Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2010, 00:57
Joostje
Joostje is offline
lol @ thread
Oud 19-06-2010, 02:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
1 met een nederlands paspoort ben je nederlander en mag je stemmen, in australie heb je in 5 jaar een australisch paspoort de nederlandse duur weet ik niet.

2 als de vvd geen paars plus wil en cda pvda en vvd niet lukt, dan moet er een nieuwe formatie komen, pvv en vvd hebben samen maar 56 zetels, dus is er ruimte voor een links drama als cda daar mee instemt.

3 haiti, veel mensen die waren zo gewend aan het geld dat ze niet eens meer konden werken, door de keiharde handel en hoge concurrentie, moet er omzet gemaakt worden, subsidies en wetten worden gemaakt om dit te halen.

4 de PVV bestaat uit nederlandse nederlanders die graag onze manier wil doorzetten de manier waarop wij onze vrijheid hebben verworven de manier van eerlijke democratie, die niet wil dat onze cultuur word veranderd door extremistische gelovers in een spook. Of dat een donald duck kijkende jongen word aangevallen op school omdat iemand post traumatische stress heeft.

5 vaak word er ten onrechte gedacht dat mensen in arme landen geen eten hebben.. Dat is totaal onwaar het zit uhm vaak in het gewoon niet kunnen samenwerken van de mensen in het land zelf de drang naar overheersing is te groot zodat er geen vruchtbare gezonde samenleving kan zijn, maar een vechtcultuur. Eten zat hoor, of de mogelijk om voldoende eten te verbouwen.

6 ja dat is iets goeds, er zijn slagers die hun vak uitvoeren, er zijn militairen die het land verdedigen er zijn mensen die een drugs verslaving hebben.. er zijn kinderen die in sinterklaas geloven, die de wereld als iets magisch zien een gevoel opgewekt door eeuwenlange verzamelingen van mooie boeken, verhalen, momenten, films, foto's,gebouwen, tradities. ik pleit voor iedereen heeft een taak in dit land en slagers zullen er waarschijnlijk altijd blijven, maar de algehele taak moet blijven om kinderen zo lang mogelijk te laten geloven in sinterklaas zeg maar. van nou kom maar jongen/meisje je bent vrij, dit is de hemel, niet van je moet eerst doodgaan om daar te komen.

7 ik kan niet aantonen dat anti homo geweld iets met een andere cultuur te maken heeft. Dat zeggen homo's zelf.

oohja, ik heb niks tegen goede moslims.. een moskee vind ik vaak een prachtig gebouw. Rijdend door de nacht in de woestijn vind ik het gezang ook nog wel iets moois hebben (door de klank, de worden snap ik niet) Maar ik denk dat het ons land in het algemeen niet goed doet.
1. Aan Australië moeten we sowieso geen voorbeeld nemen, want dat is een achterlijk land.

2. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de VVD niet in de coalitie komt.

3. Leg eens uit, met bronnen.

4. De PVV is tegen vrijheid van meningsuiting, dus wat je zegt klopt gewoon niet. Verder bestaat de PVV niet per definitie uit 'Nederlandse Nederlanders', als je daarmee geboren Nederlanders bedoelt.
En hoezo, 'posttraumatische stress'? Is dat een veelvoorkomend probleem, mensen met posttraumatische stress die anderen aanvallen?

5. Neuh.

6. Het is een behoorlijk onsamenhangend verhaal, wat je daar opschrijft. Maar je legt nog steeds niet uit waarom de achterlijke uitspraak 'vlees koop je in de supermarkt' beter is dan het idee dat vlees een stuk dood dier is. Wat mij betreft slacht iedereen zijn eigen vlees.

7. Dat zeggen 'de homo's'? Onzin. Bron. En al was het zo: wat dan nog? Als de daders het zeiden, oké, dan had je een punt. Nu is het gewoon onzin.

Wat betreft: "goede moslims": over het algemeen gaat het prima met de islam in Nederland. Ter illustratie: er zijn hier ongeveer vijfhonderd vrouwen die een boerka dragen. Ik woon in het centrum van Amsterdam, dus volgens Geert Wilders zie ik iedere dag een boerka, maar het komt eerder neer op twee keer per jaar. De gemiddelde moslim verschilt niet zoveel van de gemiddelde christen.
Oud 19-06-2010, 02:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
wat voor systeem met molens ofzo? of het in rijtjes zetten van de planten? nee joh echt niet dat is gewoon kul, je hebt een volk, de aboriginals, die hadden echt het wiel nog niet uitgevonden. echt niet wij hebben echt de geschiedenis gemaakt. de romeinen dat waren echt wel slimme mensen. maar we hebben echt niet van iemand anders geleerd hoe we graan moesten zaaien. het beste was ook als de kerk hier nooit was gekomen, maar dat is nou eenmaal al vele eeuwen zo.
Wat is dit nu weer voor onzin? Je weet dat een groot deel van de belangrijke ontwikkelingen op het gebied van de wiskunde en geneeskunde uit de islamitische wereld komt, toch?
Oud 19-06-2010, 09:27
ganralph
ganralph is offline
@ RobinHood26: ik vraag me even in het algemeen af waar jij je ideeën/wereldbeeld vandaan hebt?

Wat betreft de islam: Ik heb jaren in zogenaamde Vogelaarwijken genoemd. Geen één keer heb ik daar problemen gehad of gezien die iets met de islam te maken hebben. Ja er zijn wel problemen in die wijken, maar die zijn allemaal te verklaren door niet geloof-gerelateerde zaken. Moskeeën zijn vaak heel sociale instellingen, die echt niet alleen om het gebed draaien. Misschien heb je 1 of 2 imams in Nederland die geweld tegen "het westen" prediken, maar als je denkt dat "de moslims" bezig zijn met een complot tegen het westen, dan ben je toch echt paranoïde.

Wat betreft homohaat: er stond deze week een interessant stuk in de krant over geweld tegen homo's. Een wat oudere homo blikte terug op het verleden. Conclusie: 20-30 jaar geleden werden homo's net zo hard in elkaar getrapt (soms nog harder) door 100% Hollandse potenrammers. Ja, homohaat is een probleem, maar dat wordt niet veroorzaakt door de islam oid.

Wat betreft Nederlanderschap: mijn voorouders zijn in de 18e eeuw vanuit Frankrijk naar een gebied verhuisd dat nu Nederland is. Als je een tweede of derde generatie "allochtoon" geen Nederlander noemt, ben ik dan ook nog een Fransman voor jou?

Waarom geef je de PvdA de schuld van alles? PVV en CDA kwamen niet uit deze onderhandelingen. Als de PVV had willen blijven mee onderhandelen, had Wilders het verzoek van Verhagen moeten honoreren. Dat deed hij niet (mogelijk omdat hij zijn onderhandelingshand niet wilde open leggen) en daardoor staat de PVV nu buitenspel. Wat heeft de PvdA daar mee te maken gehad?

Je zegt "dit land is het zat". Inderdaad, de PVV heeft heel veel stemmen gekregen die (ook) aangeven dat die stemmers de huidige politiek zat zijn. Best, dat snap ik. Maarrrrr.... de pvv is niet de grootste partij, de pvv heeft al helemaal geen absolute meerderheid en de pvv heeft zichzelf al weer snel buiten de coalitiebesprekingen gemanoeuvreerd. Ik zou het daarom fijn vinden als de PVV-stemmers niet meer zouden doen alsof het land van hun is; alsof zij de "stem van het volk" zijn en alsof hun wil nu wet moet worden.

Ik ben jong, starter op de arbeidsmarkt, starter op de woningmarkt, enz. Ik ben dus gebaat bij een Nederland dat de komende decennia sterk is en sterker wordt. En daarom heb ik heel bewust niet op de rechtse partijen gestemd. "Frustratie" en "angst" zijn geen peilers om een sterk land op te bouwen. Daarin verschillen wij blijkbaar van mening, maar uit je eerste post maak ik op (ja ik heb PvdA gestemd) dat je mij nu achterlijk vindt of zo. En dat pik ik dus niet.
Oud 28-06-2010, 20:55
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ik krijg de hele tijd het gevoel dat sommige mensen in Nederland niet door hebben dat mensen die niet al 35 generaties in West-Europa wonen ook gewoon mensen zijn. Alsof 'wij' superieur zijn omdat 'wij' aan deze kant van virtuele alleen voor de menselijke soort bestaande lijnen geboren zijn.

Ik haat dat gevoel.
QFT

Ik schaam me af en toe om een Nederlander te zijn. het is verschrikkelijk om te zien hoe de verwildering van de Nederlandse samenleving maar door en door gaat
Oud 30-06-2010, 16:02
Gijsos
Gijsos is offline
Wat betreft de landbouw in Afrikaanse landen. Besef je wel dat jij al veel meer kennis hebt dan de doorsnee Afrikaan. Ik ben zelf ik Kenia, Tanzania en Rwanda geweest en daar wisten veel mensen niet dat je d.m.v. koeienmest de productie kan verhogen. En ook veel boeren weten daar niks van een doordraai systeem wat betreft gewassen. Dus ik denk dat veel van onze ontwikkelingshulp in onderwijs zou moeten gaan zitten.

Ook vind ik het onbeschoft dat je zegt dat veel afrikanen geen of een slechte werk instelling hebben. Mijn inziens kan jij dit op geen enkele manier beoordelen.

Tot slot valt het mij op dat veel PVV stemmers uit Limburg en omstreken komen terwijl daar nou juist het laagste percentage "buitenlanders" woont. Dus ik denk dat je kan spreken van een soort fobie.
Oud 26-07-2010, 23:31
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik raad RobinHood26 aan om het boek 'Het zijn net mensen' van Joris Luijendijk te lezen.
Je lijkt begaan met de wereld om je heen. Het boek gaat niet echt over jouw stelling, maar het kan je wel op een pad brengen. Het leest ook heel lekker. Of lees je nooit?
Oud 26-07-2010, 23:32
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
QFT

Ik schaam me af en toe om een Nederlander te zijn. het is verschrikkelijk om te zien hoe de verwildering van de Nederlandse samenleving maar door en door gaat
Ik denk niet dat Nederland een intolerant vervelend land is, ik denk alleen dat het volstrekt ongenuanceerd en verre van transparant is. Daar stoor ik me nog veel meer aan.
Oud 28-07-2010, 22:10
evil inside
evil inside is offline
ik heb dit niet gelezen vanwege een programma op tv maar ik weet wel dat ik het eens ben met de stelling

Regels voor berichten