Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast hou ik van een beetje avontuur en dat er daadwerkelijk iets te volgen is in de politiek, uiteindelijk gaat het toch allemaal goed. Of niet, en dan is Wilders TOCH die antichrist en derdewereldoorlog enzo.
|
Maar Dingaantouwtje, Wilders is tegen kunstsubsidies, die moeten volgens hem grotendeels worden afgeschaft. Het verbaast me dus wel, dat je vindt dat de PVV over het algemeen goede dingen wil (weg Kunstbende
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik zie het nut van een topic niet in als er niet een beetje gediscussieerd mag worden. Zolang het niveau maar op peil blijft.
Dingaantouwtje, je zegt dat je vindt dat "de PVV over het algemeen goede dingen wil". Welke goede dingen bedoel je dan? OT: Ik twijfelde in eerste instantie tussen D66 en GL, maar dat was meer gebaseerd op landelijke politiek dan op lokale standpunten. In het lijsttrekkersdebat hier in Amsterdam, vond ik GL sterker, D66 leek niet echt ideeën te hebben. Mijn werkgroepbegeleider bij politicologie (Bestuur & Beleid) staat echter op de lijst voor de PVDA, en zoals ik hem ken is hij integer en intelligent. Ook bij de Stemwijzer blijk ik de meeste overeenkomsten te hebben met de PVDA. Dus ik denk dat ik op hem ga stemmen. Edit; bij de stadsdeelraad komt er ook al PVDA uit, ik heb mezelf jarenlang verkeerd ingeschat ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb voor d'66 gekozen. Landelijk doe ik altijd groenlinks maar op gemeenteniveau ben ik wat minder links dan op landelijk niveau.
Niet op de lijsttrekker gestemd maar op de tweede, want de lijsttrekker was vooral into het vliegveld en de tweede meer into duurzaamheid. Laatst gewijzigd op 03-03-2010 om 12:04. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien toch maar die lokale partij die ongeveer aan de PVV gelijk staat. En misschien ook geen stem van mij. Doordat de meeste mensen wel gaan stemmen ben ik aan het twijfelen geslagen, maar mocht ik toch stemmen dan weet ik het wel. Hun standpunten lijken BTW erg op de punten die Dingaantouwtje noemde over de PVV.
Verder vond ik het wel aanvallen, gezien hier verder niemand wordt bekritiseert omdat hij besluit bijv. GL, D66 of PvdA te stemmen. en als je dan PVV zegt krijg je kritiek over je heen? Beetje vaag als je het mij vraagt. Je hoeft het niet met alles eens te zijn om ergens op te stemmen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat de PVV extremistisch is. Dan zou hij namelijk niet toegestaan zijn. Ik zou PVV stemmen om dezelfde redenen als Dingaantouwtje. Daarvan vind ik minder bureaucratie, hogere straffen en niet-Nederlandse misdadigers het land uit de beste. Ik vul liever geen twintig formulieren in/wil geen dagen wachten voordat ik iets voor elkaar krijg. Hogere straffen vind ik ook wel nodig, aangezien levenslang al bijna niet voorkomt en dan wordt iemand vaak nog vroegtijdig vrijgelaten ook. Het liefst zie ik ook het hele 'verjarings' idee verdwijnen, maar voordat dat zover is zijn we vast al eeuwen verder.
Als laatste de niet-nederlanders. Als jij hier komt vanuit een ander land is dat best, maar dan pas je je aan. Doe je dat niet (door een misdaad te begaan), dan hoor je hier niet en moet je het land uit. Helder? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Even dit: aanpassen aan de Nederlandse cultuur vind ik inderdaad een belangrijk punt van Wilders ( en overigens: alle partijen ). Waar Wilders vervolgens de mist mee ingaat, is zijn bezuinigingen op diezelfde cultuur. Waar moeten die buitenlanders zich dan aan aanpassen, aan onze prachtige wegbezuinigde cultuur?
Faal voor Wilders en zijn fans, die hier toch never een fatsoenlijk antwoord op kunnen geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik vraag me wel nog af of je het partijprogramma van de pvv wel helemaal leest als je er op stemt (dit nav het andere topic). je noemt hier de bekende standpunten die iedereen uit het nieuws heeft kunnen halen de afgelopen maanden. ben je ook bekend met de rest van de partijstandpunten, of ga je hier alleen af op de stokpaardjes? en heb je je verdiept in de haalbaarheid van de pvv-punten? (wettelijk, financieel)
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je dan al PVV wilt stemmen, wat overigens je goed recht is, moet je wel eerst de feiten op orde hebben. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dit is geen aanval, maar een serieuze vraag. Wat ik vaak merk is dat als ik met iemand in discussie ga over bijvoorbeeld de zwaarte van straffen, er vaak niet echt solide voorbeelden en argumenten aangevoerd kunnen worden bij wie en waarom die straf dan hoger zou moeten zijn. Ik moet overigens wel bekennen dat ik ook wel eens een wenkbrauw optrek als ik soms hoor hoeveel straf iemand heeft gekregen voor een misdrijf, aan de andere kant bedenk ik mij ook dat het in ons rechtsstelsel wel geregeld is dat een vonnis geveld wordt aan de hand van concreet bewijs en niet op basis van verdenkingen en emoties (wat ik een groot goed vind), en dat, hoewel het weinig klinkt, bijvoorbeeld 5 jaar een best lange tijd is om opgesloten te zitten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ook als er bewijs zou zijn en hij schuldig is. Er zijn wel ergere gevallen te bedenken van mensen die levenslang zouden hebben verdiend (serie- en/of kindermoord + brute verkrachting bv) - beetje verbaasd dat je met hem op de proppen komt.
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[Enquete-achtig] Wat gaat te ver? ShadowLady | 49 | 19-02-2006 23:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Lifestyle |
Wat gaat het helemaal worden? rodina | 92 | 20-12-2003 11:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Gezelligheid in Eindhoven, het kan! Valentijn | 4 | 30-11-2003 16:07 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |