. Dus om dan iets wat in je eigen lichaam groeit en kan uitgroeien tot zo'n leuk klein hummeltje weg te moeten laten halen is zeer traumatiserend. En de meiden die het 'maar even doen omdat ze geen zin hadden condooms te halen' vraag ik mij af of zij (op dat moment) wel geschikt zouden zijn om moeder te worden. |
![]() |
||
Citaat:
Maar inderdaad. Waarom zou god eerst leven maken, om het daarna weg te halen zonder het kans te geven een mooi leven op te bouwen. Wil hij zo graag zieltjes hebben dat hij ze meteen meeneemt? Lijkt me nogal sadistisch. Want als god niet wou dat het kind geboren werd dan had hij het ook kunnen laten een kind te maken ipv extra lijden te brengen op deze aardbol. |
![]() |
||
Citaat:
Het zal allemaal wel meevallen. Veel abortussen komen sowieso voor rekening van allochtone meisjes, bij wie seksuele voorlichting thuis niet gegeven wordt, en die doordat ze niet voldoende kennis van de Nederlandse taal de voorlichting van scholen e.d. niet snappen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
^ Dat het wel meevalt met het aantal meisjes dat zomaar even aborteert na onveilige seks. Of er zit dan een steekje los, of er is heel weinig kennis door het niet gekregen/begrepen hebben van info.
Niemand zal het leuk vinden om een (aanzet tot) leven te beëindigen wanneer dit zich in je eigen buik voltrekt, tenzij er echt iets mis is gegaan in de opvoeding, ontwikkeling of psyche van de draagster. Zelfs ik als man kan me voorstellen dat wanneer er kunstmatig eentje bij me in wordt gebracht, ik er een speciaal gevoel voor krijg. Verder ben ik uiteraard wel pro-abortus, om de reeds door iedereen genoemde redenen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Men leek eerder te suggereren dat het aantal abortussen wordt veroorzaakt door makkelijk erover denken, maar dat bleek dus andere oorzaken te hebben. Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het is niet zo nuttig om problemen te benoemen. En hoevaak heb jij ookalweer lopen huilen over persoonlijke aanvallen op jou? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kennelijk is die eerdere bewering dat meisjes roekeloos met abortus omgaan meer dan weerlegd; het tegenovergestelde is waar, en men gaat er juist heel omzichtig mee om.
||
Citaat:
Abortus en seksuele voorlichting zijn redelijk specifiek voor Nederland, resp. Europa, en zullen dus aan een deel van het (nog) integrerende volk niet in twee tellen uitgelegd zijn. Bovenstaande is wel degelijk relevant voor de discussie, daar anti-abortus-mensen anders als onderbouwing gebruiken dat we steeds meer en later abortus zouden plegen, zonder er echt bij stil te staan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk is dat een vrij absurde opvatting, om je halve leven te laten bepalen door je constant toepassen van het veilig doen, aangezien je zo een pil kunt vergeten, of die 0,001% kan zijn waarbij het niet werkt, maar goed.
Laatst gewijzigd op 30-12-2009 om 09:33. |
![]() |
|
En wat dan met de morningafter pil? Waarom lopen al die mensen die anti abortus zijn, dan niet te miepen over die pil.. want eigenlijk is het een beetje hetzelfde.. Abortus doe je alleen als je te laat bent met die morningafter pil...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als een meisje/vrouw verkracht is en daardoor zwanger is geraakt, vind ik het zeer begrijpelijk dat zij haar kind weg laat halen. Als een meisje/vrouw ondanks zorgvuldig gebruik van anticonceptie zwanger is geraakt, kan ik er ook nog inkomen. Maar als ze vrijwillig seks heeft gehad en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt heeft, vind ik een abortus best wel kwalijk. Hoewel... tsja, soms is het beter voor het kind dat het niet op de wereld gezet wordt, dus in zoverre vind ik een abortus ook dan acceptabel.
Er zijn ook mensen die graag een kindje willen, zwanger worden, een vruchtwaterpunctie laten doen en als dan blijkt dat het kindje niet helemaal perfect is (bijv. het syndroom van down, een hazenlip of een klompvoetje heeft) het laten weghalen. Dat vind ik heel erg, als je zwanger wilt worden moet je accepteren dat je kindje een afwijking kan hebben en als je daar niet tegen kan, moet je niet aan kinderen beginnen (als het niet of nauwelijks levensvatbaar blijkt, is het natuurlijk een ander verhaal). |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is het Syndroom van Down bestempelen als 'niet helemaal perfect' een absurde understatement. Je hebt het over iemand die nooit kans maakt op een normaal leven, en een zware last voor ouders en omgeving tot aan de dood van diegene.
|
![]() |
een hazenlip of een klopvoetje zijn niet per definitie veel lijden. Dus hoe onethisch zou dat zijn, een kind wat een totaal normaal leven kan hebben word weggehaald omdat de ouders 'nu het eindelijk lukt' direct een perfect kind willen. Maarja welk normaal kind zou onder zo veel druk om perfect te zijn kunnen leven?
En om alle mensen met een down syndroom over een kan te scheren is ook niet nodig. Er zijn genoeg mensen die toch een goed (grotendeels)zelfstandig leven opbouwen. Maar die zijn niet interessant voor de media. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een vruchtwaterpunctie is vooral standaard bij vrouwen boven de 35 die OF laat aan kinderen beginnen OF al jaren proberen en dan via IVF proberen te verwekken. Om een kind weg te laten halen die een kleine afwijking (hazelip) heeft na zo iets vind ik onwerkelijk omdat je niet kunt verwachten dat een kind perfect is. Hoe ouder de ouders zijn hoe groter de kans dat er iets mis is. Eindeloos proberen heeft een limiet en als een vrouw er door onvruchtbaar word (door het laten weg halen van een kind met een lichte afwijking) vind ik een nare gedachte zeker als ze uiteindelijk toch geen perfect kind gekregen heeft. Al is er ook een ander punt, kinderen met het Syndroom van Down worden inderdaad vaker weg gehaald maar alleen als ze er op tijd achter komen. Door vruchtwater punctie is dit aan te tonen maar om daar standaard voor in aanmerking te komen moet je 35+ zijn. Maar jongere vrouwen hebben die kans niet, zij komen er vaak pas in een te laat stadium achter en moeten vervolgens voor het kind zorgen terwijl de regering al minder begeleiding geeft aan die ouders onder het mum van "ze hebben zelf gekozen het kind te houden en daarom draaien ze zelf maar op voor de kosten". Ook niet echt juist. Maar abortus op hogere leeftijd of na IVF is een heel ander iets da abortus op jonge leeftijd door een foutje of door luiheid. En elk geval van abortus moet in zijn eigen context gezien worden, je kunt niet alle gevallen over dezelfde kam scheren. |
![]() |
||||
Citaat:
Ten slotte leggen we bible belt figuren ook geen voortplantingsverbod op als ze eenmaal vier kinderen hebben. Dat terwijl de zaak dat meer kinderen dan dat in die setting slecht is heel wat sterker is. De belangen van de vrijheid van het individu horen daar boven elk ander bezwaar te gaan. Citaat:
Citaat:
Je zit bovendien vast aan de Nederlandse ondertekening van de mensenrechtenconventies. Vanuit staatswege ingrijpen zou het recht op de integriteit van het eigen lichaam schenden. Stuur iemand dan voor mijn part beide would-be ouders na een zwangerschap onder de 20 (afgebroken of niet) verplicht op cursus seksuele voorlichting. Ook dat is vrij draconisch en iets dat we eigenlijk beter niet zouden moeten doen, maar het pakt het probleem tenminste wel aan. Veel abortussen komen ten slotte voort uit onwetendheid over seksualiteit, of deel uitmaken van achterlijke patriarchale culturen waarin seks een taboe is, en het recht van de vrouw het aanrecht is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En er zijn genoeg mensen die gewoon de pil gebruiken, en toch zwanger raken. Wil je die, nadat ze die verschrikkelijke keuze hebben moeten maken, ook nog eens op een cursus sturen? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het zijn allemaal dingen die je niet van andere mensen kunt eisen. Een klomp cellen aborteren omdat een van de voeten een beetje krom staat is natuurlijk een beetje raar, maar om te beginnen wil ik eerst nog wel eens zien of het ooit is gebeurd dat iemand daarom een abortus onderging, en ten tweede kun je ook daar niet tegen optreden zonder dat een essentieel recht wordt beperkt. Absolute vrijheid op dat gebied is dan de beste oplossing.
|
![]() |
Het was toen een keer in het nieuws dat iemand haar kind weghaalde omdat het een klompvoetje had. En ik weet wel dat je zoiets niet kan verbieden (en al zou het verboden worden, dan kunnen er duizend andere redenen aangedragen worden waarom iemand tot een abortus wil overgaan), maar ik vind het moreel verwerpelijk.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |