Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niemand is ooit zeker van wat dan ook. Dan zou je ook kunnen zeggen dat taart gezond is, omdat je toch ook gewoon suiker nodig hebt, en dat nog niet 100% zeker is dat je van roken longkanker krijgt.
Er is genoeg bewijs om aan te nemen dat melk drinken bij lange na niet zo gezond is als ons vanaf de jaren '50 werd verteld door de wat grotere melkbedrijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is bovendien een verschil tussen je stelling: "Melk is ongezond" en de stelling "Melk in minder gezond dan gedacht", hoewel die laatste stelling niet echt te bewijzen valt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus - er zitten niet echt voordelen aan melk drinken, en wel het nadeel van dat het vet is (met alle verhoogde kans op hart- en vaatziekten van dien) en mogelijk allerlei naargeestige crap veroorzaakt. Dat zou ik weldegelijk 'ongezond' durven noemen. |
![]() |
||
Citaat:
Oftewel, "Melk is niet zo heel gezond maar toch ook niet ongezond".
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee, de empirische bevindingen ontbreken niet. In dit onderzoek wordt ernaar gekeken, bijvoorbeeld. Ik kan me ook herinneren dat onze eigen geneeskundige Sarah een tijd geleden verschillende wetenschappelijke studies aanhaalde om tot de bodem van deze kwestie te komen. (Waarvan het ongeveer 50/50 liep qua de stelling wel/niet ongezond, toegegeven, maar dat bewijst desalniettemin wel mijn laatste stelling.) Ik zou gedetailleerder voor je gaan zoeken, ware 't niet dat je waarschijnlijk toch star bij je standpunt blijft en zonder bronnen te noemen 'nee dat is niet waar' blijft zeggen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er zitten geen voordelen aan het eten van een appel, want de vitaminen en mineralen zou je ook uit ander voedsel kunnen halen. daarentegen zitten er veel suikers in en de zuren zijn slecht voor je gebit. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat hier om een normaal dieet + veel water (bijvoorbeeld) en een normaal dieet + veel melk. In zo'n geval zie je dat die melk niets positiefs toevoegt, maar wel veel negatiefs. Dus is het per definitie niet gezond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|