Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 21:42
Giles
Giles is offline
Citaat:
Eigenlijk zou er een winkel moeten zijn waar je alle maten kan kopen. Van de kleinste tot de grootste. En dan ook leuke en mooie kleding. Dan zouden andere winkels daar na een tijdje ook op overstappen en dan zou iedereen gelukkig zijn
Heus niet. Want dan heb je maat 32 popjes die zeggen "O MIJN GOD dit koop ik niet want een koe kan het ook kopen!"
Mode draait ook om een elitair gevoel. Hoeveel mensen ook zeggen dat goede kleding op elke maat passen, sommigen houden dat onderscheid veel liever. En trouwens, ik wil zelf ook geen kamerolifantje in een legging zien.
Oud 12-04-2010, 22:32
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Heus niet. Want dan heb je maat 32 popjes die zeggen "O MIJN GOD dit koop ik niet want een koe kan het ook kopen!"
Mode draait ook om een elitair gevoel. Hoeveel mensen ook zeggen dat goede kleding op elke maat passen, sommigen houden dat onderscheid veel liever. En trouwens, ik wil zelf ook geen kamerolifantje in een legging zien.
Kleding kan helemaal niet op elke maat passen. Bij maat 32 valt kleding gewoon heel anders dan bij maat 44. Natuurlijk ben ik wel van mening dat winkels vaker kleine en grote maten mogen verkopen. Vaak gaat het van maat 34 tot 44, terwijl er ook vrouwen zijn met een kleinere of grotere maat.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 22:33
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
die eerste is nog wel dun en een maat 36 qua tops?
nee hoor, toch wel maat 38/40. haar boobies zijn niet zo groot, maar haar omvang is wel zeker te breed voor maat 36.
Oud 12-04-2010, 22:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
En trouwens, ik wil zelf ook geen kamerolifantje in een legging zien.
Terecht, want dat staat ook niet. Het valt mij op dat bij de grote maten afdelingen van bepaalde winkels eigenlijk dezelfde dingen hangen als bij de 'gewone' collectie, terwijl dit helemaal niet logisch is.
Een slank persoon kan er geweldig uitzien in een stretch-skinnyjeans, iemand met maat 48/50 een heel stuk minder. (/ervaring!)

Ik vind het erg jammer dat het hier zo lastig is om een normaal en leuk kledingstuk te vinden in een grotere maat. Of het is allemaal onflatteus strak (spijkerbroeken zijn echt ALTIJD stretch en met lelijke stiksels erop) of onflatteus wijd (shirts/truien/jassen in model tent en met bloemenprint).

Soms kijk ik wel eens op de site van Torrid, een Amerikaanse PLUSsize winkel, en daar hebben ze echt leuke dingen die wel gewoon staan.
DorothyPerkins in de UK heeft ook hele hippe dingen tot maat 48/50.
Waarom kan dat hier niet? Alsof ze het nog extra willen benadrukken dat iemand dik is en vinden dat die persoon dan maar lelijke kleren aan moet.

Aber gut, ik heb zelf dus een behoorlijke PLUSsize en kleed me ook niet als een suffe muts, maar ik moet wel altijd goed zoeken voor iets leuks. Meestal bestel ik m'n shirts enzo dan ook uit Amerika...
Oud 13-04-2010, 08:14
Volk
Volk is offline
Citaat:
En trouwens, ik wil zelf ook geen kamerolifantje in een legging zien.
Dan moet je maar de andere kant op kijken. Als het kamerolifantje dat wel graag draagt dan moet ze die kleding kunnen kopen. Ik vind broek in laarzen ook niet staan, maar als mensen dat willen dragen dan moeten ze dat vooral doen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 09:20
Verwijderd
Citaat:
verhaal over verkeerd model plus size kleren
Ik vind het ook altijd zo jammer dat dikkere vrouwen die een dikke kont en grote borsten hebben (en dus in verhouding een smalle taille!) in tijdschriften enzo het advies krijgen om wijde bovenkleding te dragen die tot over de kont hangt. Dan verander je van een zandloper-met-meer-omvang in een groot blok

Maar ontopic. Ik begrijp dat bij een modeshow, alle modellen dezelfde maat moeten hebben, anders is het gewoon niet praktisch. En bij haute couture (de ondraagbare kleding) kan ik ook nog wel begrijpen dat ze daar lange staken voor willen, want rondingen zouden de zorgvuldig ontworpen kleren maar vervormen. Maar dan heb ik het over kleding als kunstvorm, niet als iets waarin je rondloopt.
Kleding die gedragen wordt, wordt in de praktijk zelden gedragen door vrouwen met maat 32. Ik weet dat slank de mode is, maar iemand van 1.75 met maat 36 is óók slank en daarop kun je tenminste zien hoe de kleding valt. Ik denk dat een vrouw die gewoon slank is in plaats van dun ook meer vrouwen aanspreekt als het gaat om het verkopen van parfum of make-up ofzo.
Het bestaan van plus-size models voor plus-size kleding volgt daar logisch uit.

Het discriminatie-aspect vind ik daarbij dan trouwens weer niet zo belangrijk. So what als dikkere vrouwen geen model zouden kunnen worden. Als je niet >1.72 bent kun je ook geen model worden. Als je een scheef gezicht hebt ook niet. Als je onder de moedervlekken zit ook niet. Het is nu eenmaal een beroep waarvoor maar heel weinig mensen in aanmerking komen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 09:21
Verwijderd
Als je 1.72 bent moet je een heel sterk gezicht hebben, het ligt ook aan de bouw smal met een beetje vet heb je ook wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten