Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2010, 15:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dank je wel Die opticien zei hetzelfde hoor, maar dan gaat het zo snel, in tekst is het net wat duidelijker. Dus eigenlijk staan mijn ogen standaard op de dichtbijstand, volgens mij was dat ook wel gezegd toen ik deze bril kreeg, maar dat is al een tijd geleden, ik was even vergeten hoeveel gedoe het toen was en dat ze toen inderdaad ook mijn oogspier lam hebben gelegd (was wel gewoon bij de opticien, maar volgens deze opticien kon alleen een oogarts dat doen...). Dat zal dan denk ik opnieuw moeten gebeuren. Vraag me alleen af of dat zin heeft, ik wil een bril zodat ik scherp zie, niet een bril met de sterkte die mijn ooglens nodig heeft. Maar dat zie ik dan wel weer, heb er wel vertrouwen in, met deze bril heb ik ook een tijd lang goed gezien. En toch beter proberen leren focussen maar...
Oud 24-06-2010, 16:08
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja, dank je wel Die opticien zei hetzelfde hoor, maar dan gaat het zo snel, in tekst is het net wat duidelijker. Dus eigenlijk staan mijn ogen standaard op de dichtbijstand, volgens mij was dat ook wel gezegd toen ik deze bril kreeg, maar dat is al een tijd geleden, ik was even vergeten hoeveel gedoe het toen was en dat ze toen inderdaad ook mijn oogspier lam hebben gelegd (was wel gewoon bij de opticien, maar volgens deze opticien kon alleen een oogarts dat doen...). Dat zal dan denk ik opnieuw moeten gebeuren. Vraag me alleen af of dat zin heeft, ik wil een bril zodat ik scherp zie, niet een bril met de sterkte die mijn ooglens nodig heeft. Maar dat zie ik dan wel weer, heb er wel vertrouwen in, met deze bril heb ik ook een tijd lang goed gezien. En toch beter proberen leren focussen maar...
een bril is er alleen om een afwijking van je lens te corrigeren, zodat je je oogspieren niet enorm hoeft aan te spannen om scherp te zien. Dus als je lens goed is, maar je de aansturing niet, dan is er met een bril weinig aan te doen.
Oud 24-06-2010, 16:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, blijkbaar in mijn geval wel hè, ik heb immers een bril en daar kan ik best goed mee zien, misschien niet zo veel als andere mensen dan, maar toch beduidend meer dan als ik geen bril op heb (scheelt misschien dat mijn ene oog bijna geen sterkte heeft ) Maar ik weet dus ook niet meer precies wat mijn oude opticien nu gedaan heeft, want volgens mij heeft hij niet precies de sterkte in mijn bril gestopt die mijn lens nodig heeft. Of zo. Ik maak binnenkort wel een afspraak
Oud 24-06-2010, 18:54
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Nou ja, blijkbaar in mijn geval wel hè, ik heb immers een bril en daar kan ik best goed mee zien, misschien niet zo veel als andere mensen dan, maar toch beduidend meer dan als ik geen bril op heb (scheelt misschien dat mijn ene oog bijna geen sterkte heeft ) Maar ik weet dus ook niet meer precies wat mijn oude opticien nu gedaan heeft, want volgens mij heeft hij niet precies de sterkte in mijn bril gestopt die mijn lens nodig heeft. Of zo. Ik maak binnenkort wel een afspraak
ja dan zal er toch wel een klein beetje mankeren aan je lens, anders heeft een bril weinig zin. als je dan je lens wat helpt kunnen je ogen zelf wat verder scherpstellen. Dan werk je dus eigenlijk ook een beetje voor die spieren
Oud 07-07-2010, 17:03
Ducky-men
Ducky-men is offline
ik heb nog een vraag want iemand had geschreven dat je ogen in de puberteit sslechter kunnen worden ( bijziendheid dus ) omdat je ogen niet mee groeien met je hoofd en alles wat er aanvast zit en mee te maken heeft Dus dacht ik eigenlijk, het kan zijn dat ik binnen 3 jaar op zo misschien weer beter ga beginnen zien omdat mijn ogen dan pas beginnen te groeien of zich beginnen aan te passen aan ... dat al eerder groeide.

Kan dit waar zijn of niet ?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 22:08
Verwijderd
Citaat:
ik heb nog een vraag want iemand had geschreven dat je ogen in de puberteit sslechter kunnen worden ( bijziendheid dus ) omdat je ogen niet mee groeien met je hoofd en alles wat er aanvast zit en mee te maken heeft Dus dacht ik eigenlijk, het kan zijn dat ik binnen 3 jaar op zo misschien weer beter ga beginnen zien omdat mijn ogen dan pas beginnen te groeien of zich beginnen aan te passen aan ... dat al eerder groeide.

Kan dit waar zijn of niet ?
Volgens mij is het niet zo dat je ogen achterlopen bij het groeien, maar gewoon niet goed meegroeien, en dat kan je niet compenseren. (Het kan wel stil komen te staan, dus dat je bv. vanaf je 13de ineens een bril nodig hebt en dat de sterkte na je 18de nauwelijks nog verandert.)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 16:15
Ducky-men
Ducky-men is offline
ik heb eens goed gekeken en vergeleken op internet en ik heb een paar nuttige dingen gevonden, bij bijziendheid, (wat ik dus heb) zin je ogen te groot en het beeld op het brandpunt dat voor het netvlies licht. Dus mijn ogen zijn eigenlijk al voor op mijn hoofd. ( dit klinkt raar, ik weet het) Maar wat ik bedoel te zeggen is dat misschien na een aantal jaar mijn ogen misschien beter worden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
ik heb eens goed gekeken en vergeleken op internet en ik heb een paar nuttige dingen gevonden, bij bijziendheid, (wat ik dus heb) zin je ogen te groot en het beeld op het brandpunt dat voor het netvlies licht. Dus mijn ogen zijn eigenlijk al voor op mijn hoofd. ( dit klinkt raar, ik weet het) Maar wat ik bedoel te zeggen is dat misschien na een aantal jaar mijn ogen misschien beter worden.
Het beeld wordt bij jou hoe dan ook voor je netvlies geprojecteerd, dat heeft niets te maken met dat je ogen 'voorlopen' op je hoofd. De afstand (tussen lens en netvlies) is gewoon hoe dan ook niet goed. Bijziendheid begint vaak rond de puberteit en neemt gedurende de puberteit ook juist toe om daarna te stabiliseren (= gelijk te blijven, dus niet te verminderen). Dus de kans dat je ogen nog beter gaan worden is zeer klein, als je nog in de puberteit zit, zullen ze waarschijnlijk zelfs nog verder achteruit gaan.

Het is ook niet zozeer dat jouw oog groter is, hij is waarschijnlijk vooral iets langer... en dat trekt niet meer bij.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 20:08
Verwijderd
De website van die Dr. Bates oefeningen ziet er een beetje Tell Sell-achtig uit vind ik. Ik vrees dat die oefeningen net zo 'goed' werken als die Brain Training van Dr. nogwattes.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 22:10
ikhebhonger
ikhebhonger is offline
Doe eens normaal en wees blij dat je niet blind bent en tenminste je zicht kan verbeteren met een bril .

Gewoon opzetten wanneer je het nodig hebt als je bijvoorbeeld een boek ofzo leest doe je hem af en als je weet dat je niet ver hoeft te kijken. En het boeit echt niet of je nou mooi of niet bent met een bril...als je je bril alleen voor de tv/bord opzet zal je echt niet bekend worden als de jongen met de bril....dus ik zou zeggen gewoon opdoen wanneer het nodig is...en dus ook voor motorrijden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten