Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2010, 21:36
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
tekenen ook zo'n vak. de kindertjes met skills vinden het fantastisch en de kindertjes zonder skills ook, omdat het een vak is waar je niets voor hoeft te kunnen. uiteindelijk leer je er geen reet van.
qft ik vond er geen hond aan omdat mijn skilz uber suckish waren!

Ik haalde wel goede punten door "Mijn creatieve ideeën
Oud 02-03-2010, 21:36
Verwijderd
Tijd voor eten. Ik ben brak. Wat een dag.
Oud 02-03-2010, 21:37
Verwijderd
Met ANW heb ik geleerd hoe je jam moet maken. Dat is het enige. Daar had ik geen 40 lessen voor nodig .
Wij zaten bij ANW ook nog eens met de natuurprofielen en maatschappijprofielen door elkaar, dus alle lessen bestonden uit herhaling van wat we met natuurkunde en biologie hadden gehad.
Oud 02-03-2010, 21:38
Verwijderd
Citaat:
tekenen ook zo'n vak. de kindertjes met skills vinden het fantastisch en de kindertjes zonder skills ook, omdat het een vak is waar je niets voor hoeft te kunnen. uiteindelijk leer je er geen reet van.
Ook nutteloos ja. Gewoon alles afschaffen, behalve Nederlands, Engels, wiskunde (6+ uur per week voor die drie vakken), Duits, Frans, aardrijkskunde, geschiedenis, biologie en natuurlijk natuur- en scheikunde.
Oud 02-03-2010, 21:38
Verwijderd
ohja ik heb met techniek ook een uitvinding gedaan, want dat moest in de laatste twee maanden voor de zomervakantie. Het was een apparaat om mee te communiceren met iemand die tegenover je woonde, het werkte met gekleurde lampjes.
Oud 02-03-2010, 21:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oefeningen om de pijn van andere oefeningen te verminderen How about geen oefeningen meer?

Citaat:
spierpijn is spierpijn, dat kun je niet wegrekken. gewoon afwachten tot het over is
Mja. Ik heb niet zoveel tegen spierpijn, ik vind het zelfs wel een soort van prettig Maar ik hoopte dat er toch iets was wat dit een beetje kon verminderen want ik kan niet langer dan 2 seconden lachen nu
Oud 02-03-2010, 21:40
Verwijderd
Citaat:
mijn tekenleraar van de basisvorming was geboren in de klassieke oudheid* en hij vond alles mooi. Van de tekenleraar in de bovenbouw heb ik daadwerkelijk tekentechnieken geleerd.

*ik wilde zeggen 'was ancient' maar dat is een Engels woord en ik weet geen passende vertaling.
Oud 02-03-2010, 21:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ook nutteloos ja. Gewoon alles afschaffen, behalve Nederlands, Engels, wiskunde (6+ uur per week voor die drie vakken), Duits, Frans, aardrijkskunde, geschiedenis, biologie en natuurlijk natuur- en scheikunde.
Ach, het voordeel van vakken zoals tekenen en verzorging was dat je eventjes rust had En ik vind dat gym in jouw lijstje moet. Energie afreageren met gym was heerlijk
Oud 02-03-2010, 21:41
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wat dacht je van LO? En al die vakken lijd alleen maar tot spijbelen omdat dat juist de vakken zijn waar iedereen een hekel aan heeft.
Verwijderd
Op de middelbare school had ik als tekenleraar één of andere kneus die dacht dat mensen en dino's samen leefden op aarde. Want: "toen ik natuurkunde leerde was het allemaal heel anders dan nu!" (inmiddels weet ik dat dat volkomen onzin is).
Verwijderd
Misschien moeten we gym geven op de jaren '50 manier! keiharde conditietraining!
Verwijderd
Ik ben het zowaar eens met Jasper
Oud 02-03-2010, 21:42
Lorelei
Lorelei is offline
Oh en je bent ook economie vergeten
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
mja, alleen zou ik duits óf frans verplicht doen en natuurkunde óf scheikunde. en dan 3 keuzevakken ofzo, zodat de echte bikkels de hele riedel kunnen doen.

zelf heb ik aan scheikunde echt 0,0 gehad. maar ik zou het dan wel naast natuurkunde erbij nemen vanwege de leuke proefjes
Verwijderd
Citaat:
Wat dacht je van LO? En al die vakken lijd alleen maar tot spijbelen omdat dat juist de vakken zijn waar iedereen een hekel aan heeft.
Vakken zoals LO leiden ertoe dat jij nu "lijd" schrijft.
Verwijderd
Mijn tekenlerares was zo'n typische crea bea doos. Met geexplodeerd pluizig rood haar, en van die kunstzinnige kettingen die meer op fotolijstjes leken.
Ik had een keer een etui gevonden in een lokaal en dat geplunderd, en op de gum geschreven 'haha sukkel dan moet je je etui maar niet vergeten'. Of zo En de eigenaar van dat etui is toen huilend naar said tekenlerares gegaan, en die heeft mij opgespoord door handschriften op proefwerken te vergelijken met de gum
Oud 02-03-2010, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Terecht. Kutvak.

Ik vond filosofie het allergaafste vak. Naast CKV2 dan.
En drama werd gewoon heel slecht gegeven en was op een superlaag niveau. Ieder jaar hetzelfde ook.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee hoor, dat komt door dat spijbelen waar hij het ook over heeft
Verwijderd
Citaat:
Ah ja, die moet er ook nog bij. Maar LO moet wel afgeschaft worden.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Terecht. Kutvak.

En drama werd gewoon heel slecht gegeven en was op een superlaag niveau. Ieder jaar hetzelfde ook.
Alsof wiskunde geen kutvak was
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Terecht. Kutvak.

Economie is geweldig
Oud 02-03-2010, 21:44
Verwijderd
Wiskunde vond ik soms best leuk. Maar economie trok ik echt voor geen meter.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vond LO fijn. Eventjes niet met je hoofd bezig zijn en op een stoeltje zitten. Bovendien is het goed voor alle chipsvretende tieners
Verwijderd
mjin knutsellerares van de basisvorming, trouwens, zag eruit als een gymlerares. En ze baseerde haar cijfers niet op of je je aan de techniek had gehouden en het netjes had afgewerkt en een origineel idee had gebruikt, maar gewoon op of ze het mooi vond.
Verwijderd
Citaat:
Op de middelbare school had ik als tekenleraar één of andere kneus die dacht dat mensen en dino's samen leefden op aarde. Want: "toen ik natuurkunde leerde was het allemaal heel anders dan nu!" (inmiddels weet ik dat dat volkomen onzin is).
Je tekenleraar had gelijk, kijk maar:

Oud 02-03-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vond LO fijn. Eventjes niet met je hoofd bezig zijn en op een stoeltje zitten. Bovendien is het goed voor alle chipsvretende tieners
Mja, maar de lamlullen doen toch niet echt mee dat doen alleen degenen die toch al sportief waren.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vond zowel wiskunde als economie niet echt leuk. Natuurkunde was wel leuk maar daar kon ik niets van Biologie en scheikunde waren wel echt leuk
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wat is dat voor onzin? Zo laat je kinderen kennis maken met een sport die ze misschien ontzettend gaaf vinden waardoor ze het vaker gaan doen! En meer sporten is minder overgewicht.
Verwijderd
LO schijnt ook goede effecten te hebben op hoe goed pubers in staat zijn op te letten. Vooral als het aan het eind van de ochtend wordt gegeven.
Overgewicht bestrijden lijkt mij dan weer niet zozeer een taak van de school.
Verwijderd
Zoals de hockeykutjes die iedere keer aan de gymleraar vroegen wanneer we nou eens gingen hockeyen en dan massaal hun eigen stick en what not meesleepten ;x
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Nee dat komt door luiheid.
Verwijderd
Citaat:
Nee, het is juist slecht voor tieners met overgewicht. Die krijgen door gym namelijk nóg een slechter zelfbeeld. Tijdens de gewone lessen heb je ook voldoende tijd om niet met je hoofd bezig te zijn, want zeg nou eerlijk, als je tijdens een les meer dan vijf minuten productief bent is dat toch wel uitzonderlijk.
Verwijderd
Bij ons was LO iets te vaak softbal. Dat spelletje kon me op een gegeven moment echt gestolen worden. Bewegen op muziek vond ik leuk. Ik hergebruikte ieder jaar hetzelfde dansje en haalde daar hele hoge punten mee
En ringenzwaaien en trampolinespringen natuurlijk <3
En badminton. En discuswerpen.
Oud 02-03-2010, 21:46
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Nee hoor, dat komt door dat spijbelen waar hij het ook over heeft
Ik spijbelde niet op de middelbare school
Verwijderd
Citaat:
Het hangt heel erg af van hoe het wordt gegeven. Ik had een trol als lerares dus dan is er niks aan. Maar mijn broertje had een toffe dude als leraar en die vond economie wel leuk(er).
Verwijderd
Citaat:
Nee dat komt door luiheid.
Als jij blijft zitten als je dat niet kan los je die luiheid snel op. Het is simpelweg een gevolg van het feit dat je het niet geleerd hebt.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zoals de hockeykutjes die iedere keer aan de gymleraar vroegen wanneer we nou eens gingen hockeyen en dan massaal hun eigen stick en what not meesleepten ;x
Wij deden niet aan hockey bij gym hoor Veel turnen, voetballen, softballen en wat vage athletiek dingen zoals speerwerpen en zo
Oud 02-03-2010, 21:47
Verwijderd
Het zal jullie niet verbazen dat ik niks leuk vond bij gym.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hanne1 schreef:
Hey,

ik ben Hanne, 14 jaar.

zin om eens te chatten?

je mag mij altijd toevoegen : hannetruyen@live.be

Nee.
Verwijderd
Biologie vond ik ook leuk.
En scheikunde ook wel op zich. Natuurkunde, mwah. Dat lag heel erg aan de docent die ik ervoor had.
Verwijderd
Citaat:
Wij deden niet aan hockey bij gym hoor Veel turnen, voetballen, softballen en wat vage athletiek dingen zoals speerwerpen en zo
Oh wij deden NOOIT turnen, en dat was nou net het enige waar ik goed in was
Oud 02-03-2010, 21:48
Verwijderd
Tamponhockey was dan wel weer leuk
Verwijderd
Citaat:
Het hangt heel erg af van hoe het wordt gegeven. Ik had een trol als lerares dus dan is er niks aan. Maar mijn broertje had een toffe dude als leraar en die vond economie wel leuk(er).
Mja, dat geldt natuurlijk voor alle vakken
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee, het is juist slecht voor tieners met overgewicht. Die krijgen door gym namelijk nóg een slechter zelfbeeld. Tijdens de gewone lessen heb je ook voldoende tijd om niet met je hoofd bezig te zijn, want zeg nou eerlijk, als je tijdens een les meer dan vijf minuten productief bent is dat toch wel uitzonderlijk.
Nja maar toch.. je zit 45 minuten weg te suffen bij eoa saai verhaal van de docent. Dan is een uurtje gym best fijn. Maar goed, ik fietste ook 15km naar school en weer terug omdat het fijn was dus mja.
Verwijderd
als het warm genoeg was voor buitengym gingen wij eigenlijk altijd softballen. Tot een keer een groepje jongens eisten dat ze mochten gaan voetballen en dat nog mocht ook, toen gebruikte ik dat als argument om elke buitengymles te gaan frisbeeën.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Als jij blijft zitten als je dat niet kan los je die luiheid snel op. Het is simpelweg een gevolg van het feit dat je het niet geleerd hebt.
Of Nederlandse grammatica is niet mijn sterkste kant.
Verwijderd
Citaat:
Het zal jullie niet verbazen dat ik niks leuk vond bij gym.
Ik heb in jou altijd al een fanatiek voetbalster gezien.
Verwijderd
Wij deden wel hockey. Niet echt mijn ding.
Oud 02-03-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Mja, dat geldt natuurlijk voor alle vakken
Ja, maar voor een kutvak als economie nog meer
Oud 02-03-2010, 21:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oh wij deden NOOIT turnen, en dat was nou net het enige waar ik goed in was
Wij deden dat juist heel veel maar dat kwam door de docent, die hield erg van turnen of zo. Hij begeleidde ook de springploeg (groepje turnmeisjes die af en toe een uitvoering gaven). Ringen, salto's, rekstok, evenwicht, vanalles.

Regels voor berichten