Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2010, 00:10
Verwijderd
Ik ga tegenwoordig te weinig naar theater.
Advertentie
Oud 20-03-2010, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Maar toen dacht je niet: hey laat ik nog eens gaan! ?
Het kan nu alleen nog maar slechter worden
Oud 20-03-2010, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Moet ik een verhaaltjevoorhetslapengaan voorlezen?
Verwijderd
Citaat:
Je houdt ervan of je houdt er niet van hè?
Kopenhagen had tenminste een pauze
Verwijderd
Deze week nog naar NT Gent (la grande bouffe) en Jakop Ahlbom (Innenschau) geweest. Allebei heel interessant
Maar ik kan ook gratis naar de schouwburg hier omdat ik vrijwilliger ben.
Oud 20-03-2010, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Kopenhagen had tenminste een pauze
Ik vind een pauze juist altijd stom bij theater. Zo illusiedoorbrekend
Oud 20-03-2010, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een pauze juist altijd stom bij theater. Zo illusiedoorbrekend
Nja, hun vertelde gewoon een verhaaltje
Oud 20-03-2010, 00:14
Verwijderd
Dan nog
Verwijderd
Ik ga het toch maar eens proberen.
Truste iedereen
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ga het toch maar eens proberen.
Truste iedereen
Ik ga ook maar eens... ja dat heb ik al een keer gezegd.. maar ik ga echt dit keer!

Oh en ik hou stiekem heel erg van musicals
Verwijderd
Een sprookje (I)
Heel, heel lang geleden leefde er eens een heel wijze koning en een heel lieve koningin in een heel mooi, groot en ver land. Ze woonden in een groot helder wit paleis op een heuvel. Aan de voet van de heuvel lag een klein stadje. De mensen in het stadje waren blij met de koning want hij zorgde goed voor hen en het land.

Op een mooie dag werd er een prinsje geboren. De koning en koningin waren dolgelukkig omdat ze al zolang op een zoontje hadden gewacht. Ze noemden hun kind Alex. In de stad werd een week feest gevierd, zo blij waren alle mensen. Alleen de houthakker en zijn vrouw waren niet bij het feest. Zij zaten thuis in hun huis in het bos. Ook zij hadden net een zoontje gekregen. Zij noemden hem Thomas.

De wijze koning zorgde goed voor zijn zoon, die later koning zou gaan worden van het land. En om zijn land later goed te kunnen besturen moest de jonge prins alles leren. Thuis op het paleis leerde hij hoe hij keurig bij het eten met mes en vork moest eten en hoe hij bij hoog bezoek netjes een hand moest geven.

Verder stuurde de koning zijn zoon naar dezelfde school als alle andere kinderen van het stadje. De koning was vroeger ook naar een school met alle andere kinderen gestuurd. Volgens de koning zou de prins daardoor later zijn volk beter begrijpen en leren dat de andere mensen in het land net zo belangrijk waren als hijzelf.

Omdat de prins en de zoon van de houthakker op dezelfde dag geboren waren kwamen ze op school bij elkaar in dezelfde klas te zitten. Heel toevallig kwamen toen Alex en Thomas naast elkaar in de klas te zitten. Vanaf het begin dat ze elkaar leerden kennen konden ze goed met elkaar opschieten. Iedereen in de stad zag dat ze goede vrienden waren. Na school zag men ze heel vaak samen door de stad lopen. Ze leken onafscheidelijk. De prins met zijn zwarte lange haren en de houthakkerszoon met zijn blonde krullen.

Alex en Thomas hadden geen broers of zussen. Daarom probeerden ze als de school uit was zo vaak en zo lang mogelijk samen met elkaar te spelen. De prins kon dan bomen klimmen en zijn kleren vuil maken en hoefde even niet netjes te zijn. Maar wanneer het donker werd moest de een weer naar het huisje in het bos en de andere weer de heuvel op naar het paleis.

Helaas konden ze niet altijd na school samen spelen. Regelmatig moest de prins meteen na school naar het paleis. Daar kreeg hij dan extra les om later het land goed te kunnen besturen. Dan moest hij naar ministers en andere hoge heren luisteren om te leren wat hij allemaal moest weten voor later als hij ouder was.

Vaak waren die lessen saai en dan keek hij door het grote raam naar buiten, naar de bossen ver beneden hem ver achter de stad. En dan moest hij denken aan Thomas die daar waarschijnlijk van zijn vader leerde bomen om te zagen en deze in klein stukken te hakken. De prins wenste vaak dat hij ook hout kon hakken in plaats van dikke saaie boeken te moeten lezen.

De vakanties waren dan ook altijd de mooiste tijd. Dan hadden de kinderen een week vrij van school. En dan hoefde de prins ook geen extra lessen te volgen in het paleis en hoefde de houthakkerszoon zijn vader niet te helpen in het bos.

Vaak gingen ze dan samen op avontuur in het bos. Dan namen ze een rugzak met een slaapzak en wat eten mee om een paar dagen in het bos te kamperen. Op een van die avonturen hadden ze samen in het bos een klein meertje ontdekt dat niemand kende.

Meestal gingen ze daar heen om hele dagen te kunnen vissen. En als het heel warm was dan doken ze vanaf de rots het water in om te zwemmen. En als het dan tenslotte donker werd maakten ze een kampvuur en roosterden ze de vis die ze gevangen hadden. En als het 's nachts koud werd dan ritsten ze hun slaapzakken aan elkaar en kropen ze dicht tegen elkaar om warm te blijven.

Maar na zes jaar kwam het laatste schooljaar. En na dat schooljaar kwam de laatste schoolvakantie. Ook die vakantie gingen ze weer samen kamperen en vissen bij hun meer. Ze probeerden net zo vrolijk te zijn als altijd. Als een van hen weer een vis had gevangen was de ander blij. Of ze lachten als ze elkaar van de rots het water in probeerden te duwen, waarna degene die als eerste in het water was gevallen de ander natspetterde.

Maar hoe vrolijk ze ook probeerden te zijn, ze wisten allebei dat dit hun laatste vakantie samen zou zijn. De prins moest lange reizen naar het buitenland gaan maken om daar aan verschillende grote scholen verder te leren. En de houthakkerszoon moest thuis helpen geld te verdienen. Onvermijdelijk kwam het einde van de vakantie er aan wanneer ze afscheid moesten gaan nemen.

Op de laatste avond zaten ze stil hun vis te eten. Ze wisten niet goed wat ze tegen elkaar moesten zeggen. Het liefst wilden ze dat de avond niet voorbij zou gaan. Terwijl ze beiden in het vuur staarden zei Thomas: "Ik zou het liefst willen dat je niet hoefde te gaan reizen en hier kon blijven."
Alex knikte. "Ik zou ook het liefst niet op reis gaan. Maar ik moet het nu eenmaal omdat ik prins ben en ik heb het mijn vader beloofd."
Thomas knikte ook: "We zouden alleen iets moeten hebben zodat we elkaar nooit zullen vergeten."
"Oh, maar dan weet ik iets," zei de prins. "Ik heb dat eens gelezen in een boek. We snijden dan elk een sneetje in onze vinger en die drukken we dan tegen elkaar. Dan is mijn bloed een beetje van jou en jou bloed een beetje van mij."

Thomas pakte toen zijn zakmes en sneed toen een sneetje in de vinger van Alex. Daarna gaf hij het mes aan hem. Deze sneed toen een sneetje in de vinger van Thomas. Ze hadden beiden geen kik gegeven. En hoewel het donker was keken ze diep in elkaars blauwe de ogen toen ze hun vingers tegen elkaar drukten.

Toen het bloed opgedroogd was gingen ze slapen en kropen ze in de slaapzak en gingen tegen elkaar liggen. Toen ze op hun zij lagen sloeg Thomas zijn arm beschermend om Alex heen, wetende dat ze elkaar nooit meer zouden vergeten.

De volgende ochtend toen het al wat licht begon te worden lagen ze nog steeds zo. Vlak bij hun hoofden knapte er een tak. Door het geluid schrokken ze allebei tegelijk wakker. Maar nog voor ze goed en wel begrepen wat het was hoorden ze een krakende stem krijsen: "Smerige kinderen. Vieze jongens. Wat zijn jullie daar aan het doen?"

(wordt vervolgd)
Oud 20-03-2010, 00:15
Verwijderd
Ik vind een pauze ook niet in een stuk passen
Oud 20-03-2010, 00:15
Verwijderd
Al het andere was seks

Ik googlede op ''verhaaltje voor het slapen gaan''
Oud 20-03-2010, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Oh en ik hou stiekem heel erg van musicals
Ohja! Ik was naar ciske de rat geweest, dat was wel heel tof
Oud 20-03-2010, 00:17
Verwijderd
Ik ben met mijn mama naar Ciske de Rat geweest want ze had al twee keer kaarten gewonnen via de postcode loterij en was toevallig die dag in Den Haag. Wat een publiek komt daar op af zeg, jezus, totaal geen cultureel kapitaal als je na iedere scene gaat klappen.
Oud 20-03-2010, 00:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ben met mijn mama naar Ciske de Rat geweest want ze had al twee keer kaarten gewonnen via de postcode loterij en was toevallig die dag in Den Haag. Wat een publiek komt daar op af zeg, jezus, totaal geen cultureel kapitaal als je na iedere scene gaat klappen.
Ik was ook in Den Haag (met zo'n AH actie of zo).. misschien zaten we wel naast elkaar!
Verwijderd
Citaat:
Dat deden ze bij ons niet. Wel na afloop en ik was in Scheveningen.

En ach, ''cultureel kapitaal'' heeft toch maar zichzelf benoemd. Het is onzin.
Verwijderd
Citaat:
Ik was ook in Den Haag (met zo'n AH actie of zo).. misschien zaten we wel naast elkaar!
Ik ook!

Maar dan in Scheveningen
Oud 20-03-2010, 00:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ook!

Maar dan in Scheveningen
Eh ja.. in het Fortis Theater
Oud 20-03-2010, 00:21
Sherlock
Sherlock is offline
is ik weer.
Oud 20-03-2010, 00:21
Verwijderd
Nee maar bij sommigen valt het echt op dat ze nog nooit in een theater zijn geweest en er echt niets van begrepen. Heel vervelend publiek zat er in ieder geval.
Oud 20-03-2010, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Eh ja.. in het Fortis Theater
Verwijderd
Scheveningen is Den Haag Ik heb zelfs voor het uitzendbureau wel eens bij het Fortis Theater gewerkt toen ik er woonde
Verwijderd
Citaat:
Nee maar bij sommigen valt het echt op dat ze nog nooit in een theater zijn geweest en er echt niets van begrepen. Heel vervelend publiek zat er in ieder geval.
Daar kon jou elitairheid niet tegen
Oud 20-03-2010, 00:23
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb echt naar 10 stage adressen gemaild en heb maar 1 antwoord terug gekregen dat ze de stage te kort vonden
Oud 20-03-2010, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Daar kon jou elitairheid niet tegen
Vind jij het niet schijtirritant als mensen na elke decorwisseling klappen en uitgebreid door de voorstelling lullen?
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt naar 10 stage adressen gemaild en heb maar 1 antwoord terug gekregen dat ze de stage te kort vonden
Waar wil je stage lopen?
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vind jij het niet schijtirritant als mensen na elke decorwisseling klappen en uitgebreid door de voorstelling lullen?
Ik vind het stiekem ook schijtirritant in het concertgebouw en vredenburg en zo als mensen zo uitgebreid gaan zitten kuchen in de "kuch"-pauzes.
Oud 20-03-2010, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Ik gaf ze staande ovaties!

En joelen jongen! Van JOOOEEEHOOOEEHOOEEE!! KOMAAN CISKE!

OE OE OE OE OE!
Oud 20-03-2010, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het stiekem ook schijtirritant in het concertgebouw en vredenburg en zo als mensen zo uitgebreid gaan zitten kuchen in de "kuch"-pauzes.
Wtf, kuchpauzes?
Oud 20-03-2010, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Absoluut! Ik ben op zulke momenten blij dat je in Nederland geen wapens mag dragen in het openbaar.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

OE OE OE OE OE!
Haha ik moest even hardop grinniken
Verwijderd
Citaat:

OE OE OE OE OE!
Oud 20-03-2010, 00:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wtf, kuchpauzes?
Ja, het zijn verdorie geen kuch-pauzes. Het zijn gewoon kleine pauzes tussen twee delen van een stuk (waarin je dus ook niet klapt). Maar dat is altijd het moment dat iedereen gebruikt om snoepjes uit de knisperende papiertjes te halen, neus te snuiten, hoesten, etc. Brr.
Oud 20-03-2010, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Ja, het zijn verdorie geen kuch-pauzes. Het zijn gewoon kleine pauzes tussen twee delen van een stuk (waarin je dus ook niet klapt). Maar dat is altijd het moment dat iedereen gebruikt om snoepjes uit de knisperende papiertjes te halen, neus te snuiten, hoesten, etc. Brr.
Gadver!
Oud 20-03-2010, 00:28
Verwijderd
Volgende keer gewoon bij elke ''kuchpauze'' een hoestbui produceren !
Oud 20-03-2010, 00:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Volgende keer gewoon bij elke ''kuchpauze'' een hoestbui produceren !
Nou, soms heb je echt het gevoel dat ze het expres doen. Een soort van "preventief kuchen".. met het idee; Als ik nu vast hoest, dan hoeft het straks misschien niet meer. Of zo
Oud 20-03-2010, 00:32
Verwijderd
Ik heb af en toe, rare gedachtenkronkels.
Oud 20-03-2010, 00:38
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Waar wil je stage lopen?
Maakt niet uit maar ik moet wel bij de marketing van het bedrijf zitten.
Oud 20-03-2010, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Maakt niet uit maar ik moet wel bij de marketing van het bedrijf zitten.
Hm lijkt me best lastig.
Oud 20-03-2010, 00:44
Sherlock
Sherlock is offline
Het is niet het makkelijkste idd maar als ze dan ook nog niet eens terug mailen...
Oud 20-03-2010, 00:50
Verwijderd
Zo, weekend.
Oud 20-03-2010, 00:52
Verwijderd
Citaat:
“Lekker, een beetje licht!” , moet Thomas Edison, de uitvinder van de gloeilamp in de 19e eeuw gedacht hebben. Gedoe met kaarsen behoorde na zijn eerste experimenten met gloeilampen tot het verleden; vanaf dat moment hoefde je enkel nog een schakel over te halen om je huis te verlichten. Hoewel dat nog niet ideaal was. De eerste gloeilampen gingen immers maar een paar uur mee. Dat moest natuurlijk beter en gelukkig zijn we met het verstrijken van de jaren een heel eind gekomen. Dat is niet alleen beter voor het milieu, maar ook nog eens voor de portomonnee. Daarom bieden wij je vandaag deze Set van Zes Energiezuinige Osram Spaarlampen aan! Met deze set kun je in één keer het grootste deel van je gloeilampen vervangen door energiezuinige spaarlampen. Osram belooft dat de lampen 15 keer langer meegaan dan traditionele gloeilampen. Daar had Edison alleen maar van kunnen dromen. Ook verlagen ze je stroomverbruik, en dus kosten, aanzienlijk. In vergelijking met normale heldere gloeilampen stoot je 80% minder CO2 uit. Allemaal mooi meegenomen natuurlijk, maar het belangrijkste is nog steeds dat je huis fatsoenlijk verlicht is. En dat komt helemaal voor elkaar met deze lampen. De lampen geven een warm en comfortabel licht af dat dezelfde kleurweergave heeft als normale gloeilampen. Op gezelligheid hoef je dus niet in te leveren. Die gezelligheid kan deze lamp je een hele tijd bezorgen: de gemiddelde levensduur van deze lampen is zo’n 6.000 uur. De hoeveelheid licht die de lamp weergeeft is vergelijkbaar met dat van een 40 watt gloeilamp. En dat terwijl deze lamp slechts 8 watt verbruikt. Ga dus voor jarenlang verlicht plezier in je hele huis met deze Set van Zes Energiezuinige Osram Spaarlampen!
Wat heeft Ibood toch een belachelijke beschrijvingen de laatste tijd.
Oud 20-03-2010, 00:57
Sherlock
Sherlock is offline

Oud 20-03-2010, 00:59
Verwijderd
Oud 20-03-2010, 01:02
Verwijderd

<333
Oud 20-03-2010, 01:05
Verwijderd
is ie nou met zo'n star wars zwaard aan het spelen?
Oud 20-03-2010, 01:06
Verwijderd
een lightsaber, dat bedoel ik
Oud 20-03-2010, 01:08
Verwijderd
Ja
Oud 20-03-2010, 01:08
Verwijderd
Onder afkeurende blikken van iedereen in z'n omgeving, zoals een heuse nerd!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten