Als ik thuis kom in mijn studentenhuis doe ik als eerste mijn jas en schoenen uit. Dan loop ik de keuken in, waar de vloer onder mijn voeten blijft plakken, om wat eten in de koelkast te zetten voor vanavond. Dan loop ik de ietwat stijle trap op en doe de deur van mijn slaapkamer open, die muffig ruikt en waar een heleboel kleren op de grond liggen. Omdat ik een beetje te lui ben om het op te ruimen maar ook omdat ze eigenlijk niet in mijn kasten passen. Daar zet ik dan het raam open en geef mijn knuffelkonijn een aai. Vervolgens ga ik naar mijn andere kamer waar ik mijn tas drop en waar ik in de stoel neerplof. Mijn vloerbedekking is heerlijk zacht en mijn stoel zit lekker, vooral als ik met mijn benen over elkaar gekruist zit. Na een tijdje sta ik op om een kop thee voor mezelf te zetten. Mijn nieuwste huisgenootje is heel lief, ze heeft laatst een ontbijtje voor ons beide gemaakt en ze is berengezellig en zingt de hele dag wat ik meestal wel leuk vind. Tenzij ik hoofdpijn heb, maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Mijn andere huisgenootjes zijn ook lief, maar daar heb ik wat minder goed contact mee. Mijn deuren zijn paars en mijn muur is goud/zilver en mijn vloerbedekking is rood. Dit was al zo toen ik er in kwam en ik zag dat het goed was. Als ik later groot ben neem ik denk ik wat neutralere kleuren, maar de spiegel van mijn oma en opa past wel heel mooi bij de gouden muur. Mijn tafelkleed vind ik wel mooi, rood met witte vierkantjes, lekker ouderwetsig. Ik kan gluren naar de overbuurman, die dat ook bij mij kan doen. Soms hangt hij uit zijn raam sigaretjes te roken en dan ben ik vaak net wakker en zit met een net wakker gezicht in mijn stoel, dan vind ik het niet zo leuk dat hij me kan zien maar aan de andere kant moet hij dat zelf maar weten.
Soms ruikt het aangebrand in huis, want de oven wordt niet zo vaak schoongemaakt. Laatst kwam er blauwe rook uit en toen dacht ik oei, maar het bleek mee te vallen. De wc was vroeger een douche, dus je moet echt flink in het hokje stappen vanwege de drempel. De wcbril zit wat los, maar hij zit verder wel lekker.
Het huis ruikt lekker als iemand koekjes of een taart aan het bakken is, of croissantjes. De gangen zijn krap, maar dat is niet zo heel erg. Het is jammer dat we geen gezamelijke huiskamer hebben, want dat had me wel leuk geleken.
Meestal heb ik wel muziek op staan en als ik een cd erg mooi vind zet ik hem op repeat. Mijn koelkast maakt een gemoedelijk brommend geluid en slaat af en toe af.
Het is best fijn daar