Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een slank persoon kan er geweldig uitzien in een stretch-skinnyjeans, iemand met maat 48/50 een heel stuk minder. (/ervaring!) Ik vind het erg jammer dat het hier zo lastig is om een normaal en leuk kledingstuk te vinden in een grotere maat. Of het is allemaal onflatteus strak (spijkerbroeken zijn echt ALTIJD stretch en met lelijke stiksels erop) of onflatteus wijd (shirts/truien/jassen in model tent en met bloemenprint). Soms kijk ik wel eens op de site van Torrid, een Amerikaanse PLUSsize winkel, en daar hebben ze echt leuke dingen die wel gewoon staan. DorothyPerkins in de UK heeft ook hele hippe dingen tot maat 48/50. Waarom kan dat hier niet? Alsof ze het nog extra willen benadrukken dat iemand dik is en vinden dat die persoon dan maar lelijke kleren aan moet. ![]() Aber gut, ik heb zelf dus een behoorlijke PLUSsize en kleed me ook niet als een suffe muts, maar ik moet wel altijd goed zoeken voor iets leuks. Meestal bestel ik m'n shirts enzo dan ook uit Amerika...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ontopic. Ik begrijp dat bij een modeshow, alle modellen dezelfde maat moeten hebben, anders is het gewoon niet praktisch. En bij haute couture (de ondraagbare kleding) kan ik ook nog wel begrijpen dat ze daar lange staken voor willen, want rondingen zouden de zorgvuldig ontworpen kleren maar vervormen. Maar dan heb ik het over kleding als kunstvorm, niet als iets waarin je rondloopt. Kleding die gedragen wordt, wordt in de praktijk zelden gedragen door vrouwen met maat 32. Ik weet dat slank de mode is, maar iemand van 1.75 met maat 36 is óók slank en daarop kun je tenminste zien hoe de kleding valt. Ik denk dat een vrouw die gewoon slank is in plaats van dun ook meer vrouwen aanspreekt als het gaat om het verkopen van parfum of make-up ofzo. Het bestaan van plus-size models voor plus-size kleding volgt daar logisch uit. Het discriminatie-aspect vind ik daarbij dan trouwens weer niet zo belangrijk. So what als dikkere vrouwen geen model zouden kunnen worden. Als je niet >1.72 bent kun je ook geen model worden. Als je een scheef gezicht hebt ook niet. Als je onder de moedervlekken zit ook niet. Het is nu eenmaal een beroep waarvoor maar heel weinig mensen in aanmerking komen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Tot de dood ons saait #1214 Verwijderd | 500 | 15-11-2010 22:46 | |
Films, TV & Radio |
America's Next Top Model 10 Verwijderd | 100 | 02-04-2009 09:06 | |
Films, TV & Radio |
America's Next Top Model 9 Verwijderd | 254 | 19-11-2008 09:56 | |