Advertentie | |
|
![]() |
|
Ok, vandaag dus m'n eerste ongeval ooit gehad.
![]() Met de nieuwe wagen van m'n moeder dan nog. ![]() ![]()
|
Mwoah, van de andere rechtervoorportier ingedeukt, bij de mama rechtervoorkant redelijk beschadigd: normaal gezien enkel lamp en barre-choque en beetje carroserie daar geraakt...
||
Citaat:
|
Nee, maar wel indicatief. Net zoals jouw remproef, die is dus ook niet representatief voor je hele route
![]() Anders denk je straks in de straat na een remproef 'ik stop gewoon, dus het valt wel mee met de gladheid', om bij de eerste volgende bocht/afslag/rotonde erachter te komen dat de auto toch liever een andere kant opgaat dan jij heen wil ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Een vriend van mij heeft van de week hetzelfde gehad met zijn eigen autootje, alleen bij hem stond er dan geen auto en heeft het hem alleen een wiel gekost tegen de stoeprand gekost. Zijn moeder is vandaag uitgegleden en heeft beide polsen gebroken. Het is op het moment zo onvoorspelbaar dat je er op sommige plekken eigenlijk niets tegen kan beginnen, hoe voorzichtig je ook bent.
||
Citaat:
![]()
|
Hij zei het, ik niet
![]() Nee, het zal allemaal wel meevallen, maar je moet gewoon niet de boel te stellig op één of twee remtestjes baseren ![]()
|
maar dat heb ik ook niet beweerd. Het is voor mij gewoon even een idee opdoen, net als even een keer te scherp sturen. Beetje de weg aanvoelen. Maar het effect ontdekken van een noodstop vind ik gewoon een prettig idee, helemaal bij mij in de straat waar veel kids zijn.
|
Persoonlijk rijd ik liever helemaal niet met zulke omstandigheden, tenzij het echt nodig is. Laatst had ik wel een keer dat de weg hier prima begaanbaar was, gewoon normale omstandigheden, maar dat op m'n bestemming nog een dik pak sneeuw lag. Daar kwam ik dan ook pas achter toen ik daar was. Ik heb me gewoon aangepast aan de rest van het verkeer, dat leek me het veiligste. En ondanks dat het m'n eerste keer was in zulke omstandigheden, zijn er geen ongelukken gebeurd
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Natuurlijk wel af en toe om je heen kijken als je zoiets doet. Als er eerst niemand is betekend niet dat er later niemand komt. Niets dat niet voor zichzelf spreekt natuurlijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
Heerlijk op z'n sbs6's gebracht uiteraard.
||
Citaat:
![]() Ik had het daarentegen over met een auto slippen op een leeg terrein van puur alleen asfalt. Ik ging daarvoor bijvoorbeeld laat op de avond naar een parkeerterrein van een voetbalclub, waar er op en zelfs aan de randen niets stond, en je ziet wie dan ook van verre aankomen omdat er maar één toegang tot het terrein is. Geen onverwachte verrassingen dus. Werkte geniaal.
||
Citaat:
![]() En daar zie ik eigenlijk ook alleen maar asfalt, hier en daar een paaltje en héél in de verte ergens nog een auto ![]() Hoe dan ook artikel 5 als je een azijnpisser als agent hebt ![]()
|
Verwijderd
|
Het valt onder roekeloos rijgedrag en derhalve altijd onder art. 5. Nu denk ik dat Oom Agent in deze dagen wel druk genoeg is met puinruimen, maar mocht je gezien worden ben je je rijbewijs kwijt.
Dat is een beetje hetzelfde als met een simpel stoplichtsprintje. Voor ons is dat misschien grappig, volgens de politie valt dat in de categorie 'Illegaal straatracen' en ook dan ben je je rijbewijs kwijt als je gepakt wordt en dat terwijl je toch zou zeggen dat een stoplichtsprintje wel meevalt ![]() Neemt in beide gevallen natuurlijk niet weg dat ik heus wel af en toe een stoplichtsprintje heb gedaan en twee jaar terug heb ik ook heerlijk geslipt met de Micra (en dit jaar met de Fiesta, maar dat waren maar een paar handrembochtjes in de wijk) ![]() Laatst gewijzigd op 06-01-2010 om 20:39. |
![]() |
|
Ja, wat dat betreft zijn ze vaak wel consistent. Als je op die manier wil spelen moet je echt een goed achteraf plekje vinden met veel ruimte
![]() De Ka is ook een ramp op dit 'wegdek' zeg... Heel weinig grip met wegrijden en zelf bij licht remmen grijpt het ABS al in (en dan glijdt de auto alsnog door). Ik heb er ook al twee keer mee vastgezeten, gelukkig heb ik wel fatsoenlijke anti-sneeuw skills om er ook weer uit te komen ![]() De Picasso is echt een stuk beter te beheersen, en daardoor fijner en veiliger, onder deze omstandigheden.
|
Verwijderd
|
Ik heb vandaag al meerdere mensen hiervoor stoepranden zien kussen (en een vloog zelfs heerlijk de bocht uit, zo de stoep op toen zijn stoere handrembochtje verkeerd ging omdat ie z'n handrem te laat losliet
![]() |
![]() |
|
Vanochtend iemand die hier in de wijk niet harder durfde dan stapvoets (ik persoonlijk zou ietsje harder hebben gedaan, maar geen probleem, veiligheid boven alles), maar die dan wel zijn voorrang vanwege van rechts komen nam (wat nou als ik hem niet direct gezien had en laat moest remmen en zou zijn gaan glijden?). Dat vond ik niet echt bij elkaar passen.
|
![]() |
|
Zo moet het dus niet
![]() Oké, moeilijk weg kunnen rijden - vooral zonder hulpmiddelen - en het niet tot op de meter kunnen uitkienen met remmen kan ik mij wel voorstellen (en die laatste meters zijn vaak niet of nauwelijks nog te corrigeren). Maar de meeste van die mensen remde te hard/laat en/of reed te hard, vooral dat eerste busje ![]() En die Alfa... Dat moet je toch doorhebben als je pal voor de bumper staat, die doordraaiende voorwielen ![]() En soms als een auto glijdt, dan glijdt-ie ook goed... http://www.youtube.com/watch?v=kWT1pY1mVlY
|
Ik heb ook het idee dat het in dat tweede filmpje allemaal heuvelaf loopt. Anders snap ik niet hoe je echt elke auto in 3 verschillende straten kan raken én nog een hele reeks auto's kan wegdrukken, of überhaupt volledig zijwaarts kan glijden
![]() En mijn broertje heeft zijn gehavende Excel bij dat auto(schadeherstel)bedrijf ingeruild voor een Volvo S40 uit 1997. Misschien dat het toch nog goed met hem komt wat auto's betreft ![]()
|
Als het in Amerika was (want daar lijkt het op), dan is de kans ook groot dat het een automaat was. Die kunnen niet subtiel doen met een koppeling. Zeker niet als de banden dan ook nog eens volledig doorslippen, maar dan geef je met een handgeschakelde bak ook al snel teveel gas. Al lijkt mij dat die chauffeur geen idee meer had wat te doen en de Jeremy Clarkson-methode probeerde: power out
![]() Dat probleem had ik met de Ka ook, de koppeling daarin is een beetje wazig (geen vrije slag) dus de balans vinden is wat lastiger. Maar ook bij het rijden merk je pas dat de banden aan het doorslippen zijn als je opeens hoog in de toeren blijkt te zitten. Bij bijvoorbeeld de Saab merk je het meteen, want auto begint dan wat te bokken. Nou zijn die S40s ook niet zo duur meer (vind ze zelf ook het overwegen waard). Maar hij vindt het zelf ook een verbetering, van goedkoop plastic Koreans naar solide Zweeds merk je wel ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, maar ook een automaat heeft verschillende standen om in weg te rijden hoor. Bijvoorbeeld de stand: GEEN VOL GAS GEVEN
![]() ![]() En als het de eerste serie S40 is, is het nog een Nederlands product ook ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou vandaag naar Didam geweest zijn, maar uiteindelijk, op aanraden van mijn ouders toch maar thuisgebleven. Die waren zelf niet gaan werken (100km verder) terwijl ons pa normaal door alle weersomstandigheden heencrost met zijn jeep.
Ik rij overigens met winterbanden, die dingen werken echt goed, maar toch maar niet wagen ^^. Het is tenslotte 2 uur rijden + ik zou morgen nog eens naar huis moeten. Overigens ben ik een paar jaar geleden met Kerst naar huis gereden terwijl er sneeuw lag en de ruimers/strooiers het niet aankonden. Had sneeuwkettingen bij voor het geval dat. Ik kon vrij goed doorrijden, alleen het wisselen van rijbaan was nogal glijderig. Ik heb niet zo snel schrik in de auto, maar af en toe merk ik dat sommige stukken wel gladder zijn dan normaal. En inritten opkomen met achterwielaandrijving is ook niet zo handig, maar dan doe ik dat omgedraaid. Qua snelheid test ik meestal ook even wat het kan hebben, als de weg vrij is (niet in een smalle weg met lantaarnpalen natuurlijk ![]() |
![]() |
|
In Nederland zijn ze inderdaad op de weg verboden, in bepaalde landen zijn ze (onder bepaalde omstandigheden) verplicht en dat wordt dan eventueel middels een bord aangegeven
![]() Maar als het zó erg is geworden dat je ze zelfs hier nodig hebt, dan kan je beter thuis blijven. Voor Nederlandse begrippen spreek je dan over een hele grote zeldzaamheid.
|
Verwijderd
|
Waar is de sneeuwketting toegestaan en waar is de sneeuwketting verplicht
België Toegestaan indien nodig, mits ze geen schade aan de weg toebrengen. Als de sneeuw werkelijk zo dik ligt, dan kun je gerust sneeuwkettingen gebruiken zonder schade toe te brengen aan de snelweg. Ik moest naar de andere kant van het land (was niet van plan met Kerst thuis te blijven zitten vanwege sneeuw) en de sneeuwschuivers konden het al niet aan. Er lag een dik pak op de snelweg, maar ik kon nog rijden. Als dat nog dikker was geworden, had ik iig sneeuwkettingen aan kunnen doen om door te rijden ipv langs de kant te gaan staan en me te laten insneeuwen. En de Belgische snelwegen, tja, dat is een geval apart ![]() |
![]() |
|
In Nederland erger ik me ook wel eens aan stukken snelweg (Utrecht - Amersfoort bijvoorbeeld), maar in België sta ik soms echt versteld van de putten die er in zitten, soms zie ik putten dat ik denk als je daar in komt sla je gewoon over de kop
![]() Wel spannend om te rijden in het donker btw, blijf je goed wakker ![]()
|
De oplossing van België-land is dan ook niet om de gaten op te vullen, maar gewoon om het hele wegdek te belichten zodat je de gaten beter kan zien
![]() Bij Zwolle was het anderhalve week geleden ook niet al te briljant, ook met erg forse gaten in het wegdek. Maar dat was vorstschade, en een paar dagen later waren ze al bezig met spoedreparaties ![]()
|
LOL - er rijdt hier nu een kleine 4x4 door het dorp rond met aan een touw twee lui op skies erachter
![]() Edit/ foto van de Huis-aan-Huis gejat (van vorige week, maar ze rijden nu dus weer rond): ![]() Volgens mij is het inderdaad ter wereld, wat het nagenoeg compleet verlicht wegennet van België betreft.
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 10-01-2010 om 15:21. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|